-
Mokka jest przykładem podejścia firmy Opel do innowacyjnej, przyszłościowej i wzbudzającej emocje motoryzacji. Stylowy SUV to nie tylko pierwszy Opel z nowym obliczem marki Opel Vizor, ale także pierwszy model, w którym zastosowano w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel. Jest to wreszcie pierwszy Opel od samego początku oferowany zarówno z napędem w pełni elektrycznym, jak i z wyjątkowo oszczędnymi silnikami spalinowymi. Klienci mający tak szeroki wybór najczęściej decydują się właśnie na elektryczność. W listopadzie aż 65 procent nabywców Mokki w Niemczech wybierało lokalnie bezemisyjną wersję z napędem w pełni elektrycznym, która teraz oferuje jeszcze lepsze osiągi.
Zasięg wzrósł do 406 kilometrów (według WLTP) – a więc o 20 procent w porównaniu z dotychczasowym – co pozwala nie tylko na codzienne użytkowanie samochodu w mieście, ale także na swobodne pokonywanie dalszych tras. Energia jest przechowywana w nowym akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh. Inżynierowie poświęcili wiele uwagi efektywności konstrukcji i uzyskali wzorcowy zasięg przy kompaktowych rozmiarach akumulatora.
Podobnie jak we wszystkich elektrycznych modelach Opla, również w Mokce Electric akumulator o pojemności 54 kWh został praktycznie ulokowany w podwoziu. Dzięki temu nie zabiera miejsca w przedziale pasażerskim ani bagażowym oraz obniża środek ciężkości Mokki Electric, która doskonale trzyma się drogi, zachęcając do dynamicznej, ale wciąż bezpiecznej jazdy. Moc 156 KW i maksymalny moment obrotowy 260 Nm dostępny od chwili uruchomienia silnika zapewniają zrywność i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 10 sekund. Maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 150 km/h.
W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Mokki Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport. W trybie Eco elektryczny SUV jest maksymalnie efektywny energetycznie, z korzyścią dla zasięgu. Dzięki najnowocześniejszemu systemowi hamowania rekuperacyjnego Mokka Electric może odzyskiwać energię w czasie zmniejszania prędkości lub hamowania. Silnik elektryczny zamienia wtedy pęd na elektryczność. Po włączeniu funkcji „B” intensywność rekuperacji i moment hamowania jeszcze się zwiększają. Ładowanie akumulatora 54 kWh do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Mokka Electric jest standardowo wyposażona w funkcję szybkiego ładowania. Oprócz ładowania prądem stałym użytkownik może korzystać także z trójfazowego gniazda prądu przemiennego. Pokładowa ładowarka o mocy 11 kW może pobierać prąd ze specjalnej naściennej stacji ładowania lub nawet ze zwykłego domowego gniazdka.
-