-
BODY ON FRAME
Dzięki designowi typu „body-on-frame", czyli nadwoziu zbudowanemu na ramie oraz znakomicie zaprojektowanemu pięciowahaczowemu układowi zawieszenia, Wrangler stanowi wzorzec, jeśli chodzi o zdolności do jazdy z napędem 4x4 z ulepszoną dynamiką podczas jazdy szosowej, bezpieczeństwo pasażera oraz bardziej komfortowe wrażenia z jazdy.
Zastosowanie lekkich aluminiowych, wytrzymałych elementów - obejmujących drzwi, zawiasy drzwi, osłony zderzaków, ramę przedniej szyby i magnesową klapę bagażnika – przyczyniło się do zmniejszenia całkowitej masy pojazdu, poprawiając oszczędność zużycia paliwa. W celu zabezpieczenia krytycznych elementów pojazdu podczas przygód na szlaku - w tym zbiornika paliwa, skrzyni rozdzielczej i miski olejowej automatycznej skrzyni biegów - Wrangler posiada cztery płyty ochronne i osłony nadwozia. Wersja Rubicon posiada grubościenne stalowe rury boczne, ograniczające potencjalne uszkodzenia karoserii podczas jazdy po bezdrożach.
Zawieszenie nowego Wranglera zostało zmodyfikowane pod kątem optymalizacji prowadzenia po drogach asfaltowych i komfortu jazdy bez uszczerbku dla właściwości terenowych. Wrangler nadal wykorzystuje sprawdzoną konfigurację pięciowahaczowego zawieszenia ze sprężynami śrubowymi. Przednie zawieszenie obejmuje drążek poprzeczny oraz cztery wzdłużne drążki, zaś pięciowahaczowe zawieszenie tylne ma dwa górne i dwa dolne drążki wzdłużne wykonane z kutej stali oraz poprzeczny drążek reakcyjny.
-
DANE TECHNICZNE - SILNIKI NOWEGO WRANGLERA
Gama silników na rynku europejskim obejmuje dwie nowe jednostki napędowe: 2,2-litrowego MultiJeta II turbo diesel oraz 2,0-litrowy, 4-cylindrowy turbodoładowany, rzędowy silnik benzynowy. Oba silniki zestawione są z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów, absolutną nowością w tym modelu.
Wyróżniający się technologią MultiJet drugiej generacji, efektywny 2,2-litrowy silnik diesel posiada cztery zawory na cylinder, rozrząd górnozaworowy z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy napędzany paskiem (DOHC), układ wtryskowy Common Rail 2000 bar, wtryskiwacze solenoidowe oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią (VGT). Zestawiony z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, 2,2-litrowy silnik turbo diesel zapewnia moc 200 KM przy 3500 obrotach oraz moment 450 Nm przy 2000 obrotach.
2,2-litrowy silnik posiada również system oszczędności paliwa Stop-Start (ESS). Jego najważniejsze cechy to:
- Blok silnika wykonany z aluminium
- System wyrównoważania w postaci przekładni Lancaster wmontowanej w blok silnika;
- Głowica cylindrów wykonana z aluminium oraz górnozaworowy rozrząd z podwójnym wałkiem rozrządu w konfiguracji 16 zaworowej;
- Rozrząd z rolkowymi popychaczami hydraulicznymi, oraz hydraulicznymi kasatorami luzu;
- Wtrysk paliwa z technologią Multijet drugiej generacji, ciśnienie robocze 2000 bar z wtryskiwaczami solenoidowymi oraz systemem Wtrysku Rate Shaping;
- Turbosprężarka ze zmienną geometrią, sterowana przez elektryczny siłownik.
Emisja spalin kontrolowana jest przez nowy system EGR z LP EGR i HP EGR, oba chłodzone. Oprócz tego, powietrze jest schładzane przez chłodnicę woda-powietrze, która pomaga zredukować emisję spalin, poprawiając szybkość reakcji silnika. Układ wydechowy posiada system SCR montowany pod podłogą, który redukuje emisję NOx do niewielkiej wartości oraz zabudowane razem systemy DOC i DPF, tworzące CCDPF, który służy do redukcji cząstek stałych. Dzięki tym obydwóm systemom, samochód spełnia wymogi nowych standardów RDE Euro 6/D.
Nowy 2.0-litrowy silnik benzynowy turbo oferuje moc 272 KM przy 5250 obrotach i moment obrotowy 400 Nm przy 3000 obrotów oraz wyposażony jest w technologię Stop-Start (ESS). Połączony z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, silnik ten należy do rodziny Global Medium Engine i posiada rozrząd górnozaworowy z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy (DOHC), podwójny niezależny wałek rozrządu oraz układ recyrkulacji schłodzonych spalin (C-EGR). Po raz pierwszy zastosowano wszystko razem: turbosprężarkę „twin-scroll”, układ C-EGR, bezpośredni wtrysk oraz niezależnie chłodzony cieczą wlot powietrza, korpus przepustnicy i turbo. Dzięki temu technologicznemu połączeniu osiągi są na najwyższym poziomie, przy jednoczesnej redukcji spalania paliwa. Nowy, 2,0-litrowy silnik będzie dostępny w Europie w czwartym kwartale 2018 roku.
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
Wszystkie wersje silnikowe montowane w Jeepie Wranglerze zestawione są z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, która umożliwia temu samochodowi optymalizację mocy dostarczanej przez silnik, gwarantując jednocześnie niezwykłą zrywność i płynne dostarczanie mocy podczas jazdy z dużą prędkością. Specjalnie przystosowana do potrzeb najnowszego modelu Wranglera, nowa, automatyczna skrzynia biegów oferuje niezrównane możliwości off-roadowe.
-
MOPAR - 180 EKSKLUZYWNYCH DODATKÓW DO NOWEGO WRANGLERA
Z okazji wejścia na rynek najnowszego Wranglera, Mopar® - marka FCA zajmująca się produktami i usługami posprzedażnymi dla samochodów Grupy - jak zawsze jest w gotowości, potwierdzając silną więź z marką Jeep w zgłębianiu tajników indywidualizacji. Właściciele nowego Jeepa Wranglera będą mogli wybierać spośród ponad 180 oryginalnych akcesoriów zaprojektowanych przez Mopar® i stworzonych specjalnie, by zaoferować jak najpełniejszą i najobszerniejszą gamę możliwości spersonalizowania swego auta oraz dostosować się do różnych stylów życia prezentowanych przez właścicieli Wranglera.
Jako wsparcie dla działań związanych z wprowadzeniem na rynek samochodu w regionie EMEA, w specjalnej strefie Mopar®, urządzonej w Spielberg międzynarodowej strefie Wrangler Media Drive, pokazane zostaną dwa Jeepy Wranglery, każdy w innej odsłonie, ale prezentujące oryginalne akcesoria zaprojektowane przez Mopar® i stworzone, by jeszcze bardziej wyeksponować off-roadowe możliwości i miejski charakter tego najbardziej kultowego Jeepa.
Na ekskluzywną, „off-roadową” indywidualizację składa się nadwozie w kolorze Steel Blue Metallic, podniesione o 2 cale zawieszenie, 17 calowe, off-roadowe koła i opony Road Gear, naklejka na pokrywie silnika „1941” oraz napis na nadwoziu „Moab”, plastikowe chlapacze, siatkowy dach przeciwsłoneczny, snorkel oraz specjalne, off-roadowe lampy. „Miejska” wersja oferuje nadwozie w kolorze Granite Crystal i wyróżnia się srebrnymi nakrętkami na wentyle z logo Jeep, naklejką na pokrywie silnika „1941”, 32” osłoną koła zapasowego oraz wieloma chromowanymi detalami, zdobiącymi boczne stopnie rurowe, nakładki ochronne na progi drzwiowe oraz klapkę wlewu paliwa - wszystko to nadaje nowemu Wranglerowi bardziej miejskiego charakteru. Wśród prezentowanych akcesoriów, publiczność będzie mogła podziwiać szeroki wybór pokrowców na koła zapasowe zaprojektowane dla najnowszego Wranglera.
-