OSIĄGI I ZUŻYCIE PALIWA
Focus ST Kombi |
|
|
Zużycia paliwa l/100 km |
Osiągi |
Silniki benzynowe |
Moc |
CO2 |
Cykl miejski |
Cykl pozamiejski Cykl miejski |
Zużycie średnie |
Prędkość maksymalna km/h |
0-100 km/h |
50-100 km/h |
2,3 EcoBoost (6-biegowa manualna) |
280 |
179 |
10,8 |
6,2 |
7,9 |
250 |
5,8 |
Do prezentacji w późniejszym terminie |
2,0 EcoBlue (6-biegowa manualna) |
190 |
125 |
5,9 |
4,2 |
4,8 |
220 |
7,7 |
Do prezentacji w późniejszym terminie |
Focus ST 5-drzwiowy |
|
|
Zużycia paliwa l/100 km |
Osiągi |
Silniki benzynowe |
Moc KM |
CO2 g/km |
Cykl miejski |
Cykl pozamiejski Cykl miejski |
Zużycie średnie |
Prędkość maksymalna km/h |
0-100 km/h sek. |
50-100 km/h sek.* |
2,3 EcoBoost (6-biegowa manualna) |
280 |
179 |
10,8 |
6,2 |
7,9 |
250 |
5,7 |
4 |
2,0 EcoBlue (6-biegowa manualna) |
190 |
125 |
5,9 |
4,2 |
4,8 |
220 |
7,6 |
7,3 |
* Na 4. biegu
-
MASY
Focus ST 5-drzwiowy |
Masa własna (kg) |
Masa całkowita pojazdu (kg) |
Masa całkowita z przyczepą (kg) |
Max. masa przyczepy (z hamulcami) (kg) |
Max. masa przyczepy (bez hamulca) (kg) |
2,3 EcoBoost 280 KM (6-biegowa manualna) |
1508 |
2000 |
3600 |
1600 |
750 |
2,0 EcoBlue 190 KM (6-biegowa manualna) |
1548 |
2040 |
3840 |
1800 |
750 |
Focus ST Kombi |
Masa własna (kg)** |
Masa całkowita pojazdu (kg) |
Masa całkowita z przyczepą (kg) |
Max. masa przyczepy (z hamulcami) (kg) |
Max. masa przyczepy (bez hamulca) (kg) |
2,3 EcoBoost 280 KM (6-biegowa manualna) |
1543 |
2065 |
3665 |
1600 |
750 |
2,0 EcoBlue 190 KM (6-biegowa manualna) |
1585 |
2105 |
3905 |
1800 |
750 |
** Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy pełnym poziomie płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp. Specyfikacja mas dotyczy modelu podstawowego.
Podane limity przedstawiają maksymalną zdolność pojazdu do holowania na wzniesieniu o nachyleniu 12% na wysokości 0 m n.p.m. podczas ruszania przy obciążeniu do masy całkowitej. Osiągi i oszczędność auta zmniejszą się, jeśli jest używane do holowania przyczepy. Masa całkowita z przyczepą to masa własna pojazdu plus masa przyczepy.
-
WYMIARY
Wymiary (mm) |
Focus ST 5-drzwiowy |
Focus ST Kombi |
Nadwozie |
|
|
Długość całkowita |
4388 |
4668 |
Szerokość z lusterkami/bez/ze złożonymi (mm) |
1979/1825/1848 |
1979/1825/1848 |
Wysokość całkowita (z anteną) |
1458 |
1492 |
Rozstaw osi |
2700 |
2700 |
Rozstaw kół przednich |
1567 |
1567 |
Rozstaw kół tylnych |
1556 |
1556 |
Zwis przedni |
908 |
909 |
Zwis tylny |
780 |
1059 |
Prześwit (auto nieobciążone) |
120 |
118 |
Prześwit (auto obciążone) |
103 |
101 |
Wnętrze |
|
|
Odległość od siedziska do dachu z przodu |
987 |
987 |
Maksymalna przestrzeń na nogi z przodu |
1109 |
1109 |
Szerokość na wysokości ramion z przodu |
1421 |
1421 |
Przestrzeń na wysokości bioder z przodu |
1364 |
1364 |
Odległość od siedziska do dachu z tyłu |
965 |
1008 |
Przestrzeń na nogi z tyłu |
918 |
918 |
Szerokość na wysokości ramion z tyłu |
1395 |
1395 |
Szerokość na wysokości bioder z tyłu |
1325 |
1325 |
Pojemność bagażnika (l) * |
|
|
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z pełnym kołem zapasowym) |
Nie dot. |
541 |
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z dojazdowym kołem zapasowym) |
273 |
575 |
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z zestawem naprawczym opon) |
375 |
608 |
Dwumiejscowy wariant ustawienia foteli, do poziomu dachu (z pełnym kołem zapasowym) |
Nie dot. |
1576 |
Dwumiejscowy wariant ustawienia foteli, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym) |
1250 |
1620 |
Dwumiejscowy wariant ustawienia foteli, do poziomu dachu (z zestawem naprawczym opon) |
1354 |
1653 |
Wymiary przedziału bagażowego (mm) |
|
|
Długość bagażnika na wysokości podłogi do 1. rzędu siedzeń |
1568 |
1835 |
Długość bagażnika na wysokości podłogi do 2. rzędu siedzeń |
788 |
1047 |
Szerokość bagażnika pomiędzy nadkolami |
1016 |
1150 |
Maksymalna szerokość otworu bagażnika |
1018 |
1051 |
Szerokość otworu bagażnika przy podłodze |
998 |
1078 |
Wysokość otworu bagażnika |
613 |
702 |
Wysokość krawędzi załadunku |
667 |
626 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) |
|
|
Benzyna/Diesel |
52/47 |
52/47 |
*Pomiar zgodnie z ISO 3832. Wymiary mogą się różnić w zależności od modelu i wyposażenia. Specyfikacja wymiarów dotyczy modelu podstawowego.
-
SYSTEMY POPRAWIAJĄCE OSIĄGI*
- Tryby jazdy – Slippery/Wet (Śliska nawierzchnia), Normal, Sport, Track (Jazda na torze)
- Układ zapobiegający poślizgowi kół podczas ruszania (TCS)
- Funkcja wyrównania obrotów silnika Rev-matching
- Wskaźnik sygnalizacji zmiany biegu
SYSTEMY WSPIERAJĄCE KIEROWCĘ*
- Asystent parkowania 2 z funkcją wspomagania wyjazdu z parkingu (Active Park Assist 2 + Park-Out Assist)
- Tempomat adaptacyjny (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (Speed Sign Recognition) i systemem utrzymania na środku pasa ruchu (Lane Centering)
- Reflektory adaptacyjne Full LED z systemem doświetlania przewidywanych zakrętów oraz dostosowania oświetlenia do znaków.
- Regulowany ogranicznik prędkości
- Inteligentny system oświetlenia
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku (BLIS)
- System ostrzegający przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania (Cross Traffic Alert)
- Wykrywanie odległości do pojazdu poprzedzającego (Distance Alert)
- System monitorowania koncentracji kierowcy (Driver Alert)
- System aktywnie pomagający uniknąć zderzenia poprzez ominięcie przeszkody (Evasive Steering Assist)
- System ostrzegający o kolizji czołowej (Forward Collision Warning)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- System automatycznego sterowania światłami drogowymi (Auto High Beam)
- Wyświetlacz przezierny (Head-up Display)
- Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
- Inteligentny tempomat
- Lane Keeping Alert - system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu
- Ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu
- Awaryjne wspomaganie hamowania (Dynamic Brake Support)
- Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów (Automated Emergency Braking)
- Szerokokątna kamera cofania
- System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Signe Recognition)
KOMFORT*
- System audio premium B&O
- System łatwego składania foteli
- Elektromechaniczny hamulec postojowy
- Wbudowany modem FordPass Connect z Hotspotem Wi-Fi
- Drzwi bagażnika - otwierane/ zamykane elektrycznie i bezdotykowo
- Podgrzewana kierownica
- Panoramiczny otwierany dach szklany
- Pokrętło zmiany biegów w konsoli
- SYNC3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym
- Ładowanie indukcyjne smartfonu
*Zależnie od specyfikacji pojazdu i wybranych opcji. Niektóre funkcje dostępne tylko w połączeniu z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów, będą oferowane pod koniec 2019 roku
-
UKŁAD KIEROWNICZY
System |
Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem w kolumnie Oprogramowanie stabilizowania momentu obrotowego w układzie kierowniczym |
Przełożenie |
11.6:1 |
Średnica zawracania (m) między krawężnikami |
11.3 |
PODWOZIE
Zawieszenie przednie |
Niezależne, na kolumnach MacPhersona, z przesuniętymi sprężynami śrubowymi i dwururowymi amortyzatorami gazowymi (trójrurowe dla wersji z CCD), z dolnym wahaczem „L” na przednich tulejach i tulejach tylnych o zróżnicowanej sztywności, montowanym do izolowanej, wzmocnionej ramy pomocniczej. Unikalna dla Focusa ST geometria przednich i tylnych przegubów zwrotnic, dostrojone amortyzatory i sprężyny śrubowe. System płynnie kontrolowanego tłumienia (CCD) dla wersji 5-drzwiowych (w standardzie w wersji 2,3 EcoBoost, opcjonalne dla 2,0 EcoBlue)‑ |
Zawieszenie tylne |
Niezależne, wielowahaczowe z długim i krótkim wahaczem (SLA), z izolowaną ramą pomocniczą Unikalna geometria dla wersji kombi. Tylny amortyzator dwururowy (trójrurowe dla wersji z CCD) z mocowaniami typu dual path. Unikalne dla Focusa ST dostrojenie amortyzatorów i sprężyn śrubowych. System płynnie kontrolowanego tłumienia (CCD) dla wersji 5-drzwiowych (w standardzie w wersji 2,3 EcoBoost, opcjonalne dla 2,0 EcoBlue)‑ |
HAMULCE
|
Przednie |
Tylne |
Hamowania |
Układ dwuobwodowy, krzyżowy, sterowany hydraulicznie, elektryczne wspomaganie hamulców. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu. Pełne tarcze z tyłu. Czterokanałowy elektronicznie sterowany układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBD), elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) i wspomaganie hamowania awaryjnego (EBA). Układ awaryjnego hamowania (AEB) jako część systemu aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów. |
Wymiary tarcz (mm) |
Ø330 x 27 |
Ø302 x 11 |
Średnice tłoczków hamulcowych (mm) |
2 x Ø44 |
Ø36 or Ø38 |
KOŁA I OPONY
- 8 x 18-cali z oponami 235/40 R18 Michelin Pilot Sport 4S
- 8 x 19-cali z oponami 235/35 R19 Michelin Pilot Sport 4S
SILNIKI BENZYNOWE
|
2,3-litra EcoBoost (280 KM) |
Typ |
|
Rzędowy, czterocylindrowy, benzynowy, turbodoładowany, montowany poprzecznie |
Pojemność skokowa |
cm3 |
2,261 |
Średnica cylindra |
mm |
87,6 |
Skok tłoka |
mm |
94 |
Stopień sprężenia |
|
10,0:1 |
Maks moc |
KM (kW) |
280 (206) |
|
przy obr./min. |
5500 |
Maks. moment obrotowy |
Nm |
420 |
|
przy obr./min. |
3000-4000 |
Układ rozrządu |
|
DOHC, 4 zawory na cylinder |
Cylindry |
|
4, rzędowy |
Głowica cylindra |
|
Aluminiowe, odlewane |
Blok |
|
Aluminiowe, odlewane |
Napęd rozrządu |
|
2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu |
Wał korbowy |
|
Ze stali kutej, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych |
Sterowanie pracą silnika |
|
Bosch MED17 z magistralą CAN i indywidualną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra. Oprogramowanie FGEC |
Wtrysk paliwa |
|
Wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni |
Czystość spalin |
|
Euro 6d-TEMP |
Redukcja emisji |
|
Filtr cząstek stałych |
Turbosprężarka |
|
Turbosprężarka o niskiej bezwładności i stałej geometrii z system podtrzymania ciśnienia doładowania eliminującym opóźnienia reakcji, elektronicznie sterowany zawór upustu spalin |
Układ olejowy |
|
System smarowania ciśnieniowego z mechaniczną pompą oleju |
System chłodzenia |
|
Pompa płynu chłodzącego z termostatem i zaworami, z systemem sterowania temperaturą |
Przekładnia |
|
6-biegowa skrzynia manualna |
Przełożenia |
|
6: 0,686 5: 0,821 4: 1,029 3: 1,321 2: 1,952 1: 3,231 Wsteczny: 3,343 Przeł. główne: 4,063 |
SILNIKI DIESLA
|
2.0-litra EcoBlue (190 KM) |
Typ |
|
Rzędowy, czterocylindrowy turbodiesel, montowany poprzecznie |
Pojemność skokowa |
cm3 |
00:00,0 |
Średnica cylindra |
mm |
84 |
Skok tłoka |
mm |
90 |
Stopień sprężenia |
|
16,0:1 |
Maks moc |
KM (kW) |
190 (140) |
|
przy obr./min. |
3500 |
Maks. moment obrotowy |
Nm |
400 |
|
przy obr./min. |
2000 |
Układ rozrządu |
|
DOHC, 4 zawory na cylinder |
Cylindry |
|
4 w rzędzie |
Głowica cylindra |
|
Aluminiowe, odlewane |
Blok |
|
Żeliwny, odlewany |
Napęd rozrządu |
|
Dwurzędowy pasek rozrządu o niskim tarciu w kąpieli olejowej, automatyczny napinacz |
Wał korbowy |
|
kute Ze stali kutej, 4 przeciwciężary, 5 łożysk głównych |
Sterowanie pracą silnika |
|
System sterowania wtryskiem Common Rail silników Forda |
Wtrysk paliwa |
|
Bezpośredni wtrysk paliwa Common-rail, z 8-dyszowymi wtryskiwaczami piezo-elektrycznymi |
Czystość spalin |
|
Euro 6d-TEMP |
Redukcja emisji |
|
Wysoko i niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin w połączeniu z mokrym chłodzeniem ładunku; selektywna redukcja końcowego oczyszczenia |
Turbosprężarka |
|
Turbosprężarka o niskim momencie bezwładności wirnika i zmiennej geometrii, sterowana elektronicznie |
Układ olejowy |
|
System smarowania ciśnieniowego z przepływowym filtrem oleju, pompa oleju o zmiennej wydajności |
System chłodzenia |
|
Napędzana z rozrządu pompa płynu chłodzącego z termostatem |
Przekładnia |
|
6-biegowa skrzynia manualna |
Przełożenia |
|
6: 0,536 5: 0,664 4: 0,816 3: 1,156 2: 1,864 1: 3,583 Wsteczny: 3,706 Przeł. główne: 3,813
|
Informacje zawarte w niniejszych materiałach prasowych oparte są o najaktualniejsze wstępne specyfikacje techniczne, jakie były dostępne w momencie publikacji. Ford prowadzi politykę stałego doskonalenia produktów i zastrzega sobie prawo do zmian w podanych specyfikacjach.
___
źródło: Ford Polska