-
GTAm to samochód dla purystów motoryzacji, którzy podczas jazd po torze wyścigowym docenią walory auta homologowanego jako seryjny, a jednak w specyfikacji wyścigowej, prawdziwego „wilka w owczej skórze”. Model udowodnił swój potencjał podczas prób na torach Balocco Proving Ground i Nardo Ring, gdzie prowadzony przez Antoniego Giovinazziego, kierowcę teamu F1 Alfa Romeo Racing ORLEN, uzyskał czasy o 3-4 sekundy lepsze od ultraszybkiej Giulii Quadrifoglio. Warto tu podkreślić, że z 500 wyprodukowanych egzemplarzy Giulii GTA oraz GTAm, dziś dostępnych zostało zaledwie 30 sztuk. Spośród 470 już sprzedanych samochodów 6 trafiło do szczęśliwych nabywców z Polski.
Jak zawsze podczas imprez ForzaItalia.pl uczestnicy wyprowadzają z garaży swoje doskonale utrzymane Alfy Romeo, Abarthy, Fiaty, Lancie, Ferrari, Maserati i inne perełki włoskiej motoryzacji. Ogrody Pałacu w Rozalinie stanowiły piękną scenerię dla eksponowanych aut, wśród których najstarszymi modelami okazały się Fiaty 1100d z 1963 roku, o rok młodszy Fiat Milletrecento i równie zabytkowy Fiat 500. Wystawę zdominowały historyczne Alfy Romeo: Giulia 1300 Ti z 1969 roku, 50-letnia Giulia 1600 czy Giulia Super 1.3, a tegorocznym „Pojazdem Roku” wybranym przez Jury złożone z Partnerów zlotu została Alfa Romeo Spider Veloce z 1980 r. państwa Ryszarda i Joanny z Łodzi. W pałacowym namiocie odbywały się spotkania i konferencje, w tym wykład Łukasza Golańskiego (Fiat Varsavia) na temat 50 lat Fiata 127. Uczestnicy zlotu mogli spotkać się także z przedstawicielami Alfy Romeo w Polsce, w tym dyrektorem Rafałem Grzaneckim, by porozmawiać o ich ulubionej marce, jej teraźniejszości i planach na przyszłość.
-