-
Druga kamera, umieszczona pod lusterkiem bocznym od strony pasażera, poprawia widoczność we wszystkich kierunkach, co sprzyja bezpieczeństwu innych użytkowników drogi. Można ją łatwo włączyć, dotykając ekranu palcem — wówczas na monitorze wyświetlany jest obraz z boku samochodu w kierunku do tyłu. Obiektyw kamery obejmuje tzw. martwe pole, w którym mogą znajdować się rowerzyści lub piesi. Kierowca Combo z takim wyposażeniem wie, kiedy może bezpiecznie skręcić w prawo, a kiedy powinien poczekać, aż minie go rowerzysta, aby uniknąć potrącenia i uszkodzenia pojazdu.
FLANK GUARD, ASYSTENT PARKOWANIA I INNE SYSTEMY
Dzięki wielu innym systemom wspomagającym kierowcę jazda, manewrowanie oraz przewóz osób i towarów Oplem Combo Cargo są łatwiejsze, bezpieczniejsze i wygodniejsze. Czujniki asystenta parkowania z przodu i z tyłu pomagają zmniejszyć stres związany z parkowaniem. System Flank Guard, również oparty na czujnikach, wspiera kierowcę przy manewrowaniu z niską prędkością. Emituje on ostrzeżenie, gdy istnieje ryzyko, że bok samochodu uderzy w przeszkodę (np. słupek, barierkę lub mur). Zapobiega to drobnym, ale irytującym i kosztownym w naprawie uszkodzeniom nadwozia. Informacjom wizualnym towarzyszą sygnały akustyczne, których częstotliwość wzrasta w miarę zbliżania się pojazdu do przeszkody.
Samochód może być też wyposażony w inne opcjonalne rozwiązania niespotykane w tym segmencie. Są wśród nich między innymi: automatyczny tempomat, alarm przedkolizyjny z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego*, system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy, wyświetlacz projekcyjny head-up oraz adaptacyjny układ kontroli trakcji IntelliGrip oferujący pięć trybów pracy. Elektryczny układ poprawiający przyczepność zapewnia optymalne przekazywanie napędu nawet na błotnistej, piaszczystej lub zaśnieżonej nawierzchni, pomagając utrzymać stabilność w każdych warunkach.
*System działa automatycznie przy prędkości od 5 do 85 km/h. Przy prędkościach od 0 do 30 km/h siła hamowania zmniejszająca prędkość potencjalnej kolizji wynosi 0,9 g. W przedziale 30–85 km/h system zmniejsza prędkość maksymalnie o 22 km/h. Jeżeli kierowca chce zwolnić jeszcze bardziej, musi sam użyć hamulca.
___
źródło: Opel Polska