-
Nowy Ranger Raptor Special Edition dostępny w charakterystycznych kolorach Performance Blue, Conquer Grey i Frozen White, otrzymał dodatkowo podwójne matowe czarne pasy wyścigowe z czerwonymi liniami kontrastowymi na masce, dachu, na dolnej części boków nadwozia, tylnych błotnikach i drzwiach skrzyni ładunkowej, co jeszcze wyraźniej podkreśla sportowe ambicje pickupa. W uzupełnieniu charakterystycznych wyścigowych pasów, przednie zaczepy holownicze wykończone są w kolorze czerwonym, natomiast poszerzone nadkola, przedni i tylny zderzak, klamki drzwi oraz typowy przedni wlot powietrza wykończone są matową czernią, aby stworzyć jeszcze większe wrażenie, eliminując szare elementy nadwozia standardowego Raptora. Czerwone przeszycia na kierownicy, desce rozdzielczej i drzwiach nadają wnętrzu Rangera Raptora Special Edition jeszcze bardziej sportowy i wyjątkowy charakter. Fotele wchodzące w skład wyposażenia standardowego wykończono wysokogatunkową skórą i zaprojektowano tak, by zapewniały wygodę i wsparcie zarówno w trudnym terenie, jak i na autostradzie. Wyjątkowość wnętrza wzmacnia dodatkowo czarna, matowa deska rozdzielcza.
Ranger Raptor Special Edition zachował unikalne podwozie Rangera Raptora, opracowane przez Ford Performance. Ranger Raptor, usprawniony pod kątem szybkiej jazdy terenowej, ma o 150 mm większy rozstaw kół i o 51 mm większy prześwit, niż Ranger XLT, co wyraźnie zwiększa jego możliwości po zjechaniu z asfaltu. Zawieszenie skonstruowane “na miarę” wykorzystuje podwójne aluminiowe wahacze z przodu i wielowahaczową architekturę z tyłu oraz amortyzatory FOX z systemem Position Sensitive Damping, który dostosowuje siłę tłumienia do zmiennych warunków jazdy. Terenowe opony General Grabber AT3 zapewniają maksymalną przyczepność na luźnych nawierzchniach.
Ranger Raptor Special Edition jest napędzany 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue Bi-turbo o mocy 213 KM i momencie obrotowym 500 Nm, współpracującym z 10-stopniową automatyczną przekładnią, którą zapożyczono ze sportowego Mustanga. Ranger Raptor otrzymał unikalny system jazdy terenowej (Terrain Management System), dzięki czemu kierowca otrzymuje narzędzia do mierzenia się z najróżniejszymi warunkami terenowymi i scenariuszami jazdy, dysponując między innymi trybem Baja, nazwanym tak na cześć słynnego pustynnego rajdu Baja 1000, zapewniającym optymalne osiągi w terenie przy dużych prędkościach.
-