NOWOCZESNY, KOMPAKTOWY FORD ECOSPORT 2018
Najnowszy kompaktowy model sportowo-rekreacyjny (SUV) Ford EcoSport charakteryzuje się nie tylko bardziej stylową linią nadwozia i bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi i użytkowymi, ale jest także pojazdem dużo wszechstronniejszym, dysponującym lepszymi własnościami jezdnymi.
Nowe wcielenie Forda EcoSport po raz pierwszy otrzymuje inteligentny napęd na wszystkie koła, zapewniający lepsze własności trakcyjne i większe możliwości radzenia sobie w terenie. Źródłem napędu jest nowoczesny silnik diesla EcoBlue o pojemności 1,5 litra, dysponujący mocą 125 KM i spełniający najnowsze normy pod względem emisji CO2.
Nowy model jest też po raz pierwszy oferowany w inspirowanej rozwiązaniami Ford Performance, usportowionej wersji EcoSport ST Line. Wśród innych zaawansowanych rozwiązań wspomagających kierowcę są: system komunikacji i rozrywki SYNC 3, tempomat z programowanym ogranicznikiem prędkości oraz kamera pokazująca obraz za pojazdem, ułatwiająca cofanie i parkowanie.
Nowy model dysponuje lepszą dynamiką, zaś linia nadwozia łączy wrażenie solidności z elegancją. W ofercie przygotowano 12 wyrazistych kolorów lakieru oraz dodatkowe możliwości personalizacji wyglądu samochodu dzięki kontrastującym kolorom wykończenia dachu, w których lakierowane są: słupki drzwiowe, górne obramowania bocznych szyb, tylny spojler oraz lusterka boczne. Nowe, bardziej luksusowe wnętrze, zaprojektowane z myślą o potrzebach użytkowników, zapewnia jeszcze wyższy komfort podróżowania, o czym świadczy ruchomy centralny wyświetlacz o przekątnej 8 cali, ogrzewane koło kierownicy oraz szereg pomysłowych schowków, włącznie z przestrzenią uzyskaną dzięki regulowanej wysokości podłogi w części bagażowej.
-
NOWY FORD ECOSPORT 2018 - CENA W POLSCE
Nowy Ford EcoSport 2018 dostępny jest w Polsce w cenie od 66 080 PLN w wersji Trend z podstawowym silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost (100KM). Najbogatsza wersja z silnikiem Diesla nowej generacji EcoBlue dostępna jest w cenie 102 080 PLN. Pełny cennik znajduje się poniżej.
Cennik:
Silnik |
Skrzynia biegów |
Napęd |
Trend |
Navi Edition |
Titanium |
ST-Line |
ST-Line Black |
1.0 EcoBoost 100 KM |
M6 |
FWD |
66 080 |
- |
- |
- |
- |
1.0 EcoBoost 125 KM |
M6 |
FWD |
67 280 |
74 180 |
82 880 |
87 680 |
87 680 |
1.0 EcoBoost 125 KM |
A6 |
FWD |
- |
85 380 |
90 080 |
94 880 |
94 880 |
1.0 EcoBoost 140 KM |
M6 |
FWD |
- |
- |
85 280 |
90 080 |
90 080 |
1.5 TDCi 100 KM |
M6 |
FWD |
- |
81 380 |
86 080 |
90 880 |
90 880 |
1.5 EcoBlue125 KM |
M6 |
AWD |
- |
92 580 |
97 280 |
102 080 |
102 080 |
Oznaczenia skrzyń biegów i silników:
M6 - manualna 6-biegowa
A6 - automatyczna, 6-biegowa, hydrokinetyczna
ASS - system Auto-Start-Stop
TDCi - silnik wysokoprężny
EcoBlue - silnik wysokoprężny
EcoBoost - silnik benzynowy turbodoładowany
Uwaga: Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6. Wszystkie silniki wysokoprężne wyposażone są w filtr cząstek stałych DPF.
-
FORD ECOSPORT 2018 - NOWE SILNIKI I NAPĘD AWD
Od połowy 2018 roku nowy Ford EcoSport będzie miał jeszcze więcej do zaoferowania pod względem komfortu i zachowania optymalnych możliwości prowadzenia, gdyż model będzie dostępny z inteligentnym napędem na wszystkie koła (Intelligent AWD). Rozwiązanie to będzie oferowane wraz z wysokoprężnym silnikiem Ford EcoBlue o pojemności 1,5 litra oraz 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. W tej wersji Ford EcoSport będzie dysponował mocą 125 KM i maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm, zaś spodziewane zużycie paliwa wyniesie 4,8 l/100 km przy emisji 125 g/km CO2 na poziomie 125 g/km.**
Inteligentny napęd na wszystkie koła ocenia przyczepność kół do nawierzchni i odpowiednio do tego koryguje podział momentu napędowego na koła przedniej i tylnej osi, nawet do uzyskania proporcji 50/50. Korekty odbywają się błyskawicznie, w czasie krótszym niż 20 milisekund, a więc szybciej niż mgnienie oka. Układ płynnie i w sposób niezauważalny dla kierowcy dzieli napęd przekazywany na wszystkie cztery koła, zapewniając dużo pewniejsze trzymanie się drogi, szczególnie przy śliskiej nawierzchni.
W zupełnie nowym silniku wysokoprężnym Ford EcoBlue, o pojemności 1,5 litra, zastosowano wiele rozwiązań umożliwiających poprawę osiągów przy jeszcze bardziej zmniejszonym zużyciu paliwa i obniżonej emisji CO2. Ta czterocylindrowa jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy oraz szeregiem innowacji, wśród których warto wymienić:
• Niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin, połączony z chłodzeniem cieczą powietrza doładowującego, co zapewnia wyższą efektywność spalania oraz niższą zawartość związków szkodliwych w spalinach.
• Zintegrowany kolektor dolotowy, gwarantujący lepszy dopływ powietrza do silnika i lepszą wymianę gazową.
• Turbosprężarka o niskiej bezwładności, zapewniająca szybsze i precyzyjniej kontrolowane zmiany ciśnienia doładowania. Do jej produkcji zastosowano materiały używane dotąd w produkcji silników rakietowych, opracowane z myślą o pracy w warunkach bardzo wysokich temperatur.
• Wysokociśnieniowy układ wtryskowy, który zapewnia większą szybkość reakcji, pracuje ciszej i bardziej precyzyjnie odmierza dawki paliwa.
1,5-litrowy silnik Diesla EcoBlue, rozwijający moc 125 KM, w połączeniu z przednim napędem i zupełnie nową 6-stopniową ręczną skrzynią biegów zapewni jeszcze wyższą oszczędność spalanego paliwa i niższe wskaźniki emisji CO2. Wersje z tym silnikiem pojawią się w sprzedaży od połowy 2018 roku. Natomiast już od chwili premiery dostępna będzie jednostka wysokoprężna Ford TDCi o pojemności 1,5 litra i mocy 100 KM, współpracująca z zupełnie nową 6-stopniową ręczną skrzynią biegów, przekazującą napęd na przednie koła. W tej wersji nowy model spalać będzie 4,1 l/100 km przy emisji CO2 w granicach 107 g/km.
Ofertę silników uzupełniają także dwie jednostki benzynowe o pojemności 1,0 litra, z wielokrotnie nagradzanej serii EcoBoost, dostępne w wersjach o mocy 140 KM i 125 KM, legitymujące się zużyciem paliwa na poziomie 5,2 l/100 km i emitujące CO2 w granicach 119 g/km. Od połowy 2018 roku, model ze 100-konnym silnikiem EcoBoost 1.0 będzie dostępny z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów.*
Natomiast od samego początku model z 1,0-litrowym silnikiem EcoBoost o mocy 125 KM może być wyposażony w sześciobiegową przekładnię automatyczną, z wygodnym wybieraniem przełożeń za pomocą łopatek na kolumnie kierownicy. W tej wersji Ford EcoSport ma spalać 5,8 litrów paliwa na 100 km, przy emisji CO2 wynoszącej 134 g/km.*
Pod względem własności jezdnych nowy Ford EcoSport jest jeszcze pełniej dostosowany do oczekiwań europejskich użytkowników. Zadbano o to wyposażając nowy model w sprężyny zawieszenia i amortyzatory o zoptymalizowanej charakterystyce, dodatkowe elementy wspomagające tłumienie w zawieszeniu, belkę skrętną tylnego zawieszenia, a także opracowując odpowiednią charakterystykę pracy przekładni kierowniczej, ustawienia układu ESP stabilizującego tor jazdy, czy profile pracy układu wspomagania kierownicy.
-
STYLISTYKA FORDA ECOSPORT
W swoim najnowszym wcieleniu Ford EcoSport wyróżnia się śmiało wystylizowaną, dynamiczną linią nadwozia, typową dla nowych SUV-ów Forda i nawiązującą do linii średniego Forda Kuga i większego Forda Edge.
Z przodu samochodu przeważają czyste, wyraziste linie, przede wszystkim dzięki charakterystycznie ukształtowanej masce silnika z centralnym wybrzuszeniem. Ciekawym elementem są dysze podgrzewanych spryskiwaczy reflektorów ukryte pod obrzeżem maski silnika. Dominującym elementem z przodu jest duża krata wlotu powietrza w charakterystycznym kształcie trapezu oraz nie mniej charakterystyczne wielokątne klosze reflektorów, obecnie dostępne także lampami ksenonowymi (HID) oraz dodatkowo ze stylowymi światłami LED do jazdy dziennej. Równie charakterystyczny kształt mają obudowy świateł przeciwmgielnych, zaś w designie obu przednich narożników nadwozia można dopatrzyć się inspiracji kształtem pasków podtrzymujących plecak, co ma sugerować śmiały charakter, uwielbiający przygodę.
Podobnie tylny zderzak i tylne światła Forda EcoSport otrzymały zmieniony kształt, dzięki czemu prezentują się jeszcze bardziej okazale. Nabywca ma do wyboru 12 wyrazistych kolorów lakieru, w tym popularne odcienie Lightning Blue, Ruby Red oraz niezwykle żywy, metaliczny pomarańczowy odcień Tiger Eye. Dodatkowe możliwości personalizacji wyglądu nadwozia nowego SUV-a uzyskano dzięki dopełniającym, kontrastującym kolorom wykończenia dachu.
17- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów świetnie podkreślają sylwetkę w sposób wyrażający solidność i sportowy charakter, Obręcze są oferowane w kilku wersjach lśniącego lub matowego wykończenia, w tym: Magnetic Low Gloss, Shadow Silver, Flash Grey oraz High Gloss Black. Nabywcy nadal mogą wybrać również opcję z kołem zapasowym zamontowanym w charakterystyczny sposób, na drzwiach tyłu nadwozia.
-
FORD ECOSPORT - BARDZIEJ KOMFORTOWE WNĘTRZE
Wnętrze Forda EcoSport charakteryzuje się teraz bardziej wyrafinowanym wykończeniem, szerszym zastosowaniem miękkich w dotyku materiałów oraz przełącznikami, które są łatwiejsze w użyciu. Nowa centralna konsola ma kształt uwzględniający wymogi ergonomii, przełączniki z mniejszą liczbą przycisków są bardziej przyjazne w użyciu. Nowy kształt foteli zapewnia wyższy komfort osobom podróżujących z przodu i z tyłu. Pokrycia z elementami skóry dodają wrażenia luksusu. Pasażerowie mogą także dostosować klimat wnętrza do swojego nastroju, odpowiednio regulując oświetlenie wnętrza i wybierając w danej chwili jedną z siedmiu dostępnych barw światła.
We wnętrzu znajduje się sporo pomysłowych schowków i kieszeni. Jednym z ciekawych pomysłów jest podłoga przestrzeni bagażowej, którą można podnieść, aby uzyskać sporej wielkości schowek ukryty przed oczami niepowołanych, bądź też obniżyć, aby pojemność bagażnika powiększyć do 334 litrów. W konstrukcji podłogi bagażnika zastosowano specjalną strukturę „plastra miodu”, dzięki której użyty materiał jest bardziej wytrzymały niż profil stalowy o tej samej wadze, i dzięki której podłoga wytrzymuje obciążenie ponad 300 kg. Nowy wzór centralnej konsoli obejmuje także wbudowany, składany i przesuwany podłokietnik po stronie pasażera, wraz ze schowkiem, który może służyć jako miejsce na tablet lub przekąski. Aby uzyskać więcej przestrzeni, odtwarzacz CD został przeniesiony na nowe miejsce, nad zamykanym schowkiem w desce rozdzielczej.
-
FORD ECOSPORT ST-LINE
Gama dostępnych wersji wyposażeniowych modelu EcoSport po raz pierwszy wzbogaci się o nową, usportowioną wersję EcoSport ST-Line, która dołączy do modeli Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST-Line oraz S-MAX ST-Line. Cechą wspólna wszystkich tych samochodów jest śmiała stylistyka i sportowe własności jezdne, uzyskane między innymi dzięki wysokiej mocy ekonomicznych silników benzynowych EcoBoost i wysokoprężnych TDCi.
Stylistyka wersji EcoSport ST-Line jest inspirowana pojazdami przygotowanymi przez dział Ford Performance. W tym wykonaniu nadwozie wyróżnia się specjalnie zaprojektowanymi zderzakami i spojlerami progowymi, oraz lakierowanymi na czarno relingami dachowymi i obramowaniami reflektorów. Efekt uzupełniają standardowo montowane 17-calowe obręcze aluminiowe Dark Tarnish, specjalne lakierowanie dachu i obudów lusterek bocznych oraz oznaczenia „ST-Line”. We wnętrzu znajdziemy oryginalną kierownicę ST-Line, wykończoną skórą, z płaską piastą, oryginalne fotele częściowo wykończone skórą z aplikacjami z materiału Miko®-Dinamica – ekologicznego zamszu produkowanego z poliestru poddanego recyklingowi – i obszyciami w kolorze czerwonym, skórzane wykończenie uchwytu dźwigni hamulca postojowego i gałki dźwigni zmiany biegów, nakładki progowe z logo „ST-Line” oraz sportowe pedały wykonane ze stali nierdzewnej.
-
NOWOCZESNE SYSTEMY W WYPOSAŻENIU FORDA ECOSPORT
Jak przystało na SUV-a, kierowca nowego Forda EcoSport siedzi dość wysoko i ma świetną widoczność we wszystkich kierunkach. Łatwość i przyjemność prowadzenia daje staranie opracowany układ jezdny, a zadanie kierującemu ułatwiają liczne systemy wykorzystujące najnowsze zdobycze techniki.
Rozbudowany system komunikacji i rozrywki SYNC 3 jest kompatybilny z systemami Apple CarPlay oraz Android Auto™. Interfejs systemu SYNC 3 jest dostępny na ruchomym 8-calowym kolorowym wyświetlaczu z ekranem dotykowym, który działa zarówno na rozsuwanie i zbliżanie dwóch palców, jak i zwykłe przesunięcie palcem. System SYNC 3 może też współpracować z kolorowym wyświetlaczem dotykowym o przekątnej 6,5 cala. Z kolei kolorowy ekran 4,2 calowy jest dostępny wraz z łączem Bluetooth i dwoma gniazdami USB.
Nowy system nagłośnienia B&O PLAY jest niczym małe studio dźwiękowe; obejmuje bowiem aż dziesięć głośników, włącznie z subwooferem zamontowanym w bagażniku oraz głośnikiem średnich tonów umieszczonym na środku tablicy rozdzielczej. Parametry systemu zostały skalibrowane ściśle pod kątem wymagań, jakie stwarza nowy Ford EcoSport. Systemem steruje moduł cyfrowego przetwarzania dźwięku DSP (Digital Signal Processing), współpracujący z wzmacniaczem i zapewniający precyzyjna korektę oraz miksowanie dźwięku, włącznie z odtwarzaniem efektu przestrzennego.
Ford EcoSport po raz pierwszy jest dostępny z tempomat z programowanym ogranicznikiem prędkości, który dostosowuje prędkość do obowiązujących ograniczeń oraz z kamerą pokazującą obraz za pojazdem, ułatwiająca cofanie i parkowanie i zwiększająca bezpieczeństwo tych manewrów.
Automatycznie włączane reflektory i wycieraczki z czujnikiem deszczu to dwa elementy, które przyczyniają się do zmniejszenia stresu związanego z prowadzeniem, gdyż umożliwiają kierowcy lepiej skoncentrować się na tym, co się dzieje przed samochodem. Z kolei podgrzewana kierownica i elektroniczna automatyczna regulacja temperatury we wnętrzu (EATC) jeszcze bardziej zwiększają komfort podróżowania. Wygodę prowadzenia zwiększa 4,2-calowy cyfrowy wyświetlacz pokazujący najważniejsze przyrządy kontrolne i dający szybki dostęp do informacji niezbędnych kierowcy podczas jazdy. Elektrycznie regulowane lusterka boczne są dodatkowo podgrzewane, ułatwiając szybkie ruszanie w drogę w czasie możnych poranków.
Kolejnymi rozwiązaniami wspierającymi kierowcę jest system ostrzegania, kontrolujący martwe pole widzenia kierowcy (Blind Spot Information System), który ostrzega przed obecnością innych pojazdów zbliżających się z boku, oraz standardowo montowany system kontroli przechyłów bocznych (Roll Stability Control), który koryguje moment obrotowy silnika i wykorzystuje hamulce, ułatwiając kierowcy zachowanie panowania nad pojazdem.
Udoskonalone systemy bezpieczeństwa biernego obejmują teraz poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszkę chroniącą okolice kolan kierowcy; nowe poduszki boczne skuteczniej chroniące górne okolice klatki piersiowej i mające stanowić ochronę osób przed bezpośrednimi skutkami uderzenia. Podobna role spełniają nowe kurtyny powietrzne, mające zapewnić maksimum ochrony w razie uderzenia w bok pojazdu. Nowy Ford EcoSport jest też lepiej chroniony przed włamaniem niż modele poprzednich generacji, przede wszystkim dzięki seryjnie montowanemu alarmowi chroniącemu szyby, drzwi oraz pokrywy silnika i bagażnika.
-
FORD ECOSPORT 2018 - DANE TECHNICZNE, SILNIKI
SILNIKI BENZYNOWE - CHARAKTERYSTYKA
|
|
EcoBoost - 1,0 litra
(125 KM) 6-biegowa manualna
|
EcoBoost - 1,0 litra
(125 KM) 6-biegowa
automatyczna
|
EcoBoost - 1,0 litra
(140 KM) 6-biegowa manualna
|
Typ
|
|
Rzędowy, 3-cylindrowy, turbo, z wtryskiem benzyny i zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT, umieszczony poprzecznie
|
Rzędowy, 3-cylindrowy, turbo, z wtryskiem benzyny i zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT, umieszczony poprzecznie
|
Rzędowy, 3-cylindrowy, turbo, z wtryskiem benzyny i zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT, umieszczony poprzecznie
|
Pojemność skokowa
|
cm3
|
998
|
998
|
998
|
Średnica cylindra
|
mm
|
71,9
|
71,9
|
71,9
|
Skok tłoka
|
mm
|
82,0
|
82,0
|
82,0
|
Stopień sprężania
|
|
10,0:1
|
10,0:1
|
10,0:1
|
Moc maksymalna
|
KM (kW)
|
125 (92)
|
125 (92)
|
140 (103)
|
|
przy obr/min
|
6000
|
6000
|
6000
|
Maks. moment obrotowy
|
Nm
|
170
|
170
|
180
|
|
przy obr/min
|
1400-4500
|
1400-4500
|
1500-5000
|
Rozrząd
|
|
DOHC 4 zawory na cylinder, podwójne niezależne sterowanie fazami rozrządu
|
DOHC 4 zawory na cylinder, podwójne niezależne sterowanie fazami rozrządu
|
DOHC 4 zawory na cylinder, podwójne niezależne sterowanie fazami rozrządu
|
Liczba cylindrów
|
|
3, układ rzędowy
|
3, układ rzędowy
|
3, układ rzędowy
|
Głowica cylindrów
|
|
Odlew ze stopu aluminium
|
Odlew ze stopu aluminium
|
Odlew ze stopu aluminium
|
Blok cylindrów
|
|
Żeliwny
|
Żeliwny
|
Żeliwny
|
Napęd wałków rozrządu
|
|
Niskotarciowy pasek w kąpieli olejowej, dynamiczny napinacz
|
Niskotarciowy pasek w kąpieli olejowej, dynamiczny napinacz
|
Niskotarciowy pasek w kąpieli olejowej, dynamiczny napinacz
|
Wał korbowy
|
|
Żeliwny, odlewany, 6 przeciwciężarów, 4 łożyska główne
|
Żeliwny, odlewany, 6 przeciwciężarów, 4 łożyska główne
|
Żeliwny, odlewany, 6 przeciwciężarów, 4 łożyska główne
|
Sterowanie pracą silnika
|
|
Bosch MED17 z magistralą danych CAN-Bus i indywidualną kontrolą spalania stukowego w każdym cylindrze. Oprogramowanie FGEC
|
Bosch MED17 z magistralą danych CAN-Bus i indywidualną kontrolą spalania stukowego w każdym cylindrze. Oprogramowanie FGEC
|
Bosch MED17 z magistralą danych CAN-Bus i indywidualną kontrolą spalania stukowego w każdym cylindrze. Oprogramowanie FGEC
|
Wtrysk paliwa
|
|
Wtrysk bezpośredni pod wysokim ciśnieniem, wtryskiwacze z 6 dyszami
|
Wtrysk bezpośredni pod wysokim ciśnieniem, wtryskiwacze z 6 dyszami
|
Wtrysk bezpośredni pod wysokim ciśnieniem, wtryskiwacze z 6 dyszami
|
Norma czystości spalin
|
|
Euro 6
|
Euro 6
|
Euro 6
|
Turbosprężarka
|
|
Continental, o niskiej bezwładności
|
Continental, o niskiej bezwładności
|
Continental, o niskiej bezwładności
|
Układ smarowania
|
|
Elektronicznie sterowana pompa olejowa o zmiennym wydatku, zapewniająca niższe zużycie paliwa
|
Elektronicznie sterowana pompa olejowa o zmiennym wydatku, zapewniająca niższe zużycie paliwa
|
Elektronicznie sterowana pompa olejowa o zmiennym wydatku, zapewniająca niższe zużycie paliwa
|
Pojemność układu smarowania, wraz z filtrem
|
(litry)
|
4,6
|
4,6
|
4,6
|
Układ chłodzenia
|
|
Układ chłodzenia dzielony, z 2 termostatami
|
Układ chłodzenia dzielony, z 2 termostatami
|
Układ chłodzenia dzielony, z 2 termostatami
|
Pojemność układu chłodzenia wraz z nagrzewnicą
|
(litry)
|
5,5
|
5,5
|
5,5
|
Skrzynia biegów
|
|
6-biegowa manualna
|
6-biegowa automatyczna, przemiennik momentu obrotowego
|
6-biegowa manualna
|
Przełożenia na poszczególnych biegach
|
|
|
|
|
|
|
6 bieg 0,634
5 bieg 0,757
4 bieg 0,943
3 bieg 1,276
2 bieg 1,958
1 bieg 3,417
Bieg wsteczny 3,833
Przełożenie przekładni głównej 4,588
|
B/d
|
6 bieg 0,634
5 bieg 0,757
4 bieg 0,943
3 bieg 1,276
2 bieg 1,958
1 bieg 3,417
Bieg wsteczny 3,833
Przełożenie przekładni głównej 4,588
|
SILNIKI DIESLA - CHARAKTERYSTYKA
|
|
TDCi 1,5 litra
(100 KM) 6-biegowa manualna
|
Typ
|
|
Rzędowy, 4-cylindrowy, turbo, umieszczony poprzecznie
|
Pojemność skokowa
|
cm3
|
1499
|
Średnica cylindra
|
mm
|
73,5
|
Skok tłoka
|
mm
|
88,3
|
Stopień sprężania
|
|
16,0:1
|
Moc maksymalna
|
KM (kW)
|
100
|
|
przy obr/min
|
3750
|
Maks. moment obrotowy
|
Nm
|
215
|
|
przy obr/min
|
1750-3000
|
Rozrząd
|
|
SOHC
2 zawory na cylinder
|
Liczba cylindrów
|
|
4, układ rzędowy
|
Głowica cylindrów
|
|
Odlew ze stopu aluminium
|
Blok cylindrów
|
|
Odlew ze stopu aluminium
|
Napęd wałka rozrządu
|
|
Pasek zębaty
|
Wał korbowy
|
|
Żeliwny, odlewany, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych
|
Sterowanie pracą silnika
|
|
Bosch FDEC
|
Wtrysk paliwa
|
|
Wtrysk bezpośredni, wysokociśnieniowy, common-rail, wtryskiwacze Nano Cac z 8 dyszami
|
Norma czystości spalin
|
|
Euro 6
|
Turbosprężarka
|
|
O stałej geometrii łopatek turbiny
|
Układ smarowania
|
|
Ciśnieniowy z pełnoprzepływowym filtrem oleju
|
Pojemność układu smarowania
|
(litry)
|
3,8 wraz z filtrem
|
Układ chłodzenia
|
|
Pompa wody z termostatem, układ zaworowo- upustowy, z układem sterowania termicznego
|
Pojemność układu chłodzenia
|
(litry)
|
6,5 wraz z nagrzewnicą
|
Skrzynia biegów
|
|
6-biegowa manualna
|
Przełożenia na poszczególnych biegach
|
|
|
|
|
6 bieg 0,622
5 bieg 0,738
4 bieg 0,919
3 bieg 1,258
2 bieg 2,048
1 bieg 3,727
Bieg wsteczny 3,818
Przełożenie przekładni głównej 3,61
|
-
źródło: Ford Polska