Nowe fotele są lżejsze, niż w poprzednim modelu, a w drugim rzędzie zastosowano zintegrowane pasy bezpieczeństwa, dzięki czemu „przemeblowanie” układu kabiny można uzyskać szybciej i łatwiej. Punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX są dostępne na wszystkich trzech fotelach w drugim rzędzie.
Lista luksusowego wyposażenia kabiny obejmuje nowe elementy, dzięki którym nabywcy mogą spersonalizować swój pojazd i wzbogacić wrażenia z podróży. Jest m.in. duży szklany dach panoramiczny, który zwiększa poczucie przestrzeni i ilość światła docierającego do pasażerów, z funkcją redukcji przenikania ciepła w zakresie podczerwieni, co pomaga utrzymać chłód w kabinie przy silnym nasłonecznieniu. Elektrycznie sterowane przesuwne drzwi boczne są również wyposażone w funkcję bezdotykowej obsługi, dzięki czemu drzwi można otworzyć ruchem stopy obok przedniego koła, co jest bardzo praktyczne, gdy kierowca ma zajęte ręce.
Za wysoki komfort i przyjemność z jazdy w E-Tourneo Custom odpowiadają również: trójstrefowa elektroniczna klimatyzacja, potężny 14-głośnikowy system nagłośnienia B&O z subwooferem umieszczonym w tylnej części kabiny, wysmakowane oświetlenie wnętrza, bezprzewodowa ładowarka indukcyjna urządzeń mobilnych 12 oraz podgrzewane fotele zewnętrzne w drugim rzędzie.
Nabywcy mogą wybierać spośród wielu atrakcyjnych wariantów nowego modelu, w tym przygotowanej dla podróżników serii Active, przyciągającej wzrok serii Sport, a także topowego Titanium X, która oferuje najbogatszą specyfikację spośród wszystkich Tourneo, jakie kiedykolwiek powstały, ze standardowym wyposażeniem obejmującym stylowe 19-calowe aluminiowe felgi i pełne matrycowe oświetlenie LED, a także luksusowe pokrycie siedzeń, wykonane z materiału Sensico. Każda z tych wersji może być wyposażona w dowolny z dostępnych układów napędowych, aby spełnić zróżnicowane potrzeby klientów Forda.
Większy wybór systemów i funkcji E-Tourneo Custom łączy się ze znaczną poprawą możliwości i osiągów samochodu. Całkowicie nowa architektura pojazdu wpłynęła na niższe położenie podłogi, zaprojektowano nowy zintegrowany stopień boczny, ułatwiający wsiadanie i załadunek, a największe w tej klasie pojazdów otwory przesuwnych drzwi bocznych i przestrzeni bagażowej ułatwiają dostęp i codzienne korzystanie z samochodu.
Optymalizacja platformy umożliwiła również obniżenie wysokości całkowitej pojazdu poniżej dwóch metrów dla wielu wariantów samochodu. Pozwala to na korzystanie z garaży i parkingów wielopoziomowych, ma także wpływ na poprawę sprawności energetycznej i wyrafinowanie jazdy dzięki udoskonalonej aerodynamice.
Zarówno kierowca, jak i pasażerowie skorzystają z poprawy reakcji dynamicznych na drodze, wyższego komfortu, lepszego prowadzenia i właściwości jezdnych, jakie model zawdzięcza całkowicie przeprojektowanemu podwoziu, z nowym systemem niezależnego zawieszenia tylnego, będącego standardem w całej gamie.