-
Hideki Kakinuma, lider projektu Civica Type R, powiedział: „Type R Limited Edition jest przykładem zaangażowania Hondy w udoskonalanie tego, co jest treścią Type R jako samochodu sportowego – przyjemności z jazdy, w czym nawet przekraczamy oczekiwania naszych klientów. Odziedziczyliśmy wraz z zespołem inżynierów przekazywanego od pokoleń wyścigowego ducha i ta silna pasja napędzała ewolucję modelu Civic Type R w stronę idealnego samochodu sportowego.
„W przypadku tego roku modelowego, dążyliśmy do wypracowania jak najwyższych osiągów we współpracy z firmą Honda Racing Development (HRD) Sakura, która odgrywa kluczową rolę w przygotowywaniu Hondy do sportów motorowych. Współpraca doprowadziła do osiągnięcia przez Civica Type R rekordu okrążenia toru Suzuka, często opisywanego jako „jeden z najważniejszych torów na świecie”.
Tylko 100 egzemplarzy modelu Civic Type R Limited Edition zostanie zbudowanych z przeznaczeniem na rynek europejski, a każdy z tych samochodów pozwoli wykorzystać absolutnie do maksimum dynamikę i osiągi. Wersję Limited Edition wyposażono w lekkie 20-calowe kute obręcze kół firmy BBS z oponami Michelin Cup 2, zaprojektowanymi z myślą o szybkiej jeździe po torze. Nadal jednak zapewniają one wyjątkowe osiągi na publicznych drogach, co zawdzięczają między innymi 10 kg oszczędności masy.
Zmodyfikowane amortyzatory pozwalają optymalnie wykorzystać taki zestaw kół i opon, a wspólnie z nową kalibracją układu kierowniczego, zapewniają maksymalną kontrolę i wyczucie drogi. Oprogramowanie sterujące systemem adaptacyjnych amortyzatorów (Adaptive Damper System) ocenia teraz szybciej warunki drogowe, co przekłada się na lepszą reakcję amortyzatorów, zapewniając zarówno lepsze prowadzenie samochodu, jak i wyższą jakość jazdy.
„Wprowadzenie w trakcie testów nowych dwuczęściowych, pływających tarcz hamulcowych w układzie hamulcowym poskutkowało lepszą kontrolą i siłą hamowania, zgodnymi z oczekiwaniami kierowcy” - dodał Kakinuma-san. „Te zmiany w połączeniu z poprawą efektywności kontroli stabilności, dały w rezultacie krótszy ogólny czas hamowania i wyjątkową szybkość pokonywania zakrętów, co w szczególności umożliwiło utrzymanie wysokiej prędkości na trudnym łuku „S ” i w drugim zakręcie „Spoon” toru Suzuka. Sportową dynamikę jazdy i kontrolę nad pojazdem – oprócz zwiększonej skuteczności hamowania – zapewniła wyjątkowa przyczepność nowych opon Michelin Cup2 oraz korekty w sterowaniu układem zawieszenia i amortyzatorów, dzięki czemu łatwej było dokonywać gwałtownych zmian kierunku, jadąc przez „esy” między trzecim, a siódmym zakrętem.
„Zmniejszenie masy nieresorowanej poprzez montaż lekkich kutych felg, dodatkowo poprawiło przyczepność i przenoszenie napędu na nawierzchnię podczas przyspieszania na wyjazdach z dwóch ciasnych zakrętów Degner i słynnego 130R. Poprawiona wydajność chłodzenia silnika pozwoliła w pełni wykorzystać moc 320 KM, aby osiągnąć maksymalną prędkość w finale przejazdu, bezpośrednio pod koniec okrążenia. Wszystkie te poprawki, wprowadzone w Civicu Type R Limited Edition udowodniły swoją przydatność w czasie okrążenia, zarejestrowanym na torze Suzuka. ”
-