NOWY OPEL VIVARO-E HYDROGEN 2021

Opel Vivaro‑e HYDROGEN 2021 jest samochodem elektrycznym zasilanym ogniwami paliwowymi (FCEV) z funkcją doładowania pomocniczego akumulatora z zewnętrznego źródła prądu. Pod względem kubatury przestrzeni ładunkowej (6,1 m3) nie różni się on od Vivaro z silnikiem Diesla lub zasilaniem akumulatorowym, a tankowanie wodoru trwa jedynie trzy minuty, czyli tyle samo, co napełnianie zbiornika olejem napędowym lub benzyną. Zasięg pojazdu przekracza 400 kilometrów (WLTP). Opel będzie oferował Vivaro‑e HYDROGEN w wersjach o długości 4,95 i 5,30 metra. Firma planuje dostarczyć pierwsze egzemplarze klientom flotowym jesienią.

„Wodór może być głównym elementem zintegrowanego i efektywnego systemu energetycznego przyszłości, wolnego od paliw kopalnych” - mówi Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel. „Mamy ponad 20 lat doświadczenia w technologii ogniw paliwowych w pojazdach. Praktycznie żaden inny system napędu nie oferuje takiego połączenia bezemisyjności, dużego zasięgu i możliwości uzupełnienia zapasu paliwa w zaledwie trzy minuty”.

-

-

Nowy samochód elektryczny zasilany ogniwami paliwowymi (FCEV) jest oparty na akumulatorowym (BEV) Oplu Vivaro‑e w wersji z przesuwanymi drzwiami po obu stronach nadwozia. Koncepcja zasilania ogniwami paliwowymi z możliwością doładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu zastosowana w Vivaro‑e HYDROGEN umożliwiła zintegrowanie całego układu ogniw paliwowych z silnikiem elektrycznym pod maską seryjnie produkowanego modelu. Akumulator trakcyjny Vivaro‑e BEV zastąpiono trzema 700‑barowymi zbiornikami wodoru. Napełnienie zbiorników wykonanych z włókna węglowego zajmuje tylko trzy minuty, a zapas paliwa wystarcza na pokonanie ponad 400 kilometrów. Przemyślana koncepcja rozmieszczenia poszczególnych podzespołów umożliwiła przebudowanie wersji akumulatorowej na samochód dostawczy zasilany ogniwami paliwowymi bez żadnych modyfikacji nadwozia. Zachowano także kubaturę przestrzeni ładunkowej (5,3 lub 6,1 m3), a ładowność wzrosła do 1100 kilogramów.

Opel Vivaro‑e HYDROGEN z 45‑kilowatowym ogniwem paliwowym rozwija moc wystarczającą do ciągłej jazdy autostradowej, a litowo-jonowy akumulator pomocniczy o pojemności 10,5 kWh umieszczony pod przednimi siedzeniami zapewnia szczytową dynamikę niezbędną na przykład podczas ruszania i przyspieszania. Dzięki dodatkowemu akumulatorowi ogniwo paliwowe może pracować w optymalnych warunkach. Akumulator jest doładowywany energią odzyskiwaną w czasie hamowania, ale zapas prądu można także uzupełnić z zewnętrznego źródła, na przykład na stacji ładowania, co pozwoli na przejechanie 50 kilometrów w trybie zasilania elektrycznego.

-

-

NOWY OPEL VIVARO-e HYDROGEN 2021 - CENA W POLSCE

Vivaro‑e HYDROGEN będzie produkowany przez Opel Special Vehicles (OSV) w Rüsselsheim. Globalne „Centrum kompetencji wodoru i ogniw paliwowych” macierzystej spółki Stellantis również jest zlokalizowane w rodzinnym mieście Opla. Vivaro‑e HYDROGEN jest uzupełnieniem Vivaro‑e i Combo‑e jako najnowszy przedstawiciel w pełni elektrycznych dostawczych Opli. Kolejny model, nowe Movano‑e, również pojawi się w 2021 r., co oznacza, że do końca bieżącego roku cała gama lekkich pojazdów użytkowych niemieckiej marki będzie zelektryfikowana. Opel planuje elektryfikację wszystkich swoich modeli osobowych i dostawczych do 2024 r. Ceny modeli na rynku polskim nie zostały jeszcze ogłoszone. Będą opublikowane bliżej terminu rozpoczęcia sprzedaży w naszym kraju.

___
źródło: Opel Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Opel

Doskonałe wyniki: Opel wspiera przyszłe gwiazdy rajdów
Doskonałe wyniki: Opel wspiera przyszłe gwiazdy rajdów

OPEL | Innowacyjna koncepcja rajdów samochodów elektrycznych: Opel Motorsport przywiązuje szczególną wagę do promowania młodych talentów

Nowe systemy wspomagania kierowcy obowiązkowe od lipca: modele Opla są gotowe
Nowe systemy wspomagania kierowcy obowiązkowe od lipca: modele Opla są gotowe

Opel Bezpieczeństwo ponad wszystko: wiele systemów wspomagania kierowcy jest już dostępnych w standardzie w bestsellerowym miejskim samochodzie Opel Corsa

Najnowsze oferty

Opel Astra Enjoy 1.2 Turbo Benzyna 130KM MT6
  • Model: Astra
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 40000 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2020
Opel Grandland GS Hybrid 1.2 Turbo 136 KM eDCT6 | 682239
  • Model: Grandland
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Opel Mokka GS 1.2 Turbo Benzyna AT8 130KM S/S  | 674273
  • Model: Mokka
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony