-
DYNAMICZNY PROJEKT TYPU BUGGY
Zgodnie z koncepcją „zachęcania kierowcy do przygody”, MI-TECH CONCEPT ma być dynamicznym pojazdem typu buggy, który ucieleśnia ducha Mitsubishi. Dynamika, charakterystyczna dla pojazdu elektrycznego, wyraża się w jasnoniebieskim lakierze nadwozia i elementach w kolorze miedzi na osłonie silnika, nadkolach oraz we wnętrzu pojazdu.
W przedniej partii samochodu zastosowano najnowszą wersję koncepcji wzorniczej “Dynamic Shield” (dynamicznej tarczy). Z jednej strony wykorzystuje ona satynowany kolor na środku kratki wlotowej powierza, a z drugiej poprzez elementy w kolorze miedzi, podkreśla wyrazisty charakter pojazdu elektrycznego. Reflektory w kształcie litery „T” mają jeszcze bardziej podkreślać rzucające się w oczy linie nadwozia. W dolnej części przedniego zderzaka umieszczono po obu stronach aluminiową osłonę ochronną, centralną część pozostawiając dla kraty wlotu powietrza.
Sięgające wysoko błotniki i opony o dużym rozmiarze sugerują sprawność i potęgę SUV-a, a także stabilność w terenie. Nadwozie emanuje siłą i majestatycznością dzięki poszyciu karoserii, przypominającemu wyrzeźbioną sztabę metalu, ciętego maszynowo z jednego bloku. Stopnie na uformowanych w ten sposób bokach stanowią kompromis wzornictwa z funkcjonalnością.
Tył zaprojektowano odważnie, uzyskując sześciokątną formę, rzeźbioną w jednolitej bryle, co ma podkreślać solidność SUV-a. Tylna lampa w kształcie litery T wykorzystuje motyw znany z przedniego reflektora.
Wewnątrz, obsługę ułatwiają pozioma deska rozdzielcza i wzornictwo podporządkowane funkcjonalności. Poziomy motyw wzorniczy podkreślają dodatkowo miedziane listwy na kokpicie i kierownicy. Na konsoli środkowej, eksploatującej horyzontalny motyw, znalazły się przełączniki w kształcie klawiatury, a sąsiadujący z nimi uchwyt spełnia funkcję podpory dla ręki, ułatwiając obsługę klawiszy. Ich funkcje są prezentowane w prosty, ułatwiający percepcję sposób, a w identyfikacji pomaga także zmysł dotyku.
MMC stara się w swoich projektach zapewniać kierowcy łatwą, bezstresową obsługę. Na przedniej szybie wyświetlane są wszystkie istotne informacje o działaniu samochodu, lokalizacja w terenie i optymalna droga do celu.
-
LEKKI, KOMPAKTOWY UKŁAD NAPĘDOWY PHEV
W nowym układzie napędowym PHEV, zamiast tradycyjnego, tłokowego silnika benzynowego, jako generator-silnik zastosowano lekką, kompaktową turbinę gazową. Sięgnięcie po taką technologię w układzie napędowym PHEV modelu koncepcyjnego małego SUV-a podyktował wzrost świadomości ekologicznej i tendencja do zmniejszania jednostek napędowych. Turbina gazowa jako generator-silnik osiąga wysoką moc maksymalną przy niewielkich rozmiarach i wadze.
-