-
PROUDLY MADE IN MOTOR CITY ("Z dumą produkowany w Motor City.")
Nowy Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 jest produkowany w nowym kompleksie produkcyjnym Detroit - Mack Plant, pierwszym od prawie trzech dekad nowym zakładzie produkcyjnym w mieście. FCA zainwestowało 1,6 mld USD w budowę lakierni o powierzchni 790 000 stóp kwadratowych oraz w przekształcenie dwóch fabryk silników Mack Avenue w całkowicie nowy zakład produkcyjny. Inwestycja ta przyczyniła się również do stworzenia 3 850 nowych miejsc pracy przy produkcji pierwszego w historii trzyrzędowego Jeepa Grand Cherokee, a także nowej dwurzędowej wersji i przyszłych zelektryfikowanych modeli. Uruchomienie zakładu planowane jest na pierwszy kwartał 2021 roku.
Jedną rzeczą jest wyobrażenie sobie na papierze najbardziej nagradzanego na świecie SUV-a, a zupełnie inną jest zapewnienie, by wyglądał i działał na drodze (i poza nią) tak, jak powinien. Aby wprowadzić na rynek nowego Jeepa Grand Cherokee L rocznik 2021, inżynierowie FCA wykorzystali kilkudziesięcioletni kapitał intelektualny i dali się ponieść duchowi przygody właścicieli Jeepa.
„Jest powód, dla którego Klienci Jeepa są tak wymagający”, powiedział Mark Champine, dyrektor ds. Jakości w FCA na Amerykę Północną. „Przyzwyczaili się jeździć, gdzie chcą i kiedy chcą, w duchu, który jest typowy i unikatowy dla Jeepa. Naszym zadaniem jest spełnić ich oczekiwania."
O ile nowego Jeep Grand Cherokee L dzieli od jego konkurentów ogromna przepaść, o tyle FCA jest bardzo skupione – dosłownie – na zminimalizowaniu tej przepaści. W nowo zbudowanym kompleksie produkcyjnym Detroit - Mack, w którym powstaje Grand Cherokee L, znajduje się komora pomiarowa, która łączy światło lasera z radarem do sprawdzania geometrii nadwozia. Każdy pojazd wyprodukowany w nowym zakładzie przechodzi przez tę komorę, co pomaga zapewnić dokładne i jednolite dopasowanie i wykończenie. Technologia „gap and flush” stosowana wcześniej przez FCA na etapie produkcyjnym w komorze zakładu Detroit Assembly Comlex - Mack, po raz pierwszy została przeniesiona na koniec linii produkcyjnej. Zapewnia ona większą powtarzalność i dokładność niż konwencjonalne systemy pomiarowe oparte na kamerach. W efekcie, charakterystyczna sylwetka każdego Grand Cherokee L perfekcyjnie odzwierciedla przemyślaną wizję projektantów Jeepa.
Nowy zakład produkcyjny FCA może pochwalić się również torem, na którym specjalnie przeszkoleni pracownicy przeprowadzają testy potwierdzające najistotniejsze właściwości, takie jak na przykład wygłuszenie kabiny. Jednak droga do najwyższej jakości Grand Cherokee L rocznik 2021 faktycznie rozpoczęła się od mikroprocesora i zawiodła do Detroit ze środkowego Meksyku, przez tereny testowe FCA w pobliskiej Chelsea w stanie Michigan. Dane dotyczące użytkowania zostały zebrane od właścicieli samochodów Grand Cherokee poprzedniej generacji. Po ich przeanalizowaniu kierunek był jasny: jeszcze bardziej zwiększyć trwałość nadwozia/ podwozia, co jest kluczowym, kolejnym wymogiem klientów; inżynierowie FCA wezwali więc do „więcej Chalma". Nazwa nawiązuje do trasy na południe od Mexico City, która kiedyś była tak wyboista, że prawie nieprzejezdna. Odtworzona w bezwzględnym betonie w Chelsea na Proving Grounds FCA, „Chalma Road” jest pełna wybojów, zabójczych kocich łbów i dwóch rodzajów zdradzieckich rowów, ukośnych i poprzecznych. Design Grand Cherokee L to owoc 1000 godzin żmudnych testów na tej nieprzyjaznej drodze i jak twierdzi Champine, to jedyne słuszne rozwiązanie, ponieważ „jedyną mocniejszą rzeczą niż samochody marki Jeep są ich właściciele”.
Ugruntowana tradycja luksusowych, wszechstronnych SUV-ów Jeepa. Zbudowany na bazie 80 lat legendarnej historii, każdy samochód Jeepa może pochwalić się niezwykłą linią i wyjątkowym charakterem. Każdy z nich jest autentyczny, wszechstronny i z najlepszymi w swojej klasie możliwościami. Jeep Grand Cherokee nie stanowi tu wyjątku. Debiut Grand Cherokee ustanowił nowy wzorzec w branży pod względem luksusu i możliwości i dał początek czterem sławnym generacjom, dzięki którym stał się najczęściej nagradzanym SUV-em w historii.
Jeep Grand Cherokee (ZJ / WJ) pierwszej i drugiej generacji: 1993-2004. Jeep Grand Cherokee zadebiutował niesławnie, uderzając w szybę centrum kongresowego na North American International Auto Show w Detroit w dniu 7 stycznia 1992 roku. Pierwszy SUV wyposażony w poduszkę powietrzną po stronie kierowcy, wyznaczył nowe standardy w zakresie jazdy po drogach, jakości prowadzenia i komfortu SUV-a. Grand Cherokee z rozstawem osi 105,9 cala wyniosło wyrafinowanie na nowy poziom. Nowe zawieszenie Quadra-Coil miało wielowahaczową konfigurację. Jako opcja oferowany był 5,2-litrowy silnik V-8, a w niektórych modelach dostępna była tylna oś Dana 44.
Jeep Grand Cherokee (WK) trzeciej generacji: 2005-2010. Całkowicie zmieniony ZJ/WJ, zupełnie nowy Grand Cherokee łączył w sobie moc, luksus i znacznie cichszą, bardziej komfortową jazdę. Inżynierowie Jeepa ciężko pracowali nad podniesieniem klasy samochodu, dodając niezależne przednie zawieszenie z krótkim / długim wahaczem. Gruntowna transformacja była kontynuowana wraz z wprowadzeniem trzech mocnych silników, w tym potężnego 330-konnego silnika HEMI® V-8 o pojemności 5,7 litra. Jeep Grand Cherokee SRT8 z 2006 roku napędzany był w 6,1-litrowym silnikiem HEMI V-8 o mocy 420 KM i momencie obrotowym 420 lb.-ft, posiadał 20-calowe kute obręcze i czterotłoczkowe hamulce Brembo. Dostępny full-time Quadra-Drive II 4x4 zawierał przedni i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz centralny blokadę mechanizmu różnicowego.
Jeep Grand Cherokee czwartej generacji (WK2): 2011- do teraz. Po wprowadzeniu całkowicie nowego modelu w 2011 roku i z ponad 4 milionami na koncie sprzedanych samochodów od momentu wejścia na rynek pierwszego Grand Cherokee, Jeep udoskonalił formułę, aby zapewnić idealne połączenie udoskonalonych możliwości drogowych i terenowych z większą oszczędnością paliwa, światowej klasy wnętrzem, eleganckim, nowym nadwoziem oraz wieloma funkcjami z zakresu bezpieczeństwa i technologii. Model Trailhawk został wprowadzony na rynek w 2017 roku z pneumatycznym zawieszeniem Quadra-Lift w standardzie, systemem Quadra-Drive II 4x4, oponami terenowymi oraz pakietem płyt osłonowych podwozia. Nowy Trackhawk był najszybszym i najmocniejszym SUV-em w historii. Mógł się pochwalić 6,2-litrowym, doładowanym silnikiem HEMI V-8, zmodyfikowanym układem chłodzenia silnika, wysokiej klasy układem hamulcowym Brembo i trybem Launch optymalizującym osiągi na torze.
-