NOWY JEEP GRAND CHEROKEE 2022 - NAJBARDZIEJ LUKSUSOWY W HISTORII

Jeep® zdobywa kolejne szczyty, świętując 80-lecie swojego istnienia i wprowadzając na rynek pierwszego zelektryfikowanego Jeepa Grand Cherokee 4xe wraz z najwszechstronniejszym, terenowym Grand Cherokee, nową wersją Trailhawk. Od momentu, kiedy marka wprowadziła na rynek w 1992 roku pierwszy model Grand Cherokee, dosłownie wjeżdżając SUV-em na schody Cobo Hall w Detroit przebiwszy się przez szklaną ścianę, znacząc tym samym nadejście przełomowego SUV-a klasy Premium, ustanowiła nowy punkt odniesienia w branży, a Grand Cherokee szybko stał się synonimem ekskluzywnego designu i bezkompromisowych możliwości terenowych.

Piąta generacja Jeepa Grand Cherokee opiera się na swoim dziedzictwie najczęściej nagradzanego SUV-a w historii i oferuje zupełnie nową architekturę pojazdu, nowy napęd hybrydowy plug-in, zmieniony wygląd nadwozia, nowe wnętrze, wyróżniające się najwyższej jakości kunsztem wykonania oraz innowacyjne technologie w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów. Słynna marka, oferująca najwszechstronniejsze terenowo SUV-y, zmierza w kierunku swojej przyszłości pod hasłem „Zero Emission Freedom”, a nowy Jeep Grand Cherokee będzie najbardziej zaawansowanym technologicznie i udoskonalonym pod względem napędu 4x4 Jeepem Grand Cherokee w historii. Ze sprzedażą ponad siedmiu milionów sztuk na całym świecie, najczęściej nagradzany SUV w historii nadal wyznacza nowe standardy w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów.

-

NOWY JEEP GRAND CHEROKEE 2022 - CENA W POLSCE

Cena nowego modelu w Polsce nie jest jeszcze znana. Nowy Jeep Grand Cherokee 2022 pojawi się w salonach sprzedaży Jeepa w Ameryce Północnej w czwartym kwartale 2021 roku. Jeep Grand Cherokee 4xe pojawi się w Ameryce Północnej na początku 2022 roku, a na rynkach światowych kilka miesięcy później.

-

-

Najnowszą odsłonę modelu zaprojektowano i wykonano tak, aby była jeszcze bogatsza w elementy i systemy, dzięki którym ten właśnie Jeep stał się prawdziwą światową ikoną w segmencie SUV-ów Premium. Należą do nich:

  • Lepszy napęd – dzięki technologii 4xe (PHEV) Grand Cherokee jest w stanie pokonać 25 mil w trybie czysto elektrycznym, co przekłada się na zużycie paliwa na poziomie 57 mil na galon (MPGe) i oferuje łączny zasięg ponad 440 mil (708 km), co czyni go najbardziej wszechstronnym i zrównoważonym ekologicznie samochodem terenowym Grand Cherokee w historii i jest kolejnym znakiem zaangażowania marki Jeep na rzecz „bezemisyjnej wolności”.
  • Lepsze legendarne zdolności terenowe – najwszechstronniejszy 4x4 Grand Cherokee w historii, nowy Trailhawk 4xe pokonał szlak Rubicon w trybie całkowicie elektrycznym; Nowy, ekskluzywny w tej klasie elektronicznie rozłączany przedni stabilizator zapewnia lepszą artykulację zawieszenia i przyczepność podczas jazdy po skałach lub na nierównym terenie.
  • Więcej technologii – system Uconnect 5 z pierwszym w tym segmencie interaktywnym wyświetlaczem dla pasażerów z pierwszego rzędu i ekranem o wysokiej rozdzielczości dla pasażerów tylnych foteli oraz nowym systemem rozrywki o wysokiej rozdzielczości dla tylnych siedzeń i systemem Active Driving Assist.
  • Więcej miejsca i lepsza wszechstronność – dzięki zwiększonej w porównaniu z poprzednią generacją przestrzeni w kabinie i przestrzenią ładunkową, nowy Jeep Grand Cherokee 2022 oferuje wyższy poziom komfortu i przestronności, a w jego bagażniku zmieści się nawet zestaw kijów golfowych.
  • Więcej innowacyjnych rozwiązań – dzięki nowej architekturze pojazdu, nowej stylistyce nadwozia i nowemu wnętrzu z przednim ekranem pasażera i wbudowanym systemem Fire TV, niezależnemu przedniemu i tylnemu zawieszeniu oraz ekskluzywnemu w tej klasie zawieszeniu pneumatycznemu Quadra-Lift z elektronicznym układem adaptacyjnego tłumienia.
  • Doskonałe, światowej klasy wykonanie – dzięki któremu powstał najbardziej luksusowy Grand Cherokee w historii, obejmujący wersję wyposażenia Summit Reserve z elegancką skórzaną tapicerką Palermo i 19-głośnikowym system audio McIntosh o mocy 960 Watt
  • Większe bezpieczeństwo – dzięki ponad 110 zaawansowanym systemom bezpieczeństwa i ochrony, obejmującym m.in. system Active Driving Assist umożliwiający zautomatyzowaną jazdę z rękami na kierownicy oraz kamerę z widokiem 360o i kamery do jazdy nocnej systemu „Night Vision.

Zarówno nadwozie, jak i wnętrze supernowoczesnego Grand Cherokee zaprojektowano tak, by zapewnić niezrównane możliwości terenowe i niezwykłą dynamikę jazdy. Renomowane systemy napędu 4x4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift oraz system zarządzania trakcją Selec-Terrain gwarantują Grand Cherokee legendarne zdolności 4x4, z których słynie marka Jeep. Połączenie nowej konstrukcji i rzeźbionej, aerodynamicznej sylwetki nadwozia poprawia osiągi pojazdu, bezpieczeństwo i niezawodność, a jednocześnie zmniejsza znacząco masę pojazdu, hałas i wibracje (NVH). Zaprojektowany w celu zmaksymalizowania ogólnego bezpieczeństwa pasażerów, komfortu i wygody, Grand Cherokee wyposażony jest w liczne systemy i technologie nowej generacji wyróżniające go na tle innych modeli w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów.

-

PIERWSZY W HISTORII JEEP GRAND CHEROKEE 4xe

Nowy Grand Cherokee 4xe 2022 to pierwszy Grand Cherokee oferujący hybrydowy napęd plug-in (PHEV). Wprowadzenie nowego modelu na rynek oznacza dalszą elektryfikację marki Jeep pod hasłem „bezemisyjnej wolności”, ponieważ marka rozwija przyszłą mobilność w swoim jubileuszowym roku, świętując 80 lat sukcesów, osiągnięć i innowacji.

Technologia hybrydowa plug-in 4xe zwiększa przyjemność z jazdy, wolność i przygodę, z których znana jest marka Jeep, zapewniając jednocześnie niespotykane osiągi, oszczędność paliwa i poszanowanie środowiska:

  • Szacowany zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wynoszący 25 mil (40 km)
  • Moc 375 KM i moment obrotowy 637 Nm
  • System Quadra Trac II 4x4 z dwubiegową skrzynią rozdzielczą z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1.
  • Przełożenie pełzające wynoszące 47.4:1.
  • Maksymalny uciąg 4xe wynoszący 2720 kg

„Kierowca Jeepa Grand Cherokee 4xe może dostosować swój hybrydowy układ napędowy do każdej podróży, od codziennych dojazdów do pracy w trybie czysto elektrycznym po dłuższe podróże autostradą bez obawy o zasięg, pozwalając jego użytkownikom odkrywać przyrodę, czerpiąc korzyści z ulepszonych osiągów terenowych w niemal absolutnej ciszy”, dodał Meunier. „To kolejny ważny krok w kierunku osiągnięcia naszej globalnej wizji „bezemisyjnej wolności”. Do 2025 roku planujemy oferować w pełni elektryczny samochód marki Jeep w każdym segmencie SUV-ów”.

Dostępny w wersjach Grand Cherokee Limited, Trailhawk, Overland, Summit i Summit Reserve, zaawansowany układ napędowy 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, zapewniającą maksymalną wydajność i zdolności terenowe.

Układ napędowy 4xe generuje moc 375 koni mechanicznych i 637 Nm momentu obrotowego. Grand Cherokee 4xe, oferuje około 40 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym, a jego szacowany całkowity zasięg wynosi ponad 708 km. Wydajny pod względem zużycia paliwa, turbodoładowany silnik R4 o pojemności 2,0 litra należy do rodziny silników Global Medium Engine GME Grupy Stellantis. Zaawansowany technologicznie silnik z bezpośrednim wtryskiem wykorzystuje turbosprężarkę typu Twin Scroll o niskiej bezwładności zamontowaną bezpośrednio przy głowicy cylindrów. Wydajność zwiększono dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania kierownicy i elektrycznie napędzanej sprężarki klimatyzacji, usuwającej te obciążenia z silnika.

Tradycyjny alternator zastąpiono wysokonapięciowym, chłodzonym cieczą generatorem. Połączony z kołem pasowym wału korbowego silnika za pomocą wytrzymałego paska, generator obraca silnik spalinowy, zapewniając płynny rozruch przy niewielkim zużyciu paliwa i generując energię elektryczną potrzebną pakietowi akumulatorów.

Większy wysokonapięciowy silnik elektryczny jest zamontowany w skrzyni biegów, zastępując tradycyjny konwerter momentu obrotowego. Podwójne sprzęgło pozwala przekazać moc i moment z silnika elektrycznego i spalinowego.

Między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym zamontowane jest sprzęgło. Gdy sprzęgło jest otwarte brak jest mechanicznego połączenia między silnikiem spalinowym a e-silnikiem, a jazda odbywa się całkowicie w trybie elektrycznym. Kiedy sprzęgło jest zamknięte, suma momentu obrotowego z silnika 2.0 i silnika elektrycznego przenoszona jest poprzez automatyczną skrzynię biegów. Drugie, zmienne sprzęgło zamontowane za silnikiem elektrycznym zarządza sprzężeniem z przekładnią, aby poprawić właściwości jezdne i wydajność.

Jeep Grand Cherokee 4xe jest wyposażony w 400-woltowy pakiet akumulatorów o pojemności 17 kWh. Pakiet akumulatorów i elementy sterujące są zamontowane pod podłogą i są chronione przed uszkodzeniami zewnętrznymi za pomocą specjalnych płyt ochronnych podwozia.

Umieszczony w aluminiowej obudowie pakiet akumulatorów jest wyposażony w specjalny układ ogrzewania i chłodzenia, który utrzymuje jego optymalną temperaturę pracy, a tym samym gwarantuje najlepszą wydajność. System zawiera specjalną nagrzewnicę i chłodnicę wykorzystującą czynnik chłodniczy z klimatyzacji Grand Cherokee, aby w razie potrzeby obniżyć temperaturę płynu chłodzącego.

System napędu hybrydowego Grand Cherokee 4xe obejmuje zintegrowany moduł podwójnego ładowania (IDCM), który łączy system ładowania akumulatora i przetwornicę DC/DC w jednym urządzeniu, bardziej kompaktowym niż miałoby to miejsce w przypadku dwóch oddzielnych komponentów oraz nowej generacji moduł inwertera mocy (PIM), którego rozmiary zostały zmniejszone. Elementy te są umieszczone w stalowej obudowie, chroniącej przed uszkodzeniem i zamontowanej pod nadwoziem.

Cały elektroniczny układ wysokiego napięcia, w tym przewody łączące pakiet akumulatorów z silnikiem elektrycznym, jest odpowiednio uszczelniony i wodoodporny. W Jeepie Grand Cherokee 4xe z certyfikatem Trail Rated głębokość brodzenia wynosi do 61 cm.

Port ładowania znajduje się pod otwieraną pokrywą typu „push-open/push-close” umieszczoną na lewym, przednim błotniku, co umożliwia wygodne parkowanie przodem przy ładowarce. Port ładowania ma też wskaźniki LED informujące o stanie naładowania. Kontrolka LED poziomu naładowania akumulatora umieszczona jest w górnej części tablicy rozdzielczej, co ułatwia szybkie sprawdzenie stanu naładowania akumulatora podczas ładowania.

-

-

TRYBY E SELEC 4xe

Dzięki trybom E Selec, kierowca Jeepa Grand Cherokee 4xe może dostosować hybrydowy układ napędowy do konkretnej podróży, niezależnie od tego, czy jest to off-roadowy wypad za miasto czy też jazda na długich dystansach. Kierowca może wybrać żądany tryb napędu za pomocą przycisków znajdujących się na kokpicie, po lewej stronie kierownicy:

  • Hybrydowy: łączy moment obrotowy silnika elektrycznego i spalinowego. Układ napędowy optymalizuje moc akumulatora i silnika, aby zapewnić najlepszą kombinację oszczędności paliwa i osiągów.
  • Elektryczny: układ napędowy działa bezemisyjnie na energii elektrycznej, dopóki akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania lub kierowca nie potrzebuje większego momentu obrotowego (szeroko otwarta przepustnica), wówczas uruchamia się silnik benzynowy.
  • eSave: daje priorytet napędowi z silnika spalinowego, oszczędzając akumulator do późniejszego wykorzystania. Kierowca może również wybrać za pośrednictwem stron Hybrid Electric Pages na ekranie Uconnect jeden z dwóch trybów, znanych jako oszczędzanie akumulatora („Battery Save”) i ładowanie akumulatora („Battery Charge”) w trybie eSave.

Niezależnie od wybranego trybu, Grand Cherokee 4xe przełącza się na napęd hybrydowy, gdy akumulator zbliża się do minimalnego stanu naładowania. Wyświetlacz z informacjami dla kierowcy i główny ekran dotykowy zawierają strony Eco Coaching Pages. Strony Eco Coaching Pages pozwalają właścicielom monitorować przepływ mocy oraz zobaczyć wpływ hamowania rekuperacyjnego, planować czas ładowania, aby wykorzystać niższe stawki za energię elektryczną, a także przeglądać historię jazdy ze szczegółami dotyczącymi zużycia energii elektrycznej i benzyny.

Hamowanie rekuperacyjne jest kluczową częścią systemu 4xe. Gdy kierowca naciska na pedał hamulca, sterowanie zespołem napędowym uruchamia maksymalne dostępne hamowanie rekuperacyjne (do 0,25 g) z silników elektrycznych, by spowolnić pojazd i wspomóc tradycyjny układ hamulcowy Grand Cherokee. Po włączeniu napędu 4x4 wszystkie cztery koła dostarczają moment obrotowy w celu uzyskania hamowania rekuperacyjnego, maksymalizując odzysk energii. Energia pochodząca z hamowania rekuperacyjnego jest dostarczana do zestawu akumulatorów w celu podtrzymania lub zwiększenia poziomu naładowania.

Grand Cherokee 4xe oferuje również możliwość zmaksymalizowania odzyskiwania energii za pomocą wybieranej przez kierowcę funkcji Max Regen. Po włączeniu funkcji Max Regen następuje bardziej asertywna kalibracja hamowania rekuperacyjnego, gdy samochód wykrywa zerowe położenie przepustnicy (funkcja wolnego biegu). Max Regen może spowolnić Grand Cherokee 4xe szybciej, niż standardowe hamowanie rekuperacyjne i wygenerować więcej energii dla zestawu akumulatorów.

-

LEGENDARNE MOŻLIWOŚCI TERENOWE JEEPA

Jeep Grand Cherokee oferuje ulepszone, niezrównane możliwości terenowe oraz wyjątkową dynamikę jazdy szosowej. Legendarne możliwości terenowe zapewniają trzy systemy napędu 4x4Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z tylnym elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (eLSD). Wszystkie trzy systemy są wyposażone w aktywną skrzynkę rozdzielczą poprawiającą przyczepność, przenosząc moment obrotowy na koła o największej przyczepności.

Ekskluzywne w klasie zawieszenie pneumatyczne Jeep Quadra-Lift, teraz z elektronicznym układem adaptacyjnego tłumienia, zapewnia wiodący w swojej klasie prześwit wynoszący 28,7 cm i głębokość brodzenia do 61 cm. System automatycznie dostosowuje regulację amortyzatorów do zmieniających się warunków drogowych w celu zwiększenia komfortu, stabilności i kontroli lub może być sterowany manualnie z konsoli centralnej i oferuje wybór jednego z pięciu ustawień wysokości zawieszenia przygotowanych pod kątem optymalizacji własności jezdnych.

Wiodący w swojej klasie system zarządzania trakcją Selec-Terrain umożliwia klientom wybranie najkorzystniejszych ustawień napędu podczas jazdy na drodze i po bezdrożach w celu uzyskania optymalnych osiągów 4x4. Selec-Terrain elektronicznie koordynuje rozdział momentu obrotowego 4x4, układ hamulcowy i właściwości jezdne oraz zawieszenia, jak również otwarcie przepustnicy, zmianę przełożeń, pracę skrzynki rozdzielczej oraz systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ESC, układ przeciwblokujący (ABS) i czułość układu kierowniczego.

System Selec-Terrain oferuje pięć różnych trybów jazdy (Auto, Sport, Rock, Snow, Mud/Sand), umożliwiając idealnie dopasowanie do każdych warunków. Nowością w Jeepie Grand Cherokee 4x4 2022 jest odłączany napęd przedniej osi. Jeśli pojazd wyczuje, że warunki drogowe nie wymagają napędu na wszystkie koła, odłączenie przedniej osi powoduje automatyczne przełączenie Grand Cherokee na napęd na dwa koła, zmniejszając opory układu napędowego i zwiększając oszczędność paliwa. Napęd 4x4 włącza się automatycznie w razie potrzeby.

-

-

TRAILHAWK - NAJBARDZIEJ WSZECHSTRONNY GRAND CHEROKEE

Najnowszy Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2022 oferuje jeszcze większe możliwości w zakresie napędu 4x4. Nowy Trailhawk wyposażony jest w standardzie w opony terenowe, zintegrowaną kamerę terenową, pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift z prześwitem do 28,7 cm (11,3 cala), ulepszone kąty natarcia, zejścia i rampowy oraz aktywną skrzynkę rozdzielczą Quadra-Drive II z tylnym eLSD i Selec-Terrain.

Ten najbardziej wszechstronny model z nowej gamy Grand Cherokee jest również wyposażony w:

  • Wyjątkowy w swojej klasie rozłączany przedni stabilizator zapewniający wyższy poziom artykulacji zawieszenia i przyczepności podczas jazdy po skałach i w trudnym terenie.
  • System Selec-Speed Control, który umożliwia zarządzanie prędkością pojazdu w trybie 4LO podczas jazdy w terenie. Na stromych podjazdach/zjazdach lub podczas pokonywania przeszkód Selec-Speed Control automatycznie dostosowuje moment obrotowy silnika i/lub ciśnienie w układzie hamulcowym, aby utrzymać stałą i bezpieczną prędkość jazdy w terenie, bez konieczności sterowania przez kierowcę przepustnicą czy hamulcami.
  • Wytrzymałe stalowe osłony podwozia.
  • Czerwone haki holownicze.
  • 18-calowe koła z oponami terenowymi AT.
  • Najlepsze w swojej klasie właściwości trakcyjne, prześwit, zwrotność, artykulacja zawieszenia i zwiększona do 61 cm (24 cale) głębokość brodzenia.
  • Antyodblaskowa czarno-czerwona matowa naklejka „Trailhawk" na pokrywie silnika.

-

TRAILHAWK 4xe: certyfikat Trail Rated i hybrydowa konstrukcja PHEV

Po raz pierwszy w historii, piąta generacja Grand Cherokee będzie miała w swojej ofercie zelektryfikowaną wersję Trailhawk 4xe, która łączy 40 km (25 mil) w pełni elektrycznej „bezemisyjnej wolności" z legendarnymi możliwościami 4x4. Najnowszy Grand Cherokee Trailhawk 4xe pokonał trudny szlak Rubicon Trail wyłącznie na napędzie elektrycznym, wykorzystując tryb Electric. Najważniejsze cechy Grand Cherokee Trailhawk 4xe to:

  • System napędu 4x4 Quadra-Drive II z dwubiegową skrzynią rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym 2,72:1.
  • Tylny elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD).
  • System zarządzania trakcją Selec-Terrain
  • System kontroli prędkości Selec-Speed Control.
  • Prześwit 27,8 cm (10,9 cala).
  • Głębokość brodzenia 61 cm (24 cale).
  • Przełożenie pełzające 47,4:1.
  • Szacowany zasięg na napędzie w pełni elektrycznym wynosi 40 km (25 mil) i 57 MPGe.
  • Niebieskie haki holownicze.
  • 18-calowe obręcze kół z niebieskimi akcentami i opony terenowe AT.
  • Antyodblaskowa czarno-niebieska matowa naklejka „Trailhawk" na pokrywie silnika.

-

-

Oprócz zaawansowanego technologicznie elektrycznego układu napędowego plug-in hybrid najnowszego Jeepa Grand Cherokee 4xe, gama Grand Cherokee 2022 oferuje swoim Klientom dwa potężne silniki o osiągach sprawdzonych w każdej sytuacji na drodze.

W wyposażeniu standardowym oferowany jest silnik Pentastar V-6 3.6 L, wykonany w całości z aluminium, generujący moc 293 KM i 352 Nm momentu obrotowego. Doceniany za swoją moc i zaawansowane rozwiązania techniczne, w tym kadłub o kącie rozwarcia cylindrów 60°, silnik Pentastar V-6 zapewnia płynną pracę, wzmocnioną przez akcesoria przykręcane bezpośrednio do bloku silnika. Silnik Pentastar V-6, siedmiokrotny zdobywca tytułu „Wards 10 Best Engines and Propulsion Systems” jest kompaktowy i posiada kolektory wydechowe zintegrowane z głowicami cylindrów.

Klienci poszukujący większej mocy mogą wybrać wielokrotnie nagradzany 5,7-litrowy silnik V-8 generujący moc 357 KM i 530 Nm momentu obrotowego dostarczanego w szerokim zakresie obrotów. Silnik V-8 zapewnia osiągi i wydajność dzięki technologii VVT i Fuel Saver Technology (dezaktywacja cylindrów). Dzięki systemowi Fuel Saver Technology komputer sterujący pracą silnika odcina dopływ paliwa i iskrę oraz dezaktywuje cztery cylindry w sytuacjach, gdy pełna moc V-8 nie jest potrzebna. System natychmiast aktywuje ponownie wyłączone cylindry, gdy kierowca wciśnie pedał przyspieszenia.

Każdy silnik współpracuje z wytrzymałą, solidną ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, która zmniejsza zużycie paliwa oraz zapewnia precyzyjną i płynną zmianę biegów. Szeroki zakres przełożeń pomaga dostosować obroty silnika do konkretnego zadania – niezależnie od tego, czy jest to jazda po autostradzie, czy eksploracja terenowych szlaków. Elektronicznie sterowana ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów samoczynnie dostosowuje parametry swojej pracy do aktualnej sytuacji na drodze w oparciu o dane wejściowe, takie jak zmiany momentu obrotowego silnika, wykrywanie wzniesienia, temperatura oraz przyspieszenie wzdłużne i boczne.

Nowością w Grand Cherokee 4x4 2022 jest odłączany napęd przedniej osi. Jeśli pojazd „wyczuje”, że warunki drogowe nie wymagają napędu na wszystkie koła, odłączenie przedniej osi powoduje automatyczne przełączenie Grand Cherokee na napęd na dwa koła, zmniejszając opory układu napędowego i zwiększając oszczędność paliwa. Napęd 4x4 włącza się automatycznie w razie potrzeby. Nowa, elastyczna konstrukcja zapewniająca światowej klasy możliwości 4x4, dynamikę jazdy i wytrzymałość, a także pierwszy w historii napęd elektryczny 4xe. Jeep Grand Cherokee 2022 produkowany jest w oparciu o całkowicie nową konstrukcję, która została opracowana specjalnie dla piątej generacji Grand Cherokee. Jest to specjalna elastyczna architektura zaprojektowana zarówno dla samochodów z trzema, jak i dwoma rzędami siedzeń, a także dla zelektryfikowanych samochodów 4xe.

Nowa jednoczęściowa konstrukcja typu unibody i podwozie Grand Cherokee ułatwiają elektryfikację, a trzy najlepsze w klasie dostępne systemy napędu 4x4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), zawieszenie pneumatyczne Quadra- Lift i system zarządzania trakcją Selec-Terrain poprawiają legendarne zdolności 4x4 Jeepa Grand Cherokee.

-

WERSJE WYPOSAŻENIA NOWEGO GRAND CHEROKEE 2022

Gama nowego Grand Cherokee dostępna jest w następujących poziomach wyposażenia: Laredo, Altitude, Limited, Overland, Trailhawk, Summit i Summit Reserve.

  • W wyposażeniu standardowym oferowany jest silnik Pentastar V6 o pojemności 3,6 litra, wykonany w całości z aluminium.
  • Wielokrotnie nagradzany 5,7-litrowy silnik V8 jest dostępny w modelach Overland, Trailhawk, Summit i Summit Reserve.
  • Najnowszy układ napędowy 4xe, z 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem I-4, dwoma silnikami elektrycznymi i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, jest dostępny w wersjach Limited, Trailhawk, Overland, Summit i Summit Reserve.

-

-

NOWY DESIGN ORAZ LUKSUSOWE WNĘTRZE

Smukłe, wyrzeźbione nadwozie najnowszego Grand Cherokee zapewnia bardziej nowoczesny i współczesny wygląd Premium najbardziej luksusowego Grand Cherokee w historii. Obniżony, zwężony dach poprawia właściwości aerodynamiczne i osiągi bez uszczerbku dla przestrzeni ładunkowej i funkcjonalności, a nisko przebiegająca linia okien i obszerniejsze szyby, zapewniają lepszą widoczność i nadają wnętrzu przestronności. Szersza i większa osłona chłodnicy z siedmioma pionowymi szczelinami oraz nowy przedni pas ukrywa nowy radar dalekiego zasięgu oraz inne zaawansowane technologie. Wydłużona, równomiernie osadzona maska silnika dodaje wizualnej siły, a aerodynamiczna stylistyka nadwozia zapewnia elastyczność designu oraz lepsze dopasowanie i wykończenie. Nowe, aktywne żaluzje, kurtyny powietrzne, wloty aero flick na pokrywie silnika, obniżona linia dachu (spadek o 10 mm) oraz spojlery pionowe na tylnych słupkach pomagają poprawić osiągi na drodze i zmniejszyć zużycie paliwa. Czarny błyszczący dach Gloss Black jest po raz pierwszy dostępny w modelach Overland i stanowi standardowe wyposażenie modeli Trailhawk, Summit i Summit Reserve. Szerszy rozstaw kół (o 36 mm / 1,4 cala) zapewnia doskonałe prowadzenie i zwrotność, a oprócz tego dostępnych jest osiem opcji kół z charakterystycznym logo Jeep i po raz pierwszy oferowane są koła o średnicy do 21 cali.

Luksusowe wnętrze Jeepa Grand Cherokee nowej generacji zostało wzbogacone o ręcznie wykonane elementy i nowoczesne udogodnienia. W panelu przednim znajdują się nowe, wąskie otwory wentylacyjne HVAC, przeprojektowana konsola centralna, która teraz jest bardziej wygodna i ergonomiczna oraz 25,6 cm (10,1-calowe) ekrany cyfrowe (cyfrowy zestaw wskaźników i radio z ekranem dotykowym), a także pierwszy w segmencie interaktywny wyświetlacz pasażera z przodu o przekątnej 26 cm (10,25 cala) i nowy system multimedialny dla pasażerów tylnych siedzeń o wysokiej rozdzielczości z FireTV.

-

-

Zupełnie nowa architektura siedzeń Jeepa oferuje regulację długości siedziska foteli przedniego rzędu. Fotele w pierwszym rzędzie z elektryczną regulacją w 16 pozycjach i pamięcią ustawień oferują podparcie odcinka lędźwiowego, a wersje o wyższej specyfikacji oferują oparcia foteli kierowcy i pasażera z funkcją masażu. W dwóch pierwszych rzędach dostępne są podgrzewane/wentylowane fotele z możliwością ustawienia trzech poziomów intensywności. Konsola środkowa ma teraz unowocześnione przełączniki, więcej miejsca w przednim schowku, który może pomieścić dwa urządzenia bezprzewodowe oraz ładowarkę bezprzewodową.

Po raz pierwszy w Grand Cherokee, we wszystkich poziomach wykończenia, standardem jest pełen zestaw całkowicie nowego, personalizowanego oświetlenia wewnętrznego LED z ustawieniami dziennymi / nocnymi, a w modelach Overland, Summit i Summit Reserve dostępne jest prawdziwe ambientowe oświetlenie z wyborem pięciu kolorów.

-

SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA I TECHNOLOGII

Najnowocześniejszy w historii Jeep Grand Cherokee oferuje ponad 110 zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, w tym innowacyjne technologie, które udoskonalają połączenie między kierowcą, samochodem i drogą. Wśród standardowych funkcji bezpieczeństwa w całej gamie znajdują się:

  • Ostrzeżenie o ryzyku kolizji z funkcją automatycznego hamowania oraz wykrywaniem pieszych / rowerzystów
  • System wykrywania obiektów na drodze cofania
  • Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go
  • Asystent toru jazdy
  • Asystent pasa ruchu z system kontroli toru jazdy
  • Aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego
  • System monitorowania martwego pola
  • Tylna kamera cofania ParkView
  • System wspomagania parkowania tyłem ParkSense z funkcją zatrzymania
  • Przycisk elektrycznego hamulca postojowego
  • Monitorowanie ciśnienia w oponach.

Dodatkowe dostępne funkcje bezpieczeństwa to:

  • Nowy asystent jazdy nocnej (Night Vision Camera) z czujnikiem wykrywania obecności pieszych i zwierząt
  • Nowy Intersection Collision Assist
  • Nowy system wykrywania senności kierowcy (Drowsy Driver Detection)
  • Asystent parkowania równoległego i prostopadłego oraz nowy system rozpoznawania znaków drogowych
  • Nowa kamera z widokiem 360o z przednimi i tylnymi spryskiwaczami kamery.

-

-

Nowy Grand Cherokee piątej generacji posiada najwięcej dostępnych funkcji technologicznych w swojej historii. Pakiet dostępnych rozwiązań obejmuje:

  • System multimedialny Uconnect 5, najbardziej zaawansowany system Uconnect w historii oferuje nawet trzy 25,6 cm (10,1-calowe) i dwa 26 cm (10,25-calowe) cyfrowe wyświetlacze w kabinie samochodu z intuicyjną obsługą
  • Ekskluzywny w tym segmencie ekran pasażera z przodu oferuje pomoc w zakresie obsługi nawigacji, podglądu kamer i rozrywki wizualnej
  • Bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i Android Auto
  • Nowe cyfrowe lusterko wsteczne
  • Nowy, 25,4 cm (10-calowy) kolorowy wyświetlacz przezierny HUD- Head Up Display
  • Nowa bezprzewodowa ładowarka w centralnej części konsoli
  • Lepsza łączność, dzięki jednoczesnemu podłączeniu dwóch telefonów z technologią Bluetooth
  • Ulepszona funkcjonalność wirtualnego asystenta Amazon Alexa
  • Nowa aplikacja mobilna Uconnect
  • Platforma SiriusXM 360L i nowe spersonalizowane stacje obsługiwane przez Pandorę
  • Nawigacja TomTom z funkcją podpowiedzi wyszukiwania, sterowania głosowego i bieżącej aktualizacji ruchu drogowego
  • Aktualizacja map OTA
  • Hotspot Wi-Fi 4G LTE umożliwiający podłączenie do ośmiu urządzeń bezprzewodowych.

W Jeepie Grand Cherokee 2022 dostępna jest Fire TV, która daje pasażerom możliwość oglądania filmów, grania w gry, słuchania muzyki, uzyskiwania informacji i oglądania pobranych treści – wszystko to podczas jazdy. Można więc:

  • Podłączyć Fire TV za pośrednictwem samochodowego hotspotu Wi-Fi 4G lub hotspotu w urządzeniu mobilnym
  • Oglądać pobrane treści Prime Video bez podłączenia do Internetu dzięki 16 GB wbudowanej pamięci dla każdego wyświetlacza z tyłu
  • Oglądać treści indywidualnie na każdym z tylnych wyświetlaczy lub połączyć oba wyświetlacze i oglądać wspólnie
  • Fire TV łączy się z systemem Uconnect 5, dzięki czemu pasażerowie siedzący na tylnych siedzeniach mogą regulować indywidualne ustawienia klimatyzacji i sprawdzać przewidywany czas dotarcia do celu
  • Przyciski sterujące Fire TV dla pasażerów na przednim siedzeniu: monitorowanie treści lub aplikacji używanych przez pasażerów tylnych siedzeń, wybieranie „Ulubionych”, by szybko włączyć film na tylnych wyświetlaczach, lub ustawianie pauzy/ zatrzymywanie odtwarzania treści podczas rodzinnych rozmów
  • Obejmuje dwa piloty głosowe z Alexa. Wystarczy nacisnąć i poprosić Alexę, aby łatwo znaleźć, uruchomić i sterować dostępną zawartością. Można sprawdzać wyniki sportowe, odtwarzać muzykę lub zobaczyć obraz z kamery zainstalowanej w domu na żywo (wymagane jest kompatybilne urządzenie inteligentnego domu, sprzedawane oddzielnie).

Dostępny jest najnowocześniejszy system nagłaśniający McIntosh, wyposażony w 19 specjalnie zaprojektowanych głośników (w tym 10-calowy subwoofer o średnicy 25,4 cm) i 17-kanałowy, 950-watowy wzmacniacz. Marka Jeep jest obecnie jedynym producentem samochodów na świecie, który może się poszczycić systemem dźwiękowym McIntosh. Dzięki niezrównanemu połączeniu wyrafinowania, dynamicznych osiągów, najnowocześniejszych technologii i wyjątkowego poziomu elegancji, nowy Grand Cherokee prezentuje się atrakcyjnie i ma możliwości, które są niespotykane w tej klasie, a bezsprzecznie kojarzone są z marką Jeep są światowej klasy.

-

___
źródło: Jeep Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez uprzedzenia, bez podania przyczyny. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Jeep

Cztery nowe samochody koncepcyjne 4x4 marki Jeep® i Jeep Performance Parts (JPP)
Cztery nowe samochody koncepcyjne 4x4 marki Jeep® i Jeep Performance Parts (JPP)

Jeep | Inspirowana bogatym dziedzictwem gama modeli koncepcyjnych Easter Jeep Safari przygotowanych przez markę Jeep® i Jeep Performance Parts (JPP) by Mopar zmierza do Moab w stanie Utah na doroczną imprezę zaplanowaną w dniach 23–31 marca br.

Zwiastun przygód na szlaku Easter Jeep® Safari 2024 – trzeci „znak na szlaku”
Zwiastun przygód na szlaku Easter Jeep® Safari 2024 – trzeci „znak na szlaku”

Jeep |  Zespół projektowy marki Jeep® Performance Parts (JPP) by Mopar powraca na coroczne Easter Jeep Safari zaplanowane w Moab w stanie Utah, w dniach od 23 do 31 marca 2024 r. Dwa nowe, jedyne w swoim rodzaju, zdolne do pełzania po skałach i pokonywania terenu samochody koncepcyjne przeniosą jazdę off-road na wyższy poziom na jednym z najtrudniejszych szlaków na świecie, udowadniając, że legendarne możliwości Jeepa 4x4 nie mają sobie równych.

Jazda testowa nowym Avengerem e-Hybrid z innowacyjnym 48-woltowym napędem hybrydowym
Jazda testowa nowym Avengerem e-Hybrid z innowacyjnym 48-woltowym napędem hybrydowym

Jeep | Marka Jeep® wystawia na próbę swoją gamę samochodów e-Hybrid, zapraszając europejskich przedstawicieli mediów do zapoznania się z kluczowymi cechami innowacyjnej technologii 48-woltowego napędu hybrydowego.

Najnowsze oferty

Jeep Compass 1wlasciciel , kupiony serwisowany w ASO
  • Model: Compass
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 95291 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2017
Jeep Avenger Summit 1.2 TB 100KM PURETECH MT6 Lakier SUN żółty
  • Model: Avenger
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Jeep Compass S Phev 240 KM, 2024 r.
  • Model: Compass
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony