NOWY JEEP GRAND CHEROKEE L 2021 - NOWE STANDARDY WŚRÓD PEŁNOWYMIAROWYCH SUV-ÓW

Najczęściej nagradzany SUV w historii zapewnia jeszcze więcej legendarnych możliwości 4x4, właściwości jezdne klasy Premium i najwyższej jakości kunszt wykonania, luksusowe i komfortowe wnętrze, najbardziej zaawansowane w swojej klasie systemy bezpieczeństwa i technologie, teraz po raz pierwszy w wersji trzyrzędowej.

-

NOWY JEEP GRAND CHEROKEE L 2021 W SKRÓCIE:

  • Oparty na legendarnych zdolnościach terenowych Jeepa® 4x4, oferujący luksusowe wyposażenie obejmujące najnowocześniejsze technologie nowy Jeep Grand Cherokee 2021, teraz w wersji 7-osobowej, zapewnia Klientom wyjątkowe wrażenia.
  • Trzy systemy napędu Jeep 4x4 i wiodący w swojej klasie system zarządzania trakcją Selec-Terrain oferujący aż pięć różnych trybów jazdy kontynuują i doskonalą tradycję legendarnych możliwości terenowych, zapewniając większy prześwit i większą głębokość brodzenia w porównaniu z poprzednią generacją.
  • Nowa architektura pojazdu, niezależne zawieszenie przednie i tylne oraz ekskluzywne zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift z elektronicznym adaptacyjnym tłumieniem wstrząsów zapewniają wiodące w swojej klasie możliwości i doskonałą dynamikę jazdy.
  • Autentyczny design nadwozia i wyjątkowa jakość wykończenia zapewniają elegancką, nową stylistykę nadwozia z charakterystycznymi elementami wyróżniającymi markę Jeep, do których należą klasyczny siedmioszczelinowy grill, większy kąt natarcia z przodu i trapezoidalne nadkola.
  • Przestronne wnętrze klasy Premium oferuje w wyposażeniu standardowym 10” wyświetlacze na tablicy rozdzielczej, w tym bezramkowy ekran cyfrowego zestawu wskaźników i radio z ekranem dotykowym, nowe oświetlenie LED z oświetleniem ambientowym, fotel kierowcy i pasażera z funkcją masażu oraz personalizowane strefy klimatyzacji.
  • Elegancka, pikowana skóra Palermo, elementy wykończenia z drewna orzecha o wyraźnych słojach, 21” felgi oraz nowoczesne udogodnienia klasy Premium oferowane w standardzie w pakiecie Reserve Package dla wersji Summit zapewniają najwyższy poziom luksusu.
  • Wyposażony w ponad 110 zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i ochrony, w tym systemy wspomagania kierowcy składające się na autonomiczną jazdę poziomu L2 oraz kamera z widokiem 360o i asystent jazdy nocnej - system noktowizyjny. Zaawansowany system autonomicznej jazdy poziomu L2 bez konieczności trzymania rąk na kierownicy (funkcja „hands-free”) będzie dostępny pod koniec 2021 r. dla Grand Cherokee L MY2022.
  • Technologie nowej generacji, w tym najbardziej zaawansowany system Uconnect w historii z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacz przezierny typu HUD - Head Up Display - do wyświetlania kluczowych informacji na przednich szybach, cyfrowe lusterko wsteczne, bezramkowy ekran cyfrowego zestawu wskaźników, system monitorowania tylnej kanapy oraz najwyższej jakości, ekskluzywny 19-głośnikowy system audio McIntosh o mocy 960 Watt.
  • Jeep Wave® - program lojalnościowy Premium dla posiadaczy samochodów marki Jeep jest oferowany w standardzie dla nowego Grand Cherokee.
  • Jeep Grand Cherokee L pojawi się w salonach dealerskich Jeepa w USA w drugim kwartale 2021 roku; nowy dwurzędowy Jeep Grand Cherokee i jego zelektryfikowana wersja 4xe zadebiutują pod koniec 2021 roku.

-

Prawie 30 lat temu Jeep® Grand Cherokee rozpoczął swoją podróż, stając się najczęściej nagradzanym SUV-em w historii. Dzisiaj, po czterech przełomowych generacjach modelu, niezliczonych nagrodach i wyróżnieniach branżowych oraz prawie 7 milionach samochodów sprzedanych na całym świecie, marka Jeep nadal rewolucjonizuje segment pełnowymiarowych SUV-ów, przedstawiając nowego Jeepa Grand Cherokee L.

Najnowsza odsłona modelu została zaprojektowana tak, by zapewnić niezrównane połączenie jeszcze bardz]iej legendarnych zdolności 4x4, wszechstronnych właściwości jezdnych godnych samochodu klasy premium, eleganckiej stylistyki i najwyższej jakości wykończenia zarówno wnętrza, jak i nadwozia oraz licznych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i nowoczesnych technologii. W wyniku tych działań powstał nowy Jeep Grand Cherokee L 2021, po raz pierwszy oferujący sześć lub siedem miejsc.

„Kiedy masz za zadanie zaprojektować na nowo SUV-a tak pożądanego jak Jeep Grand Cherokee, musisz oprzeć się na jego 30-letniej prawie historii, stanowiącej najważniejszy element przy podejmowaniu każdej decyzji” - powiedział Christian Meunier, globalny prezes marki Jeep - FCA. „Przy projektowaniu nowego modelu Jeepa zespół projektowy  kierował się właśnie tym legendarnym dziedzictwem, idąc jednak  dalej i tworząc SUV-a wyprzedzającego oczekiwania i potrafiącego więcej od wszystkich innych SUV-ów dostępnych na rynku: nowy model posiada bowiem legendarne zdolności terenowe Jeepa 4x4 w połączeniu z jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaprojektowany w  oparciu o całkowicie nową architekturę i wyróżniający się nową stylistyką nadwozia, stanowiącą hołd dla kultowego dziedzictwa designu Jeepa, jednocześnie został powiększony  o trzeci rząd siedzeń, zaspokajając tym samym rosnące potrzeby i oczekiwania naszych klientów oczekujących dodatkowej przestrzeni i funkcjonalności. Grand Cherokee L naprawdę wyróżnia się w swoim segmencie i znowu podnosi poprzeczkę w zakresie możliwości, osiągów i luksusowego wyposażenia, a także otwiera nowe możliwości pod względem wszechstronności i funkcjonalności”.

Zarówno nadwozie, jak i wnętrze supernowoczesnego Jeepa Grand Cherokee L 2021 zaprojektowano tak, by zapewnić niezrównane możliwości terenowe i niezwykłą dynamikę jazdy. Renomowane systemy napędu 4x4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift oraz system zarządzania trakcją Selec-Terrain gwarantują Grand Cherokee L legendarne zdolności 4x4, z których słynie marka Jeep. Nowa konstrukcja i rzeźbiona, aerodynamiczna stylistyka nadwozia łączą się, poprawiając osiągi pojazdu, bezpieczeństwo i niezawodność, a jednocześnie zmniejszają znacząco masę pojazdu, hałas, wibracje i uciążliwość korzystania (NVH). Zaprojektowany w celu zmaksymalizowania ogólnego bezpieczeństwa pasażerów, komfortu i wygody, Grand Cherokee L wyposażony jest w liczne systemy i technologie nowej generacji wyróżniające go na tle innych modeli w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów.

Produkowany w nowym zakładzie Mack Plant w Detroit, Jeep Grand Cherokee L 2021 pojawi się w Salonach dealerów marki Jeep w drugim kwartale 2021 roku i będzie dostępny w czterech różnych poziomach wyposażenia - Laredo, Limited, Overland i Summit. Natomiast produkcja nowego dwurzędowego Jeepa Grand Cherokee i jego zelektryfikowanej wersji 4xe rozpocznie się w fabryce Mack pod koniec 2021 roku.

-

NOWY JEEP GRAND CHEROKEE 2021 - CENA W POLSCE

Prezentowany samochód to model produkcyjny, który będzie sprzedawany na rynku północnoamerykańskim. Informacje o produkcie i termin wprowadzenia na rynek dotyczą wyłącznie rynku północnoamerykańskiego. Nowy Jeep Grand Cherokee L nie jest jeszcze sprzedawany w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), gdzie jego sprzedaż rozpocznei się pod koniec 2021 roku. Bliższe informacje na temat modelu przeznaczonego na rynki regionu EMEA będą dostępne w momencie rozpoczęcia sprzedaży w regionie EMEA.

-

-

PROUDLY MADE IN MOTOR CITY ("Z dumą produkowany w Motor City.")

Nowy Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 jest produkowany w nowym kompleksie produkcyjnym Detroit - Mack Plant, pierwszym od prawie trzech dekad nowym zakładzie produkcyjnym w mieście. FCA zainwestowało 1,6 mld USD w budowę lakierni o powierzchni 790 000 stóp kwadratowych oraz w przekształcenie dwóch fabryk silników Mack Avenue w całkowicie nowy zakład produkcyjny. Inwestycja ta przyczyniła się również do stworzenia 3 850 nowych miejsc pracy przy produkcji pierwszego w historii trzyrzędowego Jeepa Grand Cherokee, a także nowej dwurzędowej wersji i przyszłych zelektryfikowanych modeli. Uruchomienie zakładu planowane jest na pierwszy kwartał 2021 roku.

Jedną rzeczą jest wyobrażenie sobie na papierze najbardziej nagradzanego na świecie SUV-a, a zupełnie inną jest zapewnienie, by wyglądał i działał na drodze (i poza nią) tak, jak powinien. Aby wprowadzić na rynek nowego Jeepa Grand Cherokee L rocznik 2021, inżynierowie FCA wykorzystali kilkudziesięcioletni kapitał intelektualny i dali się ponieść duchowi przygody właścicieli Jeepa.

„Jest powód, dla którego Klienci Jeepa są tak wymagający”, powiedział Mark Champine, dyrektor ds. Jakości w FCA na Amerykę Północną. „Przyzwyczaili się jeździć, gdzie chcą i kiedy chcą, w duchu, który jest typowy i unikatowy dla Jeepa. Naszym zadaniem jest spełnić ich oczekiwania."

O ile nowego Jeep Grand Cherokee L dzieli od jego konkurentów ogromna przepaść, o tyle FCA jest bardzo skupione – dosłownie – na zminimalizowaniu tej przepaści. W nowo zbudowanym kompleksie produkcyjnym Detroit - Mack, w którym powstaje Grand Cherokee L, znajduje się komora pomiarowa, która łączy światło lasera z radarem do sprawdzania geometrii nadwozia. Każdy pojazd wyprodukowany w nowym zakładzie przechodzi przez tę komorę, co pomaga zapewnić dokładne i jednolite dopasowanie i wykończenie. Technologia „gap and flush” stosowana wcześniej przez FCA na etapie produkcyjnym w komorze zakładu Detroit Assembly Comlex - Mack, po raz pierwszy została przeniesiona na koniec linii produkcyjnej. Zapewnia ona większą powtarzalność i dokładność niż konwencjonalne systemy pomiarowe oparte na kamerach. W efekcie, charakterystyczna sylwetka każdego Grand Cherokee L perfekcyjnie odzwierciedla przemyślaną wizję projektantów Jeepa.

Nowy zakład produkcyjny FCA może pochwalić się również torem, na którym specjalnie przeszkoleni pracownicy przeprowadzają testy potwierdzające najistotniejsze właściwości, takie jak na przykład wygłuszenie kabiny. Jednak droga do najwyższej jakości Grand Cherokee L rocznik 2021 faktycznie rozpoczęła się od mikroprocesora i zawiodła do Detroit ze środkowego Meksyku, przez tereny testowe FCA w pobliskiej Chelsea w stanie Michigan. Dane dotyczące użytkowania zostały zebrane od właścicieli samochodów Grand Cherokee poprzedniej generacji. Po ich przeanalizowaniu kierunek był jasny: jeszcze bardziej zwiększyć trwałość nadwozia/ podwozia, co jest kluczowym, kolejnym wymogiem klientów; inżynierowie FCA wezwali więc do „więcej Chalma". Nazwa nawiązuje do trasy na południe od Mexico City, która kiedyś była tak wyboista, że prawie nieprzejezdna. Odtworzona w bezwzględnym betonie w Chelsea na Proving Grounds FCA, „Chalma Road” jest pełna wybojów, zabójczych kocich łbów i dwóch rodzajów zdradzieckich rowów, ukośnych i poprzecznych. Design Grand Cherokee L to owoc 1000 godzin żmudnych testów na tej nieprzyjaznej drodze i jak twierdzi Champine, to jedyne słuszne rozwiązanie, ponieważ „jedyną mocniejszą rzeczą niż samochody marki Jeep są ich właściciele”.

Ugruntowana tradycja luksusowych, wszechstronnych SUV-ów Jeepa. Zbudowany na bazie 80 lat legendarnej historii, każdy samochód Jeepa może pochwalić się niezwykłą linią i wyjątkowym charakterem. Każdy z nich jest autentyczny, wszechstronny i z najlepszymi w swojej klasie możliwościami. Jeep Grand Cherokee nie stanowi tu wyjątku. Debiut Grand Cherokee ustanowił nowy wzorzec w branży pod względem luksusu i możliwości i dał początek czterem sławnym generacjom, dzięki którym stał się najczęściej nagradzanym SUV-em w historii.

Jeep Grand Cherokee (ZJ / WJ) pierwszej i drugiej generacji: 1993-2004. Jeep Grand Cherokee zadebiutował niesławnie, uderzając w szybę centrum kongresowego na North American International Auto Show w Detroit w dniu 7 stycznia 1992 roku. Pierwszy SUV wyposażony w poduszkę powietrzną po stronie kierowcy, wyznaczył nowe standardy w zakresie jazdy po drogach, jakości prowadzenia i komfortu SUV-a. Grand Cherokee z rozstawem osi 105,9 cala wyniosło wyrafinowanie na nowy poziom. Nowe zawieszenie Quadra-Coil miało wielowahaczową konfigurację. Jako opcja oferowany był 5,2-litrowy silnik V-8, a w niektórych modelach dostępna była tylna oś Dana 44.

Jeep Grand Cherokee (WK) trzeciej generacji: 2005-2010. Całkowicie zmieniony ZJ/WJ, zupełnie nowy Grand Cherokee łączył w sobie moc, luksus i znacznie cichszą, bardziej komfortową jazdę. Inżynierowie Jeepa ciężko pracowali nad podniesieniem klasy samochodu, dodając niezależne przednie zawieszenie z krótkim / długim wahaczem. Gruntowna transformacja była kontynuowana wraz z wprowadzeniem trzech mocnych silników, w tym potężnego 330-konnego silnika HEMI® V-8 o pojemności 5,7 litra. Jeep Grand Cherokee SRT8 z 2006 roku napędzany był w 6,1-litrowym silnikiem HEMI V-8 o mocy 420 KM i momencie obrotowym 420 lb.-ft, posiadał 20-calowe kute obręcze i czterotłoczkowe hamulce Brembo. Dostępny full-time Quadra-Drive II 4x4 zawierał przedni i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz centralny blokadę mechanizmu różnicowego.

Jeep Grand Cherokee czwartej generacji (WK2): 2011- do teraz. Po wprowadzeniu całkowicie nowego modelu w 2011 roku i z ponad 4 milionami na koncie sprzedanych samochodów od momentu wejścia na rynek pierwszego Grand Cherokee, Jeep udoskonalił formułę, aby zapewnić idealne połączenie udoskonalonych możliwości drogowych i terenowych z większą oszczędnością paliwa, światowej klasy wnętrzem, eleganckim, nowym nadwoziem oraz wieloma funkcjami z zakresu bezpieczeństwa i technologii. Model Trailhawk został wprowadzony na rynek w 2017 roku z pneumatycznym zawieszeniem Quadra-Lift w standardzie, systemem Quadra-Drive II 4x4, oponami terenowymi oraz pakietem płyt osłonowych podwozia. Nowy Trackhawk był najszybszym i najmocniejszym SUV-em w historii. Mógł się pochwalić 6,2-litrowym, doładowanym silnikiem HEMI V-8, zmodyfikowanym układem chłodzenia silnika, wysokiej klasy układem hamulcowym Brembo i trybem Launch optymalizującym osiągi na torze.

-

___
źródło: Jeep Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Jeep

Cztery nowe samochody koncepcyjne 4x4 marki Jeep® i Jeep Performance Parts (JPP)
Cztery nowe samochody koncepcyjne 4x4 marki Jeep® i Jeep Performance Parts (JPP)

Jeep | Inspirowana bogatym dziedzictwem gama modeli koncepcyjnych Easter Jeep Safari przygotowanych przez markę Jeep® i Jeep Performance Parts (JPP) by Mopar zmierza do Moab w stanie Utah na doroczną imprezę zaplanowaną w dniach 23–31 marca br.

Zwiastun przygód na szlaku Easter Jeep® Safari 2024 – trzeci „znak na szlaku”
Zwiastun przygód na szlaku Easter Jeep® Safari 2024 – trzeci „znak na szlaku”

Jeep |  Zespół projektowy marki Jeep® Performance Parts (JPP) by Mopar powraca na coroczne Easter Jeep Safari zaplanowane w Moab w stanie Utah, w dniach od 23 do 31 marca 2024 r. Dwa nowe, jedyne w swoim rodzaju, zdolne do pełzania po skałach i pokonywania terenu samochody koncepcyjne przeniosą jazdę off-road na wyższy poziom na jednym z najtrudniejszych szlaków na świecie, udowadniając, że legendarne możliwości Jeepa 4x4 nie mają sobie równych.

Jazda testowa nowym Avengerem e-Hybrid z innowacyjnym 48-woltowym napędem hybrydowym
Jazda testowa nowym Avengerem e-Hybrid z innowacyjnym 48-woltowym napędem hybrydowym

Jeep | Marka Jeep® wystawia na próbę swoją gamę samochodów e-Hybrid, zapraszając europejskich przedstawicieli mediów do zapoznania się z kluczowymi cechami innowacyjnej technologii 48-woltowego napędu hybrydowego.

Najnowsze oferty

Jeep Compass 1wlasciciel , kupiony serwisowany w ASO
  • Model: Compass
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 95291 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2017
Jeep Avenger Summit 1.2 TB 100KM PURETECH MT6 Lakier SUN żółty
  • Model: Avenger
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Jeep Compass S Phev 240 KM, 2024 r.
  • Model: Compass
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony