Ford Pro wprowadza na rynek cztery nowe modele z napędem typu Plug-In Hybrid
Nowy E-Transit Custom firmy Ford Pro stawia sobie za cel zelektryfikowanie i zwiększenie produktywności sektora jednotonowych samochodów dostawczych
Focus ST Kombi | Zużycia paliwa l/100 km | Osiągi | ||||||
Silniki benzynowe | Moc | CO2 | Cykl miejski | Cykl pozamiejski Cykl miejski | Zużycie średnie | Prędkość maksymalna km/h | 0-100 km/h | 50-100 km/h |
2,3 EcoBoost (6-biegowa manualna) | 280 | 179 | 10,8 | 6,2 | 7,9 | 250 | 5,8 | Do prezentacji w późniejszym terminie |
2,0 EcoBlue (6-biegowa manualna) | 190 | 125 | 5,9 | 4,2 | 4,8 | 220 | 7,7 | Do prezentacji w późniejszym terminie |
Focus ST 5-drzwiowy | Zużycia paliwa l/100 km | Osiągi | ||||||
Silniki benzynowe | Moc KM |
CO2 g/km |
Cykl miejski | Cykl pozamiejski Cykl miejski |
Zużycie średnie | Prędkość maksymalna km/h | 0-100 km/h sek. |
50-100 km/h sek.* |
2,3 EcoBoost (6-biegowa manualna) | 280 | 179 | 10,8 | 6,2 | 7,9 | 250 | 5,7 | 4 |
2,0 EcoBlue (6-biegowa manualna) | 190 | 125 | 5,9 | 4,2 | 4,8 | 220 | 7,6 | 7,3 |
* Na 4. biegu
-
Focus ST 5-drzwiowy | Masa własna (kg) | Masa całkowita pojazdu (kg) | Masa całkowita z przyczepą (kg) | Max. masa przyczepy (z hamulcami) (kg) | Max. masa przyczepy (bez hamulca) (kg) |
2,3 EcoBoost 280 KM (6-biegowa manualna) | 1508 | 2000 | 3600 | 1600 | 750 |
2,0 EcoBlue 190 KM (6-biegowa manualna) | 1548 | 2040 | 3840 | 1800 | 750 |
Focus ST Kombi | Masa własna (kg)** | Masa całkowita pojazdu (kg) | Masa całkowita z przyczepą (kg) | Max. masa przyczepy (z hamulcami) (kg) | Max. masa przyczepy (bez hamulca) (kg) |
2,3 EcoBoost 280 KM (6-biegowa manualna) | 1543 | 2065 | 3665 | 1600 | 750 |
2,0 EcoBlue 190 KM (6-biegowa manualna) | 1585 | 2105 | 3905 | 1800 | 750 |
** Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy pełnym poziomie płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp. Specyfikacja mas dotyczy modelu podstawowego.
Podane limity przedstawiają maksymalną zdolność pojazdu do holowania na wzniesieniu o nachyleniu 12% na wysokości 0 m n.p.m. podczas ruszania przy obciążeniu do masy całkowitej. Osiągi i oszczędność auta zmniejszą się, jeśli jest używane do holowania przyczepy. Masa całkowita z przyczepą to masa własna pojazdu plus masa przyczepy.
-
Wymiary (mm) | Focus ST 5-drzwiowy | Focus ST Kombi |
Nadwozie | ||
Długość całkowita | 4388 | 4668 |
Szerokość z lusterkami/bez/ze złożonymi (mm) | 1979/1825/1848 | 1979/1825/1848 |
Wysokość całkowita (z anteną) | 1458 | 1492 |
Rozstaw osi | 2700 | 2700 |
Rozstaw kół przednich | 1567 | 1567 |
Rozstaw kół tylnych | 1556 | 1556 |
Zwis przedni | 908 | 909 |
Zwis tylny | 780 | 1059 |
Prześwit (auto nieobciążone) | 120 | 118 |
Prześwit (auto obciążone) | 103 | 101 |
Wnętrze | ||
Odległość od siedziska do dachu z przodu | 987 | 987 |
Maksymalna przestrzeń na nogi z przodu | 1109 | 1109 |
Szerokość na wysokości ramion z przodu | 1421 | 1421 |
Przestrzeń na wysokości bioder z przodu | 1364 | 1364 |
Odległość od siedziska do dachu z tyłu | 965 | 1008 |
Przestrzeń na nogi z tyłu | 918 | 918 |
Szerokość na wysokości ramion z tyłu | 1395 | 1395 |
Szerokość na wysokości bioder z tyłu | 1325 | 1325 |
Pojemność bagażnika (l) * | ||
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z pełnym kołem zapasowym) | Nie dot. | 541 |
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z dojazdowym kołem zapasowym) | 273 | 575 |
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z zestawem naprawczym opon) | 375 | 608 |
Dwumiejscowy wariant ustawienia foteli, do poziomu dachu (z pełnym kołem zapasowym) | Nie dot. | 1576 |
Dwumiejscowy wariant ustawienia foteli, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym) | 1250 | 1620 |
Dwumiejscowy wariant ustawienia foteli, do poziomu dachu (z zestawem naprawczym opon) | 1354 | 1653 |
Wymiary przedziału bagażowego (mm) | ||
Długość bagażnika na wysokości podłogi do 1. rzędu siedzeń | 1568 | 1835 |
Długość bagażnika na wysokości podłogi do 2. rzędu siedzeń | 788 | 1047 |
Szerokość bagażnika pomiędzy nadkolami | 1016 | 1150 |
Maksymalna szerokość otworu bagażnika | 1018 | 1051 |
Szerokość otworu bagażnika przy podłodze | 998 | 1078 |
Wysokość otworu bagażnika | 613 | 702 |
Wysokość krawędzi załadunku | 667 | 626 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | ||
Benzyna/Diesel | 52/47 | 52/47 |
*Pomiar zgodnie z ISO 3832. Wymiary mogą się różnić w zależności od modelu i wyposażenia. Specyfikacja wymiarów dotyczy modelu podstawowego.
-
*Zależnie od specyfikacji pojazdu i wybranych opcji. Niektóre funkcje dostępne tylko w połączeniu z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów, będą oferowane pod koniec 2019 roku
-
System | Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem w kolumnie Oprogramowanie stabilizowania momentu obrotowego w układzie kierowniczym |
Przełożenie | 11.6:1 |
Średnica zawracania (m) między krawężnikami | 11.3 |
Zawieszenie przednie | Niezależne, na kolumnach MacPhersona, z przesuniętymi sprężynami śrubowymi i dwururowymi amortyzatorami gazowymi (trójrurowe dla wersji z CCD), z dolnym wahaczem „L” na przednich tulejach i tulejach tylnych o zróżnicowanej sztywności, montowanym do izolowanej, wzmocnionej ramy pomocniczej. Unikalna dla Focusa ST geometria przednich i tylnych przegubów zwrotnic, dostrojone amortyzatory i sprężyny śrubowe. System płynnie kontrolowanego tłumienia (CCD) dla wersji 5-drzwiowych (w standardzie w wersji 2,3 EcoBoost, opcjonalne dla 2,0 EcoBlue)‑ |
Zawieszenie tylne | Niezależne, wielowahaczowe z długim i krótkim wahaczem (SLA), z izolowaną ramą pomocniczą Unikalna geometria dla wersji kombi. Tylny amortyzator dwururowy (trójrurowe dla wersji z CCD) z mocowaniami typu dual path. Unikalne dla Focusa ST dostrojenie amortyzatorów i sprężyn śrubowych. System płynnie kontrolowanego tłumienia (CCD) dla wersji 5-drzwiowych (w standardzie w wersji 2,3 EcoBoost, opcjonalne dla 2,0 EcoBlue)‑ |
Przednie | Tylne | |
Hamowania | Układ dwuobwodowy, krzyżowy, sterowany hydraulicznie, elektryczne wspomaganie hamulców. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu. Pełne tarcze z tyłu. Czterokanałowy elektronicznie sterowany układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBD), elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) i wspomaganie hamowania awaryjnego (EBA). Układ awaryjnego hamowania (AEB) jako część systemu aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów. | |
Wymiary tarcz (mm) | Ø330 x 27 | Ø302 x 11 |
Średnice tłoczków hamulcowych (mm) | 2 x Ø44 | Ø36 or Ø38 |
2,3-litra EcoBoost (280 KM) | ||
Typ | Rzędowy, czterocylindrowy, benzynowy, turbodoładowany, montowany poprzecznie | |
Pojemność skokowa | cm3 | 2,261 |
Średnica cylindra | mm | 87,6 |
Skok tłoka | mm | 94 |
Stopień sprężenia | 10,0:1 | |
Maks moc | KM (kW) | 280 (206) |
przy obr./min. | 5500 | |
Maks. moment obrotowy | Nm | 420 |
przy obr./min. | 3000-4000 | |
Układ rozrządu | DOHC, 4 zawory na cylinder | |
Cylindry | 4, rzędowy | |
Głowica cylindra | Aluminiowe, odlewane | |
Blok | Aluminiowe, odlewane | |
Napęd rozrządu | 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu | |
Wał korbowy | Ze stali kutej, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych | |
Sterowanie pracą silnika | Bosch MED17 z magistralą CAN i indywidualną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra. Oprogramowanie FGEC | |
Wtrysk paliwa | Wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni | |
Czystość spalin | Euro 6d-TEMP | |
Redukcja emisji | Filtr cząstek stałych | |
Turbosprężarka | Turbosprężarka o niskiej bezwładności i stałej geometrii z system podtrzymania ciśnienia doładowania eliminującym opóźnienia reakcji, elektronicznie sterowany zawór upustu spalin | |
Układ olejowy | System smarowania ciśnieniowego z mechaniczną pompą oleju | |
System chłodzenia | Pompa płynu chłodzącego z termostatem i zaworami, z systemem sterowania temperaturą | |
Przekładnia | 6-biegowa skrzynia manualna | |
Przełożenia | 6: 0,686 5: 0,821 4: 1,029 3: 1,321 2: 1,952 1: 3,231 Wsteczny: 3,343 Przeł. główne: 4,063 |
2.0-litra EcoBlue (190 KM) | ||
Typ | Rzędowy, czterocylindrowy turbodiesel, montowany poprzecznie | |
Pojemność skokowa | cm3 | 00:00,0 |
Średnica cylindra | mm | 84 |
Skok tłoka | mm | 90 |
Stopień sprężenia | 16,0:1 | |
Maks moc | KM (kW) | 190 (140) |
przy obr./min. | 3500 | |
Maks. moment obrotowy | Nm | 400 |
przy obr./min. | 2000 | |
Układ rozrządu | DOHC, 4 zawory na cylinder | |
Cylindry | 4 w rzędzie | |
Głowica cylindra | Aluminiowe, odlewane | |
Blok | Żeliwny, odlewany | |
Napęd rozrządu | Dwurzędowy pasek rozrządu o niskim tarciu w kąpieli olejowej, automatyczny napinacz | |
Wał korbowy | kute Ze stali kutej, 4 przeciwciężary, 5 łożysk głównych | |
Sterowanie pracą silnika | System sterowania wtryskiem Common Rail silników Forda | |
Wtrysk paliwa | Bezpośredni wtrysk paliwa Common-rail, z 8-dyszowymi wtryskiwaczami piezo-elektrycznymi | |
Czystość spalin | Euro 6d-TEMP | |
Redukcja emisji | Wysoko i niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin w połączeniu z mokrym chłodzeniem ładunku; selektywna redukcja końcowego oczyszczenia | |
Turbosprężarka | Turbosprężarka o niskim momencie bezwładności wirnika i zmiennej geometrii, sterowana elektronicznie | |
Układ olejowy | System smarowania ciśnieniowego z przepływowym filtrem oleju, pompa oleju o zmiennej wydajności | |
System chłodzenia | Napędzana z rozrządu pompa płynu chłodzącego z termostatem | |
Przekładnia | 6-biegowa skrzynia manualna | |
Przełożenia |
6: 0,536 |
Informacje zawarte w niniejszych materiałach prasowych oparte są o najaktualniejsze wstępne specyfikacje techniczne, jakie były dostępne w momencie publikacji. Ford prowadzi politykę stałego doskonalenia produktów i zastrzega sobie prawo do zmian w podanych specyfikacjach.
___
źródło: Ford Polska
Ford Pro wprowadza na rynek cztery nowe modele z napędem typu Plug-In Hybrid
Nowy E-Transit Custom firmy Ford Pro stawia sobie za cel zelektryfikowanie i zwiększenie produktywności sektora jednotonowych samochodów dostawczych