-
Ofertę skrzyni biegów uzupełnia ośmiostopniowa przekładnia. Ogólne sportowe wrażenie podkreśla lekka konstrukcja i nisko osadzony fotel kierowcy. Ponadto samochód charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa biernego. Inżynierowie dopracowali również zawieszenie i układ kierowniczy. Równie atrakcyjnie prezentują się zaawansowane systemy wspomagające, innowacyjny system multimedialny i doskonały stosunek ceny do osiągów. W modelu Corsa, po raz pierwszy w tym segmencie, dostępna jest także ośmiobiegowa przekładnia automatyczna o wysokiej kulturze pracy.
Wersja podstawowa dostępna jest już od 49 990 zł (cena detaliczna brutto w Polsce z podatkiem VAT). Nawet w tej wersji nowa Corsa ma wiele rozwiązań technicznych i dodatków zwiększających komfort i bezpieczeństwo, takich jak system ostrzegania przed kolizją, z pojazdem poprzedzający oraz pieszym, i automatycznego hamowania, tempomat z ograniczeniem prędkości i układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości. Oprócz w pełni elektrycznej Corsy-e, dostępne są również samochody z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym w wersji Edition, Elegance i usportowionej GS Line.
-
NOWA CORSA - NAJLŻEJSZA WERSJA WAŻY MNIEJ NIŻ 1000 KG
Oprócz żwawych silników o dużej mocy, do znakomitej dynamiki Corsy przyczynia się również jej lekka konstrukcja. Najlżejsza wersja kolejnej generacji modeli nie przekracza nawet sugestywnej granicy 1000 kg. Pięciodrzwiowy samochód bez kierowcy waży zaledwie 980 kilogramów. To o 108 kg mniej od poprzedniego modelu. Mimo podobnej długości (4,06 m) masa pojazdu jest niższa o około 10 procent. Sama karoseria jest lżejsza o około 40 kilogramów, a kompaktowe trzycylindrowe silniki ważą o około 15 kilogramów mniej niż czterocylindrowe jednostki poprzedniej generacji. Aluminiowa maska silnika jest o 2,4 kg lżejsza w porównaniu ze stalową maską w poprzedniej Corsie. Kuracji odchudzającej poddano również siedzenia. Zoptymalizowanie ich konstrukcji zmniejszyło masę samochodu o kolejne 10 kg.
Sportowa stylistyka nowej Corsy kojarzy się z dynamiką — zwłaszcza w egzemplarzach z dwukolorowym nadwoziem. Linia dachu nawiązuje do sylwetki coupé — została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową kierowcy i pasażera na przednim fotelu. Kierowca siedzi 28 mm niżej. Nisko położony środek ciężkości pozytywnie wpływa na właściwości jezdne i dynamikę. Samochód elastycznie i zdecydowanie reaguje na polecenia kierowcy, dostarczając przyjemności z jazdy.
-