-
ŁATWE OGRZEWANIE
Ogrzewanie można włączyć jeszcze przed podróżą. Jeżeli ktoś chciałby nawet zimą wsiadać do ciepłego samochodu, w pełni elektryczna Mokka‑e jest właściwym wyborem. Właściciele e‑samochodu mogą skorzystać z aplikacji myOpel, aby zaprogramować wstępne ogrzanie wnętrza, zanim jeszcze wstaną z kanapy. W ciągu kilku minut kabina osiąga komfortową temperaturę, a z szyb znika szron i lód.
Funkcja ta pomaga również w efektywnym zarządzaniu energią. Jest to szczególnie ważne zimą, aby jej podwyższone zużycie nie zmniejszyło zasięgu Mokki‑e. Wystarczy włączyć sterowanie temperaturą na postoju, gdy elektryczny Opel jest podłączony do zewnętrznego źródła prądu, takiego jak domowe gniazdko, ładowarka ścienna lub szybka ładowarka. Energia potrzebna do ogrzewania jest wówczas pobierana z tego źródła, bez zmniejszania zasięgu jazdy, który wynosi do 338 kilometrów. Dzięki montowanej standardowo pompie ciepła wytworzone ciepło odpadowe można wykorzystać do ogrzania wnętrza, bez konieczności włączania konwencjonalnego ogrzewania, które zużywa energię kosztem zasięgu.
-
-
KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE
Można po prostu usiąść za kierownicą i od razu w pełni korzystać z przyjemności z jazdy. Komfortowe i regulowane na wiele sposobów fotele zapewniają dobre samopoczucie, zdrową sylwetkę i bezpieczeństwo. Dzięki opcjonalnemu podgrzewaniu przednich foteli okrycie wierzchnie można zdjąć jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Gruba odzież nie ogranicza więc swobody ruchów, a zapięte pasy bezpieczeństwa dobrze przylegają do ciała, gwarantując maksymalną ochronę w razie kolizji. Zwiększone bezpieczeństwo to również zasługa podgrzewanej kierownicy, która w kilka sekund rozgrzewa zziębnięte palce. Kierowca nie musi używać rękawic, które tylko przeszkadzają w precyzyjnej obsłudze pokładowych przyrządów. Pasażerom podróżującym z tyłu nie będzie zimno w stopy dzięki standardowemu nawiewowi ciepłego powietrza w tym kierunku.
-
-
DARMOWA JAZDY Z GÓRY
Poza dobrym samopoczuciem Opel Mokka‑e oferuje także przyjemność z odpowiedzialnej jazdy samochodem elektrycznym – zwłaszcza w górach. Właśnie w takim terenie ujawniają się dodatkowe atuty Mokki‑e, czyli zwrotność i świetne właściwości jezdne. Akumulatory trakcyjne są zainstalowane pod podłogą w celu maksymalnego obniżenia środka ciężkości. Dzięki temu samochód pokonuje zakręty jak po szynach. Zwycięzca plebiscytu „Złota Kierownica 2021” jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Silniki spalinowe potrzebują chwili na odzyskanie prędkości obrotowej zmniejszonej w czasie pokonywania ciasnego zakrętu na górskich serpentynach. W elektrycznym SUV‑ie 260 Nm momentu obrotowego jest natomiast dostępne od chwili ruszenia z miejsca, co gwarantuje mnóstwo frajdy z jazdy takimi drogami.
Mokka‑e wyróżnia się także funkcją odzyskiwania energii przy wytracaniu prędkości. Silnik elektryczny staje się wówczas generatorem, który w czasie zjazdu ze wzniesienia przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną. Po włączeniu trybu jazdy B efektywność odzyskiwania energii i skuteczność hamowania silnikiem są dodatkowo zwiększane. Akumulator o pojemności 50 kWh jest ładowany za darmo, a zgromadzona energia przydaje się przy pokonywaniu następnego wzniesienia terenu.
-
-
Dzięki tym wszystkim technologiom kierowca i pasażerowie Opla Mokki‑e mogą wybrać się w zaśnieżone góry w komforcie, oszczędnie i bezemisyjnie, korzystając z zimowych przyjemności, zanim jeszcze przypną narty.
-
-
___
źródło: Opel Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.