Ford nigdy nie zrezygnował z tworzenia niesamowitych pojazdów terenowych, mając obecnie w europejskiej ofercie Rangera i Bronco.
Ford Ranger jako wszechstronny pickup łączy w sobie niezawodność z wydajnością, umożliwiając zarówno pracę, jak i przyjemność z jazdy po trudnym terenie. Zaawansowany system napędu na cztery koła, możliwość manualnego oraz automatycznego sterowania napędami czy elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego to początek możliwości nowego Rangera. Model dostępny jest w wielu wyjątkowych wersjach, skupiających się na różnych potrzebach. Zawsze oferuje jednak niezawodne i wydajne silniki z 3.0 V6 EcoBlue o mocy 240 KM na czele, wiodące rynkowo rozwiązania terenowe, zaawansowane systemy asystujące kierowcy oraz masywny design. Samochód dostępny jest zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i dwoma rodzajami automatycznych przekładni – o 6 i 10 przełożeniach Ranger nowej generacji to także komfort, który może zaskakiwać. Samochód oferuje bowiem 10” albo 12” calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4A, bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay, system audio premium B&O z 10 głośnikami, podgrzewaną kierownicę czy fotele oraz gamę zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę – w tym. m.in. inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go oraz funkcją utrzymania samochodu pośrodku pasa ruchu Lane Centering, system wspomagający parkowanie Active Park Assist czy kamerę 360 stopni.
Natomiast powrót Forda Bronco, a następnie pojawienie się go w europejskiej ofercie, to odrodzenie offroadowej legendy, która oferuje nie tylko oszałamiające możliwości terenowe, ale także ikoniczny styl, który stał się synonimem przygody. Bronco jest dostępny w Polsce w dwóch ekstremalnie terenowych wersjach Outer Banks i Badlands, oferując jednocześnie niesamowity komfort we wnętrzu. Wiele elementów jest bowiem tożsamych z wyżej wskazanymi możliwościami Rangera w zakresie multimediów i zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.
Samochód wyposażono w nowoczesne rozwiązania technologiczne, m.in. wyznaczające standardy w tej klasie zawieszenie High-Performance Stability Suspension oraz niezwykle zaawansowane rozwiązania związane z jazdą w najtrudniejszym terenie. Każda z wersji oferuje też gamę trybów G.O.A.T. (Goes Over Any Terrain) nazwaną tak nie bez powodu. Na wyobraźnię przemawia też jednostka napędowa modelu – silnik V6 2.7 EcoBoost Bi-Turbo o mocy 335 KM i 563 Nm połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.