NOWY OPEL INSIGNIA GSI 2020 Z ZAAWANSOWANYM NAPĘDEM AWD

Po zaledwie kilku tygodniach od światowej premiery na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli, w marcu rozpocznie się przyjmowanie zamówień na nowego Opla Insignię GSi. Flagowa wersja Insignii, dostępna jako limuzyna lub kombi, jest wyposażona w turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 230 KM i pojemności dwóch litrów, nową dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego (zużycie paliwa według NEDC: cykl miejski 8,9 l/100 km, cykl pozamiejski 5,9–5,8 l/100 km, cykl mieszany 7,0–6,9 l/100 km, 163–161 g/km CO2; zużycie paliwa według WLTP: cykl mieszany 8,8–8,3 l/100 km, 205–193 g/km CO2). Zaawansowany system napędu na wszystkie koła steruje rozkładem momentu obrotowego w ciągu milisekund, dzięki czemu samochód posłusznie reaguje na polecenia kierowcy, zachowując optymalną przyczepność i zapewniając przyjemność z jazdy w każdych warunkach, nawet na śniegu i lodzie.

W połączeniu z elektrohydraulicznym wspomaganiem hamulców i mechatronicznym zawieszeniem FlexRide, układ napędowy sprawia, że nowa Insignia GSi jest jednym z najbardziej dynamicznych samochodów w swojej klasie — trudno o bezpieczniejszą, bardziej precyzyjną i bardziej satysfakcjonującą jazdę.

-

NOWY OPEL INSIGNIA GSI 2020 - NAPĘD NA WSZYSTKIE KOŁA

W nowym Oplu Insignii zastosowano najnowocześniejszy układ napędu na wszystkie koła Twinster z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Moment obrotowy może być przekazywany na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu. Podczas pokonywania zakrętów większy moment obrotowy przekazywany jest na zewnętrzne tylne koło. Inżynierowie dopracowali konstrukcję systemu — nowa Insignia GSi skręca z jeszcze większą precyzją i jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy. Inżynierowie udoskonalili również sposób, w jaki nowa Insignia GSi rusza z miejsca na mokrych lub śliskich drogach.

-

-

NOWY OPEL INSIGNIA GSI 2020 - CZTERY TRYBY JAZDY

W montowanym standardowo w Insignii GSi mechatronicznym zawieszeniu FlexRide dostosowanie charakterystyki amortyzatorów i układu kierowniczego zajmuje ułamki sekund. Ponadto FlexRide zmienia charakterystykę pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: „Standard”, „Tour”, „Sport” oraz „Competition” (dostępny wyłącznie w GSi). Dwukrotne naciśnięcie przełącznika „ESP off” pozwala szczególnie doświadczonym kierowcom całkowicie zrezygnować z opieki ESP, by poznać granice dynamicznych możliwości Insignii GSi. Nową dziewięciobiegową automatyczną przekładnią można sterować za pomocą manetek przy kierownicy, co zachęca do jeszcze aktywniejszego stylu jazdy.

-

-

ELEKTROHYDRAULICZNY UKŁAD WSPOMAGAJĄCY HAMOWANIE

Insignia GSi z nowym elektrohydraulicznym układem wspomagania hamulców — technologią, która w przyszłości będzie niezbędna do zautomatyzowanej jazdy — wyznacza trendy w branży i na drogach. Zintegrowany system „eBoost” jest częścią koncepcji elektrycznego sterowania hamulcami („brake by wire”), eliminującej konieczność stosowania osobnych modułów ABS/ESP, przewodów podciśnieniowych, pomp hamulcowych itp. Ciśnienie w układzie rośnie szybciej, a charakterystyka pedału jest spójna w każdych warunkach. Dzięki automatycznemu zwiększaniu ciśnienia układ hamulcowy pracuje prawie bezgłośnie, zwłaszcza podczas jazdy z aktywnym tempomatem (Adaptive Cruise Control) i w ruchu ulicznym wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania.

-

-

Dzięki zaawansowanemu napędowi na wszystkie koła Twinster, elektrohydraulicznemu wspomaganiu hamulców i adaptacyjnemu zawieszeniu FlexRide nowa Insignia GSi świetnie sprawdzi się zarówno na legendarnej Północnej Pętli toru Nürburgring, jak i na pokrytych śniegiem górskich drogach, w ruchu miejskim lub na długich trasach.

___

źródło: Opel Polska 

Czytaj więcej o marce Opel

Opel daje czadu: niemiecka marka zaprezentuje nowego Opla Frontera na Rock am Ring 2025
Opel daje czadu: niemiecka marka zaprezentuje nowego Opla Frontera na Rock am Ring 2025

Opel |  Opel oficjalnym partnerem motoryzacyjnym największego niemieckiego festiwalu rockowego, który odbędzie się w dniach od 6 do 8 czerwca.

Wytrzymały samochód gotowy na każde wyzwanie: Opel Frontera GRAVEL
Wytrzymały samochód gotowy na każde wyzwanie: Opel Frontera GRAVEL

OPEL | Nowy Opel Frontera jest gotowy na codzienne przygody. To solidny samochód, oferujący dużo przestrzeni, zelektryfikowany w każdej wersji i doskonale przystosowany do wymagań życia codziennego – co można zobaczyć w prowadzonej w całej Europie kampanii promocyjnej. 

Czysta przygoda na łonie natury: nowy Opel Frontera z namiotem dachowym
Czysta przygoda na łonie natury: nowy Opel Frontera z namiotem dachowym

OPEL | Zaledwie kilka dni po debiucie w salonach, nowy Opel Frontera udowadnia, że jest prawdziwym autem do zadań specjalnych – dzięki solidnej konstrukcji, wyjątkowej przestronności i, co najważniejsze, doskonałemu stosunkowi jakości do ceny.

Najnowsze oferty

Opel Astra K ST Dynamic 1.4 T 150KM MT6
  • Model: Astra
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 98600 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2019
Opel Frontera Electric GS e113 KM | 697339
  • Model: Frontera
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2025
Opel Frontera Electric GS e113 KM | 697338
  • Model: Frontera
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony