W 2021 roku Honda została pierwszym na świecie producentem samochodów, który wprowadził do praktycznego użytku zautomatyzowany sprzęt do jazdy poziomu 3, wprowadzając na rynek zupełnie nowego Legendarnie wyposażonego w Honda SENSING Elite, który kwalifikował się do zautomatyzowanej jazdy poziomu 3 (bez patrzenia) i warunkowej automatyzacji jazdy w ograniczonych obszarach.
Honda opracowała Honda SENSING Elite, aby wprowadzić tę technologię AD do praktycznego użytku, przewidując wszystkie warunki jazdy i scenariusze w oparciu o założenie, że oprócz zmniejszenia liczby kolizji drogowych w społeczeństwie, Honda AD musi całkowicie wyeliminować wypadki drogowe, których ludzie uważają, że „ludzki kierowca mógłby uniknąć”.
Honda uważa, że powszechne stosowanie technologii bez patrzenia doprowadzi do osiągnięcia zerowej liczby śmiertelnych wypadków drogowych w przyszłości. Opierając się na tym przekonaniu, Honda będzie dążyć do oferowania niedrogich pojazdów zautomatyzowanych większej liczbie klientów na całym świecie za pośrednictwem serii Honda 0.
W tym celu Honda zastosowała oryginalną technologię sztucznej inteligencji Hondy, która łączy technologię uczenia bez nadzoru Helm.ai i modele zachowań doświadczonych kierowców, co umożliwia AI uczenie się przy użyciu mniejszej ilości danych i efektywne rozszerzanie zakresu sytuacji, w których dostępne są zautomatyzowane prowadzenie pojazdu i pomoc kierowcy.
Ponadto Honda zastosuje swoją oryginalną kooperacyjną sztuczną inteligencję opracowaną w wyniku badań nad ludźmi i mobilnością, aby jeszcze bardziej zwiększyć precyzję zachowań kooperacyjnych, takich jak ustępowanie pierwszeństwa innym osobom na drodze, co jest trudne nawet dla kierowcy. Dzięki zastosowaniu tych zaawansowanych technologii Honda stworzy wysoce niezawodny system wspomagania kierowcy, który może szybko i odpowiednio reagować na nieoczekiwane sytuacje, takie jak zwierzę wbiegające na pas lub przedmiot spadający na drogę.
Modele serii 0 Hondy zostaną wyposażone w system, który umożliwi rozszerzenie zakresu warunków jazdy, w których dostępne będą pomoc kierowcy i zautomatyzowana jazda poziomu 3. Ta ekspansja rozpocznie się od technologii „eyes-off” dostępnej w korkach na autostradach i będzie kontynuowana poprzez aktualizacje OTA.
Dzięki zautomatyzowanej jeździe poziomu 3 pojazd będzie odpowiedzialny za prowadzenie, co umożliwi kierowcy wykonywanie „drugiego zadania” w drodze do celu, niezależnie od tego, czy będzie oglądał film, czy zdalnie dołączał do spotkania. Honda będzie dalej rozwijać swoje technologie i stanie się pierwszym producentem samochodów, który rozszerzy zastosowanie funkcji „eyes-off” na wszystkie sytuacje na drodze, otwierając nowe możliwości mobilności.