-
Prezentacja nie ograniczyła się jednak tylko do pojazdów. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Honda potwierdziła zamiar wejścia na rynek energetyczny dzięki gamie urządzeń ładujących i rozwiązań zarządzających energią. Marka zaprezentowała w jaki sposób jej rozwiązania mogą wspierać systemy ładowania pojazdów nie tylko w stacjach domowych i firmowych typu off-street, ale także w zabudowanych obszarach miejskich, gdzie właściciele parkują tylko przy ulicach.
ŁADOWARKA SAMOCHODOWA HONDY
Dla użytkowników, którzy mają możliwość ładowania akumulatorów pojazdu w scenariuszu off-street, Honda wprowadzi ładowarkę, która umożliwia optymalne ładowanie prądem zmiennym. Zestaw do ładowania o maksymalnej mocy 7,4 kW (zasilacz jednofazowy) lub 22 kW (zasilacz trójfazowy) można zamontować na ścianie lub na podwyższeniu. Urządzenie o takich parametrach pozwala właścicielom Hondy e na naładowanie baterii do 100% pojemności w czasie 4,1 godziny* z gniazda instalacji 32-amperowej – znacznie szybciej niż przez standardowe gniazdko ścienne.
ROZWIĄZANIE PROBLEMÓW Z ŁADOWANIEM W MIASTACH DZIĘKI WSPÓŁPRACY Z UBITRICITY
Jednym z problemów kierowców pojazdów elektrycznych jest brak infrastruktury stacji ładowania w miastach. Honda, we współpracy ze specjalistami z firmy ubitricity, opracowała rozwiązanie tego problemu, dzięki któremu użytkownicy będą mogli ładować pojazdy w scenariuszach ruchu miejskiego. Punkty ładowania instalowane będą w słupach oświetleniowych, a kabel ładowania każdego z pojazdów, wyposażony w mobilny taksometr, powiąże koszty ładowania z taryfą klienta, co pozwoli wyeliminować potrzebę subskrypcji u kilku dostawców energii.
PROTOTYPOWY UKŁAD ZARZĄDZANIA ENERGIĄ HONDA POWER MANAGER
Prototypowy układ zarządzania energią Honda Power Manager to system ładowania zwrotnego, który włącza pojazdy elektryczne do inteligentnej sieci energetycznej. Układ “vehicle-to-grid” umożliwia akumulowanie oraz przesył energii elektrycznej między pojazdami elektrycznymi a siecią, domami i firmami, inteligentnie równoważąc zapotrzebowanie na prąd i wspomagając jego efektywne magazynowanie.
Prace rozwojowe nad nowymi możliwościami ładowania doprowadzą do jeszcze lepszej integracji pojazdów elektrycznych z istniejącymi sieciami energetycznymi, poprzez udostępnianie energii zgromadzonej w akumulatorach pojazdu do zasilania domu lub jej zwrócenie do sieci energetycznej w okresach wysokiego zapotrzebowania. Baterie pojazdu będą mogły zostać następnie uzupełnione w czasie, gdy zapotrzebowanie na prąd jest niższe, z zachowaniem limitów określonych przez użytkownika.
-