Aby zaprojektować Nowego Fiata 600e, inżynierowie wyszli od platformy wieloenergetycznej CMP Stellantis, która idealnie nadaje się zarówno dla w pełni elektrycznych, jak i hybrydowych układów napędowych. Jest to platforma najnowszej generacji, która jak dotąd jest najbardziej wydajna. Wychodząc od niej, inżynierowie FIAT-a zastosowali trzy „filary inżynierii FIAT-a”: zmaksymalizowanie ilości miejsca w kompaktowej przestrzeni; sprawienie, by Nowy Fiat 600e był fajnym samochodem miejskim; oraz połączenie kultowości z wydajnością.
Inżynierowie FIATa skupili się na maksymalizacji przestrzeni na nogi i przestronności tylnej części samochodu, a także na dodatkowym miejscu w bagażniku i w schowkach. Przesuwając punkty H, uzyskali o dodatkowe 30 milimetry więcej miejsca na nogi i o 22 milimetry więcej przestrzeni dla osób siedzących z tyłu, dzięki czemu Nowy Fiat 600e jest idealnym pojazdem przeznaczonym dla rodzin i sprawdzającym się podczas długich podróży. Wsiadanie do środka również jest teraz łatwiejsze dzięki poszerzeniu otworu drzwi o 37 milimetrów. Kolejne 6 centymetrów dodano z tyłu, aby zmaksymalizować wielkość bagażnika, natomiast głębszy łuk z tyłu dosłownie rozciąga przestrzeń bagażnika wewnątrz, czego skutkiem jest najlepsza w tej klasie pojemność bagażnika, umożliwiająca przewożenie wszystkiego, co ludzie kochają. Ponadto Nowy Fiat 600e oferuje wyjątkowo duże schowki z przodu.
Oprócz prac nad zmaksymalizowaniem przestrzeni wewnętrznej, inżynierowie pracowali również nad zwinnością Fiata 600e, rozpoczynając od jego kompaktowych wymiarów i rozstawu osi: 4,17 metra długości całkowitej i 2,56 metra rozstawu osi, które pomagają klientom wyjechać z wielu ciasnych miejsc. Średnica zawracania wynosi 10,5 metra, co jest jednym z najlepszych wyników w tej klasie. Podczas manewrowania po mieście kierowcy pomagają dwa tryby jazdy: „tryb normalny”, który sprawia, że jazda jest płynna, oraz „tryb ekologiczny”, który zmniejsza zużycie paliwa; z kolei „tryb sportowy” pozwala kierowcy w pełni wykorzystać układ kierowniczy, przyspieszenie i moc podczas jazdy poza miastem.
Ponadto, Nowy Fiat 600e jest wyposażony w specjalnie dostrojone zawieszenie, które wygładza nierówności drogi, zapewniając komfortową jazdę w każdym terenie, a także zoptymalizowaną kontrolę ruchu nadwozia, aby uzyskać maksymalną przyjemność z jazdy.
Wreszcie, projektując całkowicie nowy silnik, który jest o 50% cichszy w porównaniu do poprzedniej generacji, inżynierowie Fiata pracowali nad wydajnością i zrównoważonym rozwojem. Od początku istnienia projektu 600e, zasięg został zwiększony o 25%, głównie za sprawą ewolucji silnika i akumulatora. Jednak pewna część dodatkowego zasięgu wynika również z ogromnej pracy wykonanej nad aerodynamiką i masą. Zainspirowany słynnym, aerodynamicznym kształtem 500-ki, zespół inżynierów zoptymalizował każdą szczegół, aby poprawić wydajność i zmniejszyć masę 600e o 10% w porównaniu z poprzednią generacją FIAT-a segmentu B.