NOWY FORD FOCUS ST 2019 - DANE TECHNICZNE

OSIĄGI I ZUŻYCIE PALIWA

Focus ST Kombi Zużycia paliwa l/100 km Osiągi
Silniki benzynowe Moc CO2 Cykl miejski Cykl pozamiejski Cykl miejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h 0-100 km/h 50-100 km/h
2,3 EcoBoost (6-biegowa manualna) 280 179 10,8 6,2 7,9 250 5,8 Do prezentacji w późniejszym terminie
2,0 EcoBlue (6-biegowa manualna) 190 125 5,9 4,2 4,8 220 7,7 Do prezentacji w późniejszym terminie

Focus ST 5-drzwiowy Zużycia paliwa l/100 km Osiągi
Silniki benzynowe Moc
KM
CO2
g/km
Cykl miejski Cykl pozamiejski
Cykl miejski
Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h 0-100 km/h
sek.
50-100 km/h
sek.*
2,3 EcoBoost (6-biegowa manualna) 280 179 10,8 6,2 7,9 250 5,7 4
2,0 EcoBlue (6-biegowa manualna) 190 125 5,9 4,2 4,8 220 7,6 7,3

* Na 4. biegu

-

MASY

Focus ST 5-drzwiowy Masa własna (kg) Masa całkowita pojazdu (kg) Masa całkowita z przyczepą (kg) Max. masa przyczepy (z hamulcami) (kg) Max. masa przyczepy (bez hamulca) (kg)
2,3 EcoBoost 280 KM (6-biegowa manualna) 1508 2000 3600 1600 750
2,0 EcoBlue 190 KM (6-biegowa manualna) 1548 2040 3840 1800 750

Focus ST Kombi Masa własna (kg)** Masa całkowita pojazdu (kg) Masa całkowita z przyczepą (kg) Max. masa przyczepy (z hamulcami) (kg) Max. masa przyczepy (bez hamulca) (kg)
2,3 EcoBoost 280 KM (6-biegowa manualna) 1543 2065 3665 1600 750
2,0 EcoBlue 190 KM (6-biegowa manualna) 1585 2105 3905 1800 750

** Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy pełnym poziomie płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp. Specyfikacja mas dotyczy modelu podstawowego.

    Podane limity przedstawiają maksymalną zdolność pojazdu do holowania na wzniesieniu o nachyleniu 12% na wysokości 0 m n.p.m. podczas ruszania przy obciążeniu do masy całkowitej. Osiągi i oszczędność auta zmniejszą się, jeśli jest używane do holowania przyczepy.  Masa całkowita z przyczepą to masa własna pojazdu plus masa przyczepy.

-

WYMIARY

Wymiary (mm) Focus ST 5-drzwiowy Focus ST Kombi
Nadwozie
Długość całkowita 4388 4668
Szerokość z lusterkami/bez/ze złożonymi (mm) 1979/1825/1848 1979/1825/1848
Wysokość całkowita (z anteną) 1458 1492
Rozstaw osi 2700 2700
Rozstaw kół przednich 1567 1567
Rozstaw kół tylnych 1556 1556
Zwis przedni 908 909
Zwis tylny 780 1059
Prześwit (auto nieobciążone) 120 118
Prześwit (auto obciążone) 103 101
Wnętrze
Odległość od siedziska do dachu z przodu 987 987
Maksymalna przestrzeń na nogi z przodu 1109 1109
Szerokość na wysokości ramion z przodu 1421 1421
Przestrzeń na wysokości bioder z przodu 1364 1364
Odległość od siedziska do dachu z tyłu  965 1008
Przestrzeń na nogi z tyłu 918 918
Szerokość na wysokości ramion z tyłu 1395 1395
Szerokość na wysokości bioder z tyłu 1325 1325
Pojemność bagażnika (l) *
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z pełnym kołem zapasowym) Nie dot. 541
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z dojazdowym kołem zapasowym) 273 575
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami, do krawędzi okien (z zestawem naprawczym opon) 375 608
Dwumiejscowy wariant ustawienia foteli, do poziomu dachu (z pełnym kołem zapasowym) Nie dot. 1576
Dwumiejscowy wariant ustawienia foteli, do poziomu dachu (z dojazdowym kołem zapasowym) 1250 1620
Dwumiejscowy wariant ustawienia foteli, do poziomu dachu (z zestawem naprawczym opon) 1354 1653
Wymiary przedziału bagażowego (mm)
Długość bagażnika na wysokości podłogi do 1. rzędu siedzeń 1568 1835
Długość bagażnika na wysokości podłogi do 2. rzędu siedzeń 788 1047
Szerokość bagażnika pomiędzy nadkolami 1016 1150
Maksymalna szerokość otworu bagażnika 1018 1051
Szerokość otworu bagażnika przy podłodze 998 1078
Wysokość otworu bagażnika 613 702
Wysokość krawędzi załadunku 667 626
Pojemność zbiornika paliwa (l)
Benzyna/Diesel 52/47 52/47

*Pomiar zgodnie z ISO 3832. Wymiary mogą się różnić w zależności od modelu i wyposażenia. Specyfikacja wymiarów dotyczy modelu podstawowego.

-

SYSTEMY POPRAWIAJĄCE OSIĄGI*

  • Tryby jazdy – Slippery/Wet (Śliska nawierzchnia), Normal, Sport, Track (Jazda na torze)
  • Układ zapobiegający poślizgowi kół podczas ruszania (TCS)
  • Funkcja wyrównania obrotów silnika Rev-matching
  • Wskaźnik sygnalizacji zmiany biegu 

SYSTEMY WSPIERAJĄCE KIEROWCĘ*

  • Asystent parkowania 2 z funkcją wspomagania wyjazdu z parkingu (Active Park Assist 2 + Park-Out Assist)
  • Tempomat adaptacyjny (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (Speed Sign Recognition) i systemem utrzymania na środku pasa ruchu (Lane Centering)
  • Reflektory adaptacyjne Full LED  z systemem doświetlania przewidywanych zakrętów oraz dostosowania oświetlenia do znaków. 
  • Regulowany ogranicznik prędkości
  • Inteligentny system oświetlenia
  • System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku (BLIS)
  • System ostrzegający przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania (Cross Traffic Alert)
  • Wykrywanie odległości do pojazdu poprzedzającego (Distance Alert)
  • System monitorowania koncentracji kierowcy (Driver Alert)
  • System aktywnie pomagający uniknąć zderzenia poprzez ominięcie przeszkody (Evasive Steering Assist)
  • System ostrzegający o kolizji czołowej (Forward Collision Warning)
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • System automatycznego sterowania światłami drogowymi (Auto High Beam)
  • Wyświetlacz przezierny (Head-up Display)
  •  Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
  • Inteligentny tempomat
  • Lane Keeping Alert - system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu
  • Ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu
  • Awaryjne wspomaganie hamowania (Dynamic Brake Support)
  • Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów (Automated Emergency Braking)
  • Szerokokątna kamera cofania
  • System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Signe Recognition)

KOMFORT*

  • System audio premium B&O
  • System łatwego składania foteli
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy
  • Wbudowany modem FordPass Connect z Hotspotem Wi-Fi
  • Drzwi bagażnika - otwierane/ zamykane elektrycznie i bezdotykowo
  • Podgrzewana kierownica
  • Panoramiczny otwierany dach szklany
  • Pokrętło zmiany biegów w konsoli
  • SYNC3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym
  • Ładowanie indukcyjne smartfonu

*Zależnie od specyfikacji pojazdu i wybranych opcji. Niektóre funkcje dostępne tylko w połączeniu z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów, będą oferowane pod koniec 2019 roku

-

UKŁAD KIEROWNICZY

System Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem w kolumnie Oprogramowanie stabilizowania momentu obrotowego w układzie kierowniczym
Przełożenie 11.6:1
Średnica zawracania (m) między krawężnikami 11.3


PODWOZIE

Zawieszenie przednie Niezależne, na kolumnach MacPhersona, z przesuniętymi sprężynami śrubowymi i dwururowymi amortyzatorami gazowymi (trójrurowe dla wersji z CCD), z dolnym wahaczem „L” na przednich tulejach i tulejach tylnych o zróżnicowanej sztywności, montowanym do izolowanej, wzmocnionej ramy pomocniczej. Unikalna dla Focusa ST geometria przednich i tylnych przegubów zwrotnic, dostrojone amortyzatory i sprężyny śrubowe. System płynnie kontrolowanego tłumienia (CCD) dla wersji 5-drzwiowych (w standardzie w wersji 2,3 EcoBoost, opcjonalne dla 2,0 EcoBlue)‑
Zawieszenie tylne Niezależne, wielowahaczowe z długim i krótkim wahaczem (SLA), z izolowaną ramą pomocniczą  Unikalna geometria dla wersji kombi. Tylny amortyzator dwururowy (trójrurowe dla wersji z CCD) z mocowaniami typu dual path. Unikalne dla Focusa ST dostrojenie amortyzatorów i sprężyn śrubowych. System płynnie kontrolowanego tłumienia (CCD) dla wersji 5-drzwiowych (w standardzie w wersji 2,3 EcoBoost, opcjonalne dla 2,0 EcoBlue)‑


HAMULCE

Przednie Tylne
Hamowania Układ dwuobwodowy, krzyżowy, sterowany hydraulicznie, elektryczne wspomaganie hamulców. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu.  Pełne tarcze z tyłu. Czterokanałowy elektronicznie sterowany układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBD), elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) i wspomaganie hamowania awaryjnego (EBA). Układ awaryjnego hamowania (AEB) jako część systemu aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów. 
Wymiary tarcz (mm) Ø330 x 27  Ø302 x 11 
Średnice tłoczków hamulcowych (mm)  2 x Ø44 Ø36 or Ø38 


KOŁA I OPONY

  • 8 x 18-cali z oponami 235/40 R18 Michelin Pilot Sport 4S
  • 8 x 19-cali z oponami 235/35 R19 Michelin Pilot Sport 4S


SILNIKI BENZYNOWE

2,3-litra EcoBoost (280 KM) 
Typ Rzędowy, czterocylindrowy, benzynowy, turbodoładowany, montowany poprzecznie
Pojemność skokowa cm3 2,261
Średnica cylindra mm 87,6
Skok tłoka mm 94
Stopień sprężenia 10,0:1
Maks moc KM (kW) 280 (206)
przy obr./min. 5500
Maks. moment obrotowy Nm 420
przy obr./min. 3000-4000
Układ rozrządu DOHC, 4 zawory na cylinder
Cylindry 4, rzędowy
Głowica cylindra Aluminiowe, odlewane
Blok Aluminiowe, odlewane
Napęd rozrządu 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu
Wał korbowy Ze stali kutej, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych
Sterowanie pracą silnika Bosch MED17 z magistralą CAN i indywidualną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra. Oprogramowanie FGEC
Wtrysk paliwa Wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni
Czystość spalin Euro 6d-TEMP
Redukcja emisji Filtr cząstek stałych
Turbosprężarka Turbosprężarka o niskiej bezwładności i stałej geometrii z system podtrzymania ciśnienia doładowania eliminującym opóźnienia reakcji, elektronicznie sterowany zawór upustu spalin
Układ olejowy System smarowania ciśnieniowego z mechaniczną pompą oleju
System chłodzenia Pompa płynu chłodzącego z termostatem i zaworami, z systemem sterowania temperaturą
Przekładnia 6-biegowa skrzynia manualna
Przełożenia  6: 0,686
5: 0,821
4: 1,029
3: 1,321
2: 1,952
1: 3,231
Wsteczny: 3,343
Przeł. główne: 4,063


SILNIKI DIESLA

2.0-litra EcoBlue (190 KM)
Typ Rzędowy, czterocylindrowy turbodiesel, montowany poprzecznie
Pojemność skokowa cm3 00:00,0
Średnica cylindra mm 84
Skok tłoka mm 90
Stopień sprężenia 16,0:1
Maks moc KM (kW) 190 (140)
przy obr./min. 3500
Maks. moment obrotowy Nm 400
przy obr./min. 2000
Układ rozrządu DOHC, 4 zawory na cylinder
Cylindry 4 w rzędzie
Głowica cylindra Aluminiowe, odlewane
Blok Żeliwny, odlewany
Napęd rozrządu Dwurzędowy pasek rozrządu o niskim tarciu w kąpieli olejowej, automatyczny napinacz
Wał korbowy kute Ze stali kutej, 4 przeciwciężary, 5 łożysk głównych
Sterowanie pracą silnika System sterowania wtryskiem Common Rail silników Forda
Wtrysk paliwa Bezpośredni wtrysk paliwa Common-rail, z 8-dyszowymi wtryskiwaczami piezo-elektrycznymi
Czystość spalin Euro 6d-TEMP
Redukcja emisji Wysoko i niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin w połączeniu z mokrym chłodzeniem ładunku; selektywna redukcja końcowego oczyszczenia
Turbosprężarka Turbosprężarka o niskim momencie bezwładności wirnika i zmiennej geometrii, sterowana elektronicznie
Układ olejowy System smarowania ciśnieniowego z przepływowym filtrem oleju, pompa oleju o zmiennej wydajności
System chłodzenia Napędzana z rozrządu pompa płynu chłodzącego z termostatem
Przekładnia 6-biegowa skrzynia manualna
Przełożenia 

6: 0,536
5: 0,664
4: 0,816
3: 1,156
2: 1,864
1: 3,583
Wsteczny: 3,706
Przeł. główne: 3,813


Informacje zawarte w niniejszych materiałach prasowych oparte są o najaktualniejsze wstępne specyfikacje techniczne, jakie były dostępne w momencie publikacji. Ford prowadzi politykę stałego doskonalenia produktów i zastrzega sobie prawo do zmian w podanych specyfikacjach.

___
źródło: Ford Polska

Czytaj więcej o marce Ford

Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie
Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie

FORD | Ford E-Transit, pierwszy w historii marki w pełni elektryczny samochód dostawczy, oferuje 22 możliwości konfiguracji oraz dostęp do nowoczesnych rozwiązań i technologii. Jedną z nich jest system Pro Power Onboard – pierwsze takie rozwiązanie w branży pojazdów dostawczych w Europie.

Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco
Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco

FORD Ford Bronco Badlands dzięki swojej konstrukcji zdolny jest do pokonywania najtrudniejszych terenów. Na liście systemów i rozwiązań zapewniających mu niezwykłe właściwości terenowe jest tryb jazdy „Rock Crawl”. Ma on swoje korzenie w wydarzeniu z 1911 roku.

Elektryczny Ford Capri to nowy rozdział w historii legendarnego modelu
Elektryczny Ford Capri to nowy rozdział w historii legendarnego modelu

FordHistoria Forda Capri to opowieść o samochodzie, który na zawsze odmienił europejski rynek motoryzacyjny. To eleganckie coupe, wprowadzone do produkcji w 1969 roku, szybko zyskało miano europejskiej odpowiedzi na amerykańskiego Mustanga.

Najnowsze oferty

Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost 288KM A10 4x4 - cesja leasingu
  • Model: Ranger Raptor
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 24256 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Ford Tourneo Courier Titanium 1.0 EcoBoost 125KM M6
  • Model: Tourneo Courier
  • Typ nadwozia: Minivan
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Ford Focus Titanium 1.0 EcoBoost HYBRID 125 KMM6
  • Model: Focus
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 7 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony