-
Elektroniczny hamulec driftowy wprowadza nową technologię na tor wyścigowy, otwierając przed Mustangiem możliwości driftu z napędem na tylne koła przy zachowaniu funkcjonalności i atrakcyjności wizualnej tradycyjnego, mechanicznego hamulca ręcznego. System został zaprojektowany zarówno z myślą o początkujących kierowcach, którzy chcą poprawiać swoje umiejętności driftu, jak i o kierowcach doświadczonych, którzy otrzymują rozwiązanie gotowe do startu w zawodach. Mustang Dark Horse wyróżnia się również modernizacjami wizualnymi, które mają odzwierciedlać jego rangę w gamie wersji siódmej generacji i poprawiać możliwości wyścigowe.
„To coś więcej niż nowa nazwa. Dark Horse wprowadza do linii Mustanga nowy język stylistyczny, wyrafinowany, a jednocześnie idealnie odpowiadający jego podwójnemu przeznaczeniu – wysokim osiągom na ulicy i na torze – powiedział Joel Piaskowski, globalny dyrektor Ford Design. „Zmiany wizualne, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, sugerują, że Dark Horse koncentruje się na wysokich osiągach. Zmiany mechaniczne to potwierdzają, zapewniając kierowcy Dark Horse większą pewność siebie i kontrolę.”
Z przodu odważna grafika z efektem cienia otacza przyciemnione klosze reflektorów LED, które uzupełnia unikalny błyszczący czarny grill z trapezoidalnymi otworami i przeprojektowany dolny przedni zderzak z błyszczącymi „kłami”. Dolne listwy boczne, nieruchomy tylny spojler, oryginalny dyfuzor, nawiązujący do stylu wyścigów oraz przyciemnione poczwórne końcówki układu wydechowego świadczą o silnych sportowych aspiracjach modelu. Tradycyjne emblematy Mustanga zostały zastąpione nowym logo Dark Horse na przednich nadkolach, klapie bagażnika i progach drzwiowych, natomiast z przodu pozostała sylwetka słynnego kucyka, w ciemnej wersji anodowanej Dark Tarnish. We wnętrzu emblemat Dark Horse zastąpił typowe logo kucyka Mustanga na desce rozdzielczej i wyświetlanych grafikach cyfrowych wyświetlaczy. Każdy egzemplarz ma indywidualny numer podwozia.
Mustang w wersji Dark Horse wyróżnia się wyjątkowym lakierem metalicznym Blue Ember – o chłodnym, ciemnym odcieniu, który emituje ciepły blask, gdy padnie na niego światło, co nadaje ton ogólnemu wyrazistemu stylowi samochodu. Możliwe jest również wybranie naklejanych lub malowanych elementów graficznych wzdłuż dachu i w dół maski silnika, w różnych kolorach i stylach. Opcjonalny pakiet Appearance Package obejmuje ciemne zaciski hamulcowe Brembo Notorious Blue z jaśniejszym logo Grabber Blue.
Wnętrze wyróżniają: grubsza kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem, z anodyzowanymi, srebrnymi łopatkami zmiany biegów i przyciskiem trybu jazdy w zasięgu kciuka, wykończona przeszyciami w kolorze Indigo Blue na zamszowym materiale obszycia. Zaraz za nią mieści się 12,4-calowy cyfrowy zestaw zegarów, z konfigurowalnymi ustawieniami i szablonami dla różnych trybów jazdy. Kontrastujące niebieskie przeszycia na panelach drzwiowych i siedzeniach, mieszku dźwigni zmiany biegów i konsoli środkowej dodają kabinie charakteru, który dodatkowo podkreślają unikalne niebieskie pasy bezpieczeństwa. W zestawie Dark Horse Appearance Pack dodano siedzenia w kolorze Deep Indigo Blue z wyjątkową perforacją siedzeń, spod której przebijają się odcienie niebieskiego.
Listwy wewnętrzne, maskownice i otwory wentylacyjne są wykończone w kolorze Black Alley – ciemny metaliczny połysk zastępuje znane z innych poziomów wykończenia Mustanga jasne srebrne odcienie. W Mustangu Dark Horse, w egzemplarzach wyposażonych w sześciostopniową manualną skrzynię biegów TREMEC, znajduje się anodowana na niebiesko tytanowa dźwignia zmiany biegów, pusta w środku, aby nie zatrzymywała ciepła. Dark Horse jest również wyposażony w najnowszy system nagłośnienia B&O, z kompletem 12 głośników i subwooferem, gwarantujący wysoki komfort akustyczny i wyrazisty odsłuch.
-
-
MUSTANG DARK HORSE TO POWRÓT DO WYŚCIGÓW
Wprowadzenie na rynek wersji Dark Horse to preludium sportowych startów Mustangów, które będą konkurować na świecie w różnych seriach, w tym GT3, GT4 i NASCAR. Dark Horse S został zbudowany z myślą o sportach motorowych jako „odchudzona” wersja seryjnego modelu Dark Horse. Wszystkie zbędne części i elementy wykończenia zostały usunięte, wewnątrz znajduje się pełna klatka bezpieczeństwa z certyfikatem FIA, siatki ochronne, sportowy fotel z pasami bezpieczeństwa oraz wyścigowa kierownica z szybkozłączką. Inne elementy bezpieczeństwa to odłączanie instalacji elektrycznej i system przeciwpożarowy. Ford powraca jako producent do wyścigów GT3 z nowym Mustangiem GT3 IMSA, który również będzie w sprzedaży, po wyścigu 24-godzinnym Daytona w 2024 roku. Stworzony przez Ford Performance i Multimatic, napędzany 5,4-litrowym silnikiem V8 Ford Mustang GT3 oznacza pełen wyścigowy potencjał Forda Mustanga udostępniony klientom na całym świecie. W sezonie 2023 zadebiutuje również nowy Mustang GT4, który będzie mógł startować w klasach GT4 w IMSA, SRO i FIA GT. Nowa wersja Mustanga zadebiutuje również w przyszłym sezonie w serii Australian Supercars, a w kolejnych latach nowo zaprojektowane modele wystartują w serii pucharowej NASCAR oraz w wyścigach NHRA Factory X.
___
źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.