NOWY HYUNDAI I30 FASTBACK

NOWY HYUNDAI I30 FASTBACK

„Rodzina i30 jest kluczową dla marki Hyundai w Europie”. - powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor ds. Operacyjnych w Hyundai Motor Europe. „Fastback to kolejny model w gamie i30, odzwierciedlający nowe podejście w tym segmencie. Wyrafinowany projekt stanowi istotę naszej filozofii, a stylistyka premium jest teraz dostępna dla każdego. i30 Fastback to pierwsze eleganckie, pięciodrzwiowe coupé, które pojawi się w segmencie aut kompaktowych”. – dodał.

 

Niebanalna sylwetka i dynamiczne proporcje

Wyróżniającą cechą i30 Fastback jest sportowa, wydłużona sylwetka. Niższy, poziomy wlot powietrza poniżej osłony chłodnicy, mocno zaznaczone krawędzie oraz zamontowany pod kątem przedni spojler, dodają modelowi i30 Fastback sportowego charakteru. Efekt pogłębiają światła dzienne Full LED i reflektory w ciemnych oprawach.

„Jesteśmy pierwszą marką, która wkracza do segmentu samochodów kompaktowych z eleganckim, 5-drzwiowym coupé". – wyjaśnia Thomas Bürkle, główny projektant w Hyundai Design Center Europe. „Podczas projektowania i30 Fastback graliśmy proporcjami, zmniejszając wysokość kaskadowego grilla i obniżając linię dachu. Elegancką sylwetkę samochodu podkreśla mocno wyprofilowany tylny spojler. Naszemu zespołowi udało się stworzyć rasowy projekt, łączący w sobie ducha samochodu sportowego z komfortem luksusowego sedana”. – dodał.

i30 Fastback ma niepospolitą sylwetkę o dynamicznych proporcjach sportowego coupé, którą podkreśla także elegancko opadająca linia dachu, długa maska i muskularna linia nadwozia. Dach obniżono o 25 mm w porównaniu z pięciodrzwiową wersją i30 poprawiając tym samym aerodynamikę auta. Charyzmatyczną sylwetkę i30 Fastback uzupełnia wyprofilowany spojler zintegrowany z tylną klapą, sięgający aż do tylnych świateł. Efektowny kształt zyskał także słupek C i tylna szyba.

 

Eleganckie proporcje i sportowa jazda

Dynamika jazdy i30 jest efektem rygorystycznych prób i testów, przeprowadzanych na torze Nürburgring przez inżynierów z Europejskiego Centrum Testowego Hyundaia. Fastback znacząco różni się od innych nadwozi w gamie i30. W porównaniu z pięciodrzwiową wersją, zawieszenie i30 Fastback zostało obniżone o 5 mm, a jego sztywność zwiększono o 15 proc. Zapewnia to lepszą dynamikę jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego komfortu.

W modelu obniżono także dach. Auto ma 1 425 mm wysokości i jest o 30 mm niższe niż wersja pięciodrzwiowa. Dzięki wydłużonej sylwetce samochód mierzy 4 455 mm i jest o 115 mm dłuższy od wersji pięciodrzwiowej. i30 Fastback jest dostępny w 12 kolorach nadwozia: trzech perłowych - Stargazing Blue, Micron Grey i Phantom Black oraz siedmiu metalicznych - Clean Slate Blue, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Silver, Ara Blue i White Sand, a także dwóch podstawowych - Engine Red i Polar White. Jeśli chodzi o wnętrze, klienci mają do wyboru trzy wersje kolorystyczne: Oceanids black, Slate Grey oraz nowy, unikalny kolor czerwony Merlot Red.

 

Standardowy pakiet bezpieczeństwa – wiodący w klasie

Hyundai i30 Fastback został wyposażony w najnowsze rozwiązania z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. W modelu dostępne są m.in.: system autonomicznego hamowania, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, inteligentne światła drogowe czy system utrzymania pasa ruchu. Wykorzystujący kamery, system autonomicznego hamowania działa trójstopniowo. Na początku, ostrzega kierowcę sygnałami dźwiękowymi i świetlnymi. W drugim etapie włącza hamulce - w zależności od stopnia zagrożenia kolizją, a w trzecim stosuje maksymalną siłę hamowania w celu uniknięcia zderzenia lub zminimalizowania jego skutków, jeśli kolizja jest nieunikniona. Opcjonalny system rozpoznawania pieszych wykorzystuje umieszczony z przodu radar, pozwalając uniknąć lub złagodzić skutki potrącenia przechodnia.

 

Dynamiczne i oszczędne układy napędowe

Gama jednostek napędowych i30 Fastback składa się z dwóch, poddanych downsizingowi silników benzynowych z turbodoładowaniem. Klienci mogą wybierać między czterocylindrowym, turbodoładowanym 1.4 T-GDI o mocy 140 KM oraz trzycylindrowym, turbodoładowanym 1.0 T-GDI o mocy 120 KM (zakładane zużycie paliwa w l/100 km dla modelu Hyundai i30 Fastback: w cyklu mieszanym 5.5-5.0 l/100 km, zakładana emisja CO2 125-115 g/km*). 1.4-litrowy silnik benzynowy T-GDI jest oferowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową, pracującą w trybie automatycznym z możliwością ręcznej zmiany przełożeń. Silnik 1.0 T-GDI jest oferowany z 6-biegową skrzynią manualną. Obie jednostki są standardowo wyposażone w zmniejszający zużycie paliwa, zintegrowany system stop&go (Integrated Stop and Go - ISG). Gama jednostek napędowych modelu i30 Fastback zostanie w przyszłości poszerzona o nowy, oszczędny, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra, dostępny w dwóch wersjach mocy: 110 i 136 KM. Obie wersje będą współpracować z 6-biegową skrzynią manualną oraz 7-biegową skrzynią DCT.

 

 

 

Tekst: IBRM Samar (link) / zdjęcia: Hyundai.pl

Czytaj więcej o marce Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N w wyścigu Pikes Peak – misja: pobić rekord w klasie elektrycznych SUV-ów
Hyundai IONIQ 5 N w wyścigu Pikes Peak – misja: pobić rekord w klasie elektrycznych SUV-ów

Hyundai | Seryjny IONIQ 5 N został przygotowany do występów w Pikes Peak International Hill Climb

W czasie, gdy nowe pokolenie kierowców wsiądzie za kierownicę pierwszych egzemplarzy modelu IONIQ 5 N, Hyundai planuje dodatkowo podkręcić emocje startując w 102. edycji wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC), który odbędzie się 23. czerwca 2024 roku. Dwa elektryczne modele IONIQ 5 N o mocy 641 koni mechanicznych mają na celu pobić rekord w klasie seryjnych SUV-ów z napędem elektrycznym; łącznie Hyundai w wyścigu wystawi cztery pojazdy. 

Wracamy w góry silniejsi niż kiedykolwiek, z wiodącym w swojej klasie elektrycznym SUV-em w postaci IONIQ 5 N. Historia testowania nowych technologii i produktów przez Hyundaia na Pikes Peak sięga 1992 roku, a IONIQ 5 N przenosi tę koncepcję do samochodów elektrycznych o wysokich osiągach. IONIQ 5 N w specyfikacji seryjnej pokaże, czego klienci mogą spodziewać się od swoich pojazdów

Till WartenbergSzef marki N i motorsportu

Nowy Hyundai SANTA FE 2024 - cena
Nowy Hyundai SANTA FE 2024 - cena

Hyundai | SANTA FE to flagowy SUV w europejskiej ofercie marki Hyundai. Od kilku miesięcy znamy już zdjęcia jego najnowszej, piątej generacji. Teraz przyszedł czas na ogłoszenie jego cen i wersji wyposażenia. 

Ładniejszy i bardziej zaawansowany technologicznie: odświeżony Hyundai model i30
Ładniejszy i bardziej zaawansowany technologicznie: odświeżony Hyundai model i30

Hyundai | Hyundai prezentuje właśnie swój odświeżony model i30. Zmiany objęły funkcje łączności i bezpieczeństwa, a także zmiany nadwozia i w kabinie. Model i30 jest dostępne w różnych wersjach nadwozia i wyposażenia, by sprostać potrzebom szerokiej grupy klientów

Najnowsze oferty

Hyundai i30 1.5 T-GDI 6iMT Smart + Led
  • Model: i30
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 5921 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Hyundai i20 1.0 T-GDI 6MT Modern + Comfort + Led
  • Model: i20
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 3224 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198KM 7DCT 2WD + Koła Zimowe EXECUTIVE TECH od ręki
  • Model: Kona
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 11812 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony