Nowy Ford Mustang GTD 2025

Potwierdzona moc i moment obrotowy Mustanga GTD, wraz z najnowocześniejszymi aktywnymi rozwiązaniami aerodynamicznymi, hamulcami węglowo-ceramicznymi i wewnętrznym tylnym zawieszeniem z półaktywnymi amortyzatorami, to kluczowe elementy, które mogą zdecydować o uzyskaniu czasu okrążenia toru Nürburgring poniżej siedmiu minut.

„Od samego początku skupialiśmy się na tym, aby Mustang GTD był pierwszym w historii supersamochodem o światowej klasy osiągach i duszy Mustanga” – powiedział Greg Goodall, główny inżynier programu Mustanga GTD. „Sercem GTD jest 5,2-litrowa jednostka V8 ze sprężarką mechaniczną, oferująca lepszy stosunek mocy do pojemności skokowej, niż silnik Porsche 911 GT3 RS.”

Doładowany mechanicznie silnik V8 o pojemności 5,2 litra stanowi rozwinięcie poprzednich jednostek Mustanga, między innymi korzysta z zastosowanego po raz pierwszy układu smarowania z suchą miską olejową, który pomaga utrzymać smarowanie długotrwale obciążanego silnika na torze pełnym zakrętów.

Układ olejowy z suchą miską olejową umożliwił również nieznaczne zwiększenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika do 7650 obr/min, co stanowi wzrost o 100 obr/min w stosunku do poprzedniej 5,2-litrowej jednostki V8. Zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy, tytanowy wydech oferowany w standardzie, mniejsze koło pasowe sprężarki miały również wpływ na obecną wartość mocy maksymalnej.

Nie tylko moc decyduje o maksymalnej prędkości, wynoszącej 325 km/h. Mustang GTD wyposażony jest także w system redukcji oporów powietrza, który może zmieniać kąt nachylenia tylnego spojlera i aktywować klapy pod przednią częścią samochodu, aby znaleźć właściwą równowagę między przepływem powietrza nie ograniczającym prędkości, a dociskiem, gwarantującym przyczepność, odpowiednio do warunków jazdy.

„Skorzystaliśmy z wiedzy utalentowanych inżynierów i projektantów, a także niezwykle zdolnego kierowcy, które połączyliśmy z mocą, możliwościami rozwiązań technicznych i aerodynamiką Mustanga GTD” – powiedział Goodall. „Nie możemy się doczekać, kiedy zrealizujemy zobowiązanie pokonania toru Mustangiem GTD w czasie poniżej 7 minut”.



źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Ford

Ford E-Transit Custom w Polsce - niezliczone możliwości konfiguracji
Ford E-Transit Custom w Polsce - niezliczone możliwości konfiguracji

Ford E-Transit Custom jest drugim w pełni elektrycznym samochodem dostawczym Forda, który pojawił się na rynku

Innowacyjne systemy zagospodarowania wnętrza w modelach Ford Pro
Innowacyjne systemy zagospodarowania wnętrza w modelach Ford Pro

Ford Pro od lat pokazuje coraz to nowe, autorskie rozwiązania ułatwiające obsługę i podnoszące jakość pracy

Ford Protect - program ochrony pogwarancyjnej
Ford Protect - program ochrony pogwarancyjnej

Ford Protect oferuje ochronę kluczowych podzespołów samochodu aż do 6 lat użytkowania lub przebiegu 180 tys. km

Najnowsze oferty

Ford Ranger Wildtrak 2.0 EcoBlue 170KM M6 4x4
  • Model: Ranger
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 95405 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2019
Ford Kuga ST-Line X 2.5 FHEV 180 KM eCVT FWD 2025
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025
Ford Transit Courier E-Transit Courier 136KM A1 FWD Van Limited
  • Model: Transit Courier
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 19 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony