1 października przypada Międzynarodowy Dzień Kawy, który będą świętować miłośnicy tego napoju z całego świata. Doskonałym towarzyszem wyjazdu na małą czarną w tym dniu będzie nagradzany Opel Mokka. Elegancki subkompaktowy SUV marki Opel jest dostępny jako lokalnie bezemisyjny, niemal bezgłośny samochód z napędem w pełni elektrycznym lub z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym o wysokiej kulturze pracy. Klienci mogą wybrać odpowiednią dla siebie wersję – podobnie jak ulubiony rodzaj kawy.
Od wprowadzenia na rynek w 2020 r. Opel Mokka nie pozwala przejść obok siebie obojętnie. Mokka jest pierwszym modelem z nowym obliczem marki Opel Vizor. Samochód zaprojektowany z myślą o wzbudzaniu emocji zapowiada przyszły kierunek stylistyczny obrany przez producenta. Jest to także pierwszy Opel z deską rozdzielczą Pure Panel oraz w pełni cyfrowym kokpitem. Jest to wreszcie pierwszy Opel od samego początku sprzedawany zarówno z napędem w pełni elektrycznym, jak i z wyjątkowo oszczędnymi silnikami spalinowymi.
Opel Mokka‑e z napędem w pełni elektrycznym, nagrodzony prestiżową Złotą Kierownicą w Niemczech w 2021 r., imponuje nie tylko śmiałą i przejrzystą stylistyką, ale także osiągami. Silnik elektryczny rozwija moc 136 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na dynamiczną i niemal bezgłośną jazdę. Jedno ładowanie akumulatora o pojemności 50 kWh wystarcza na lokalnie bezemisyjne przejechanie do 338 kilometrów. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 150 km/h. Najnowocześniejszy rekuperacyjny układ hamulcowy dodatkowo zwiększa wydajność Mokki‑e, umożliwiając odzyskiwanie energii podczas zmniejszania prędkości i hamowania. Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut.
-

-
Dynamiczne, ale oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne oferują moc od 100 KM do 130 KM. Wszystkie zespoły napędowe zadowalają się umiarkowaną ilością paliwa, zapewniając jednocześnie znakomite osiągi (zużycie paliwa według WLTP: 6,0-4,4 l/100 km; emisja CO2: 136-116 g/km. Dzięki ograniczeniu wewnętrznego tarcia i strat wysoka wydajność jest typową cechą tych jednostek, zaś turbosprężarka reaguje natychmiast, znacznie zwiększając moment obrotowy przy niskich obrotach. Silnikom może towarzyszyć sześciobiegowa przekładnia manualna lub płynnie pracujący ośmiobiegowy automat z funkcją ręcznej zmiany przełożeń manetkami przy kierownicy.
-