-
Istotne znaczenie dla obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2 miały skrupulatne testy w tunelu aerodynamicznym. Wersja Sports Tourer ze współczynnikiem oporu czołowego Cd wynoszącym 0,26 należy do najbardziej opływowych kombi na świecie, a wersja pięciodrzwiowa z wartością 0,26 jest liderem w klasie hatchbacków. Nowa Astra jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów kompaktowych na rynku.
Dalszym udoskonaleniom poddano sportowe podwozie Astry. Nowe amortyzatory poprawiają komfort. Opcjonalne dynamiczne podwozie ma sztywniejszą charakterystykę, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz tylną oś z drążkiem Watta.
Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom w zakresie ograniczania emisji, takim jak filtr cząstek stałych do silników benzynowych (GPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami Diesla, wszystkie nowe zespoły napędowe Astry spełniają już przyszłą normę emisji spalin Euro 6d. Wykonane w całości z aluminium silniki są standardowo wyposażone w oszczędzający paliwo układ start/stop. W nowej Astrze wprowadzono również szereg innych opcjonalnych rozwiązań z wyższej półki, takich jak nowa przednia i tylna kamera, cyfrowy prędkościomierz oraz systemy multimedialne nowej generacji. Do wyposażenia pojazdu należy także system E‑Call służący do wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych. Astrę również można doposażyć w bezprzewodową ładowarkę do smartfonów w konsoli środkowej.
NOWY OPEL ASTRA 2020 - CENNIK W POLSCE
Astra Hatchback |
od 76 500 PLN |
Astra Kombi Sports Tourer |
od 80 500 PLN |
MISTRZOWSKA WYDAJNOŚĆ: EMISJA CO2 NIŻSZA NAWET O 21 PROCENT
Nowe, turbodoładowane silniki benzynowe i wysokoprężne są równie żwawe co oszczędne — to one w głównej mierze odpowiadają za wzorcową efektywność.
-
-
Kompaktowe trzycylindrowe turbodoładowane silniki benzynowe mają pojemność 1,2 oraz 1,4 litra. Rozwijając moc od 81 kW (110 KM) do 107 kW (145 KM) i maksymalny moment obrotowy od 195 do 236 Nm, charakteryzują się doskonałą równowagą między osiągami a wydajnością (zużycie paliwa wg NEDC: 6,4–5,2 l/100 km w cyklu miejskim; 4,2–3,8 l/100 km poza miastem; 5,0–4,3 l/100 km przy emisji CO2 116–99 g/km w cyklu mieszanym; WLTP: 6,2–5,2 l/100 km; CO2: 142–119 g/km; dane wstępne). Silnik 1.2 Direct Injection Turbo w nowej Astrze jest łączony z sześciobiegową przekładnią manualną, a Astra 1.4 Direct Injection Turbo jest dostępna z bezstopniową przekładnią automatyczną. Zintegrowanie chłodzonego cieczą kolektora wydechowego z głowicą cylindrów przyczynia się do szybszego nagrzewania silnika, a tym samym do obniżenia emisji w krótkim czasie po uruchomieniu zimnej jednostki. Wszystkie silniki benzynowe mają zmienne fazy rozrządu i są lżejsze nawet o sześć kilogramów w porównaniu z poprzednimi jednostkami trzycylindrowymi. Silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 96 kW (130 KM) emituje o około 21 procent CO2 mniej w porównaniu z poprzednią wersją. Typowa dla Opla jest znakomita elastyczność reakcji na otwieranie przepustnicy w silnikach benzynowych. Przy 1500 obr./min można osiągnąć 90 procent maksymalnego momentu obrotowego w ciągu 1,5 sekundy od wciśnięcia pedału przyspieszenia do oporu.
SILNIKI BENZYNOWE
Silniki benzynowe |
1.2 |
1.2 |
1.2 |
1.4 |
Moc (kW/KM) przy obr./min |
81/110 przy 4500 |
96/130 przy 5500 |
107/145 przy 5500 |
107/145 przy 5000–6000 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) |
195 przy 2000–3500 |
225 przy 2000–3500 |
225 przy 2000–3500 |
236 przy 1500–3500 |
Norma emisji |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Przekładnia |
6‑biegowa manualna |
6‑biegowa manualna |
6‑biegowa manualna |
bezstopniowa |
automatyczna |
WSTĘPNE WARTOŚCI ZUŻYCIA PALIWA WG NEDC (L/100 KM)
Cykl miejski |
5,6–5,3 |
5,5–5,2 |
5,5–5,2 |
6,4–6,3 |
Cykl pozamiejski |
4,0-3,8 |
4,0-3,8 |
4,0-3,8 |
4,2–4,0 |
Cykl mieszany - CO2 g/km |
4,6–4,3 |
4,5–4,3 |
4,6–4,3 |
5,0–4,8 |
105–99 |
104–99 |
105–99 |
116–112 |
WSTĘPNE WARTOŚCI ZUŻYCIA PALIWA W CYKLU MIESZANYM WG WLTP
l/100km |
5,6–5,2 |
5,6–5,2 |
5,6–5,2 |
6,2–5,8 |
CO2 g/km |
128–119 |
128–119 |
128–119 |
142–133 |
-
WYSOKA WYDAJNOŚĆ: EMISJA CO2 PONIŻEJ 100 G/KM W NOWEJ ASTRZE TURBO DIESEL
Nowe 1,5‑litrowe diesle w modelu Astra mają te same pozytywne cechy. W silnikach wykonanych z lekkiego stopu zastosowano rozwiązania obniżające tarcie wewnętrzne, a także wałki wyrównoważające i turbosprężarki o zmiennej geometrii. Układ wtrysku bezpośredniego common rail pracuje pod ciśnieniem 2000 barów. Zaawansowane trzycylindrowe silniki rozwijają moc 77 kW (105 KM) do 90 kW (122 KM) oraz 260 do 300 Nm momentu obrotowego (zużycie paliwa wg NEDC: 6,0–4,0 l/100 km w cyklu miejskim; 4,0–3,2 l/100 km poza miastem; 4,7–3,6 l/100 km przy emisji CO2: 125–94 g/km w cyklu mieszanym; WLTP w cyklu mieszanym: 5,6–4,4 l/100 km; CO2: 147–117 g/km; dane wstępne).
Oczyszczanie spalin w Astrze z 1,5‑litrowym silnikiem wysokoprężnym jest realizowane przez nowoczesny układ, złożony z pasywnego katalizatora utleniającego, wtryskiwacza AdBlue, katalizatora SCR oraz filtra cząstek stałych (DPF).
SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE
Silniki wysokoprężne |
1.5D |
1.5D |
1.5D |
Moc (kW/KM) przy obr./min |
77/105 przy 3250 |
90/122 przy 3500 |
90/122 przy 3500 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) |
260 przy 1500–2500 |
300 przy 1750–2500 |
300 przy 1750–2500 |
Norma emisji |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Przekładnia |
6‑biegowa manualna |
6‑biegowa manualna |
9‑biegowa automatyczna |
WSTĘPNE WARTOŚCI ZUŻYCIA PALIWA WG NEDC (L/100 KM)
Cykl miejski |
4,5–4,3 |
4,5–4,3 |
6,0–5,7 |
Cykl pozamiejski |
3,4–3,2 |
3,4–3,2 |
4,0-3,9 |
Cykl mieszany - CO2 g/km |
3,8–3,6 |
3,8–3,6 |
4,7-4,6 |
100–94 |
100–94 |
125–120 |
WSTĘPNE WARTOŚCI ZUŻYCIA PALIWA W CYKLU MIESZANYM WG WLTP
l/100 km |
4,8–4,4 |
4,8–4,5 |
5,6–5,2 |
CO2 g/km |
126–117 |
127–119 |
147–138 |
-
NOWE KAMERY Z PRZODU I Z TYŁU ORAZ CYFROWY PRĘDKOŚCIOMIERZ
Opel Astra już oferuje szereg najnowocześniejszych technologii i systemów wspomagających kierowcę, niespotykanych w innych pojazdach tej klasy. Najważniejszym przykładem takich rozwiązań są inteligentne, nieoślepiające reflektory matrycowe IntelliLux LED. Nowa Astra jest też dostępna z opcjonalnymi, efektywnymi energetycznie 13‑watowymi reflektorami LED. W ofercie są także między innymi: aktywny tempomat, wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego, alarm przedkolizyjny z funkcją hamowania awaryjnego, system rozpoznawania znaków drogowych czy asystent pasa ruchu. Dostępne są też ergonomiczne fotele z atestem AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.; Akcja na rzecz zdrowych pleców) — z tapicerką z tkaniny, Alcantary lub wysokogatunkowej skóry oraz wentylacją i funkcją masażu. Wśród licznych rozwiązań cyfrowych na uwagę zasługuje nowa zaawansowana przednia kamera, jak również kamera cofania.
Nowa przednia kamera jest mniejsza, ale bardziej wydajna od poprzedniej wersji dzięki szybszemu procesorowi. Teraz rozpoznaje nie tylko pojazdy, ale także pieszych, istotnie przyczyniając się do ich bezpieczeństwa. Cyfrowa kamera cofania dostępna wraz z systemem Multimedia Navi Pro również ma lepsze parametry. Widok strefy za pojazdem wyświetlany na monitorze jest wyraźniejszy i precyzyjniejszy, a kontrast po zmroku jest jeszcze lepszy.
-