Światowa premiera prototypów sedana Honda 0 i SUV-a Honda 0 na targach CES 2025

LAS VEGAS, Nevada, USA, 7 stycznia 2025 r. – Honda zaprezentowała światową premierę dwóch prototypowych modeli na targach CES 2025Honda 0 Saloon i Honda 0 SUV – reprezentujących dwa modele Honda serii 0, które mają zostać wprowadzone na rynki globalne od 2026 r. Firma zaprezentowała również swój oryginalny system operacyjny pojazdu (OS), ASIMO OS, który będzie stosowany w jej globalnej serii pojazdów elektrycznych. 





Honda 0 Saloon

Dzięki dalszemu rozwojowi modelu koncepcyjnego zaprezentowanego w zeszłym roku na targach CES 2024, prototyp Honda 0 Saloon został opracowany w celu przygotowania do wprowadzenia na rynek w 2026 roku. Zachowując dokładny projekt stylistyczny modelu koncepcyjnego, prototyp charakteryzuje się zarówno niską wysokością, jak i sportową stylistyką, która odróżnia sedana od innych pojazdów elektrycznych, a także przestrzenią wewnętrzną, która jest bardziej przestronna, niż można by się spodziewać na podstawie wymiarów zewnętrznych. 

Honda 0 Saloon, flagowy model serii Honda 0, będzie oparty na nowo opracowanej dedykowanej architekturze pojazdów elektrycznych i będzie wyposażony w szereg technologii nowej generacji , które ucieleśniają podejście rozwojowe „Thin, Light and Wise”.

Na targach CES 2025 Honda koncentruje się na wprowadzaniu pewnych technologii i funkcji, które przyczyniają się do wartości „Wise” Honda 0 Saloon. Obejmuje to wysoce niezawodną technologię jazdy automatycznej Level 3, którą Honda po raz pierwszy na świecie wprowadziła do praktycznego zastosowania, a także „ultra-personalną optymalizację”, która zapewni wrażenia z mobilności dostosowane do każdego indywidualnego użytkownika, co stanie się możliwe dzięki systemowi operacyjnemu ASIMO.





Honda 0 Saloon w Polsce

Model produkcyjny Saloon Honda 0 ma zostać wprowadzony na rynek północnoamerykański jako pierwszy w 2026 roku. Jest to strategiczna decyzja, mająca na celu odpowiednie przygotowanie produktu do wymagań największego rynku motoryzacyjnego na świecie oraz zbadanie jego odbioru wśród tamtejszych klientów. Po debiucie w Ameryce Północnej planowane jest stopniowe rozszerzanie dostępności modelu na inne rynki globalne, w tym do Japonii, gdzie Honda cieszy się ogromnym uznaniem, oraz do Europy, gdzie oczekuje się wysokiego zainteresowania dzięki zaawansowanym technologiom i niskiej emisji spalin zastosowanym w tym pojeździe. 





Honda 0 SUV

Na podstawie modelu koncepcyjnego Space-Hub zaprezentowanego na targach CES 2024, proponującego nową wartość pojazdów elektrycznych jako „przestrzeni” dla ludzi, którą Honda zaoferuje w swoich przyszłych modelach pojazdów elektrycznych, firma zaprezentowała teraz prototyp średniej wielkości SUV-a elektrycznego – który będzie pierwszym modelem Hondy serii 0. Dzięki zastosowaniu podejścia „cienki, lekki i inteligentny” do SUV-a, przestrzeń wewnętrzna została jeszcze bardziej zwiększona, a przestronna kabina została osiągnięta z wyjątkowo czystym i nieograniczonym polem widzenia z dużą elastycznością.

Oprócz szerokiej gamy technologii nowej generacji, SUV Honda 0 będzie  stosował wysoce precyzyjną ocenę położenia i kontrolę stabilizacji. Opiera się to na czujnikach żyroskopowych 3D, technologii, którą Honda zgromadziła dzięki rozwojowi swoich oryginalnych technologii robotyki, aby umożliwić dynamikę według woli kierowcy na różnych nawierzchniach dróg. 





Honda 0 SUV w Polsce

Model produkcyjny Honda 0 SUV ma zostać wprowadzony na rynek północnoamerykański jako pierwszy w 2026 roku. Jest to strategiczna decyzja, mająca na celu odpowiednie przygotowanie produktu do wymagań największego rynku motoryzacyjnego na świecie oraz zbadanie jego odbioru wśród tamtejszych klientów. Po debiucie w Ameryce Północnej planowane jest stopniowe rozszerzanie dostępności modelu na inne rynki globalne, w tym do Japonii, gdzie Honda cieszy się ogromnym uznaniem, oraz do Europy, gdzie oczekuje się wysokiego zainteresowania dzięki zaawansowanym technologiom i niskiej emisji spalin zastosowanym w tym pojeździe. 





 System operacyjny ASIMO 

Modele Hondy serii 0 zostaną wyposażone w system operacyjny ASIMO OS, oryginalny system operacyjny pojazdu opracowany przez Hondę, który będzie podstawową technologią umożliwiającą osiągnięcie wartości „Wise” globalnej serii EV.

ASIMO był humanoidalnym robotem zdolnym do samodzielnego chodzenia, opracowanym w ramach podstawowych badań technologicznych Hondy w celu pomagania ludziom przy jednoczesnym współistnieniu z innymi członkami społeczeństwa. Honda rozpoczęła badania i rozwój robotyki w 1986 r., a ASIMO wprowadziła w 2000 r., stając się ikoną w dziedzinie robotyki od lat 2000. do 2010. i kochaną przez ludzi na całym świecie.

Nawet po zakończeniu rozwoju ASIMO, Honda dalej rozwijała swoje technologie robotyki, w tym te, które rozpoznają środowiska zewnętrzne i autonomiczną kontrolę zachowań, umożliwiając ASIMO zrozumienie intencji ludzi wokół niego. Łącząc takie technologie robotyki z zaawansowanymi technologiami inteligencji dla Hondy serii 0, firma dąży do zaoferowania unikalnej wartości dla pojazdów zdefiniowanych programowo (SDV). 

Jako platforma oprogramowania, ASIMO OS będzie stosować zintegrowane sterowanie elektronicznymi jednostkami sterującymi (ECU) dla systemów pojazdu, takich jak zautomatyzowane systemy jazdy / zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (AD/ADAS) i system informacyjno-rozrywkowy w pojeździe (IVI).

Dzięki ciągłej aktualizacji oprogramowania w pojeździe za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowych (OTA) nawet po zakupie pojazdu, funkcje i usługi będą stale rozwijane zgodnie z preferencjami i potrzebami każdego użytkownika. Funkcje i usługi podlegające ciągłym aktualizacjom obejmują te, które zwiększają wartość „przestrzeni” i cyfrowego UX, co zapewnia przyjemne i komfortowe wrażenia z mobilności. Ponadto zintegrowana kontrola dynamiki, unikalna dla Hondy, która decyduje o radości z jazdy, umożliwiając kierowcy poczucie jedności z pojazdem.





Technologia zautomatyzowanej jazdy

W 2021 roku Honda została pierwszym na świecie producentem samochodów, który wprowadził do praktycznego użytku zautomatyzowany sprzęt do jazdy poziomu 3, wprowadzając na rynek zupełnie nowego Legendarnie wyposażonego w Honda SENSING Elite, który kwalifikował się do zautomatyzowanej jazdy poziomu 3 (bez patrzenia) i warunkowej automatyzacji jazdy w ograniczonych obszarach.

Honda opracowała Honda SENSING Elite, aby wprowadzić tę technologię AD do praktycznego użytku, przewidując wszystkie warunki jazdy i scenariusze w oparciu o założenie, że oprócz zmniejszenia liczby kolizji drogowych w społeczeństwie, Honda AD musi całkowicie wyeliminować wypadki drogowe, których ludzie uważają, że „ludzki kierowca mógłby uniknąć”. 

Honda uważa, że ​​powszechne stosowanie technologii bez patrzenia doprowadzi do osiągnięcia zerowej liczby śmiertelnych wypadków drogowych w przyszłości. Opierając się na tym przekonaniu, Honda będzie dążyć do oferowania niedrogich pojazdów zautomatyzowanych większej liczbie klientów na całym świecie za pośrednictwem serii Honda 0

W tym celu Honda zastosowała oryginalną technologię sztucznej inteligencji Hondy, która łączy technologię uczenia bez nadzoru Helm.ai i modele zachowań doświadczonych kierowców, co umożliwia AI uczenie się przy użyciu mniejszej ilości danych i efektywne rozszerzanie zakresu sytuacji, w których dostępne są zautomatyzowane prowadzenie pojazdu i pomoc kierowcy. 

Ponadto Honda zastosuje swoją oryginalną kooperacyjną sztuczną inteligencję opracowaną w wyniku badań nad ludźmi i mobilnością, aby jeszcze bardziej zwiększyć precyzję zachowań kooperacyjnych, takich jak ustępowanie pierwszeństwa innym osobom na drodze, co jest trudne nawet dla kierowcy. Dzięki zastosowaniu tych zaawansowanych technologii Honda stworzy wysoce niezawodny system wspomagania kierowcy, który może szybko i odpowiednio reagować na nieoczekiwane sytuacje, takie jak zwierzę wbiegające na pas lub przedmiot spadający na drogę. 

Modele serii 0 Hondy zostaną wyposażone w system, który umożliwi rozszerzenie zakresu warunków jazdy, w których dostępne będą pomoc kierowcy i zautomatyzowana jazda poziomu 3. Ta ekspansja rozpocznie się od technologii „eyes-off” dostępnej w korkach na autostradach i będzie kontynuowana poprzez aktualizacje OTA.

Dzięki zautomatyzowanej jeździe poziomu 3 pojazd będzie odpowiedzialny za prowadzenie, co umożliwi kierowcy wykonywanie „drugiego zadania” w drodze do celu, niezależnie od tego, czy będzie oglądał film, czy zdalnie dołączał do spotkania. Honda będzie dalej rozwijać swoje technologie i stanie się pierwszym producentem samochodów, który rozszerzy zastosowanie funkcji „eyes-off” na wszystkie sytuacje na drodze, otwierając nowe możliwości mobilności.

 





Rozwój SoC dedykowanego dla serii 0 Hondy

Honda i Renesas Electronics Corporation (Renesas) ogłosiły umowę na opracowanie wydajnego układu system-on-chip (SoC) w celu realizacji przyszłych SDV, które firma zamierza osiągnąć dzięki modelom Honda serii 0.

W przypadku modeli nowej generacji, które zostaną wprowadzone na rynek pod koniec lat dwudziestych XXI wieku, Honda przyjmie scentralizowaną architekturę E&E, która łączy wiele ECU, odpowiedzialnych za sterowanie systemami pojazdu, w jeden, rdzeń ECU. Będzie on stanowić serce SDV i zarządzać różnymi systemami pojazdu, takimi jak AD/ADAS, sterowanie układem napędowym i funkcje komfortu . Aby to osiągnąć, ECU wymaga SoC, który zapewnia wyższą wydajność przetwarzania niż tradycyjne systemy, jednocześnie minimalizując wzrost zużycia energii.

Aby spełnić takie wymagania, Honda i Renesas zrealizują system, który wykorzystuje technologię

źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Honda

Nowa Honda Prelude w Polsce 2026
Nowa Honda Prelude w Polsce 2026

HONDA |  potwierdza premierę modelu Prelude w Europie na początku 2026 roku

,,Najbardziej srebrny" Civic na świecie - 25 lat pionierskiej technologii hybrydowej
,,Najbardziej srebrny" Civic na świecie - 25 lat pionierskiej technologii hybrydowej

HONDA | tworzy „najbardziej srebrny” Civic na świecie, by uczcić 25 lat swojej pionierskiej technologii hybrydowej

Technologie nowej generacji w modelach serii Honda 0
Technologie nowej generacji w modelach serii Honda 0

HONDA 0 - całkowicie nowej serii pojazdów elektrycznych, która zostanie wprowadzona na światowe rynki w 2026 r.

Najnowsze oferty

Honda HR-V HR-V Executive  MT  1 właściciel
  • Model: HR-V
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 114500 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2018
Honda HR-V COMFORT MT 1 właściciel
  • Model: HR-V
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 127040 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2018
Honda ZR-V 2.0 Hybryda 184KM Sport *dostępne inne kolory od ręki*rabat 20 tyś zł
  • Model: ZR-V
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna bezstopniowa (CVT)
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony