-
Ford Ranger - będący najlepiej sprzedającym się pick-upem w Europie - przekonał do siebie 18 jurorów konkursu IPUA, przyznających tytuł co dwa lata. Eksperci docenili mocniejszy i oszczędniejszy 2,0-litrowy, wysokoprężny napęd EcoBlue oraz pakiet zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.
„Nasze nowe modele Transit Custom Plug-In Hybrid i EcoBlue Hybrid trafiły jako pojazdy idealnie w swój czas - pomagają klientom obniżyć koszty i emisję oraz sprostać wyzwaniom konkurowania w obecnym środowisku biznesowym, nie ograniczając funkcjonalności i ładowności. Natomiast nasz nowy Ranger podnosi poprzeczkę w zakresie elegancji, zaawansowania technologicznego i wydajności w segmencie pick-upów” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów użytkowych w Ford of Europe.
Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z sieci elektrycznej, co umożliwia przejechanie do 56 km (w cyklu NEDC) przy zerowej emisji, bez obaw o zasięg pojazdu i przyczynia się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza. Przednie koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny o mocy 92,9 kW, zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,6 kWh. Wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0-litra wykorzystywany jest jako agregat - przedłużacz zasięgu, dzięki czemu pojazd może pokonać do 500 kilometrów.
W układzie miękkiej hybrydy Transita Custom EcoBlue Hybrid, standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanej energii podczas wytracania prędkości i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V. Zmagazynowana energia jest także wykorzystywana podczas normalnej jazdy do zwiększania momentu obrotowego silnika wysokoprężnego. Ford EcoBlue o pojemności 2,0-litra, którego wydajność podniosła się, przynosząc oszczędności rzędu nawet 8 procent.
Nowy Ford Ranger, dostępny w trzech wersjach nadwozia: z pojedynczą kabiną, podwójną kabiną i przedłużoną kabiną, dysponuje w standardzie układem napędu na cztery koła. Pod maską pracuje zaawansowany, 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue, zużywający o 9% mniej paliwa dzięki połączeniu z nowoczesną, 10-stopniową przekładnią automatyczną. Dostarczane w standardzie, zaawansowane systemy asystujące kierowcy obejmują Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych oraz nowe elementy, wśród których znalazł się poprawiający wygodę i własności użytkowe, wbudowany modem FordPass Connect.
W gamie modelu Ranger znajduje się także nowy Ranger Raptor - najbardziej wyczynowa wersja, jaka powstała kiedykolwiek. W modelu Ranger Raptor, napędzanym 2,0-litrowym dieslem EcoBlue o mocy 213 KM, ekstremalnej stylizacji towarzyszy unikalne podwozie Ford Performance, zoptymalizowane pod kątem wysokiej prędkości jazdy po bezdrożach i zdolności do jazdy w dowolnym terenie.
-