-
30 LAT OPLA ASTRY: BESTSELLER I TWARZ MARKI
Od premiery następcy Kadetta w 1991 roku, Opel sprzedał prawie 15 milionów egzemplarzy modelu Astra. 30 lat później ten model klasy kompaktowej jest bardziej przełomowy niż kiedykolwiek. Nowy Opel Astra to stylistyczna deklaracja marki. Bardziej dynamiczna sylwetka, z ostro ściętymi, muskularnymi powierzchniami pozbawionymi zbędnych ozdób oraz nowym obliczem marki Opel Vizor. Szósta generacja wchodzi w tym roku na rynek jako sportowy pięciodrzwiowy samochód o nisko zawieszonej sylwetce oraz większej przestrzeni wewnątrz niż jej poprzednik. Nowa generacja została zaprojektowana i opracowana w siedzibie firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie jesienią tego roku rozpocznie się jej produkcja. Nowy model wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które wcześniej klienci znali tylko z droższych pojazdów. Na przykład, Astra debiutuje z najnowszą wersją adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. System oświetlenia pochodzi prosto z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.
Zmiany we wnętrzu nowej generacji Astry to wręcz skok w czasie. Dzięki całkowicie cyfrowemu kokpitowi Pure Panel, wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Nigdy wcześniej Opel nie był tak intuicyjny i łatwy w obsłudze jak nowa Astra.
-
-
NOWY OPEL ASTRA 2022 - SZÓSTA GENERACJA
Prawdziwy stylistyczny klejnot z przednim pasem Opel Vizor, w pełni cyfrowym Pure Panelem oraz rozwiązaniami technicznymi z najwyższej półki, takimi jak najnowsza wersja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. Nowość rynkowa niemieckiego producenta otwiera kolejny rozdział w 30‑letniej historii sukcesu Astry: po raz pierwszy model klasy kompaktowej z Rüsselsheim będzie dostępny z napędem elektrycznym. Opel zaoferuje nową Astrę jako hybrydę plug‑in w dwóch wersjach różniących się osiągami, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczną Astrę‑e. Ponadto dostępne są wersje z bardzo wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz przekładniami o obniżonym tarciu wewnętrznym: sześciobiegową skrzynią manualną i ośmiobiegowym automatem.
Wśród wariantów napędu nowej Astry każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. To pierwszy model Opla, w przypadku którego klienci już wkrótce będą mieli wybór między napędem w pełni elektrycznym, hybrydą z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in) oraz silnikami spalinowymi. Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 81 kW/110 KM do 165 kW/225 KM (łączna moc systemu), co gwarantuje znakomite osiągi. W najnowszej generacji kompaktowego bestsellera Opel łączy przyjemność z jazdy z najwyższą wydajnością i dbałością o środowisko.
„Nowy Opel Astra jest wyjątkowy i otwiera nową erę w historii marki. Dotyczy to całej gamy zespołów napędowych, w tym w pełni elektrycznej Astry‑e, a także czołowych w swojej klasie technologii i sensacyjnego wzornictwa. Ten samochód wyznacza nowe standardy i ma wszystkie atuty, by stać się kolejnym bestsellerem” — mówi nowy dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz.
Nowy Opel Astra jest deklaracją założeń stylistycznych producenta: jeszcze dynamiczniejsza sylwetka, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych ozdób oraz nowe oblicze marki — Opel Vizor. Nie ulega wątpliwości, że Astra jest gotowa do zdefiniowania nowej epoki. Podobnie jak poprzedni model wprowadzony na rynek w 2015 r., nowa generacja wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Na przykład Astra potrafi „zamienić noc w dzień” — najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED® pochodzi prosto z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.
Zmiany we wnętrzu nowej generacji Astry to wręcz skok w czasie. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji — jednak bez obciążania go nadmiarem danych czy funkcji. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.
Tradycyjnie firma Opel oferuje też wyjątkowy komfort foteli nowego modelu klasy kompaktowej. Przednie fotele, opracowane wewnętrznie przez markę, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców) i dzięki wzorowej ergonomii są niezwykle komfortowe, co ma znaczenie szczególnie podczas długich podróży. Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półautomatyczny system wspomagania Intelli-Drive 2.0 (integrujący wszystkie kamery i czujniki na pokładzie z łącznością e‑horizon) oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.
-