-
SYSTEM SYNC 4 TERAZ TAKŻE NA POKŁADZIE SPALINOWEGO TRANSITA
Produkowany w wielu wersjach Transit to samochód dostawczy, który zaspokoi wszystkie potrzeby klientów. Niezależnie od wersji jego najważniejszymi zaletami są przestronne wnętrze, wysokiej klasy materiały, a także wiele innowacyjnych technologii. Od tego roku spalinowy Transit jest jednak jeszcze lepszy. Najbardziej zauważalne zmiany dostępne są we wnętrzu. Transit otrzymał bowiem najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy Forda SYNC 4, z którego można korzystać za pomocą 12-calowego ekranu dotykowego. Oferuje on dwukrotnie większą moc obliczeniową niż SYNC 3, a jednocześnie zapewnia bezprzewodowe aktualizacje Ford Power-Up. Z SYNC 4 połączona jest także automatyczna klimatyzacja EATC. Możliwości systemu są jednak dużo większe. Za jego pomocą kierowcy mogą śledzić m.in. natężenie ruchu na żywo, ceny paliw, pogodę czy dostępność parkingów. SYNC 4 wyznacza także trasy z uwzględnieniem zasięgu pojazdu, zaś Apple CarPlay i Android Auto są dostępne bezprzewodowo.
-
-
Ford Transit to także zupełnie nowe funkcjonalności ułatwiające korzystanie z samochodu. Najważniejsze z nich to elektryczny hamulec ręczny, przycisk Ford Power oraz dostęp bezkluczykowy (niedostępny w wersjach z podwójnymi bocznymi drzwiami i dla platformy do zabudowy). W Transicie teraz można mieć także kamery 360 stopni – zapewniają one widok z przodu, tyłu i boku pojazdu, a następnie mogą być łączone w jeden obraz albo wybierane indywidualnie. Zapewnia to kierowcom doskonałą widoczność całego otoczenia pojazdu i zmniejsza liczbę kolizji podczas manewrowania z małą prędkością. Na ten rok przygotowano także standaryzację funkcji w najpopularniejszej wersji wyposażenia Trend. Obejmuje ona podgrzewaną przednią szybę, automatyczne światła i wycieraczki, system kontroli pasa ruchu oraz funkcję zapobiegania kolizjom Pre Collision Assist.
W Transicie po modernizacji doszło także do aktualizacji systemów dbających o bezpieczeństwo podróżujących. Najważniejszą nowością jest funkcja automatycznego hamowania podczas cofania. Może ona wykrywać obiekty za pojazdem, ostrzegając kierowców o zagrożeniach, ale także automatycznie aktywować hamulce przy braku reakcji kierującego pojazdem.
Samochód może być także wyposażony w innowacyjnego asystenta przed kolizją Junction Assist. Wykorzystuje on przednią kamerę i radar, żeby wykrywać nadjeżdżające podczas skrętu w lewo pojazdy i określać, czy istnieje niebezpieczeństwo kolizji. W takich przypadkach pojazd aktywuje hamulce, aby zminimalizować albo całkowicie zapobiec skutkom kolizji. Opcja dostępna jest z tempomatem adaptacyjnym.
-