Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV dostarcza zarówno wrażeń wysokiej dynamiki, jak i wyrafinowania, opracowanych specjalnie pod kątem europejskiego klienta. Przyjęto koncepcję projektową I-Fu-Do-Do, co w języku japońskim oznacza autentyczny i majestatyczny. Pojazd oferuje układ hybrydowy PHEV, zapewniający duży zasięg, imponujący design, wysoki stopień bezpieczeństwa i komfortu oraz nowe standardy jakości, aby sprostać wymaganiom rynku europejskiego.





Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025 - w skrócie



Nowy Outlander PHEV został stworzony na silnym fundamencie międzynarodowego sukcesu modelu i reputacji poprzednich trzech generacji. Jego poprzednik w segmencie D-SUV-ów, będący pionierem formuły łączącej technologię PHEV z cechami SUV-a, trafił do 200 000 europejskich klientów od momentu wprowadzenia na rynek w 2013 roku, zyskując uznanie za doskonałą jakość i zdobywając liczne nagrody. Czwarta generacja Outlandera i druga odsłona pojazdu hybrydowego typu plug-in wkracza właśnie na rynek, aby rozwijać potencjał zbudowany przez poprzednika i zaoferować klientom w Europie nowe standardy i innowacje.

 „Mitsubishi Outlander PHEV jest pionierem formuły, łączącej technologię PHEV z cechami SUV-a. Obecnie flagowy SUV powraca na rynek europejski, aby zmienić perspektywę klientów i ugruntować swoją wyjątkową pozycję w segmencie” - powiedział Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe. „Stworzony dla Europy model, jest przełomowym połączeniem imponującego wzornictwa i technologii hybrydowej nowej generacji. Znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym, nadzwyczajna jakość wykonania, wpisująca się w omotenashi – cechujący Japończyków pietyzm w podejściu do szczegółów oraz gościnności, szeroka gama systemów wspomagania kierowcy, podnoszących wygodę prowadzenia – Nowy Outlander PHEV to kolejny etap w ofensywie produktowej firmy.

Stylistyka modelu podkreśla jego śmiały i zadziorny charakter, emanujący duchem przygody i przyciągający wzrok wyrazistą estetyką. W przedniej partii Mitsubishi Outlandera PHEV zastosowano charakterystyczną koncepcję dynamicznej tarczy Mitsubishi ‘Dynamic Shield’. Sylwetka pojazdu oglądana z boku zwraca uwagę stabilnością i mocną, poziomą linią nadwozia o muskularnych kształtach. W projekcie tyłu formuła wymodelowanego sześciokąta wyraża potęgę, a tylne światła podkreślają stabilność i szerokość samochodu. Wnętrze charakteryzuje się wysoką jakością japońskiego kunsztu rzemieślniczego, kojarzonego ze skrupulatnością i dbałością o detale. Duży nacisk położono na dobór materiałów i kolorów, aby zapewnić wysoką jakość, ciszę i poczucie przestronności. Efektem współpracy między Mitsubishi Motors i Yamaha, jest stworzony w oparciu o wspólny cel i filozofię tych firm najnowocześniejszy system audio, zapewniający pasażerom nowego Outlandera PHEV realistyczne brzmienie. Pod maską nowego Mitsubishi Outlandera PHEV kryje się nowa odsłona elektryfikacji - następna generacja będącego liderem w swojej klasie hybrydowego układu napędowego typu plug-in, który jest w stanie uzyskać jeszcze większy zasięg całkowity oraz zasięg w trybie bezemisyjnym. Większa oszczędność w realnej eksploatacji łączy się z walorami użytkowymi zespołu napędowego, który pozwala na płynne przyspieszanie, przy zachowaniu dynamiki i ciszy podczas jazdy. Do najważniejszych zalet SUV-a segmentu D należy dodać całą gamę najbardziej zaawansowanych systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego, w tym korzystającej z nowych rozwiązań konstrukcji nadwozia, innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy, elektroniki pokładowej, odpowiedzialnej za nieustanne informowanie kierowcy, skomunikowanie i monitorowanie pojazdu. Wartość oferty poparto pięcioletnią gwarancją producenta, której oczekują klienci Mitsubishi i która staje się jednym z głównych walorów samochodów tej marki. Zobowiązanie serwisowe oznacza pięcioletnią gwarancję do 100 000 km, która zapewnia klientom bezstresową eksploatację i wyróżnia nowego Outlandera PHEV na tle konkurentów, jednocześnie podkreślając determinację marki w dostarczaniu pojazdów, które wyróżniają się na bardzo trudnym europejskim rynku. Produkcja nowego Mitsubishi Outlandera rozpocznie się pod koniec 2024 roku w fabryce Okazaki, po niedawnym wprowadzeniu na rynek nowych modeli ASX i COLT.





Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025 - stylistyka



Nadwozie nowego Outlandera PHEV, zaprojektowane z myślą o duchu przygody, emanuje pewnością siebie i łączy nowy styl z ukłonem w stronę tradycyjnego wzornictwa Mitsubishi i klasycznego SUV-a Pajero. Część przednia D-SUV-a prezentuje się śmiało i wyraziście, a koncepcja Dynamic Shield nadaje mu estetyczny styl, podkreślający zarówno wysokie osiągi, jak i ochronę.

Sylwetka pojazdu cechuje się stabilnością dzięki mocnej linii przewężenia, natomiast spojrzeniem w przyszłość jest oświetlenie przednie z zaawansowanymi adaptacyjnymi reflektorami diodowymi. Wyższe światła przednie zwracają uwagę drapieżnym kształtem i podnoszą rozpoznawalność modelu na ulicy. Niższe reflektory, korzystające nawet z 12 pojedynczych diod, zmieniających konfigurację i snop światła zależności od tego, co znajduje się na drodze, gwarantują jaśniejsze oświetlenie dalszych obiektów bez oślepiania pojazdów nadjeżdżających z przeciwka. Sekwencyjne kierunkowskazy z 21 diodami LED dodają pojazdowi dynamicznego wyglądu, a jednocześnie poprawiają jego widoczność dla innych użytkowników drogi.

Projekt nowego Outlandera PHEV oglądany z boku ujawnia mocną poziomą linię nadwozia z muskularnymi przetłoczeniami błotników i wyróżniającym się tylnym słupkiem typu Jet Tail Fin. Jest to element, który dynamizuje sylwetkę i sprawia, że linia dachu wydaje się unosić w powietrzu.

Powierzchnie nadwozia nowego Outlandera PHEV sprawiają wrażenie rzeźbionych z jednego bloku metalu, z zamysłem podkreślenia jego trwałości. Felgi aluminiowe, zarówno w wersji 18-calowej, jak i 20-calowej, dodają nadwoziu elegancji i atrakcyjności.

W projekcie tyłu SUV-a segmentu D koncepcja horyzontalnego sześciokątnego podkreśla niesamowitą stabilność, wysokie osiągi i wzbudza zaufanie do samochodu.

Podobnie jak w przypadku koncepcji stylistycznej przodu, projektując tył sięgnięto do tradycji marki. Wyprofilowany motyw sześciokąta emanuje poczuciem siły i nawiązuje do tylnej klapy legendarnego Pajero, pojazdu wpisanego na listę samochodów historycznych Japan Automotive Hall of Fame.

Tylne światła zainspirowała koncepcja Grand Horizon – wykorzystano kształt przypominający literę „T”, dzięki czemu projekt zyskał na stabilności. Oświetlenie LED, harmonizujące z horyzontalną linią wskazującą kierunek, do którego zmierza pojazd, podkreśla szerokość całej sylwetki.

Kolejne stopnie gamy wersji wyposażenia - Inform, Invite, Intense i Instyle - uzupełniają i wzmacnia styl i charakter D-SUV-a, a szeroka oferta akcesoriów dodaje mu nowych walorów i indywidualnych wyróżników. Nowy Outlander PHEV jest dostępny w 12 wariantach barwnych - pięciu dwukolorowych i siedmiu jednokolorowych - dzięki czemu może jeszcze lepiej wyrażać indywidualne upodobania klienta. Nowy metaliczny kolor Moonstone Grey wprowadza ostrą niebieską poświatę w jednolitej szarości, wykorzystując zjawisko interferencji światła niebieskiego z odbitym światłem aluminium. Uzyskana barwa zmieniła się z dwóch w trzy warstwy, co dało efekt kolorystyczny podobny do refleksu światła diamentu.

Wnętrze nowego Outlandera PHEV odzwierciedla japońskie omotenashi – dbałość o szczegóły i o wysoką kulturę gościnności. Kabina jest definiowana przez cechy charakterystyczne Mitsubishi, co przekłada się na wyjątkowe wrażenia płynące z doskonałej funkcjonalności, widoczności i wygody. Udoskonalona koncepcja wnętrza wpłynęła na zwiększenie jego wymiarów i poprawę parametrów NVH (Noise, Vibration and Harshness), dzięki czemu kabina jest większa, bardziej przestronna i komfortowa, a jednocześnie cichsza i w mniejszym stopniu przenoszone są do wnętrza wibracje.

Z perspektywy przednich siedzeń można zauważyć poziomą oś podziału. Przebiega ona przez środek kierownicy, cyfrowy zestaw wskaźników nad nią, pod pływającym wyświetlaczem informacyjno-rozrywkowym, dalej po stronie pasażera, wykreślając obszerną, bogatą przestrzeń.

W punktach wnętrza nowego Outlandera PHEV, mających najczęstszy kontakt z dłońmi kierowcy, takich jak: kierownica, dźwignia zmiany biegów, pokrętła, przełączniki i sterowniki szyb, zadbano aby ich niezawodność i dopracowane wrażenia dotykowe wzbudzały zaufanie zarówno do ich działania, jak i do pojazdu. Cyfrowe elementy wnętrza, w tym zestaw instrumentów, wyświetlacz przezierny HUD i system informacyjno-rozrywkowy, zostały stworzone tak, aby były atrakcyjne wizualnie i działały intuicyjnie.

Jednym z elementów wnętrza, który jest w ciągłym użyciu, ale rzadko się o nim wspomina, jest lusterko wsteczne. Nowy Outlander PHEV wykorzystuje zaawansowane cyfrowe lusterko wsteczne bez ramki, dopasowane do charakteru kabiny i poprawiające widoczność. W sytuacjach, kiedy kontrolowanie w lusterku przestrzeni za pojazdem jest utrudnione ze względu na zasłaniających widok pasażerów, bagaż lub warunki otoczenia, funkcja obrazu z tylnej kamery zwiększa widoczność i bezpieczeństwo jazdy.

W dopracowanym, luksusowym wnętrzu wykorzystano nowe rozwiązania konstrukcyjne foteli, które podnoszą ich wygodę i funkcjonalność; ogrzewanie i wentylacja, funkcja masażu i lepsze podparcie boczne mają wpływ na komfort podróżowania. Nowy Outlander PHEV korzysta z wielu materiałów wykończeniowych w różnych kolorach, ozdobionych wysokiej jakości przeszyciami, dopasowanymi do wzorów tapicerki i przeszyć na desce rozdzielczej i drzwiach. Dysponuje przemyślanymi schowkami, zaprojektowanymi z myślą o wygodzie oraz subtelnym oświetleniem w drzwiach.

Również pasażerowie drugiego rzędu foteli nowego Outlandera PHEV korzystają z bezprecedensowego komfortu podróżowania. Mają dostęp do paneli sterujących ogrzewania, a wysokość oparcia kanapy została zwiększona, co zapobiega zmęczeniu i sprzyja relaksowaniu się podczas podróży.         

Panoramiczny, otwierany dach pozwala wręcz zalać światłem wnętrze nowego Outlandera PHEV. Panel o długości 928 mm i szerokości 702 mm sprawia, że wnętrze wydaje się otwarte i przestronne.

Cechy SUV-a segmentu D to komfort, wszechstronność i praktyczność; kanapa tylna dzielona w proporcjach 40:20:40 zapewnia większą elastyczność kształtowania przestrzeni – dopuszcza zmiany ustawienia w zależności od rozmiarów bagażu. Poprawiony dostęp do przedziału bagażowego i zwiększona przestrzeń wewnętrzna ułatwiają załadunek i rozładunek w najróżniejszych codziennych scenariuszach, a dzięki 495 litrom przestrzeni bagażowej uzyskano znacznie więcej miejsca na niezbędny ekwipunek. Jeśli wymagana jest większa przestrzeń bagażowa, pochylenie tylnych siedzeń (za pomocą łatwej w obsłudze dźwigni składania) zwiększa objętość do 1422 litrów.





Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025 - układ napędowy



Nowy Outlander PHEV został kompleksowo zmodernizowany, dzięki czemu stanowi doskonałą ofertę dla przyszłych użytkowników. Kluczowym elementem modernizacji jest odmieniony układ napędowy PHEV, dysponujący większym zasięgiem, pozwalający na błyskawiczne przyspieszanie, jakiego oczekuje się od pojazdów elektrycznych, a także lepiej dopracowany, co przekłada się na ciszę w kabinie.

Układ łączy wydajny czterocylindrowy silnik benzynowy, dwa silniki elektryczne o dużej mocy, zasilane przez większy akumulator litowo-jonowy, przenosząc moc na koła za pośrednictwem przekładni z funkcją elektronicznie sterowanej zmiany biegów, co skutkuje większą o około 40% mocą w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Akumulator trakcyjny ma teraz pojemność 22,7 kWh, nowy model może więc uzyskać większy zasięg w trybie w pełni elektrycznym, pokonując dłuższe odcinki pomiędzy trybami korzystającymi z silnika spalinowego. Według oficjalnych danych procedury testowej WLTP, zasięg w trybie w pełni elektrycznym sięga 86 km.

Przedni silnik elektryczny generuje moc 85 kW (116 KM) i moment obrotowy 255 Nm. Silnik tylny osiąga 100 kW (136 KM) i 195 Nm, mieści się jednak w mniejszym korpusie dzięki zintegrowanej jednostce sterującej, co ułatwiło rozmieszczenie całego zespołu napędowego.

Znacznie lepsze są także wyniki wydajności SUV-a segmentu D. Większy akumulator jest teraz w stanie dostarczać ciągłą moc wyjściową o 108% wyższą niż poprzednia generacja, ze względu na zmniejszoną rezystancję wewnętrzną akumulatora. Zmodyfikowany układ chłodzenia płynem pozwala uwolnić pełny potencjał zespołu napędowego, pełną moc przy ruszaniu i cichą pracę bez względu na warunki.

Nowy Outlander PHEV korzysta również z systemu pompy ciepła, który zmniejsza zużycie energii nawet podczas korzystania z klimatyzacji i przyczynia się do wydłużenia zasięgu elektrycznego w niskich temperaturach.

Podstawowe parametry silnika spalinowego pozostają podobne do tych, które można znaleźć w danych jednostki poprzedniej generacji - pojemność 2360 cm3, 16-zaworowy silnik DOHC - jednak zespół projektowy wprowadził recyrkulację spalin, poszerzone kanały chłodzenia i zintegrowany kolektor wydechowy, aby podnieść oszczędność paliwa i osiągi. Jednostka spalinowa dysponująca mocą 100 kW (136 KM) i 203 Nm momentu obrotowego harmonijnie współpracuje z elektrycznymi komponentami, co pozwala uzyskać odczucie niezakłóconej dynamiki, przy sumarycznej mocy całego układu 302 KM (225 kW), a zwiększenie pojemności zbiornika paliwa do 53 litrów podniosło całkowity potencjalny zasięg, podczas jazdy wykorzystującej oba tryby – elektryczny i hybrydowy. Wyniki uzyskane w oficjalnym cyklu testowym: zużycie paliwa 0,8 litra/100 km, emisja CO2 18 g/km przy kołach 18” oraz 19 g/km przy kołach 20” i całkowity zasięg 844 km

Osiągi układu napędowego nowego Outlandera PHEV dają dużą satysfakcję podczas prowadzenia, a jednocześnie pojazd stał się bardziej praktyczny w codziennej eksploatacji. Wyższa moc oznacza, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa teraz znacznie krócej (7,9 sekund), co ułatwia na przykład włączanie się do ruchu na autostradzie. 

Maksymalną oszczędność i wyższe osiągi pomagają uzyskać trzy tryby jazdy: Tryb w pełni elektryczny (EV), tryb hybrydowy szeregowy i tryb hybrydowy równoległy. Każdy z nich został zaprojektowany tak, aby oferować najlepsze wrażenia z jazdy w różnych sytuacjach. 

 

Tryb EV: korzystanie wyłącznie z energii elektrycznej w czasie jazdy z niską lub średnią prędkością

Tryb hybrydowy szeregowy: silnik spalinowy generuje energię elektryczną, kiedy jest to konieczne, na przykład podczas przyspieszania na wzniesieniu

Tryb hybrydowy równoległy: silniki elektryczne i silnik spalinowy pracują jednocześnie podczas jazdy z dużą prędkością

Kierowca może również samodzielnie zarządzać sposobem, w jaki pojazd wykorzystuje dostępną moc, korzystając z czterech łatwych do wyboru opcji: 

Normal: automatycznie dobiera tryb EV/hybrydowy

EV: napęd w pełni elektryczny (gdy akumulator jest dostatecznie naładowany)

Save: priorytetem jest utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora

Charge: ładuje akumulator

Udoskonalony układ napędowy PHEV daje nowemu Outlanderowi możliwość jazdy w trybie w pełni elektrycznym nawet przy bardziej dynamicznym stylu jazdy z prędkością do 135 km/h, a kierowcy nie muszą martwić się o zasięg i częstotliwość ładowania również przy korzystaniu z klimatyzacji. 

Gdy nadejdzie czas podłączenia nowego Outlandera PHEV do zewnętrznego źródła energii, użytkownicy mogą wybierać spośród wygodnych i wydajnych rozwiązań ładowania w domu lub korzystać z ładowarek publicznych o większej mocy, używając złącz typu 2 i CHAdeMO, którymi dysponuje pojazd. Dodatkowym udogodnieniem jest funkcja blokady, dzięki której użytkownicy mogą czuć się bezpiecznie podczas ładowania w publicznych punktach ładowania. Nowy Outlander PHEV może stać się integralnym elementem życia właściciela – w sytuacji przerw w dopływie prądu, dzięki dostępnej funkcji vehicle-to-home, pojazd może zasilać urządzenia, przesyłając energię do domowej instalacji.





Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025 - podwozie i przeniesienie napędu



Nowy Outlander PHEV daje niesamowitą pewność prowadzenia każdemu, kto siedzi za kierownicą. Dzięki inteligentnemu systemowi S-AWC (Super All Wheel Control) zapewniającemu maksymalną przyczepność niezależnie od scenariusza jazdy, siedmiu wybieranym trybom jazdy, dopasowanym do warunków i potrzeb kierowcy, zmodyfikowanym elementom podwozia oraz lepszemu wyczuciu układu kierowniczego i reakcji na polecenia kierowcy, model charakteryzuje się doskonałą stabilnością, lepszymi właściwościami jezdnymi i zapewnia wyższe osiągi. 

Właściwości jezdne to kluczowy atrybut w segmencie D-SUV, w którym wielkość pojazdu idzie w parze z potrzebą zapewnienia spokoju i poczucia luksusu. Wymiary nowego Outlandera PHEV (wysokość 1750 mm, długość 4719 mm, szerokość 1862 mm i rozstaw osi 2704 mm) przekładają się na funkcjonalność i wysoki komfort podróżowania, a konstrukcja podwozia gwarantuje pewność prowadzenia.

Ulepszony układ S-AWC, opracowany z uwzględnieniem doświadczeń zdobytych na odcinkach rajdowych, zapewnia wysoki poziom przewidywalności prowadzenia bez ograniczania intencji kierowcy. Sprzyja temu wykorzystanie oddzielnych silników elektrycznych dla każdej osi i optymalna dystrybucja momentu obrotowego na przód i tył, czego nie można osiągnąć w konwencjonalnych układach 4WD z wałem napędowym. Rozwiązanie to dostarcza przyjemnych wrażeń z jazdy niezależnie od nawierzchni.

Nowy Outlander PHEV oferuje siedem wybieranych trybów jazdy (NORMAL, ECO, POWER, TARMAC, GRAVEL, SNOW i MUD). Każdy z nich został opracowany z myślą o uzyskaniu doskonałych osiągów na różnych rodzajach nawierzchni i w różnych warunkach. Wybór każdego z nich jest łatwy i intuicyjny, odbywa się za pomocą centralnego pokrętła i daje każdemu kierowcy poczucie bezpieczeństwa nawet w najtrudniejszych warunkach.

Głównymi elementami zaawansowanych systemów podwozia są: zmodyfikowane zawieszenie i układ kierowniczy. Opony, amortyzatory i sprężyny zostały dobrane pod kątem poprawy komfortu jazdy, a elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z dwiema zębatkami zaprojektowano z myślą o łatwiejszym kierowaniu podczas parkowania i lepszym wyczuciu reakcji samochodu przy średnich i dużych prędkościach.

Zwinność nowego Outlandera PHEV jest zasługą zmodernizowanego zawieszenia, wykonanego z lekkiego i wytrzymałego aluminium, które wpływa na obniżenie masy i komfortową, stabilną jazdę.

Na konstrukcję wielowahaczową składają się lekkie, bardzo sztywne aluminiowe zwrotnice z przodu i z tyłu. Zmniejszoną masę przy jednoczesnej wysokiej sztywności uzyskano poprzez zastosowanie pustego stabilizatora oraz kutego aluminium w przednim dolnym wahaczu i tylnym górnym wahaczu. Wykorzystano również hydrauliczne tuleje przednich dolnych wahaczy poprawiające odczucia podczas jazdy oraz poprzeczkę, działającą jako element antywibracyjny, zapewniający płynniejszą jazdę.

Udoskonalenia podwozia nowego Outlandera PHEV obejmują również elementy układu hamulcowego. SUV wykorzystuje większe tarcze hamulcowe niż poprzednia generacja. Mniejszy wysiłek wkładany w hamowanie i większe poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy z dużą prędkością zostały osiągnięte dzięki wentylowanym tarczom o średnicy 350 mm, zarówno z przodu, jak i z tyłu, montowanym w 18- lub 20-calowych felgach aluminiowych.



Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025 - cena w Polsce

Cena nowego Mitsubishi Outlander PHEV 2025 nie została jeszcze oficjalnie ogłoszona. Gdy tylko producent ujawni szczegóły dotyczące ceny, zaktualizujemy informacje na naszej stronie, abyście mogli być na bieżąco z najnowszymi danymi. Zapraszamy do regularnego odwiedzania naszej strony, gdzie wkrótce pojawią się wszelkie aktualności dotyczące tego modelu.





Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025 - Cyfryzacja i systemy łączności



Europa jest rynkiem zorientowanym na cyfryzację i komunikację, szczycącym się największą powszechnością telefonii komórkowej na świecie, co sprawia, że funkcje oparte na komunikacji są istotnym elementem Nowego Outlandera PHEV. D-SUV oferuje systemy zwiększające wygodę i funkcjonalność, którą kierowca zawdzięcza wyświetlaczom o wysokiej rozdzielczości, bezprzewodowemu mirroringowi smartfona na ekranie i intuicyjnemu sterowaniu głosowemu.

Nowy Outlander PHEV został wyposażony w ośmio- lub dwunastogłośnikowy system audio Dynamic Sound, opracowany we współpracy z renomowanym producentem nagłośnienia Yamaha. Zestaw został specjalnie dostrojony do charakterystyki akustycznej kabiny, dzięki czemu uzyskano realistyczne brzmienie najwyższej jakości, które sprawia, że jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa i przyjemna.

Z fotela kierowcy widać wyraźnie wysoki stopień digitalizacji nowego Outlandera PHEV. W pełni cyfrowy ekran kierowcy o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,3 cala obejmuje kolorowy wyświetlacz TFT umieszczony za kierownicą. Ekran, który można w dużym stopniu dostosować do własnych potrzeb, cechuje się niezwykłą przejrzystością prezentowanych danych i bogatym wyborem treści, dostosowanych do potrzeb kierującego. 

Ekran o wysokiej rozdzielczości pozwala użytkownikowi przełączać się między dwoma trybami wyświetlania (klasycznym i rozszerzonym), dostarczając informacji dźwiękowych i nawigacyjnych, natomiast ekran pokazujący przepływ energii ułatwia zrozumienie charakterystyki pracy silnika spalinowego i elektrycznych. Wszystko sterowane jest intuicyjnie za pomocą przycisków na kierownicy.

Elementem zwiększającym zakres cyfryzacji i łączności w kabinie jest dodatkowy 12,3-calowy wyświetlacz Smartphone-link Display. Wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości 1280x720 z panelem dotykowym i zaawansowanym interaktywnym interfejsem graficznym stanowi luksusowy i atrakcyjny dodatek.

System zapewnia szybki dostęp do najistotniejszych informacji, pozwala na korzystanie z udoskonalonej nawigacji, a po skomunikowaniu się z usługami TomTom Live informuje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Połączenie z Google Places API daje dostęp do najnowszej bazy celów i punktów na trasie. Korzystanie z konfigurowalnych widżetów głównych ułatwia dowolne rozmieszczanie informacji, zgodnie z indywidualnymi preferencjami kierowcy, czy też skonfigurowanie stałego paska startowego po lewej stronie ekranu.

Nowy Outlander PHEV pozwala użytkownikom przenieść cyfrowe zasoby i przyzwyczajenia do kabiny dzięki bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto. Po podłączeniu smartfona uzyskuje się dostęp do kompatybilnych aplikacji w telefonie, które są gotowe do użycia w trasie. Stan baterii w urządzeniach mobilnych nie jest już problemem, ponieważ pasażerowie mogą je szybko naładować za pomocą bezprzewodowej ładowarki o mocy 15W, działającej w standardzie Qi.

Tak wiele funkcji obsługujących dostęp do najróżniejszych materiałów audio, od muzyki po podcasty, wymagało, aby nowy Outlander PHEV oferował kupującym wybór zaawansowanych systemów nagłośnienia, dostrojonych do charakterystyki akustycznej kabiny, dzięki czemu uzyskano realistyczne brzmienie najwyższej jakości, które sprawia, że jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa i przyjemna.  Efektem współpracy ze znanym producentem sprzętu audio i instrumentów muzycznych Yamaha, są systemy nagłośnienia Dynamic Sound Yamaha Premium i Dynamic Sound Yamaha Ultimate, przekształcające kabinę w prywatną salę odsłuchową i wypełniające wnętrze realistycznym dźwiękiem sali koncertowej. 

Zestaw Dynamic Sound Yamaha Premium łączy osiem głośników Yamaha, natomiast zestaw Dynamic Sound Yamaha Ultimate składa się z 12 głośników, w tym subwoofera, całość opracowana została na bazie wiodącego głośnika elektroniki użytkowej Yamaha NS-5000, zawiera również podwójne wzmacniacze z DSP (Digital Signal Processor) Yamahy.

Ustawienia akustyczne, stworzone przez specjalistów z firmy Yamaha, mogą być korygowane w zależności od preferencji kierowcy lub pasażerów oraz scenariusza podróży. System może dostosować brzmienie do panujących warunków, dzięki kompensacji głośności w zależności od prędkości pojazdu (Premium i Ultimate), szumu deszczu i klimatyzacji (Ultimate), co oznacza, że nie ma żadnych przeszkód w uzyskaniu klarownego dźwięku.

Bardzo ważne jest ograniczenie czynników rozpraszających uwagę kierowcy – właśnie temu służy system poleceń głosowych nowego Outlandera PHEV, który po aktywacji komendą „Hello Mitsubishi” daje dostęp do wielu funkcji, eliminując konieczność odrywania wzroku od drogi.

Nowy Outlander PHEV korzysta z MITSUBISHI CONNECT, usług opartych na komunikacji, które włączają się w styl cyfrowego życia właścicieli pojazdów. Mogą oni korzystać z funkcji poprawiających bezpieczeństwo, ochronę i wygodę, ustanawiając powiązanie pojazdu z aplikacją towarzyszącą na smartfon. Aplikacja daje użytkownikom większą kontrolę nad pojazdem dzięki raportom o jego stanie, alertom, funkcjom zdalnego sterowania, takim jak blokowanie/odblokowywanie drzwi i ustawianie temperatury w kabinie, lokalizatorowi samochodu i możliwości przesyłania tras nawigacji do systemu Smartphone-link Display Audio (SDA).





Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025 - bezpieczeństwo, komfort i udogodnienia 



Szczególna dbałość o bezpieczeństwo w nowym Outlanderze PHEV jest wyrazem determinacji Mitsubishi w dążeniu do produkowania najbezpieczniejszych pojazdów na rynku. SUV Mitsubishi wyznacza w tym względzie nowe standardy, wprowadzając udoskonalone rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo bierne, znacznie mocniejsze nadwozie, uzupełnione o zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego, które mają zapewnić ochronę pasażerom i innym uczestnikom ruchu drogowego.

Konstrukcja nowego Outlandera PHEV została wzmocniona w kluczowych obszarach stalą o bardzo wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, a także elementami strukturalnymi, odpowiadającymi za rozprowadzanie i rozpraszanie energii zderzenia. Osiem poduszek powietrznych w kabinie, zapewnia skuteczną ochronę pasażerów, natomiast punkty mocowania ISOfix umożliwiają bezpieczne zamontowanie fotelików dziecięcych.

Zapobieganie kolizjom i łagodzenie ich skutków jest zadaniem zestawu zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę i systemów bezpieczeństwa nowego Outlandera PHEV, które pobierają dane z czujników pokładowych rozmieszczonych wokół SUV-a i przekazujących widok otoczenia pojazdu w promieniu 360°.

Każdy z systemów został zaprojektowany tak, aby zwiększać bezpieczeństwo i wygodę, wyeliminować czynniki rozpraszające i pomóc uczynić podróż bardziej relaksującą, jednak bez ograniczania wrażeń z jazdy. Systemy wykorzystują czujniki ultradźwiękowe, radary i kamery, pomagając kierowcy w unikaniu przeszkód, ostrzegając go lub podejmując działania w celu złagodzenia lub zapobieżenia kolizjom.

Ochrona pieszych została zwiększona dzięki standardowemu systemowi łagodzenia kolizji czołowych FCM, opartemu o działanie radaru i autonomicznego hamowania awaryjnego, który odczytuje drogę przed pojazdem, redukując ryzyko i biorąc pod uwagę pieszych, rowerzystów i inne scenariusze, aby pomóc kierowcy również na skrzyżowaniach. Jest to jedna z kilkunastu zaawansowanych technologii, które zapewniają bezpieczeństwo nowemu Outlanderowi PHEV, jego pasażerom i innym użytkownikom dróg.

Lista pozostałych funkcji obejmuje: system hamowania awaryjnego podczas cofania, system ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z asystentem zmiany pasa ruchu, system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu, system utrzymywania na pasie ruchu, adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych i system monitorowania reakcji kierowcy.

Zadaniem systemu Driver Attention Monitor, który wykorzystuje analizę pozycji układu kierowniczego do ciągłego monitorowania i oceny zachowania kierowcy, jest kontrolowanie stanu zmęczenia prowadzącego, o czym system ostrzega za pośrednictwem alertów wizualnych i dźwiękowych. To jeden ze sposobów na podniesienie bezpieczeństwa podróży.

O funkcjonalności nowego Outlandera PHEV świadczy również funkcja stabilizacji toru jazdy przyczepy. System monitoruje wychylenie przyczepy i reaguje na zagrożenie utraty stabilności, przyhamowując jedno lub odpowiednio więcej kół samochodu. W razie potrzeby uruchamia hamulce wszystkich czterech kół i odcina moc silnika do momentu odzyskania kontroli.

Samochód zaopatrzono też w funkcję eCall, która pozwala w razie potrzeby wezwać pomoc po naciśnięciu odpowiedniego przycisku.

źródło: Mitsubishi  Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Mitsubishi

Mitsubishi Space Star - ulubione auto matek i seniorów do 6000 zł tańsze
Mitsubishi Space Star - ulubione auto matek i seniorów do 6000 zł tańsze

MITSUBISHI Space Star – jeden z najlepiej wyposażonych i najatrakcyjniejszych cenowo modeli segmentu aut miejskich, będący ulubieńcem młodych matej i seniorów - jest teraz dostępny z rabatem do 6000 złotych.

Mitsubishi Motors prezentuje nowy model Mitsubishi Outlander PHEV przed europejską premierą
Mitsubishi Motors prezentuje nowy model Mitsubishi Outlander PHEV przed europejską premierą

Mitsubishi Mitsubishi Motors wprowadza kolejną generację sprawdzonego hybrydowego układu napędowego typu Plug-in (PHEV) napędzającego wszystkie koła.

Nowe Mitsubishi ASX 2025 już w sprzedaży
Nowe Mitsubishi ASX 2025 już w sprzedaży

MITSUBISHI Astara wprowadza nowe Mitsubishi ASX 2025 na polski rynek i podaje ceny wraz z wyposażeniem.

Najnowsze oferty

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 2.4 MIVEC 188KM Instyle Plus 4WD
  • Model: Eclipse Cross PHEV
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 2155 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna bezstopniowa (CVT)
  • Rodzaj paliwa: Hybryda Plug-in
  • Rok produkcji: 2022
Mitsubishi ASX Invite MY25
  • Model: ASX
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Mitsubishi ASX Invite MY25
  • Model: ASX
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony