-
Systemy Command-Trac i Rock-Trac zapewniają stałe zarządzanie momentem obrotowym, gwarantując doskonałą przyczepność również w nienajlepszych warunkach pogodowych. Ponadto, dostępny jako opcja w wersjach wyposażenia Sport i Overland, tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność podczas śliskich, trudnych warunków, takich jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.
Wersje wyposażenia Sport, Overland i Rubicon Gladiatora mają znaczek Trail Rated, który potwierdza legendarne możliwości 4x4 wsparte takimi elementami wyposażenia jak:
- System napędu 4x4 Command-Trac o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1, dostępny w standardzie w wersjach wyposażenia Sport i Overland;
- System napędu 4x4 Rock-Trac z przełożeniem redukcyjnym „4LO" równym 4:1 oraz elektroniczne blokady mechanizmów różnicowych Tru-Lok, w standardzie w wersji wyposażenia Rubicon;
- Płyty osłonowe podwozia oraz haki holownicze z przodu i z tyłu;
- W standardzie, w wersji wyposażenia Rubicon, tylny stalowy zderzak ze stali typu heavy-duty oraz przedni zderzak, przygotowany do montażu wyciągarki z wyjmowanymi końcówkami zderzaka.
- Kąt natarcia 43,6°, kąt rampowy 20,3°, kąt zejścia 26° i prześwit 28,2 cm;
- Off-roadowe obręcze kół 17 cali dostępne na zamówienie; w wersji wyposażenia Rubicon, opony 32 cale w standardzie;
- Głębokość brodzenia 76 cm:
- Maksymalny uciąg 2,722 kg i maksymalna ładowność w 4x4 równa 725 kg.
-
MOCNA KONSTRUKCJA
Dzięki swojej konstrukcji na ramie „body-on-frame" oraz doskonałemu pięciowahaczowemu zawieszeniu, Gladiator zapewnia zarówno dynamikę jazdy, jak i bezpieczeństwa pasażerów.
Konstrukcja na ramie Gladiatora wykorzystuje niezwykle zaawansowane materiały i techniki inżynieryjne, by uzyskać efekt lekkości, a jednocześnie sztywności i wytrzymałości. W porównaniu do czterodrzwiowego Jeepa Wranglera, rama Gladiatora jest o 78,7 cm dłuższa, natomiast rozstaw osi jest większy o 49,2 cm; ta ostatnia cecha w połączeniu z umiejscowieniem skrzyni w pozycji cofniętej w stosunku do osi symetrii tylnej osi pozwala uzyskać lepsze rozłożenie masy oraz bardziej płynną jazdę podczas transportu załadunku. Układy przyśpieszenia, hamulców, zasilania i wydechowy zostały wydłużone w celu dostosowania ich do zmian pozwalających zaadoptować nową konstrukcję ramy dla najzwinniejszego w historii, pick-upa średnich rozmiarów.
Gladiator stosuje niezawodną, pięciowahaczową konfigurację zawieszenia. Sprężyny zostały tak wyregulowane, by uzyskać doskonałą równowagę pomiędzy jakością prowadzenia podczas spokojniejszej jazdy (z lub bez załadunku), a legendarnymi możliwościami off-roadowymi. Komfort jazdy, stabilność, jakość prowadzenia, ładowność i uciąg znacząco się poprawiły dzięki zaprojektowaniu amortyzacji, rozmieszczenia sztywnych punktów i podparcia karoserii.
-
ZAAWANSOWANE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY
Podczas projektowania nowego Jeepa Gladiatora nadrzędne znaczenie miało bezpieczeństwo i ochrona kierowcy i pasażerów. W związku z tym model oferuje całą gamę systemów z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony, w tym jako opcję system wykrywania martwego pola podczas zmiany pasa ruchu (Blind Spot Monitoring) oraz wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection) jak również w off-roadową kamerę przednią, systemy ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (Forward collision warning plus) i tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop & Go, a w standardzie zapewnia tylną kamerę cofania Parkview z funkcją dynamicznej siatki, asystenta parkowania przodem i tyłem oraz system stabilizacji toru jazdy (ESC) z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu.
-
SYSTEM UCONNECT CZWARTEJ GENERACJI
Nowy Jeep Gladiator oferuje dwa systemy UconnectTM - 7-calowy, i 8,4-calowy NAV, zapewniające kierowcom i pasażerom zaawansowane funkcje związane z komunikacją, rozrywką i nawigacją oraz kolorowy LED-owy wyświetlacz w zestawie wskaźników. UconnectTM 7,0 lub 8,4NAV obejmuje przyjazne użytkownikowi funkcjonalności, procesor o podwyższonej mocy, szybszy czas uruchomienia oraz ekrany dotykowe, na których można wyświetlać grafikę o wysokiej rozdzielczości z możliwością integracji ze smartfonem dzięki aplikacjom Apple CarPlay oraz Android Auto, by zapewnić zdalną obsługę telefonu, nawigacji i widomości.
-
EKSKLUZYWNE AKCESORIA
Mopar - marka Grupy FCA działająca w zakresie produktów posprzedażnych i usług dla wszystkich samochodów Grupy - oferować będzie ponad 150 nowych lub zmodyfikowanych części Jeep Performance i akcesoriów służących do spersonalizowania najnowszego Jeepa Gladiatora. Produkty Mopar będą obejmować sportowe akcesoria do pick-upów, jak rolety bagażnika czy lakierowane poszycie do skrzyni załadunkowej, wyposażenie wpływające na osiągi typu podniesione zawieszenie, światła off-roadowe, progi ochronne, off-roadowe koła i jeszcze wiele innych części, specjalnie zaprojektowanych dla nowych Jeepów Gladiator.
-
NAJSPRAWNIEJSZY PICK-UP W HISTORII
Na Camp Jeep zostaną zaprezentowane dwa Jeepy Gladiator w off-roadowej wersji wyposażenia Rubicon, wyposażone w 3,6-litrowy silnik Pentastar V-6, 285-konny silnik benzynowy oraz system napędu Rock-Trac 4x4 z przednią i tylną osią Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji. Jeden z nich zaprezentowany zostanie w białym kolorze z twardym dachem w kolorze nadwozia, a drugi w czarnym kolorze z twardym dachem w kolorze nadwozia oraz w wyjątkowej personalizacji, specjalnie stworzonej na tę okazję przez Mopar.
Z gamy Jeep Authentic Accessories, Mopar wybrał dla Gladiatora odpowiednie produkty, by od góry aż po sam dół pokazać funkcjonalność, personalizację i swobodę jazdy „open-air" za kierownicą nowego Jeepa Gladiatora Rubicon.
Swoboda jazdy open-air gwarantowana jest przez pasy mocujące, które zabezpieczają przednią szybę po opuszczeniu. Do skrzyni ładunkowej Gladiatora zamontowane są poprzeczne drążki, które dopasowane są do bagażnika na rower Mopar i sprzyjają aktywnemu trybowi życia. Aby zapewnić większą funkcjonalność, składane rampy załadunkowe gwarantują łatwy dostęp do skrzyni ładunkowej i tym samym do przewożonego załadunku i do sprzętu.
Wnętrze Jeepa Gladiatora wyposażone jest z przodu i z tyłu w uchwyty Mopar, zestaw pedałów, czarne nakładki ochronne na progi drzwi oraz maty podłogowe na każdą pogodę.
___
źródło: Jeep Polska