Nowy Mustang siódmej generacji wygrywa mistrzostwa Formuły Drift w barwach Forda i RTR

Ford, firma RTR Vehicles oraz kierowca Chelsea DeNofa świętują zakończenie sezonu na najwyższym podium mistrzostw Formula Drift 2023. DeNofa startował z zespołem RTR za kierownicą Mustanga Spec 5-FD, który dzieli DNA z nowym Fordem Mustangiem siódmej generacji z rocznika modelowego 2024.

Mustang został stworzony do rywalizowania, zarówno w drifcie, jak i na torach drogowych. Cieszymy się, że to pierwsze mistrzostwo przypadło właśnie nowemu Mustangowi” – powiedział Joe Bellino, menedżer ds. marketingu Mustanga. „Jesteśmy przekonani, że jest to pierwsze z wielu trofeów, które zdobyliśmy w zdominowanym przez nas sezonie.

Pracując równolegle z Fordem, RTR opracował trzy Mustangi RTR Spec 5-FD z nowym nadwoziem opartym na seryjnym Mustangu. Dodatkowymi usprawnieniami związanymi z rywalizacją w zawodach było zwiększenie mocy do ponad 1300 koni mechanicznych i modyfikacja zawieszenia.

Trzy pojazdy biorące udział w zawodach reprezentowały najważniejszą ewolucję Mustanga Formuły Drift od lat. Były również prowadzone przez najlepszych kierowców driftowych na świecie z zespołu Drift Team RTR Vehicles: Vaughna Gittina Jr, Chelsea DeNofę, Adama LZ i najnowszego członka zespołu, trzykrotnego mistrza Jamesa Deane’a.


„To niesamowite osiągnięcie naszego zespołu, który dzięki wsparciu Ford Performance zdobył pierwsze mistrzostwo w nowym Mustangu” – powiedział Vaughn Gittin Jr. „Pamiętam, że 20 lat temu, kiedy po raz pierwszy jeździłem Mustangiem, ludzie patrzyli na mnie z rezerwą, a teraz model Mustang jest ikoną tego sportu i coraz częściej pojawia się na imprezach i w kulturze.

Wnioski i sugestie płynące z wyczynowego driftu doprowadziły również do udoskonaleń, wykraczających poza tor, takich jak pierwszy w historii Forda Mustanga i pierwszy w tym segmencie* elektroniczny hamulec driftowy.

Elektroniczny hamulec driftowy, który powstał we współpracy Forda i RTR, otworzył przed Mustangiem możliwości driftu z napędem na tylne koła przy zachowaniu funkcjonalności i atrakcyjności wizualnej tradycyjnego, mechanicznego hamulca ręcznego.


Hamulec driftowy jest częścią elektronicznego hamulca sportowo-parkingowego Mustanga, w który wyposażone są 2,3-litrowe Mustangi EcoBoost i 5,0-litrowe Mustangi V8 z automatyczną lub manualną skrzynią biegów i opcjonalnym pakietem Performance. Urządzenie wykorzystuje zaawansowaną elektronikę i naśladuje hydrauliczny hamulec, stosowany w Mustangach RTR Formula Drift, zapewniając ponad trzykrotnie większą siłę hamowania niż konwencjonalny mechaniczny hamulec ręczny.

*Klasą określane są samochody sportowe o dużej mocy, dysponujące napędem rozwijającym powyżej 300 KM. Hamulec driftowy jest przeznaczony wyłącznie do użytku na zamkniętych torach. Nigdy nie należy go używać na drogach publicznych. Szczegółowe informacje o ograniczeniach systemu znajdują się w instrukcji obsługi.

Źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Ford

Ford Transit Connect PHEV w Polsce 2025
Ford Transit Connect PHEV w Polsce 2025

Nowy Transit Connect plug-in hybrid (PHEV) oferuje klientom elastyczność benzynowo-elektrycznego układu napędowego

Ford Ranger Plug-in Hybrid - cena w Polsce 2025
Ford Ranger Plug-in Hybrid - cena w Polsce 2025

Nowy Ford Ranger w wersji hybrydowej plug-in jest już dostępny do zamawiania w Polsce


 

Nowy Mustang Mach-E 2025
Nowy Mustang Mach-E 2025

FORD | wprowadza szereg usprawnień do swojego elektrycznego SUV-a – Mustanga Mach-E – w roczniku modelowym 2025

Najnowsze oferty

Ford Kuga ST-Line 1.5 EcoBoost 150KM M6 FWD - dostępny od ręki
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 KM ST-Line A7
  • Model: Puma
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Ford Transit Connect 2.0 EcoBlue 102 KM M6 VAN L2 WYPRZEDAŻ 2024
  • Model: Transit Connect
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony