Ruszyła produkcja w pełni zelektryfikowanych i hybrydowych wersji Alfy Romeo Junior
Alfa Romeo
Junior – sportowy charakter, kompaktowe wymiary i włoski styl rozpoznawalne już
od pierwszego spojrzenia. Ten absolutnie wyjątkowy i niepowtarzalny samochód
wjechał na rynek motoryzacyjny w niezrównanym, i z niczym nieporównywalnym,
stylu. Zapewnia on idealny balans pomiędzy funkcjonalnym pięknem i wyjątkowym
dziedzictwem, stając się symbolem włoskiego stylu w motoryzacji. W segmencie
oferującym sportowe wersje, zaprojektowane na bazie modeli miejskich, Junior
wyróżnia się modnym i zachwycającym stylem połączonym z najbardziej
zaawansowaną technologią w zakresie komfortu, łączności i dynamiki jazdy.
Elektryczna i hybrydowa Alfa Romeo Junior - napęd
Junior jest
dostępny z napędem na przednią oś w wersji „IBRIDA”, a na początku
przyszłego roku jako pierwszy w segmencie będzie dostępny również z napędem na
cztery koła Q4 z automatycznym zarządzaniem tylną osią napędową, oraz w wersji
„ELETTRICA”, w dwóch poziomach mocy: 156 KM z zasięgiem wynoszącym do
410 km, a także 280 KM w bardziej sportowej wersji VELOCE, która odzwierciedla
sportowe DNA Alfy Romeo.
Oferując
najniższą w segmencie, optymalnie rozłożoną, masę, nowy Junior wkracza w świat
samochodów elektrycznych jak prawdziwa Alfa Romeo. Zapewnia najlepszą w swojej
klasie przyczepność kół, możliwą dzięki zastosowaniu specjalnych rozwiązań
technicznych, takich jak na przykład najbardziej bezpośredni w segmencie układ
kierowniczy (14,6), który został specjalnie skalibrowany pod kątem precyzji
działania, by poprawić jego wyjątkowe właściwości jezdne. Junior może zostać
również wyposażony w system Alfa D.N.A.
Elektryczna i hybrydowa Alfa Romeo Junior - tryby
Tryb „Dynamic”, który dzięki specjalnej kalibracji układu kierowniczego
i pedału przyspieszenia, oferuje najwyższe osiągi i przyjemność z jazdy. Z
kolei tryb „Natural”, zachowując równowagę między osiągami i komfortem,
jest przeznaczony do codziennego użytku. Tryb „Advanced Efficiency” został
natomiast skalibrowany pod kątem maksymalnej efektywności energetycznej poprzez
zmniejszenie zużycia energii, bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy. Dzięki
temu Junior jest wyposażony w najbardziej zaawansowaną technologię łączności.
Zapewnia ona maksymalny komfort wzmocniony szeregiem funkcji wspierających
kierowcę w kontrolowaniu wzdłużnym i bocznym pojazdu (autonomiczna jazda
poziomu drugiego), co w połączeniu z czujnikami parkowania 360°, tylną kamerą
180° umożliwia pełny monitoring otoczenia, stanowiąc innowacyjny i praktyczny
półautonomiczny system parkowania
Elektryczna i hybrydowa Alfa Romeo Junior - innowacyjność
Alfa Romeo w
szczególny sposób wykorzystuje oprogramowanie i łączność w celu zwiększenia
komfortu jazdy kierowcy, dlatego wyposażyła Juniora w najbardziej zaawansowaną
technologię łączności, czyli EV Routing: innowacyjny system online wbudowany w
nawigację, który automatycznie i bezstresowo zarządza potrzebami klienta w
zakresie ładowania. Ponadto „Alfa Connect Services” oferuje zaawansowaną
łączność w samochodzie oraz gamę usług zapewniających maksymalne
bezpieczeństwo. Dzięki bezprzewodowej technologii over-the-air (OTA)
mapy i oprogramowanie samochodu są zawsze aktualne. Oferta funkcji, dzięki
którym wrażenia z jazdy są lepsze niż kiedykolwiek, obejmują „My Navigation”,
składającą się z aplikacji do zdalnego wyszukiwania miejsc docelowych i punktów
użyteczności publicznej (POI), a także powiadomień wysyłanych w czasie
rzeczywistym z informacjami o ruchu drogowym, pogodzie i fotoradarach. Z kolei
„My Remote” oferuje, m.in., możliwość zdalnego sterowania niektórymi funkcjami
samochodu, jego lokalizacji, monitorowania wybranych parametrów prędkości i
obszaru oraz otrzymywania powiadomień, jeśli nie są one osiągane. Funkcja
E-Control oferuje również opcję zdalnego zarządzania uruchamianiem i
zatrzymywaniem, planowania ładowania lub, w razie potrzeby, ogrzewania lub chłodzenia
wnętrza przed korzystaniem z pojazdu.
Kolejną
ważną innowacją jest integracja wirtualnego asystenta Hey Alfa i ChatGPT
(A.I.), które wykorzystują funkcję rozpoznawania głosu, tworząc dyskretnego
asystenta kierowcy pomocnego w uzyskaniu informacji, porad i spełnianiu próśb.
Elektryczna i hybrydowa Alfa Romeo Junior - gdzie i kiedy
Alfa Junior
jest produkowana w zakładzie w Tychach, którego dyrektor - Tomasz Gębka
powiedział: „Uruchomienie produkcji Alfy Romeo Junior, w wersjach Elettrica i
Ibrida, to zwieńczenie naszego najważniejszego projektu zrealizowanego w
ostatnich latach - modernizacji linii produkcyjnych i stworzenia zrównoważonego
modelu biznesowego. Zakład w Tychach stał się w ten sposób producentem pojazdów
nisko- i zeroemisyjnych oraz włączył się w realizację planu strategicznego
Stellantis Dare Forward 2030, dzięki któremu Stellantis staje się liderem w
swojej branży w dziedzinie łagodzenia zmian klimatycznych. Rolą naszego zakładu
jest zapewnienie najwyższych standardów jakości produkcji, tak aby Alfa Romeo
Junior była niezawodnym modelem oferującym najlepsze wrażenia z jazdy”.
Zaangażowanie tyskiego
zakładu w ofensywę Dare Forward 2030 ma również inny wymiar: fabryka wdraża
ambitny plan redukcji zużycia energii i emisji CO2. W ramach tych
działań podejmowane są ważne inwestycje mające na celu przejście na zieloną
energię. Jednym z pierwszych zrealizowanych projektów jest nowa instalacja do
produkcji sprężonego powietrza i chłodzenia, która uniezależniła zakład w
zakresie dostaw ciepła na potrzeby procesu produkcyjnego. Kolejnym istotnym
elementem trwającej w zakładzie transformacji jest wymiana sieci ciepłowniczej
na nową,
źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.