-
Układ napędu na wszystkie koła Mach-E przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś, by zapewnić imponujące przyspieszenia i prowadzenie pojazdu – godne reputacji Mustanga. Przygotowane specjalnie dla Europy charakterystyki amortyzatorów, sprężyn, drążków stabilizujących, układu kierowniczego i napędowego zostały dostosowane do typowych dla Starego Kontynentu węższych, bardziej krętych dróg i wyższych limitów prędkości.
– Stabilna, zapewniająca bezpośrednie reakcje platforma, zaprojektowana dla w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E, pozwoliła nam dostroić parametry, gwarantujące przyjemność z jazdy, zarówno na krętej górskiej drodze Trollstigen w Norwegii, szybkiej niemieckiej autostradzie, jak i wyboistej brytyjskiej B-road – powiedział Geert Van Noyen, szef działu dynamiki w Ford of Europe.
Energooszczędne układy napędowe zapewniają do 610 km zasięgu elektrycznej jazdy (cykl WLTP) w przypadku Mustanga Mach-E z napędem na tylne koła oraz do 540 km dla napędzanych na wszystkie koła Mustanga Mach-E i wersji First Edition. Funkcja inteligentnego zasięgu pomaga wyeliminować obawy związany z zasięgiem, a to dzięki dokładniejszemu szacowaniu dostępnego zasięgu na podstawie zachowania kierowcy w przeszłości i prognozowanych warunków pogodowych – a nawet przy wykorzystaniu łączności w chmurze w celu przewidzenia, ile energii zostanie zużyte podczas dalszej jazdy. Dane pochodzące z innych elektrycznych Fordów, jeśli ich kierowcy wyrażą zgodę na wymianę informacji, mogą znacznie poprawić dokładność szacunków. Ford oferuje nabywcom Mustang Mach-E opcjonalny zestaw Ford Connected Wallbox, by ładowanie z domu było szybsze, bardziej nowoczesne i wygodniejsze. Dostępna w wersjach 7,4 kW i 11 kW, ładowarka ścienna może doładować baterię Mustanga Mach-E od 10% do 80% w ciągu około 6 godzin. Nabywcy Mustanga Mach-E otrzymają również w standardzie dwa kable ładujące, dzięki którym będą mogli uzupełnić stan akumulatora wszędzie tam, gdzie zaprowadzi ich droga. 6-metrowy kabel jest zgodny ze uniwersalnym europejskim standardem ładowania, co umożliwia klientom łatwe podłączenie do ładowarek prądu przemiennego. 6,7 metrowy uniwersalny domowy przewód ładujący umożliwia podłączenie do standardowych gniazdek domowych i 32-amperowych niebieskich gniazd przemysłowych, co pozwala na szybsze ładowanie nawet bez użycia ładowarki ściennej Ford Connected Wallbox. Zapewniono również kompatybilność ze standardem szybkiego ładowania prądem stałym. Mustang Mach-E z napędem na tylne koła i z powiększonym akumulatorem, ładowany z mocą do 150 kW za pomocą ładowarki IONITY, zyska średnio 119 km zasięgu jazdy w ciągu około 10 minut ładowania.
Mustang Mach-E z napędem na wszystkie koła i z powiększonym akumulatorem oraz wersja First Edition otrzymają energię wystarczającą do przejechania 107 km w ciągu około 10 minut ładowania akumulatora. Wersje z napędem na tylne koła i z napędem na wszystkie koła z powiększonymi akumulatorami osiągają poziom naładowania od 10 do 80 procent pojemności akumulatora w ciągu 45 minut. Mustang Mach-E oferuje również możliwość kontrolowania jazdy za pomocą jednego pedału, co pomaga zwrócić więcej energii kinetycznej do akumulatora, zapewniając większą sprawność energetyczną. Przyspieszanie i zwalnianie kontrolowane są odpowiednio poprzez naciśnięcie lub zwolnienie pedału przyspieszenia, potęgujące wrażenie jazdy na napędzie w pełni elektrycznym. Pedał hamulca mamy zawsze do dyspozycji w sytuacjach, gdy wymagana jest większa siła hamowania.
-
Mustang Mach-E wykorzystuje zaawansowane rozwiązania techniczne, aby zapewnić najbardziej komfortowe i bezstresowe wrażenia, jakie kiedykolwiek były osiągalne w samochodach Forda. Debiutujący system SYNC nowej generacji, umożliwia dostosowanie ponad 80 ustawień, od temperatury w kabinie i pozycji fotela, po oświetlenie wewnętrzne, dzięki czemu każda podróż dostarcza bardziej osobistych przeżyć. Zdolność uczenia maszynowego pozwala z czasem lepiej zrozumieć zwyczaje kierowcy, dostosowując się do jego rutynowych czynności, aby we właściwym czasie przedstawić właściwe sugestie, dotyczące nawigacji i komunikacji, co pozwala kierowcy skoncentrować się na sytuacji drogowej.
Zaawansowane rozpoznawanie mowy w trybie konwersacji jest w stanie zrozumieć naturalne, potoczne zdania w 15 językach europejskich, umożliwiając właścicielom kontrolę systemów rozrywki i nawigacji, po oświetlenie i klimatyzację w kabinie, a także zarządzanie rozmowami telefonicznymi. Aby zapewnić jak najlepsze odpowiedzi na polecenia i pytania, informacje z systemów pokładowych uzupełniane są o wyniki wyszukiwania w Internecie – czemu służy stała komunikacja poprzez standardowy modem FordPass Connect.
– Pracowaliśmy konsekwentnie, aby mieć pewność, że posiadanie Mustanga Mach-E będzie wiązało się z najbardziej osobistymi wrażeniami z jazdy i najsilniejszym poczuciem skomunikowania – powiedział Jan Schroll, menedżer ds. pojazdów skomunikowanych w Ford of Europe. – SYNC nowej generacji jest jak dotąd najmądrzejszą wersją systemu i będzie stawał się jeszcze mądrzejszy, im dłużej będziesz używał samochodu. Został zaprojektowany, aby wiedział, czego- i kiedy potrzebujesz, dzięki czemu możesz po prostu siedząc za kierownicą cieszyć się jazdą.
Apple CarPlay i Android Auto instalowane są fabrycznie bez dodatkowych kosztów, obydwa systemy pozwalają na bezprzewodowe skomunikowanie z urządzenie mobilnym. 15,5 calowy wyświetlacz dotykowy o rozdzielczości Full HD posiada uproszczony interfejs, dostarczający informacji w zorganizowany, łatwo przyswajalny sposób, sterowany za pomocą dotyku, powiększania i obracania, natomiast wirtualne pokrętło na dole ekranu umożliwia szybką dotykową regulację głośności muzyki lub połączeń konferencyjnych. Komunikację poprawia dodatkowo SYNC AppLink, dzięki któremu obsługiwane aplikacje, jak what3words, Waze i Webex, mogą zaoferować głębszą integrację pojazdu ze smartfonem. W standardzie klient otrzyma również bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. SYNC nowej generacji zwiększa również zaufanie kierowców dzięki powiązanej z nim nawigacji.3 Informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i prognozy ruchu są dostarczane przez specjalistów z firmy TomTom, a wyznaczanie tras w pojeździe i w chmurze zapewnia firma Garmin. Dzięki temu kierowcy mają gwarancję wybierania najszybszych tras do celu. 11 Podróże mogą być wstępnie planowane, a trasy przesyłane z aplikacji FordPass 12 do systemów samochodu. System SYNC nowej generacji potrafi również doradzać w trakcie podróży, gdzie i kiedy ładować akumulator, a także zapewniać w czasie rzeczywistym informacje o dostępności ładowarek i cenach na stacjach ładowania.
Wsiadanie i uruchomienie pojazdu jest szybkie i bezstresowe dzięki systemowi „telefon jako kluczyk”, który zadebiutuje w ofercie Forda w Mustangu Mach-E. Dzięki łączności Bluetooth, system może wykrywać smartfony zarejestrowanych użytkowników, gdy ci zbliżają się do samochodu, odblokowując drzwi i umożliwiając rozpoczęcie jazdy bez wyjmowania z kieszeni telefonu, pilota, czy z kluczyka. Dostępny jest też kod awaryjny, który można wprowadzić z klawiatury umieszczonej na słupku „B”, aby odblokować zamki drzwi, a osobny kod wprowadzony na centralnym ekranie dotykowym pozwoli na uruchomienie i jazdę, na przykład w razie rozładowania baterii telefonu. Mustang Mach-E może również dostosować indywidualne ustawienia dla jednego z korzystających z samochodu kierowców jeszcze przed zajęciem miejsca za kierownicą, identyfikując smartfon lub pilota osoby, która zbliża się do Mustanga. Dostęp do przestrzeni ładunkowej z dłońmi pełnymi toreb jest łatwiejszy, dzięki zastosowaniu opcjonalnego systemu bezdotykowego otwierania drzwi bagażnika, który umożliwia ich otwieranie za pomocą prostego ruchu stopy pod tylnym zderzakiem. Na drodze kierowca może łatwo dopasować reakcje samochodu do swojego nastroju za pomocą wybieranych trybów jazdy. Tryby Szept, Aktywność i Nieokiełznanie są zaprojektowane tak, aby zjednoczyć kierowcę z samochodem, oddając to, co widzi, słyszy i czuje za kierownicą. Tryb Aktywność równoważy cichy spokój w pełni elektrycznego pojazdu z radosną jazdą i ekscytującymi osiągami Mustanga – dzięki temu jest idealnym wyborem do codziennych podróży. Miękkie niebieskie światło wypełnia kabinę, a dynamiczny zespół wskaźników wyświetla tryb Eco, który pomaga zmaksymalizować sprawność energetyczną.
Gdy kierowca chce wzmocnić emocje, może przełączyć samochód w tryb Nieokiełznanie. Uwalnia to pełny potencjał Mustanga Mach-E; wyostrza układ kierowniczy, wzmacnia reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia, a nawet daje kierowcy wrażenie redukcji biegów przy hamowaniu regeneracyjnym. Do tego dochodzą: wzmocniony dźwięk słyszalny we wnętrzu, sportowe pomarańczowe oświetlenie i dynamiczne linie na wyświetlaczu kierowcy, odzwierciedlające siły działające w czasie przyspieszenia i pokonywania zakrętów.
Aktywując zmniejszenie sił wymaganych do obsługi elementów sterowania, łagodniejsze reakcje na wciśnięcie pedału przyspieszenia i maksymalnie wyciszając atmosferę wewnątrz kokpitu, tryb Szept daje możliwość najbardziej relaksującego cieszenia się Mustangiem Mach-E. Tryb ten optymalizuje również system kontroli przyczepności kół przy hamowaniu6, co ułatwia utrzymanie przyczepności na mokrych i śliskich nawierzchniach, dzięki czemu jazda staje się jeszcze łatwiejsza i mniej stresująca.
– Mustang Mach-E dał nam możliwość prawdziwego spersonalizowania wrażeń z jazdy i dania kierowcy dokładnie tego, czego oczekuje od swojego pojazdu, w zależności od okoliczności i nastroju. Samochód staje się towarzyszem podróży, który dostosowuje się do kierowcy – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Mustang Mach-E w Ford of Europę. – Poszczególne zmiany pomiędzy różnymi trybami jazdy są subtelne, ale ogólny efekt może zmienić doznania z jazdy Mustangiem, dokładnie wtedy, kiedy tego chcesz.
Zaawansowany pakiet dostępnych rozwiązań wspomagających kierowcę również sprawia, że jazda staje się mniej stresująca, co pozwala kierowcy w pełni cieszyć się każdą podróżą. Zaawansowane systemy i rozwiązania, to między innymi:
- Inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go automatycznie utrzymujący komfortową odległość od pojazdu jadącego z przodu, wyposażony także funkcję utrzymywania Mustanga na środku jego pasa ruchu. Pozwala to na całkowite zatrzymanie pojazdu w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca,
- Asystent parkowania, który umożliwia w pełni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym i prostopadłym po przytrzymaniu jednego przycisku,
- Pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania, może wykryć ludzi i rowerzystów na drodze lub w jej pobliżu, a także obiekty, które mogą przeciąć tor pojazdu. Automatycznie uruchamia hamulce, jeśli sytuacja zapowiada potencjalną kolizję, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia,
- System utrzymania na wybranym pasie ruchu z asystentem martwego pola lusterek monitoruje, czy w martwym polu lusterek zewnętrznych nie znajduje się nadjeżdżający z tyłu pojazd, a w przypadku ryzyka kolizji aplikuje moment obracający kierownicę, aby ostrzec kierowcę i skłonić do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu.
-