-
Elektryczny układ napędowy
Duży zasięg, napęd na cztery koła i zerowa emisja. EV6 oferuje wiele konfiguracji układu napędowego z dwoma pojemnościami akumulatora do wyboru – o dużym (pojemność 77,4 kWh) i standardowym zasięgu (58,0 kWh). Kia EV6 w wersji GT-Line jest dostępna zarówno z akumulatorem o dużej pojemności, jak i ze standardowym. Odmiana GT dostępna jest jedynie w połączeniu z akumulatorem 77,4 kWh. EV6 to pierwszy samochód elektryczny marki Kia, który jest dostępny z napędem na dwa koła (RWD) lub na cztery koła (AWD). Kia EV6 AWD zapewnia znakomitą dynamikę nawet w trudnych warunkach.
EV6 wyposażone w napęd na dwa koła i akumulator o pojemności 77,4 kWh może przejechać nawet ponad 510 kilometrów na jednym ładowaniu (w cyklu mieszanym WLTP). Odmiana EV6 z napędem na cztery koła dysponuje łącznym maksymalnym momentem obrotowym o wartości 605 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. W modelach AWD akumulator o pojemności 77,4 kWh zasila silniki elektryczne o łącznej mocy 239 kW (325 KM), które napędzają przednie i tylne koła. W wersji z napędem na dwa koła silnik elektryczny o mocy 168 kW (228 KM) napędza koła tylnej osi.
Kia EV6 wyposażona w akumulator o pojemności 58,0 kWh przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy, a łączny maksymalny moment obrotowy EV6 AWD wynosi również 605 Nm. Akumulator 58,0 kWh zasila silniki o łącznej mocy 173 kW (235 KM), które napędzają koła przedniej i tylnej osi. Wersja z napędem na dwa koła jest wyposażona w silnik o mocy 125 kW (170 KM), napędzający tylne koła.
Wszechstronna platforma dla samochodów elektrycznych o zróżnicowanych osiągach. Za sprawą standardowych modułów nowa platforma E-GMP jest mniej złożona i umożliwia szybki rozwój pojazdów o różnych funkcjach. Dzięki temu – w ramach jednego modelu, jak EV6 – łatwo można zaspokoić różne potrzeby klientów dotyczące np. osiągów i zasięgu.
EV6 GT – wyposażone w dwa silniki o łącznej mocy 430 kW (585 KM) – zapewnia osiągi z nowego, niedostępnego do tej pory dla aut Kia wymiaru. Łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 740 Nm, co sprawia, że przyspieszenie EV6 GT w wersji AWD od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 260 km/h (wstępne założenia producenta, które wymagają homologacji). Tylko w wersji GT Kia EV6 jest wyposażona w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zapewnia kontrolę podziału momentu obrotowego oraz umożliwia dynamiczną jazdę i precyzyjne prowadzenie w każdych warunkach.
„EV6 w wersji GT to pokaz technologicznych możliwości marki Kia. Elektryczny crossover łączy szybkie ładowanie z osiągami zarezerwowanymi dotychczas dla samochodów supersportowych. Dzięki platformie skonstruowanej na potrzeby pojazdów elektrycznych nie musimy iść na żadne kompromisy między sprawnością auta a przestronnością wnętrza” – mówi Albert Biermann, prezes i dyrektor działu badań i rozwoju w Hyundai Motor Group.
-
Ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V
Ładowanie akumulatora od 10 do 80 procent pojemności w zaledwie 18 minut i nowa funkcja zasilania urządzeń zewnętrznych – V2L (vehicle-to-load). Kia EV6 oferuje możliwości ładowania akumulatora prądem o napięciu 400 V i 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki temu akumulator można naładować z dużą prędkością, od 10 do 80 procent jego pojemności w zaledwie 18 minut lub doładować energię potrzebną do przejechania 100 km w mniej niż cztery i pół minuty (w wypadku EV6 2WD z akumulatorem 77,4 kWh).
System ładowania akumulatora jest bardziej wszechstronny niż pojazdów typu BEV poprzedniej generacji. Zintegrowana jednostka sterująca ładowaniem (ICCU) umożliwia zasilanie odbiorników zewnętrznych prądem zgromadzonym w akumulatorze. Funkcja V2L umożliwia jednoczesne zasilanie prądem o mocy do 3,6 kW, na przykład, 55-calowego telewizora i klimatyzatora przez ponad 24 godziny. W razie potrzeby z akumulatora EV6 można naładować również akumulator innego samochodu elektrycznego (Vehicle-2-Vehicle V2V).
Gdy akumulator EV6 jest naładowany w ponad 35%, samochód może holować przyczepę o masie do 1.600 kg. Dzięki temu, razem z praktyczną funkcją V2L, właściciele EV6 mogą zabrać ze sobą wszystko, czego potrzebują np. na weekendową wyprawę z przyjaciółmi. Czas spędzony we wspólnym gronie może im wówczas upłynąć przy zerowej emisji.
-
Rekuperacja energii
Maksymalny zasięg i sprawność. Kia EV6 jest wyposażona w system odzysku energii, którego zadaniem jest maksymalizacja jej zasięgu. W jego skład wchodzi m.in. wydajna energetycznie pompa ciepła najnowszej generacji. Pompa ta odzyskuje ciepło generowane przez układ chłodzenia. Dzięki temu nawet przy temperaturze -7 OC, samochód wciąż zapewnia 80% zasięgu, który byłby możliwy do uzyskania przy temperaturze 25 OC.
Nowy elektryczny crossover marki Kia jest również wyposażony w najnowszej generacji układ hamulcowy z odzyskiem energii, który obsługuje się za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Dzięki nim kierowca może łatwo przyhamować samochód i odzyskać energię kinetyczną, maksymalizując w ten sposób zasięg i sprawność układu napędowego. Do wyboru jest aż sześć poziomów hamowania regeneracyjnego (brak odzysku energii, stopnie od 1 do 3, tryb „i-PEDAL” oraz tryb automatyczny), w zależności od żądanego odzysku energii. W trybie „i-PEDAL”, oprócz maksymalnego odzysku energii kinetycznej, kierowca ma możliwość zatrzymania samochodu bez użycia pedału hamulca.
-