Nowy E-Transit Custom firmy Ford Pro stawia sobie za cel zelektryfikowanie i zwiększenie produktywności sektora jednotonowych samochodów dostawczych
Ford Mustang Mach-E z pakietem GT Rally jest już dostępny w polskich salonach
W dwadzieścia lat od dnia prezentacji pierwszej generacji przełomowego modelu marki Ford, 10 kwietnia 2018 roku w Londynie odbyła się prezentacja najstaranniej dopracowanego i najbardziej zaawansowanego technicznie Focusa od początku historii tego modelu.
Dzięki nawiązaniu bliższej niż kiedykolwiek współpracy z klientami, opracowany od podstaw całkowicie nowy Focus zapewnia najbardziej inspirujące, intuicyjne i satysfakcjonujące wrażenia swojemu kierowcy i pasażerom spośród wszystkich samochodów rodzinnych średniej wielkości dostępnych w Europie. Nowy Ford Focus jest efektem bardziej skoncentrowanej na człowieku filozofii projektowania, która łączy emocjonalną stylistykę nadwozia z najlepszą w swojej klasie aerodynamiką i zapewnia wnętrze oferujące więcej przestrzeni, w połączeniu z wysokiej jakości materiałami i kunsztem wykonania.
-
NAJCIEKAWSZE FRAGMENTY WCZORAJSZEJ PREMIERY
-
Najbardziej wyrafinowana gama systemów wspomagających kierowcę, jakie kiedykolwiek oferowano klientom Forda została precyzyjnie zintegrowana z samochodem, umożliwiając intuicyjną, bezstresową i wyrafinowaną jazdę. Zaawansowane systemy i rozwiązania, to między innymi:
Całkowicie nowy Focus pozostaje wierny 20-letniej tradycji modelu dysponującego wiodącą w swojej klasie dynamiką jazdy, dodatkowo wzbogaconą o pierwsze w Focusie zastosowanie systemu płynnie kontrolowanego tłumienia (CCD) dla niezależnych zawieszeń przednich i tylnych kół. Do tego Focus otrzymał nowe tryby jazdy, izolowaną tylną ramę pomocniczą zwiększającą komfort jazdy i sprężyny zawieszenia kół wykonane w opatentowanej przez firmę Ford technologii.
Przyjemność podróżowania wzbogacono funkcjami zapewniającymi komfort i wygodę, w tym zastosowaniem wbudowanego modemu FordPass Connect, który zapewnia łączność w czasie jazdy oraz nowym indukcyjnym systemem ładowania kompatybilnych smartfonów.
Opcje układu napędowego obejmują kolejną zoptymalizowaną wersję wielokrotnie nagradzanego silnika EcoBoost o pojemności 1,0 litra i nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost. Walory użytkowe obu silników zostały zwiększone za sprawą pierwszego w całej branży systemu dezaktywacji jednego z cylindrów trzycylindrowych silników Forda. Nowe 1,5-litrowe silniki EcoBlue i oraz znane już 2,0-litrowe silniki EcoBlue zapewniają wyjątkową oszczędność paliwa, a nowa inteligentna ośmiostopniowa przekładnia automatyczna dostosowuje zmiany biegów do stylu jazdy i jest sterowana za pomocą stylowego i ergonomicznego pokrętła zmiany biegów. „Nasz całkowicie nowy Ford Focus, to szczyt techniki i atrakcyjności jazdy w swoim segmencie.” - powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktów, Ford of Europe. „Szansa skonstruowania zupełnie nowego samochodu od pierwszej kreski nie pojawia się często. Wykorzystaliśmy tę szansę do maksimum, by stworzyć najlepszy samochód rodzinny średniej wielkości, który można kupić gdziekolwiek na świecie.”
-
-
Nowy Ford Focus dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi, a na wybranych rynkach także jako czterodrzwiowy sedan, będzie najbardziej wszechstronną ofertą modelową ze wszystkich dotychczasowych generacji Focusa. Będzie on oferowany z ekskluzywnymi dodatkami, aby zaspokoić jak najszersze spektrum oczekiwań klientów kupujących samochody średniej wielkości. Wśród odmian Focusa znajdą się między innymi stylowe wersje Focus Trend i Titanium, sportowy Focus ST-Line, ekskluzywny Focus Vignale i pierwszy crossover - Focus Active.
Całkowicie nowy Focus jest pierwszym pojazdem Forda, który bazuje na nowej platformie C2, zaprojektowanej w celu poprawy bezpieczeństwa biernego, dostarczenia większej przestrzeni wewnętrznej w samochodach średniej wielkości Forda, bez negatywnego wpływu na wymiary zewnętrzne, a także celem wspierania skuteczniejszych rozwiązań aerodynamicznych, wpływających na większe oszczędności paliwa. Najlepsza w historii jakość elementów i ich montażu jest wynikiem zainwestowania 600 milionów euro w zakładzie montażowym Forda w Saarlouis w Niemczech.
Ford sprzedał niemal 7 milionów Focusów w Europie i ponad 16 milionów na całym świecie, odkąd rewolucyjny Focus pierwszej generacji wjechał do salonów sprzedaży w 1998 roku.
-
-
Całkowicie nowy Ford Focus, to także ewolucja w stylistyce Forda. Do stworzenia samochodu dostarczającego lepszych wrażeń swoim użytkownikom przy każdej interakcji, użyto filozofii projektowania "skoncentrowanej na człowieku" łącząc ekspresyjny język formy z funkcjonalnością i charakterystyką, jakich oczekują klienci. „Chcemy, by nasz całkowicie nowy Focus był produktem, w którym klienci się zakochują i pozostają zakochani.” - mówi Amko Leenarts, dyrektor ds. designu, Ford of Europe. "Wewnątrz i na zewnątrz nasza nowa filozofia projektowania polega na tworzeniu niezapomnianych interakcji, które budują i utrzymują relacje między człowiekiem i maszyną. Focus ma dojrzałe proporcje, które odzwierciedlają bardziej sportową sylwetkę, oferując jednocześnie większy komfort i przestronność. Charakterystyczny wyraz nowej sylwetki osiągnęliśmy głównie poprzez przesunięcie słupków A dalej ku tyłowi, równoważąc proporcje tak, by słupki te „celowały” w środek przednich kół, podczas gdy muskularne powierzchnie słupków C osadziliśmy dokładnie nad tylnymi kołami. Wynikiem tego jest dłuższa maska silnika i płynne kształty przednich błotników, co w połączeniu z wyraźnym złagodzeniem klinowego kształtu dolnej części nadwozia, zapewnia zarówno moc, jak i elegancję formy, wzmacniając sportowy charakter samochodu aspirującego do segmentu premium.” – powiedział Leenarts
Zwiększenie rozstawu osi o 53 milimetry pozwoliło na zastosowanie opon o większych średnicach, które wnikając wyżej w blachy nadwozia wizualnie skróciły samochód i dodały lekkości jego sylwetce. Krótsze zwisy nadwozia i przesunięta do tyłu kabina podkreśliły mocną, dynamiczną stylizację i zwartość bryły nadwozia. Zarządzanie przepływem powietrza wokół pojazdu grało kluczową rolę przy opracowywaniu nowego Forda Focusa. Pełna kształtów, sportowa sylwetka nadwozia zapewnia najlepszą w tej klasie sprawność aerodynamiczną, a to dzięki smukłemu, niższemu profilowi; krótkiemu zwisowi tylnemu, odpowiedniemu kształtowi narożników samochodu i harmonijnie zintegrowanym elementom aerodynamicznym.
Kształty prezentujące się wspaniale w ruchu, uzyskano poprzez nadanie elementom nadwozia wyrazistej, atletycznej formy. Starannie opracowane powierzchnie nadwozia chwytają światło i tworzą z niego wizualną ucztę dla oczu - od przodu do tyłu samochodu. Długie przednie błotniki w połączeniu z muskularnie ukształtowanymi błotnikami tylnymi tworzą nieodparte wrażenie dynamicznej zwinności samochodu.
Pas przedni nowego Focusa jest prosty i harmonijny, emanując wyrazistą asertywnością. Wyraźnie powiększony, ale wciąż natychmiast rozpoznawalny, charakterystyczny wlot powietrza jest precyzyjnie wkomponowany pomiędzy odchylone w poziomie reflektory, które podobnie jak lampy tylne oddalono maksymalnie od płaszczyzny symetrii nadwozia, by zwiększyć optyczną szerokość samochodu.
Lampy tylne są teraz dwuczęściowe, co pozwoliło poszerzyć otwór drzwi bagażnika, natomiast technika oświetleniowa LED zapewnia wyraźnie rozpoznawalne sygnatury świateł zarówno przy świetle dziennym, jak i w ciemności. Napis Focus wykonany z osobnych, satynowanych liter umieszczono dumnie między lampami tylnych świateł, potwierdzając wykonanie samochodu w standardach segmentu premium.
-
Nowy Focus oferuje szerokie, spersonalizowane spektrum możliwości do wyboru, z różniącymi się charakterem wersjami modelowymi Focus Vignale, ST-Line, Active i Titanium, pozwalającymi wyjść naprzeciw specyficznym preferencjom i potrzebom klientów. Charakterystyczne cechy wersji modelowych:
Paleta 13 kolorów nadwozia obejmuje Orange Glow, Desert Island Blue, a w wersji Vignale także ekskluzywny czterowarstwowy lakier Dark Mulberry.
-
-
Filozofię projektowania skoncentrowaną na człowieku zastosowano oczywiście także we wnętrzu samochodu, które zapewnia bardziej zachęcające i przyjazne środowisko wykonane z dostrzegalnie lepszą jakością. Taki efekt osiągnięto stosując proste, czyste linie, wyraziste i wzbudzające zaufanie materiały oraz płynnie zintegrowane powierzchnie.
Przejrzystszy, pozbawiony zbędnych elementów projekt wspiera spokojniejszą atmosferę wnętrza. Boczki przednich drzwi łączą się teraz płynnie z deską rozdzielczą, tworząc wizualnie przestrzenny, wyjątkowy efekt „owinięcia” kierowcy i pasażerów. Górna część deski rozdzielczej i boczki drzwi wykonane są z miękkich w dotyku materiałów, co zapewnia efekt wnętrza segmentu premium. Elementy wykonane ze starannością przywodzącą na myśl biżuterię odzwierciedlają nowoczesny design produktów konsumenckich z najwyższej półki, z lustrzanymi połyskami i szczotkowanymi wykończeniami detali, co szczególnie wyraźnie widać na desce rozdzielczej po stronie pasażera, w elementach boczków drzwi, czy w regulowanych wylotach powietrza.
Podobnie jak w przypadku nadwozia, wnętrza wersji modelowych nowego Focusa są wyposażone w unikalne elementy i materiały wyróżniające się wyjątkowym charakterem, w tym z efektem drewna o gęstych słojach i w skórę premium w Vignale, sportowe wykończenie z włókna węglowego i czerwone przeszycia dla ST-Line i bardziej wytrzymałe, teksturowane materiały i powierzchnie dla wersji Active.
„Te "burzliwe" obszary, w których różne struktury i materiały spotykają się we wnętrzu, zniknęły.” - powiedział Leenarts. „Zamiast tego, materiały są specjalnie dobrane tak, aby lepiej ze sobą współgrały i uzupełniały się, podkreślając wysoki kunszt i jakość.”
-
-
Nowy Ford Focus otrzymał większą paletę zaawansowanych funkcji, niż jakikolwiek inny pojazd Forda przed nim, oferując rozwiązania techniczne wprowadzające poziom 2 autonomii jazdy do samochodów rodzinnych.
Wyrafinowany system Ford Co-Pilot360 składa się z rozwiązań zwiększających poziom ochrony, poprawiających prowadzenie pojazdu i ułatwiających parkowanie, a także sprawiających, że każda podróż będzie bardziej komfortowa, mniej stresująca i bezpieczniejsza.
Aktywny tempomat ACC z funkcją Stop & Go, rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i systemem utrzymania na pasie ruchu pomaga pojazdowi zachować komfortową dla kierowcy, bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu; pozwala zmniejszyć stres podczas długich podróży, umożliwia utrzymanie pojazdu w osi swojego pasa ruchu, może też dostosować prędkość pojazdu do obowiązujących lokalnie znaków, monitorując pobocze drogi i przestrzeń nad drogą w poszukiwaniu znaków ograniczenia prędkości, a także wykorzystując informacje z pokładowego systemu nawigacyjnego. Aktywny tempomat ACC działa do prędkości 200 km/h
Nowy system Stop & Go pozwala systemowi ACC doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu wymagającym zatrzymywania się i ruszania, wykorzystując do 50 procent całkowitej dostępnej siły hamowania, i automatycznie ruszyć za poprzedzającym samochodem, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy. Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia.
System utrzymywania samochodu na pasie ruchu monitoruje oznakowanie poziome na drodze i może zastosować delikatny, ale odczuwalny moment obrotowy w układzie kierowniczym, aby pomóc kierowcy utrzymać się na środku pasa ruchu za każdym razem, gdy aktywowany jest system ACC. Zaprojektowany, by wspierać kierowców przy prędkościach do 200 km/h, system wysyła też wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia, jeśli wykryje brak rąk kierowcy na kierownicy.
System reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe po raz pierwszy dostosowuje model oświetlenia drogi w celu uzyskania maksymalnej widoczności jeszcze przed wejściem w zakręt, dojechaniem do skrzyżowania lub ronda.
System wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do monitorowania oznaczeń pasa ruchu z zasięgiem do 65 metrów, umożliwiając odchylenie światła reflektorów w poziomie z wyprzedzeniem poprawiającym widoczności dojazdu do zakrętu, zamiast polegania wyłącznie na obracaniu kierownicą przez kierowcę. Opatentowana przez Forda integracja funkcji odczytywania znaków drogowych w celu optymalizacji oświetlenia drogi umożliwia poszerzenie oświetlanego obszaru na skrzyżowaniach i rondach, co pozwala oświetlić potencjalne zagrożenia, które nie znajdują się bezpośrednio przed samochodem.
Całkowicie nowe techniki oświetlenia zastosowane w Focusie, w tym system adaptacyjnych reflektorów przednich, który dostosowuje kąt i natężenie światła do warunków jazdy, oraz automatyczne, światła drogowe zapobiegają nieumyślnemu przypadkowemu oślepianiu innych użytkowników drogi i pozwalają kierowcy widzieć więcej w czasie nocnej jazdy, są wspierane przez zaawansowane reflektory wykonane całkowicie w technice LED, które wykorzystują innowacyjną regulowaną konfigurację odbłyśników celem uzyskania większej elastyczności i łagodniejszych, mniej kontrastowych granic oświetlenia.
Focus jest także pierwszym Fordem dostępnym w Europie, w którym oferowany jest wyświetlacz przezierny (HUD) , który umożliwia kierowcy utrzymanie wzroku na drodze, wyświetlając przydatne informacje w jego polu widzenia. System jest maksymalnie skuteczny dzięki jednemu z największych pól widzenia wyświetlaczy HUD dostępnych w Europie, wynoszącemu 6 stopni na 2,5 stopnia. System jest również jednym z najjaśniejszych i posiada 16-stopniową regulację, aż do 10.000 kandeli na metr kwadratowy.
Specjalne filtry do wysuwanego poliwęglanowego ekranu czynią go pierwszym tego typu, który może być odczytany przez użytkowników noszących okulary ze szkłami polaryzującymi. W zależności od specyfikacji pojazdu konfigurowany wybór wyświetlanych informacji obejmuje prędkość (jedyny parametr, który jest zawsze obecny na wyświetlaczu), rozpoznawane znaki drogowe, ACC; nawigacja, wskaźnik zmiany biegów, system rozrywkowy i powiadomienia awaryjne.
System wspomagający parkowanie zapewnia w pełni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym, dostępne za naciśnięciem jednego przycisku. Przy systemie elektronicznie sterowanej zmiany biegów nowej ośmiobiegowej przekładni automatycznej Forda, system identyfikuje odpowiednie miejsca parkingowe, a kierowca może sterować ruchem pojazdu, wybierając położenie neutralne przekładni i przytrzymując przycisk umieszczony w konsoli centralnej.
Pojazd automatycznie wybiera odpowiedni bieg do przodu lub do tyłu, steruje przepustnicą i hamowaniem, a także układem kierowniczym i jest w stanie zaparkować samochód w przestrzeniach o długości o 110 centymetrów większej, niż samochód i na nachyleniach do 12 procent przy prędkościach do 4 km/h, kończąc manewry przełączeniem przekładni w tryb parkingowy. System może również pomóc kierowcy w wyprowadzeniu samochodu z równoległych miejsc parkingowych za pomocą w pełni zautomatyzowanej funkcji wspomagania wyjazdu z parkingu.
Ponadto udoskonalono system aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów, który potrafi wykrywać pieszych znajdujących się na drodze lub w jej pobliżu, a także tych, którzy mogą wejść na drogę przed pojazd. System, który automatycznie uruchamia hamulce, jeśli wykryje zagrożenie kolizją, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia, może teraz wykrywać rowerzystów i działać w ciemności korzystając ze świateł reflektorów.
Inne rozwiązania zaprojektowane tak, by pomóc kierowcy Focusa w unikaniu wypadków i rozproszenia uwagi obejmują:
W razie wypadku, nowy system hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne zastosowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i pozwala uniknąć dalszych uszkodzeń pojazdu.
Ford przewiduje, że za poziom bezpieczeństwa nowy Focus otrzyma pięć gwiazdek, w czym pomoże 40-procentowy wzrost możliwości przenoszenia obciążeń w czasie zderzenia czołowego, jaki zapewnia całkowicie nowa platforma C2, na której zbudowano Focusa.
-
-
Silniki benzynowe
MOC |
PRZEKŁADNIA |
1.0-litra EcoBoost (przewidywana emisja CO2 107 g/km dla wersji 5-drzwiowej)* |
|
85 KM |
6-biegowa skrzynia manualna |
100 KM |
6-biegowa skrzynia manualna |
125 KM |
6-biegowa skrzynia manualna |
125 KM |
8-biegowa skrzynia automatyczna |
1.5-litra EcoBoost (przewidywana emisja CO2- 122 g/km dla wersji 5‑drzwiowej)* |
|
150 KM |
6-biegowa skrzynia manualna |
150 KM |
8-biegowa skrzynia automatyczna |
182 KM |
6-biegowa skrzynia manualna |
Silniki wysokoprężne
MOC |
PRZEKŁADNIA |
1.5-litra EcoBlue (przewidywana emisja CO2- 91 g/km dla wersji 5‑drzwiowej)* |
|
95 KM |
6-biegowa skrzynia manualna |
120 KM |
6-biegowa skrzynia manualna |
120 KM |
8-biegowa skrzynia automatyczna |
2.0-litra EcoBlue (przewidywana emisja CO2- 122 g/km) |
|
150 KM |
6-biegowa skrzynia manualna |
150 KM |
8-biegowa skrzynia automatyczna |
Wersje wyposażeniowe
Trend |
Titanium |
ST-Line |
Active |
Vignale |
Wersje nadwozia
4-drzwiowy sedan (dotyczy tylko wybranych rynków) |
5-drzwiowy hatchback |
Kombi |
Technologie wspierające kierowcę
System wspomagający parkowanie (APA) z funkcją wspomagania wyjazdu z parkingu (APA + POA) |
Adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania na pasie ruchu (LKA). System utrzymywania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA). |
Reflektory adaptacyjne LED z systemem doświetlania zakrętów oraz dostosowania oświetlenia do znaków. |
Regulowany ogranicznik prędkości |
Inteligentny system oświetlenia |
System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach |
System ostrzegający przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania |
Monitorowanie odległości do pojazdu poprzedzającego |
System monitorowania koncentracji kierowcy |
System aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody |
System ostrzegający o możliwości kolizji czołowej |
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu |
Samoczynna zmiana świateł drogowych na mijania |
Wyświetlacz przezierny |
Wspomaganie ruszania pod górę |
System utrzymania auta na pasie ruchu |
Awaryjne wspomaganie hamowania |
Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów |
Szerokokątna kamera cofania |
System rozpoznawania znaków drogowych |
System ostrzegania przed jazdą pod prąd |
Komfort
System audio premium B&O PLAY |
System łatwego składania foteli |
Elektromechaniczny hamulec postojowy |
Wbudowany modem Wi-Fi FordPass Connect |
System bezdotykowego otwierania i zamykania drzwi bagażnika |
Podgrzewana kierownica |
Panoramiczny otwierany dach szklany |
Pokrętło zmiany biegów w konsoli |
SYNC3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym |
Ładowanie indukcyjne smartfonu |
Wymiary
|
Długość (mm) |
Szerokość (mm) |
Wysokość (mm) |
Pojemność bagażnika (l) |
5-drzwiowy hatchback |
4378 |
1825 |
1454 |
1354 |
Kombi |
4668 |
1825 |
1481 |
1653 |
Kolory
Blazer Blue |
Chrome Blue |
Caribou Brown |
Dark Mulberry |
Desert Island Blue |
Diffused Silver |
Frozen White |
Magnetic Silver |
Moondust Silver |
Orange Glow |
Race Red |
Ruby Red |
Shadow Black |
Koła i opony
6.5 x 16-cali z oponami 195/65 R16 |
6.5 x 16-cali z oponami 205/60 R16 |
7 x 17-cali z oponami 215/50 R17 |
8 x 18-cali z oponami 235/40 R18 |
Uwaga: Informacje zawarte w niniejszych materiałach prasowych oparte są o najaktualniejsze wstępne specyfikacje techniczne, jakie były dostępne w momencie publikacji. Ford prowadzi politykę stałego doskonalenia produktów i zastrzega sobie prawo do zmian w podanych specyfikacjach.
-
źródło: Ford Polska / Ford Europe, Grupa Gezet
Nowy E-Transit Custom firmy Ford Pro stawia sobie za cel zelektryfikowanie i zwiększenie produktywności sektora jednotonowych samochodów dostawczych
Ford Mustang Mach-E z pakietem GT Rally jest już dostępny w polskich salonach