Alfa Romeo Giulia GTA 2021 "Montreal Green"
-
Modyfikacje wprowadzono również w układzie jezdnym, w porównaniu do wersji Quadrifoglio, zwiększając o 25 mm rozstaw kół przednich i o 50 mm rozstaw kół tylnych, a także opracowano specjalną konfigurację zawieszenia (podwójne wahacze z przodu i niezależny schemat zawieszenia multilink z tyłu). Modyfikacje w układzie kierowniczym zapewniają większą prędkość w zakrętach oraz poprawę stabilności bez uszczerbku dla komfortu niezależnie od warunków drogowych. Silnik Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium i generujący moc 510 KM w wersji Quadrifoglio, w Giulii GTA ma 540 KM, dzięki regulacjom i ulepszeniom wprowadzonym przez inżynierów włoskiej marki, którzy zweryfikowali przepływ chłodzenia tłoków i konstrukcję korbowodów. Zwiększono również cyrkulację powietrza w obwodach chłodzenia silnika i przekładni.
Dla tak ekskluzywnego modelu GTA marka stworzyła szeroką gamę akcesoriów mających na celu podkreślenie wyjątkowych doświadczeń, związanych z tym supersamochodem. Nowy właściciel auta otrzyma spersonalizowany pakiet powitalny „Experience Pack, zawierający kask w kolorze nadwozia z numerem seryjnym, pokrowiec na samochód Goodwool i dedykowane usługi. Przyszli posiadacze GTAm mogą liczyć również na zestaw odzieży wyścigowej frimy Alpinestars.
-
NOWA ALFA ROMEO GIULIA GTA I GTAm - JAKA CENA W POLSCE?
W Polsce ceny na wersje Giulia GTA i GTAm zaczynają się odpowiednio od 158 000 i 163 500 euro bez podatku VAT.
-

-
TRADYCYJNIE WŁOSKI, PONADCZASOWY DESIGN
Do elementów, które od zawsze wyróżniały modele Alfy Romeo należy z pewnością unikatowy design, oparty na umiejętnym połączeniu formy i funkcji. W istocie styl samochodu musi odpowiadać kanonowi piękna wykraczającemu poza ramy czasowe, zachowując jednocześnie funkcjonalność wspierającą jego możliwości aerodynamiczne i mechaniczne. Dzięki zastosowaniu specjalnych procesów zarówno w nadwoziu, jak i we wnętrzu, zasada ta znajduje doskonałe odzwierciedlenie w Giulii GTA, pozwalając na uwydatnienie odważnego charakteru Quadrifoglio, na którym bazuje.
Nadwozie ma mocno zarysowany przód, wyrażający całą moc wyzwalaną przez silnik, a dzięki nowym, większym wlotom powietrza i elementom aerodynamicznym z włókna węglowego, estetyka pełni jednocześnie określoną i precyzyjną funkcję. Nawet Trilobo (kombinacja scudetto – charakterystycznego centralnego grilla – z dwoma poziomymi wlotami po jego bokach) prezentuje się ekstremalnie i jednocześnie odnosi do pięknej historii marki. O początkach w Formule 1 przypominają z kolei szczeliny na grillu scudetto, mające na celu optymalizację chłodzenia, które przez lata również stały się typowym elementem modeli Alfy Romeo. Aktywny przedni aerodynamiczny spoiler (aerosplitter), umieszczony w dolnej części zderzaka, znajdujący się również w Giulii Quadrifoglio, został przeprojektowany, a w wersji GTAm nawet powiększony. Jest teraz wzdłużnie regulowany o 40 mm, co ma zapewnić idealną harmonię przedniej części samochodu z tylną częścią nadwozia.
-