NOWA KIA SORENTO PLUG-IN HYBRID 2021

Sorento czwartej generacji zostało skonstruowane na nowej platformie, która zapewnia nie tylko maksymalną przestronność wnętrza i funkcjonalność, ale również miejsce na dodatkowe elementy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in. Ponadto, dzięki nowej platformie Sorento Plug-in Hybrid oferuje zarówno obszerny bagażnik, jak i aż siedem miejsc siedzących – podobnie, jak pozostałe wersje silnikowe w gamie flagowego SUV-a marki Kia. W pierwszej połowie 2020 r. zelektryfikowane wersje wszystkich modeli marki Kia – w tym samochody typu „mild hybrid”, hybrydowe, hybrydowe typu plug-in oraz elektryczne – stanowiły około jednej czwartej wszystkich aut marki Kia sprzedanych w Europie.

Nowe Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, z przeznaczeniem na rynki europejskie, będzie produkowane w zakładzie Kia Hwasung w Korei. Sprzedaż w Polsce rozpocznie się na początku 2021 roku. Sorento Plug-in Hybrid, jak każdy model sprzedawany w Europie, będzie standardowo objęte siedmioletnią gwarancją marki Kia lub do przebiegu 150.000 kilometrów, która obejmuje zarówno akumulator, jak i silnik elektryczny.

-

-

WYSOKA MOC, NISKA EMISJA

Sorento Plug-in Hybrid to nie tylko model o najniższej emisji dwutlenku węgla w gamie flagowego SUV-a marki Kia w Europie, ale także najmocniejszy. Sercem hybrydowego zespołu napędowego jest benzynowy, turbodoładowany, 1,6-litrowy silnik T-GDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który generuje maksymalną moc wynoszącą 180 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. Spalinową jednostkę napędową wspierają akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 13,8 kWh oraz silnik elektryczny, który wytwarza maksymalną moc 66,9 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 304 Nm. Moc zespołu napędowego Sorento Plug-in Hybrid wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm.

Zasięg na energii elektrycznej Sorento Plug-in Hybrid wystarcza, aby większość codziennych podróży wykonać z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego. Wielkość zasięgu na energii elektrycznej oraz emisja dwutlenku węgla oczekują na homologację i zostaną podane do wiadomości przed wprowadzeniem samochodu do sprzedaży.

Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej. Umożliwia ona równoległe przenoszenie momentu obrotowego spalinowej jednostki napędowej i silnika elektrycznego, przy minimalnych stratach energii. Dzięki temu reakcja zespołu napędowego na przyspieszenie przy dowolnej prędkości jest natychmiastowa, a dostęp przy wyższych prędkościach do mocy zgromadzonej w akumulatorze – bezpośredni.

Szereg innowacji technologicznych zastosowanych w układzie napędowym Sorento Plug-in Hybrid sprawia, że jest ono najbardziej zaawansowanym i wydajnym samochodem tego typu w historii marki Kia. W modelu tym po raz pierwszy zastosowano niezależny układ chłodzenia cieczą wysokonapięciowego akumulatora, który zapewnia optymalne zarządzanie jego temperaturą oraz wydajność. W wirniku silnika elektrycznego o mocy 66,9 kW zastosowano nowy dwustopniowy proces laminowania, co zmniejsza hałas i wibracje.

Spalinowa jednostka napędowa jest wyposażona w najnowsze innowacje zastosowane w silnikach z rodziny Smartstream, w tym w układ zmiennego w sposób ciągły czasu otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych (Continuously Variable Valve Duration), który steruje ich pracą w zależności od obciążenia silnika. Umożliwia mu to pracę w różnych cyklach spalania, co wpływa na poprawę jego osiągów i na obniżenie zużycia paliwa.

-

kia-sorento-phev

-

DESIGN I FUNKCJONALNOŚĆ

Nowa platforma podwoziowa – zaprojektowana na potrzeby średniej wielkości SUV-ów – stanowi podstawę konstrukcyjną Sorento Plug-in Hybrid i sprawia, że czwarta generacja flagowego SUV-a marki Kia oferuje bardzo przestronne wnętrze i obszerny bagażnik, mimo akumulatora, który jest umieszczony pod podłogą kabiny.

Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in oferuje dużo miejsca dla nawet siedmiu pasażerów – podobnie, jak jego odmiany z napędem hybrydowym i z silnikiem Diesla. Duży SUV dysponuje jednym z największych bagażników w swojej klasie, a spory akumulator nie ogranicza jego pojemności niemal w ogóle. Sorento Plug-in Hybrid w wersji 7-osobowej ma bagażnik o pojemności do 809 litrów. W siedmioosobowym Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, gdy wszystkie miejsca są zajęte, przedział bagażowy ma pojemność 175 litrów, czyli o tylko 4 l mniej niż w hybrydowej odmianie topowego SUV-a marki Kia.

Dwie subtelne różnice, które z wyglądu odróżniają Sorento Plug-in Hybrid od pozostałych wersji, to oznaczenie „eco plug-in” i port ładowania z tyłu na błotniku. Z wyjątkiem nowej grafiki 12,3-calowego, cyfrowego zestawu wskaźników, która umożliwia kontrolę pracy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in, wnętrze topowego SUV-a marki Kia również pozostało niezmienione. Zestaw wskaźników zapewnia możliwość sprawdzenia stanu naładowania akumulatora i przepływu energii elektrycznej oraz obserwowanie pracy układu napędowego. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala również oferuje nowe funkcje, np. lokalizację punktów ładowania.

-

kia-sorento-phev-wnetrze

-

SYSTEMY POKŁADOWE

System multimedialny z ekranem dotykowym umożliwia połączenie smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Do Sorento są oferowane 12-głośnikowy system audio renomowanej formy BOSE, który zapewnia przestrzenny dźwięk i znakomite brzmienie wszystkim pasażerom, a także system oświetlenia kabiny Mood Lighting z 64 kolorami światła do wyboru.

Sorento Plug-in Hybrid jest również wyposażone w system łączności ze światem zewnętrznym – UVO Connect, który zapewnia dostęp do wielu informacji za pośrednictwem zarówno ekranu dotykowego w samochodzie, jak i smartfona. Usługi Kia Live dostarczają informacji na temat ruchu drogowego, prognozy pogody, interesujących miejsc, parkingów (włącznie z ceną, lokalizacją i dostępnością) oraz, oczywiście, o lokalizacji najbliższych punktów ładowania. System UVO Connect umożliwia również wysłanie trasy przygotowanej w domu do samochodu i sprawdzanie jego położenia.

Sorento Plug-in Hybrid jest wyposażone w liczne zaawansowane systemy asystujące, które pomagają uniknąć kolizji lub, przynajmniej, zminimalizować jej skutki. Należą do nich system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania: pojazdów, przechodniów, rowerzystów oraz asystentem skrętu w lewo (Forward Collision-Avoidance Assist – FCA); asystent martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu z kamer bocznych na wyświetlaczu centralnym (Blind-Spot View Monitor – BVM), system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360O (Surround View Monitor – SVM) i system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa (Blind-spot Collision-Avoidance Assist – BCA); system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości i automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń (Intelligent Speed Limit Assist – ISLA); aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości i funkcją stop&go (Smart Cruise Control with Stop&Go – SCC) wraz z dostosowaniem prędkości do danych z nawigacji (Navigation-based SCC – NSCC); asystent jazdy utrzymujący pojazd na pasie ruchu (Lane Following Assist – LFA); system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (Driver Attention Warning – DAW); asystent jazdy po autostradzie (Highway Driving Assist – HDA). Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in oferuje również system monitorujący za pomocą kamery i czujników przestrzeń za pojazdem podczas cofania (Rear View Monitor – RVM) i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub z przeszkodą (Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA). Funkcja bezpiecznego wysiadania z Sorento (Safe Exit Assist – SAE) zapobiega otwarciu tylnych drzwi, jeśli zostanie wykryty pojazd zbliżający się z tyłu (samochód lub rowerzysta).

W nowym Sorento po raz pierwszy zastosowano też system automatycznego hamowania po kolizji (Multi-Collision Brake), który łagodzi skutki ewentualnych wtórnych zderzeń. System automatycznie uruchamia hamulce, gdy poduszki powietrzne zostaną aktywowane po pierwszym zderzeniu, aby chronić pasażerów przed skutkami kolejnych zderzeń czołowych lub bocznych.

-

NOWE SORENTO Z SYSTEMEM REMOTE SMART PARKING ASSIST

Sorento czwartej generacji będzie pierwszą Kia sprzedawaną w Europie z systemem RSPA, który ułatwia parkowanie dużego SUV-a w ciasnych miejscach postojowych. Zdalny asystent parkowania sprawia, że wysiadanie z auta i dostęp do kabiny są bezproblemowe, gdy samochód trzeba zaparkować w wąskiej luce między innymi pojazdami lub gdy inne auta zaparkują bardzo blisko Sorento. W Europie system RSPA jest dostępny do nowego Sorento napędzanego silnikiem Diesla.

W wypadku korzystania ze zdalnego asystenta parkowania kierowca oraz wszyscy pasażerowie muszą wysiąść z Sorento, aby ostatni etap parkowania wykonało ono automatycznie. Systemu RSPA można użyć również wówczas, gdy Sorento jest zaparkowane w ciasnym garażu, w którym nie można wygodnie otworzyć drzwi.

System RSPA jest sterowany zdalnie za pomocą kluczyka i umożliwia samodzielny wjazd lub wyjazd Sorento zarówno przodem, jak i tyłem z miejsca parkingowego. Przed wjazdem kierowca musi ustawić auto centralnie przed miejscem parkingowym. System kontroluje przyspieszanie, hamowanie i układ kierowniczy, aby wjechać samochodem w wolną przestrzeń lub umożliwić wyjazd z niej, jednocześnie monitorując otoczenie za pomocą czujników ultradźwiękowych. Jeżeli Sorento wykryje ryzyko potencjalnej kolizji lub zagrożenie w postaci zbliżającego się samochodu, rowerzysty lub pieszego, automatycznie uruchomi hamulce i dokończy parkowanie dopiero wtedy, gdy tor jazdy będzie wolny.

W Sorento nowy system zdalnego parkowania jest oferowany wraz z szeregiem innych, które wspomagają kierowcę i zostały opracowane, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i komfort zarówno podczas parkowania, jak i opuszczania miejsc parkingowych. Należą do nich asystent unikania kolizji podczas parkowania (Parking Collision-Avoidance Assist Reverse – PCA-R) i asystent unikania kolizji podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA). System PCA-R, który zapobiega kolizji z pieszymi i przeszkodami podczas parkowania, działa przy prędkości poniżej 10 km/h i wykorzystuje kamerę cofania oraz czujniki ultradźwiękowe. Z kolei, system RCCA sprawia, że bezpieczniejszy jest wyjazd tyłem z garażu na drogę czy cofanie z miejsc parkingowych, usytuowanych prostopadle do drogi. System korzysta z radaru do kontrolowania martwych punktów z boku i z tyłu Sorento, aby monitorować ruch pojazdów, które podczas cofania mogłyby przejeżdżać za nim. W wypadku obydwu systemów w pierwszej fazie ostrzegania kierowcy uruchamia się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, w drugiej – aby uniknąć kolizji – aktywowane są hamulce.

___
źródło: Kia Motors Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Kia

Hyundai, Kia i Samsung Electronics rozpoczynają współpracę
Hyundai, Kia i Samsung Electronics rozpoczynają współpracę

Hyundai, Kia | Hyundai Motor i Kia połączą platformę „SmartThings” firmy Samsung ze swoimi usługami łączności dostępnymi w samochodach

Hyundai Motor i Kia przedstawiają technologię aktywnych spojlerów AAS w przednim zderzaku
Hyundai Motor i Kia przedstawiają technologię aktywnych spojlerów AAS w przednim zderzaku

Hyundai Motor Company i Kia Corporation | Hyundai Motor i Kia  zaprezentowały technologię „Active Air Skirt” (AAS), która minimalizuje opór aerodynamiczny powstający podczas jazdy z dużą prędkością, skutecznie poprawiając zasięg i stabilność pojazdów elektrycznych (EV).

Kia EV9 zdobywa pięć gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP
Kia EV9 zdobywa pięć gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP

KIA | Najwyższa możliwa ocena za bezpieczeństwo nowej Kia EV9 w najnowszych testach przeprowadzonych przez Euro NCAP

Najnowsze oferty

Kia XCeed 1.6 T-GDI 204KM 7DCT, Business Line, 1 właściciel, gwarancja do 2026
  • Model: XCeed
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 103500 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2019
Kia Rio 1.2 84KM, polski salon, FV23%, M+Smart: grzane fotele, kierownica
  • Model: Rio
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 54000 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2020
Kia Sportage Kia Sportage 1.6 150KM, 7DCT MHEV, wersja M + SMART, lunar silver, FV
  • Model: Sportage
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 11464 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony