-
„Jesteśmy podekscytowani tym wydarzeniem zrealizowanym wspólnie z Andreą i Matteem Bocellim, wyjątkowymi ludźmi, dzięki którym ten wieczór jest niezwykły i z którymi stworzyliśmy wspaniały projekt. W ten oto sposób powstał nowy Fiat 500 „La Prima by Bocelli” oraz niezwykły system nagłośnieniowy klasy premium, stworzony dzięki absolutnemu słuchowi maestra Bocellego” - powiedział Olivier Francois, dyrektor generalny marki FIAT i dyrektor globalny marketingu Stellantis. „A nowy singiel Mattea „Tempo” jest ścieżką dźwiękową reklamy telewizyjnej nowego samochodu. W przypadku nowego Fiata 500 „La Prima by Bocelli” nie zaprojektowaliśmy więc tylko samego samochodu. Zaprojektowaliśmy doświadczenie, piękne włoskie doświadczenie. Jest jednak jeden zasadniczy aspekt, który wyróżnia jazdę samochodem elektrycznym: cisza. Piękno, relaksujące piękno idealnie cichej kabiny, najlepsze miejsce, aby przemienić tę idealną ciszę w doskonały dźwięk, zaprojektowany dla samochodów elektrycznych. Poczujesz się jak na „złotym fotelu" w najlepszej operze. Jednym słowem, nie wprowadziliśmy samochodu do świata Bocellego, ale wprowadziliśmy świat Bocellego do naszej ikony”.
-

-
„Cieszę się z tej bezprecedensowej i odważnej współpracy” - oświadczył maestro Andrea Bocelli. „Poszukiwanie piękna zawsze było moją główną inspiracją. Dzięki Fiatowi 500, światowej ikonie stylu, połączyliśmy siły, oferując nowe doświadczenie piękna i wielozmysłowej harmonii, a dzięki opracowaniu innowacyjnej technologii, każdej podróży będzie towarzyszył pożądany stan emocjonalny, a nasz wewnętrzny głos (bo przecież wszyscy śpiewamy w sercu) doświadczy bycia w teatrze, na scenie pod gołym niebem, w studiu nagraniowym... Jestem zaszczycony, że ten ekskluzywny model FIATA, 500, został nazwany moim imieniem, ale myślę, że równie dobrze mógłby nosić imię tych, którzy decydują się dążyć do piękna i urzeczywistniać je, siedząc za jego kierownicą.”
„Jestem głęboko zaszczycony, że mogę uczestniczyć w tej niesamowitej współpracy. Dziękuję marce FIAT za umożliwienie realizacji tego projektu i za niesamowity system nagłośnieniowy” - powiedział Matteo Bocelli. „Dziękuję Tobie, Olivier i całemu niezwykłemu zespołowi, który przez wiele miesięcy ciężko pracował nad tym projektem. I podziękowania dla William9 i jego zespołu za niesamowitą i piękną pracę nad oficjalnym teledyskiem do „Tempo”, piosenki, którą współtworzyłem i na której bardzo mi zależy”.
-

-
„Nasza współpraca przy nowym Fiacie 500 czerpie z bogatego dziedzictwa JBL, aby tworzyć magiczne chwile dźwięku dziś i w przyszłości” - powiedział Christian Sobottka, prezes HARMAN Automotive. „Mistrzostwo Andrei Bocellego w połączeniu z wiedzą JBL na temat akustyki doprowadziły do stworzenia wyjątkowego systemu nagłośnienia, który wnosi do życia siłę muzyki i wzmacnia przyjemność z jazdy”.
-

-
Wydarzenie to było również okazją, aby świętować sukcesy nowego Fiata 500. Ikona marki FIAT, która zdobyła do tej pory 30 międzynarodowych nagród i wyróżnień, jest najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem miejskim w jedenastu krajach i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w każdym segmencie w Europie, ustępując jedynie Tesli. We Włoszech i Francji jest najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym w historii, a w Niemczech, na największym rynku samochodów elektrycznych w Europie, zajmuje drugie miejsce. Przyszłość „najcenniejszej perły w koronie marki” rysuje się w globalnych barwach, podążając drogą rozpoczętą w Europie, kontynuowaną następnie w Brazylii i Japonii.
Chcąc zwrócić większą uwagę na aspekty związane z przejściem na ekologię, FIAT nadaje nowe tempo swojej strategii elektryfikacji, przyspieszając drogę w kierunku coraz bardziej zrównoważonej przyszłości. Obecnie, dzięki wprowadzonym ostatnio na rynek hybrydowym wersjom modeli 500X i Tipo, włoska marka może pochwalić się całą zelektryfikowaną gamą. Do 2024 roku każdy nowy model FIATA w Europie będzie w pełni elektryczny, a od 2027 roku FIAT pożegna się z paliwami kopalnymi w Europie.
-
„VIRTUAL VENUES”
Cały świat Bocellego mieści się teraz w nowym Fiacie 500, dzięki zaawansowanej technologii „Virtual Venues” („Wirtualnych miejsc”) firmy JBL i doskonałemu słuchowi maestra Bocellego. Ekskluzywny system JBL Premium Audio Mastered by Bocelli zapewnia najbardziej wciągające wrażenia dźwiękowe. Obecnie najpopularniejszy tenor na świecie wybrał cztery idealne miejsca, w których występował, aby stworzyć własne „Virtual Venues” („Wirtualne miejsca”):
- ustawienie „My Music Room” („Mój muzyczny pokój”) zmienia samochód w małą, komfortową przestrzeń z różnobarwnym i ciepłym dźwiękiem. Maestro wyjaśnia: „Moja ulubiona domowa przestrzeń muzyczna: relaksujący kokon, gdzie można cieszyć się doskonałością dźwięku”.
- ustawienie „My Recording Studio” („Moje studio nagrań”) daje „Akustykę mojego własnego studia: intymnej przestrzeni zaprojektowanej dla artystów, aby uchwycić perfekcję”.
- ustawienie „G. Verdi Opera House” („Opera G. Verdiego”) przenosi słuchaczy do pierwszego rzędu prestiżowej sali koncertowej, jaką jest teatr operowy im. Giuseppe Verdiego w Pizie. Maestro Bocelli powiedział: „Mój sceniczny debiut miał miejsce w Teatro Verdi w Pizie, jednym z najwspanialszych miejsc na świecie. Zmapowaliśmy go akustycznie, aby zapewnić wrażenia jak w Operze”
- „My Open-air Arena” („Moja arena na wolnym powietrzu”) odtwarza wrażenia i atmosferę typowe dla plenerowych występów na żywo: „Inspiracją dla tej akustyki był „Teatro del Silenzio”, moja własna arena na toskańskim wzgórzu, gdzie spokój natury gości czystą energię występów pod gołym niebem” - podsumowuje maestro.
-