Splitter z wytłoczonym oznakowaniem Ford Performance zintegrowany z przednim zderzakiem, nie tylko podkreśla sportowe cechy nowej Pumy ST, ale także zwiększa siłę docisku przedniej części pojazdu o prawie 80% w stosunku do wersji standardowej Pumy. Rzucające się w oczy elementy aerodynamiki to duży spojler dachowy i charakterystyczny tylny dyfuzor, natomiast rozpoznawalne z daleka górna i dolna osłona chłodnicy zostały zaprojektowane tak, aby poprawić chłodzenie silnika.
Puma ST ze skrzynią Powershift znajdzie się w ofercie w gamie sześciu kolorów – wśród nich z dostępnym wyłącznie dla tej wersji lakierem Azura Blue. Błyszczące, czarne wykończenie dachu, obramowania osłony chłodnicy, bocznych wlotów powietrza, obudów lusterek zewnętrznych i tylnego spojlera dachowego identyfikują tę wersję SUV-a, podobnie jak wykończenie standardowych 19-calowych felg aluminiowych w kolorze magnetite.
Wśród standardowych elementów podnoszących atrakcyjność wnętrza znalazły się: opracowane przez Ford Performance sportowe fotele, pokryte luksusową syntetyczną skórą Sensico, indukcyjna ładowrka do smartfonów, podgrzewana przednia szyba Quickclear, przednie i tylne czujniki parkowania, czujnik deszczu, modem FordPass Connect, oraz system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Dostępne są również systemy wspomagania kierowcy: Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją autonomicznego hamowania na skrzyżowaniu, System wspomagający parkowanie, System ostrzegający przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania, oraz Tempomat adaptacyjny.
Warto zauważyć, że Puma ST z przekładnią Powershift potwierdza wszechstronność modeli Ford Performance, zachowując pełną przestrzeń i funkcjonalność – 456 litrów przestrzeni bagażowej przy pełnym komplecie pasażerów, a także innowacyjny Ford MegaBox, czyli 80‑litrowy schowek pod podłogą bagażnika, zdolny pomieścić dwie torby golfowe w pozycji pionowej.