-
Jak każda dobra ciężarówka, Electric SuperVan dysponuje przestrzenią ładunkową za kierowcą; boczne drzwi ułatwiają załadunek i rozładunek, a Ford opracował bezpieczny system elektromagnetycznych zamków, które można otwierać i zamykać za pośrednictwem ekranu SYNC. Dzięki zestawowi kamer pokładowych, widzowie na całym świecie będą mogli śledzić przebieg ekstremalnie szybkich przejazdów SuperVana. Podobnie jak w Fordzie E-Transicie, kierowca może wyświetlać na ekranie w kabinie obraz z kilku kamer i przełączać się pomiędzy nimi, aby ułatwić określenie pozycji pojazdu. Udział Ford Performance i STARD w projektowaniu elementów sportowych jest natychmiast dostrzegalny; drapieżnie uformowane kształty przedniego splittera, progi boczne i tylny dyfuzor pasowałyby do samochodu wyścigowego, a pełne napięcia przetłoczenia w tylnej części nadwozia i płetwa na dachu, przechodząca w tylny spojler, generują siłę docisku i powodują, że Electric SuperVan lepiej trzyma się toru. Sportowe rozwiązania znajdziemy też w zawieszeniu, które wyposażono w cztery podwójne wahacze o różnych długościach. Przednia i tylna rama pomocnicza, wsporniki i hamulce stosowane w pojazdach wyczynowych zapewniają siłę hamowania i sterowność, które mogą sprostać ogromnej prędkości.
-
We wnętrzu Forda Pro Electric SuperVan znajduje się pełna klatka bezpieczeństwa i sportowe fotele spełniające normy bezpieczeństwa FIA, a także duży ekran dotykowy SYNC, przeniesiony z pojazdów seryjnych Forda, takich jak Ford Mustang Mach-E, służący do sterowania zaawansowanymi systemami łączności i informacji. W razie potrzeby kierowca może zrobić sobie przerwę w prowadzeniu Electric SuperVana, aby wyznaczyć trasę, znaleźć ładowarkę, połączyć się z siecią WiFi i wykonać połączenie telefoniczne – wszystko za pośrednictwem ekranu SYNC.
Ekran dotykowy umożliwia również wybór trybów jazdy, które dostosowują mapy momentu obrotowego, parametry układu hamowania odzyskowego i reakcje Electric SuperVana, do różnych scenariuszy jazdy:
Road – (droga) używany w rzadkich przypadkach „normalnej” jazdy
Track – (tor) zapewnia najlepsze parametry dla osiągania wysokiej prędkości i pokonywania zakrętów na torze z oponami typu slick
Drag – (wyścigi równoległe) zapewnia maksymalne przyspieszenie na torach wyścigów równoległych na oponach radialnych
Drift – spektakularne drifty, pokazy zwrotności i jazda po śniegu
Rally – (rajd) optymalne osiągi na asfaltowych i szutrowych odcinkach rajdowych, na oponach specjalnych
Za dalsze podnoszenie osiągów odpowiada zestaw systemów, obejmujący kontrolę trakcji, kontrolę startu, ogranicznik prędkości na pit-lane oraz układ trzystopniowego hamowania regeneracyjnego, które przekazuje odzyskaną energię do akumulatora – podobnie jak funkcja L Mode w E-Transicie. Przy niskiej prędkości tryb ECO utrzymuje optymalną sprawność silników, włącza najoszczędniejszy tryb hamowania regeneracyjnego i wyłącza napęd na tylną oś. Aby uzyskać maksymalną prędkość, wystarczy nacisnąć przycisk E-Boost, dzięki któremu kierowca ma pod ręką chwilowe zwiększenie mocy i momentu obrotowego.
Tryb Tyre Cleaning Mode może zapewnić ekscytujące wrażenia; ta nowa funkcja całkowicie hamuje koła jednej osi, jednocześnie napędzając drugą, co powoduje palenie opon przedniej lub tylnej osi – pozwala to na oczyszczenie i rozgrzanie opony przed startem w zawodach.
Podobnie jak nowoczesny samochód wyścigowy – oraz ciężko pracujące samochody dostawcze Forda – Electric SuperVan może przesyłać w czasie rzeczywistym dane do oprogramowania umożliwiającego zdalne zarządzanie pojazdem. Firmy mogą wykorzystać systemy Ford Pro E-Telematics lub FordPass Pro do monitorowania stanu i kontroli bezpieczeństwa swojej floty; podobnie inżynierowie Ford Performance mogą monitorować Electric SuperVana na torze za pomocą specjalnie opracowanego oprogramowania zarządzającego, które przetwarza dane otrzymywane na żywo na informacje o prędkości, czasach okrążeń i pracy systemów.
Electric SuperVan nie tylko demonstruje zaawansowaną wiedzę Forda na temat pojazdów elektrycznych i łączności, ale jest również eksperymentem naukowym, pozwalającym badać kwestie wysokich prędkości. Wymagające scenariusze jazdy, jakim jest poddawany pojazd i pozbawiona ograniczeń koncepcja konstrukcyjna pozwalają Fordowi poszerzać zakres kompetencji inżynierii pojazdów elektrycznych i komunikacji, co posłuży do udoskonalenia przyszłych samochodów wyścigowych i pojazdów seryjnych oraz oprogramowania i usług.
W Goodwood za kokpitem tej gorącej ciężarówki zasiądzie Romain Dumas, kierowca-ekspert, którego zadaniem będzie uwolnienie pełnych możliwości Electric SuperVana. Dorobek Dumasa w dziedzinie wyścigów samochodów elektrycznych jest bezprecedensowy; ustanowił on rekordy w wyścigach górskich Goodwood i Pikes Peak, a także jest rekordzistą okrążenia Północnej Pętli toru Nürburgring, na którym wygrał cztery razy w wyścigach 24-godzinnych. Do bogatych doświadczeń Dumasa należy również rekord przejechanej odległości w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, tytuł mistrza świata FIA World Endurance Championship oraz zwycięstwo w klasie w Rajdzie Monte Carlo.
-