WODOROWY HYUNDAI NEXO - JUŻ PONAD 1000 EGZEMPLARZY W EUROPIE

Europejska sprzedaż zasilanego wodorem modelu Hyundai NEXO przekroczyła liczbę 1000 egzemplarzy od rozpoczęcia jego produkcji w 2018 roku. NEXO to drugiej generacji SUV z ogniwami paliwowymi, następca modelu Hyundai ix35 Fuel Cell. NEXO jest produkowany w Ulsan, w Korei Południowej, a rocznie w 2019 i 2020 roku produkowano ponad 6000 sztuk. Również na polskich drogach pojawiły się pierwsze egzemplarze wodorowego modelu NEXO - w pierwszej połowie 2021 roku zostało zarejestrowanych 8 tych bezemisyjnych modeli.

-

-

NEXO umacnia wieloletnie zaangażowanie Hyundaia w czystą mobilność. Innowacyjny napęd wodorowy emituje wyłącznie parę wodną, produkt uboczny reakcji chemicznej między wodorem i tlenem, podczas której powstaje energia elektryczna. NEXO zapewnia zasięg do 666 kilometrów, zgodnie z procedurą WLTP, a także krótki czas uzupełniania zbiorników wodoru poniżej pięciu minut. To właśnie dzięki temu klienci mogą korzystać z jednego z największych zasięgów uzyskiwanych dla aut zasilanych ogniwami paliwowymi, a także z maksymalnej wygody podczas dłuższych podróży.

Historia technologii wodorowej Hyundaia

Hyundai inwestuje w technologię wodorowych ogniw paliwowych już od ponad dwóch dekad. Opracowanie systemu ogniw paliwowych, przed wprowadzeniem na rynek samochodu typu FCEV, wymagało wykorzystania wieloletniego doświadczenia. Hyundai wprowadził swój pierwszy pojazd elektryczny zasilany ogniwami paliwowymi na przełomie wieków, było to prototypowe SANTA FE FCEV. Hyundai był pierwszym producentem samochodów, który skomercjalizował wodór i masowo produkował auta typu FCEV od czasu zaprezentowania wodorowego modelu ix35 w 2013 roku. Pięć lat później NEXO stało się drugiej generacji pojazdem, zasilanym przez ogniwa paliwowe. Z myślą o środowisku, Hyundai zobowiązał się do dalszego rozwoju technologii ogniw paliwowych. Firma wspiera tworzenie łańcucha dostaw w celu urzeczywistnienia „gospodarki wodorowej”.

-

-

W zeszłym roku Hyundai wprowadził na szwajcarski rynek komercyjny model XCIENT Fuel Cell, pierwszą na świecie masowo produkowaną ciężarówkę zasilaną ogniwami paliwowymi. Według danych z lipca 2021 roku, flota XCIENT Fuel Cell składała się z niemal 50 ciężarówek, a obecnie eksploatowane ciężarówki przejechały już łącznie ponad 1,5 miliona kilometrów. Model na rok 2021 jest wyposażony w system wodorowych ogniw paliwowych o maksymalnym zasięgu około 400 kilometrów i o mocy 190 kW, z dwoma układami ogniw o mocy 95 kW.

Niedawno Hyundai przekazał do użytku także swój autobus Elec City Fuel Cell dwóm przewoźnikom autobusowym w Monachium. Jego wysokopojemnościowy układ ogniw paliwowych o łącznej mocy 180 kW składa się z dwóch ogniw o mocy 90 kW i może zapewnić ponad 500 kilometrów zasięgu. Autobus napędzany wodorem jest obecnie testowany w Europie.

Wizja przyszłości wodorowej Hyundaia

Hyundai Motor Group ujawnił swoją strategie rozwoju technologii wodorowej na nadchodzące lata podczas Hydrogen Wave Forum, które odbyło się w ramach IAA Mobility 2021. Firma obecnie opracowuje system ogniw paliwowych trzeciej generacji, który zastąpi obecny układ z modelu NEXO. Firma ujawniła również innowacyjny system ogniw paliwowych „Full Flat System”, który ma potencjalne zastosowanie w pojazdach typu PBV, MPV, autobusach i tramwajach. Hyundai szacuje, że do 2025 roku, na całym świecie, będzie sprzedawać ponad 110 000 pasażerskich i komercyjnych pojazdów wodorowych rocznie.

-

-

Jako światowy lider w opracowywaniu, masowej produkcji i eksporcie systemów wodorowych ogniw paliwowych, Hyundai zamierza wyposażyć w swój układ napędowy z ogniwami paliwowymi wszystkie formy mobilności. W przypadku floty ciężarówek XCIENT Fuel Cell, Hyundai zamierza dostarczyć na rynek szwajcarski 1600 pojazdów do 2025 roku.

Hyundai przedstawił również swój plan spopularyzowania wodoru do 2040 roku, dzięki nowej gamie produktów oraz technologii dla tzw. wodorowego społeczeństwa. Oprócz wprowadzenia znacznie tańszych i mniejszych systemów ogniw paliwowych nowej generacji w wersjach 100 kW i 200 kW do 2023 roku, Grupa ujawniła również prototypy produktów zasilanych ogniwami paliwowymi, w tym autonomiczne transportery Trailer Drone, samochód sportowy o wysokich osiągach oraz wodorowe pojazdy przeznaczone do akcji ratunkowych.

Grupa wyznaczyła sobie kilka ambitnych celów. Do 2028 roku planuje zostać pierwszym producentem samochodów, który zelektryfikuje wszystkie swoje pojazdy użytkowe – za pomocą systemu ogniw paliwowych (FCEV) lub napędu elektrycznego z akumulatorem (BEV). Dwa lata później zamierza sprawić, żeby auta wodorowe były oferowane w cenie porównywalnej z samochodami elektrycznymi. Poza zastosowaniem systemów ogniw paliwowych we wszystkich rodzajach mobilności, Grupa planuje wprowadzić tę technologię do innych aspektów codziennego życia – takich jak domy, budynki i elektrownie.

-

___
źródło: Hyundai Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez uprzedzenia, bez podania przyczyny. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N w wyścigu Pikes Peak – misja: pobić rekord w klasie elektrycznych SUV-ów
Hyundai IONIQ 5 N w wyścigu Pikes Peak – misja: pobić rekord w klasie elektrycznych SUV-ów

Hyundai | Seryjny IONIQ 5 N został przygotowany do występów w Pikes Peak International Hill Climb

W czasie, gdy nowe pokolenie kierowców wsiądzie za kierownicę pierwszych egzemplarzy modelu IONIQ 5 N, Hyundai planuje dodatkowo podkręcić emocje startując w 102. edycji wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC), który odbędzie się 23. czerwca 2024 roku. Dwa elektryczne modele IONIQ 5 N o mocy 641 koni mechanicznych mają na celu pobić rekord w klasie seryjnych SUV-ów z napędem elektrycznym; łącznie Hyundai w wyścigu wystawi cztery pojazdy. 

Wracamy w góry silniejsi niż kiedykolwiek, z wiodącym w swojej klasie elektrycznym SUV-em w postaci IONIQ 5 N. Historia testowania nowych technologii i produktów przez Hyundaia na Pikes Peak sięga 1992 roku, a IONIQ 5 N przenosi tę koncepcję do samochodów elektrycznych o wysokich osiągach. IONIQ 5 N w specyfikacji seryjnej pokaże, czego klienci mogą spodziewać się od swoich pojazdów

Till WartenbergSzef marki N i motorsportu

Nowy Hyundai SANTA FE 2024 - cena
Nowy Hyundai SANTA FE 2024 - cena

Hyundai | SANTA FE to flagowy SUV w europejskiej ofercie marki Hyundai. Od kilku miesięcy znamy już zdjęcia jego najnowszej, piątej generacji. Teraz przyszedł czas na ogłoszenie jego cen i wersji wyposażenia. 

Ładniejszy i bardziej zaawansowany technologicznie: odświeżony Hyundai model i30
Ładniejszy i bardziej zaawansowany technologicznie: odświeżony Hyundai model i30

Hyundai | Hyundai prezentuje właśnie swój odświeżony model i30. Zmiany objęły funkcje łączności i bezpieczeństwa, a także zmiany nadwozia i w kabinie. Model i30 jest dostępne w różnych wersjach nadwozia i wyposażenia, by sprostać potrzebom szerokiej grupy klientów

Najnowsze oferty

Hyundai Tucson PE 1.6 T-Gdi 160KM 6MT 2WD Executive
  • Model: Tucson
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Hyundai i30 1.0T-GDI 120KM 6MT Modern FV23%
  • Model: i30
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 21835 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Hyundai i30 1.0T GDI 120KM 6MT Smart LED FV23%
  • Model: i30
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 19451 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony