Nowy Ford Puma zaprezentowany na 80. Rajdzie Polski

Od debiutu w latach 70. po współczesne triumfy. Ford konsekwentnie pokazuje, że jest siłą, z którą trzeba się liczyć w świecie rajdów. Zespół M-Sport, Ford i rajdowa Puma Rally1 kontynuują długą tradycję startów. Natomiast w salonach można znaleźć nową odsłonę Pumy, która podczas 80. Rajdu Polski została zaprezentowana w serwisowej strefie zespołu M-Sport.


80. Rajd Polski to jedno z najbardziej ekscytujących wydarzeń w krajowym motorsporcie. To również idealna okazja, by przyjrzeć się historii Forda w Rajdowych Mistrzostwach Świata oraz nowej Pumie, która premierowo pojawiła się w namiotach ekipy M-Sport – tuż obok rajdowych samochodów przygotowanych do startu. – To fantastyczne, że mogę po raz kolejny być w tym miejscu i brać udział w rywalizacji podczas Rajdu Polski. Ostatni raz byliśmy tutaj w 2017 roku. W 2009 roku rajd ten został po raz pierwszy rundą WRC i wtedy też odnieśliśmy wielki sukces startując naszym Fordem Focusem RS WRC – powiedział Malcolm Wilson, Dyrektor Zarządzający M-Sport Ltd.

Historia Forda w rajdach

Ford rozpoczął swoją przygodę z WRC w latach 70. wprowadzając do rywalizacji model Escort RS1600. Rajdówka pokazała swoje możliwości zdobywając liczne zwycięstwa i stała się ikoną WRC dzięki swojej niezawodności, mocy i zdolności do radzenia sobie na najtrudniejszych odcinkach specjalnych
W latach 80. Ford wprowadził model Sierra RS Cosworth z potężnym turbodoładowanym silnikiem. Na koncie tego modelu znajdują się liczne zwycięstwa w rajdach na całym świecie, a cywilna odmiana tego modelu stała się jednym z najbardziej pożądanych samochodów na świecie. Jej charakterystyczne tylne skrzydło i agresywna sylwetka stały się ikoną lat 80.

Następnym krokiem rajdowej ewolucji Forda był model Escort RS Cosworth. Zbudowany w latach 90. odniósł wiele sukcesów w WRC. Duże tylne skrzydło stało się jego znakiem rozpoznawczym, a model ten do dzisiaj pozostaje jednym z najbardziej cenionych samochodów rajdowych tamtej epoki.
Pod koniec lat 90. w WRC zadebiutował nowy gracz – Ford Focus WRC. Rajdówka szybko zdobyła uznanie dzięki swojej zaawansowanej technologii i doskonałym osiągom. Za kierownicą auta zasiadał między innymi Colin McRae czy Marcus Grönholm. Ich sukcesy sprawiły, że Ford stał się synonimem innowacji i doskonałości w rajdach.

W 2011 roku Ford wprowadził do WRC nowego zawodnika. Ford Fiesta WRC napędzany był nowoczesnym, turbodoładowanym silnikiem, a dzięki zaawansowanej aerodynamice stał się jednym z najbardziej konkurencyjnych samochodów w rajdach tamtego okresu. W 2017 roku Sébastien Ogier, za kierownicą Fiesty WRC, zdobył tytuł mistrza świata.
W 2022 roku Ford zaprezentował nową maszynę – to Ford Puma Rally1, rozpoczynając tym samym nowy rozdział rajdowej historii. Puma Rally1 została opracowana przez zespół M-Sport i wyposażona jest w hybrydowy układ napędowy łączący moc silnika spalinowego z wydajnością jednostki elektrycznej. Puma Rally1 szybko stała się groźnym rywalem na trasach WRC, wielokrotnie stając na podium i przyciągając uwagę swoim nowoczesnym designem i technologicznymi innowacjami. Zespół M-Sport Ford, z takimi kierowcami jak Adrien Fourmaux oraz Gus Greensmith kontynuuje walkę o trofea, a sukcesy Pumy Rally1 pokazują, że Ford wciąż jest siłą, z którą trzeba się liczyć.


Puma w nowej odsłonie

Nowy Ford Puma dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: Titanium, ST-Line, ST-Line X oraz ST. Gama silnikowa opiera się o wielokrotnie nagradzany silnik 1.0 EcoBoost, dostępny w czterech konfiguracjach z systemem miękkiej hybrydy, oferujący niskie spalanie i przyjemną dynamikę.
1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM jest dostępny zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Powershift. Puma jest dostępna także w znacznie mocniejszej wersji o mocy 155 KM – dostępnej z automatyczną skrzynią biegów Powershift. Na szczycie oferty znajduje się dostępny jedynie w Pumie ST wariant 1.0 EcoBoost Hybrid 170 KM Powershift. Model ten może się pochwalić przyspieszeniem od 0 do 100 km/h wynoszącym 7,4 s, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym według metodologii WLTP to jedynie 6 litrów na 100 km.
Usportowione modele Forda są żywym dowodem na to, jak blisko mogą znajdować się auta produkcyjne i te stworzone do wyczynowych wyzwań. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii oraz inspiracji czerpanej prosto z motorsportu, Ford Performance łączy w swoich pojazdach codzienną funkcjonalność z dynamiką i osiągami. Aktualna oferta Forda obejmuje również usportowioną wersję modelu Puma. Przygotowana przez Ford Performance odmiana ST oferuje dynamiczną jazdę i nowoczesne technologie. – Na co dzień jeżdżę właśnie Fordem Pumą, który daje mi dużo radości z jazdy. Dzisiaj podczas Rajdu Polski zasiadam za kierownicą rajdówki Pumy Rally1 – powiedział Adrien Fourmaux, kierowca zespołu M-Sport.


Puma ST została wyposażona w zaawansowane sportowe zawieszenie, a co więcej można ją wyposażyć w dodatkowo utwardzone zawieszenie Performance. Samochód charakteryzuje się sportowymi, kubełkowymi, podgrzewanymi fotelami Ford Performance z tapicerką z elementami skóry ekologicznej z czerwonymi przeszyciami.
Samochód oferuje 456 litrów przestrzeni bagażowej z 80-litrowym MegaBoxem pod podłogą bagażnika.
Nowa Puma jest dostępna w sześciu przyciągających wzrok kolorach, między innymi nowością jest lakier Cactus Grey, będący jej wizytówką. Dla modelu przewidziano felgi aluminiowe o rozmiarze od 17 do 19 cali, w zależności od wersji.


źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Ford

Nowy Ford Kuga – co czyni go wyjątkowym SUV-em na rynku?
Nowy Ford Kuga – co czyni go wyjątkowym SUV-em na rynku?

FORD | Kuga nowy model to nie tylko gruntownie zmieniony design, który czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym

Odeta Moro – AutentycznE rozmowy w E-Transicie
Odeta Moro – AutentycznE rozmowy w E-Transicie

FORD Odeta Moro swoją przygodę z radiem i telewizją zaczęła ponad dwie dekady temu i do dzisiaj jest wierna swojemu dziennikarskiemu powołaniu

Droga do Dakaru. Seria filmów Ford Performance pokazuje przygotowania do najtrudniejszego rajdu na świecie
Droga do Dakaru. Seria filmów Ford Performance pokazuje przygotowania do najtrudniejszego rajdu na świecie

FORD | przedstawia rozwój Raptora T1+ w specjalnie przygotowanych przez Ford Performance filmowych reportażach

Najnowsze oferty

Ford Puma ST-Line 1.0 EcoBoost 125 KM A7
  • Model: Puma
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Ford Puma ST-Line 1.0 EcoBoost 125 KM A7 dostępny od ręki
  • Model: Puma
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Ford Focus ST-Line X 1.0 EcoBoost HYBRID 155KM A7 Kombi
  • Model: Focus
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony