-
Nowy i20 N jest dostępny w sześciu kolorach nadwozia, w tym charakterystycznym Performance Blue, dostępnym wyłącznie w modelach Hyundai N. Do wyboru dostępny jest również dach w kontrastowym kolorze Phantom Black. Ponadto akcenty w kolorze Tomato Red dodatkowo podkreślają motorowe DNA Hyundaia.
Kolory nadwozia:
- Performance Blue (opcjonalnie z dachem Phantom Black)
- Intense Blue (opcjonalnie z dachem Phantom Black)
- Polar White (opcjonalnie z dachem Phantom Black)
- Sleek Silver (opcjonalnie z dachem Phantom Black)
- Brass (opcjonalnie z dachem Phantom Black)
- Phantom Black
Wnętrze nowego i20 N oferuje przestrzeń do sportowej jazdy oraz wiele elementów charakterystycznych dla modeli N. Między innymi sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, które są dedykowane dla i20 N, a także kierownicę N i gałkę dźwigni zmiany biegów N oraz sportowe metalowe pedały N. Czarne wnętrze z czarną podsufitka uzupełniają akcenty w kolorze Performance Blue.
Cyfrowy zestaw wskaźników i ekran multimediów wyposażono w takie funkcje, jak czerwone pole, które zmienia się w zależności od temperatury oleju silnikowego oraz wskaźnik momentu zmiany biegu, który sugeruje kierowcy najlepszy czas na zmianę przełożenia.
-
-
IDEALNY HOT-HATCH? TURBODOŁADOWANY SILNIK I MANUALNA SKRZYNIA BIEGÓW
Nowy i20 N jest napędzany przez turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra (1.6 T-GDi) połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT). Silnik ten jest pierwszym silnikiem nowej generacji w europejskim modelu Hyundai. Zapewnia on maksymalną moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 275 Nm. Przy masie 1190 kg stosunek mocy do masy jest jednym z najlepszych w swojej klasie. Nowy i20 N osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, a 0 od 100 km/h przyspiesza w zaledwie 6,7 sekundy.
Silnik oferuje płaski wykres mocy, co zapewnia wysoką responsywność i lepsze przyspieszenie, zapewniając jeszcze więcej radości na drodze lub na torze wyścigowym. Płaska krzywa mocy zapewnia większy moment obrotowy i moc przy niższych obrotach, tym samym wykorzystując więcej potencjału silnika w codziennych sytuacjach drogowych. Całkowicie nowy i20 N utrzymuje maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1750 do 4500 obr./min i osiąga maksymalną moc w zakresie od 5500 do 6000 obr./min. Poprawia to przyspieszenie w zakresie średnich i wysokich prędkości i zapewnia stałą, wysoką wydajność w różnych warunkach jazdy.
Nowy silnik i20 N wyposażony jest w dedykowany układ turbo, który jest chłodzony przez intercooler i obieg wody w silniku. Wysokociśnieniowy układ wtryskiwaczy o ciśnieniu 350 barów rozpylający paliwo, zapewnia szybszą reakcję silnika, a także bardziej wydajne przygotowywanie mieszanki. Silnik 1.6 T-GDi wykorzystuje opracowaną przez Hyundaia, nową technologię Continuously Variable Valve Duration (CVVD) w celu dalszej optymalizacji zużycia paliwa. CVVD reguluje czas otwierania i zamykania zaworów w zależności od warunków jazdy, zapewniając wzrost wydajności i trzy procentową poprawę oszczędności paliwa.
Skrzynia biegów 6MT została dopracowana i wzmocniona specjalnie pod kątem nowego i20 N, aby radzić sobie z wyższymi obrotami i momentem obrotowym silnika, a także funkcją Launch Control. Nowy i20 N może być również wyposażony w N Corner Carving, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (mLSD), który wykorzystuje mechanicznie sterowaną przekładnię kątową do sterowania przenoszeniem mocy na przednie koła. Mechanizm zapewnia optymalną trakcję i poprawia przyczepność na każdym zakręcie, zapewniając bardziej sportową i zwinną jazdę.
-
-
Nowy i20 N jest wyposażony w szereg dedykowanych funkcji zapewniających przyjemność ze sportowej jazdy. System N Grin Control oferuje Klientom wysoki poziom personalizacji w pięć trybów jazdy: Normal, Eco, Sport, N i N Custom. Tryby jazdy dostosowują parametry silnika, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC), dźwięk wydechu i układ kierowniczy do różnych warunków jazdy. W trybie N Custom kierowcy mogą wybrać ustawienia Normal, Eco, Sport i Sport + dla każdego z wymienionych komponentów, aby dopasować je do stylu jazdy i warunków drogowych za pomocą ekranu multimediów. Co więcej, dedykowane przyciski N na kierownicy umożliwiają szybkie przełączenie na wcześniej indywidulanie skonfigurowane ustawienia. Aby zapewnić jeszcze więcej przyjemność ze sportowej jazdy, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) ma trzy dostępne ustawienia: włączony, sportowy i całkowicie wyłączony.
-
-
Podobnie jak i30 N, nowy i20 N oferuje szereg sportowych funkcji. Funkcja międzygazu (Rev Maching) synchronizuje prędkość silnika z wałem wyjściowym i posiada osobny przycisk do aktywacji na kierownicy. Międzygaz pozwala na płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje, w zależności od trybu jazdy. Dzięki funkcji kontroli startu (Launch Control) silnik i kontrola trakcji są zoptymalizowane pod kątem szybkiego przyspieszania ze startu zatrzymanego, niczym u zawodowego kierowcy wyścigowego.
Inne funkcje inspirowane sportami motorowymi to elektryczny generator dźwięku, zmienne sterowanie tłumikiem zapewniające doskonały dźwięk wydechu, a także wskaźnik zużycia klocków hamulcowych oraz dedykowane wyczynowe opony 215/40 R18 Pirelli P-Zero ze znakiem „HN” (oznaczającym „Hyundai N”).
-
NOWY i20N: JAZDA I PROWADZENIE
Inżynierowie Hyundaia dostroili i udoskonalili podwozie, zawieszenie, hamulce i układ kierowniczy zwykłego i20, aby zapewnić lepsze prowadzenie i poprawić zwinność, dzięki czemu całkowicie nowy i20 N jest w stanie poradzić sobie także na torach wyścigowych. Podwozie zostało wzmocnione w 12 różnych punktach, aby zapewnić płynniejsze prowadzenie i użyteczność na każdej drodze, i w każdych warunkach pogodowych.
Zawieszenie ma wzmocnione górne mocowania przednich amortyzatorów oraz zwrotnice ze zmienioną geometrią. Zmiany obejmują zwiększony kąt pochylenia dla lepszej przyczepności i pięć punktów mocowania koła, a także nowy stabilizator poprzeczny, nowe sprężyny i amortyzatory zapewniające maksymalną przyjemność z jazdy. Zupełnie nowa oś N Power Sense z przodu w połączeniu ze wzmocnioną belką skrętną (CTBA) z tyłu zapewnia wyższą sztywność, poprawiając właściwości jezdne i prowadzenie. Tymczasem wysokowydajny układ hamulcowy ma przednie tarcze, których średnica jest większa o 40 mm niż w bazowym i20.
Nowy i20 N oferuje bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy, zapewniając pewną, sportową jazdę dzięki zmniejszonemu z 12,4 (bazowe i20) do 12,0 przełożeniu i specjalnie dostrojonemu, montowanemu na kolumnie elektrycznemu wspomaganiu układowi kierowniczemu (C-MDPS).
-