Otwarcie zamówień na najbardziej zaawansowanego technologicznie Fiata Pandę
Mający na
swoim koncie długą i pełną sukcesów historię sięgającą 1980 roku, kultowy i
inspirujący Fiat Panda jest liderem rynku już od czterdziestu czterech lat, a
jego sprzedaż w Europie w tym okresie wyniosła ponad 8 milionów egzemplarzy.
Najbardziej
ukochany samochód Włochów i symbol Made in Italy, Fiat Panda jest produkowany w
Pomigliano d'Arco we Włoszech od 2011 roku, gdzie do tej pory wyprodukowano
prawie 2 miliony egzemplarzy tego modelu.
Można już
zamówić najbardziej zaawansowaną technologicznie Pandę w historii. Nowy Fiat
Panda znacząco zmienił się pod względem bezpieczeństwa i technologii, ponieważ
jest on teraz wyposażony w nowe systemy ADAS, nowy cyfrowy zestaw wskaźników i
nową kierownicę. Dostępna z silnikiem 1.0
Hybrid o
mocy 70 KM, nowa Panda występuje w dwóch różnych wersjach wyposażenia:
podstawowej wersji Panda, idealnie dopasowanej do potrzeb wszystkich klientów,
oraz w topowej Pandina, opartej na nadwoziu typu cross, o bardziej wyrazistym
charakterze.
Najbardziej zaawansowana technologicznie Panda w historii
Nowa gama
Pandy oferuje istotne zmiany w zakresie systemów ADAS, a standardowe
wyposażenie obejmuje zupełnie nowe funkcje zaprojektowane z myślą o wsparciu
kierowcy zarówno podczas jazdy w mieście, jak i poza nim. Są to: zaawansowany
system hamowania awaryjnego, aby zmniejszyć ryzyko kolizji z tyłu, na przykład
w ruchu miejskim; asystent utrzymania pasa ruchu oraz system wykrywania
zmęczenia ostrzegający kierowcę, gdy jest on zmęczony. W zestawie znajduje się
również system rozpoznawania znaków drogowych, wykrywający i rozpoznający znaki
drogowe oraz wyświetlający je na nowym, w pełni cyfrowym 7-calowym zestawie
wskaźników. Przechodząc od bezpieczeństwa do praktyczności, tylne czujniki
parkowania zapewniają łatwość parkowania na zatłoczonych ulicach miast,
natomiast nowy tempomat, dostępny w wersji podstawowej z pakietem City i
oferowany w standardzie w Pandinie, utrzymuje ustawioną prędkość – od 30 km/h –
bez konieczności naciskania pedału przyspieszenia. Z kolei automatyczne
światła drogowe (w standardzie w modelu Fiat Pandina) automatycznie dostosowują
oświetlenie do warunków drogowych, ułatwiając kierowcy jazdę nocą. Większość
funkcji jest obsługiwana przez kamerę zamontowaną na wewnętrznym lusterku
wstecznym. Dopełnienie standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa
stanowi 6 poduszek powietrznych.
Wnętrze
zostało również wzbogacone o nowy, 7-calowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z
trzema różnymi trybami graficznymi oraz odnowioną kierownicę.
Topowa
wersja w gamie, Fiat Pandina jest dodatkowo wyposażona w zupełnie nowy 7-calowy
ekran dotykowy Radia DAB z Apple CarPlay i Android AutoTM. Jeśli
chodzi o design, wyróżnia się on nową, polakierowaną na biało deską rozdzielczą
i nowymi fotelami z wytłoczonym monogramem oraz logo „Pandina”, podwójnymi
żółtymi szwami, białymi detalami i tapicerką Seaqual zawierającą zrównoważony i
w pełni identyfikowalny surowiec pochodzący z odpadów morskich. Wygląd
zewnętrzny samochodu został wzbogacony o radosne detale, takie jak buźka małej
pandy na feldze, żółte obudowy lusterek bocznych, napis Pandina na listwach
bocznych i sitodruk „Pandina” na tylnej szybie.
Zgodnie z
filozofią marki FIAT „no more grey”, nowa gama jest dostępna w kolorach:
żółtym, białym, czarnym, czerwonym i niebieskim. Dodatkowo, nowy Fiat Pandina
jest oferowany również w kolorze zielonym, a w wersji biało-czarnej, elementy
zewnętrzne zdobią kontrastowe żółte obudowy lusterek, które pasują do żółtych
elementów logo Pandina na listwach bocznych.
źródło: Fiat Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.