-
Grandland X Hybrid4 jest napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc układu wynosi 300 KM. Zużycie paliwa wg WLTP (wartości ważone, w cyklu mieszanym): 1,4–1,3 l/100 km przy emisji CO2 32–29 g/km (NEDC: 1,6–1,5 l/100 km, 36–34 g/km CO2). Czterocylindrowy silnik spalinowy o mocy 200 KM został zaprojektowany specjalnie pod kątem wykorzystania w samochodzie hybrydowym. Grandland X Hybrid4 rozwija maksymalną prędkość 235 km/h.
Elektryczną część układu stanowią dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi. Moc przedniego i tylnego silnika elektrycznego wynosi odpowiednio 110 KM i 113 KM. Przedni silnik elektryczny przekazuje moc na przednie koła za pośrednictwem sterowanej elektrycznie ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Drugi silnik, wraz z mechanizmem różnicowym, jest zintegrowany z tylną osią. Tylny silnik elektryczny zapewnia Grandlandowi X Hybrid4 stały napęd na wszystkie koła, gwarantujący optymalną przyczepność. Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym w cyklu WLTP wynosi 59 km (67–69 km wg NEDC).
-
NOWY OPEL GRANDLAND X - CZTERY TRYBY NAPĘDU
Kierowca Grandlanda X Hybrid4 może wybierać spośród czterech trybów jazdy, zgodnie z własnymi preferencjami i potrzebami:
- W trybie hybrydowym najważniejsza jest optymalizacja zużycia paliwa. Silnik spalinowy oraz silnik elektryczny (jeden lub oba) pracują jednocześnie lub naprzemiennie, w zależności od warunków i stylu jazdy.
- W trybie elektrycznym Grandland X Hybrid4 jest napędzany wyłącznie elektrycznością. W większości sytuacji napęd zapewnia tylny silnik elektryczny, a podobny silnik na przedniej osi jest załączany, gdy kierowca operujący pedałem przyspieszenia zażąda większej mocy. Przy dynamicznym przyspieszaniu (kick-down) tymczasowo uruchamiany jest także silnik spalinowy w celu zapewnienia maksymalnej mocy. Prędkość maksymalna w trybie jazdy elektrycznej wynosi 135 km/h.
- W trybie napędu na wszystkie koła (AWD) napęd w Grandlandzie X Hybrid4 jest przekazywany na przednie i tylne koła.
- Tryb sportowy umożliwia łączenie mocy silnika spalinowego i silników elektrycznych w trakcie szczególnie dynamicznej jazdy. Moc układu odpowiada sumie szczytowej mocy silnika spalinowego oraz mocy silników elektrycznych w danej chwili. Na przykład Grandland X Hybrid4 z silnikiem spalinowym o mocy 200 KM, dwoma silnikami elektrycznymi oraz jednym akumulatorem 90 kW dysponuje łączną mocą układu 300 KM.
-
INTELIGENTNY UKŁAD OSZCZĘDZANIA I MAGAZYNOWANIA ENERGII
Funkcja „e-Save” pozwala zachować energię elektryczną zgromadzoną w akumulatorze wysokonapięciowym do późniejszego wykorzystania — na przykład w strefie, w której dopuszczony jest wyłącznie ruch pojazdów elektrycznych. Taką ochroną może zostać objęta całość lub część energii zgromadzonej w akumulatorze. Funkcję można aktywować na kolorowym ekranie dotykowym systemu multimedialnego.
-