Napęd hybrydowy to inteligentne i przyjazne dla użytkownika rozwiązanie cieszące się rosnącym zainteresowaniem klientów. Klienci będą mogli cieszyć się jazdą Nowym Fiatem 600 w wersji hybrydowej „P2”: 100 KM, tylko 110* do 114g* szacowanej emisji CO2 (wstępne dane sprzed homologacji).
Hybrydowy układ napędowy będzie dostępny dla dwóch wersji wyposażenia: Nowy Fiat 600 Hybrid La Prima, najbardziej ekskluzywnej wersji, oraz Nowy Fiat 600 Hybrid, najbardziej przystępnej cenowo wersji.
Silnik MHEV montowany w Nowym Fiacie 600 Hybrid jest przykładem najnowocześniejszych osiągnięć technologii i zapewnia komfort oraz osiągi. Dzięki tej zaawansowanej technologii, Nowy Fiat 600 Hybrid oferuje prawdziwe hybrydowe doznania, pozwalając klientowi cieszyć się wyjątkowo płynną i elektryczną jazdą nie tylko w mieście, podczas jazdy z prędkością poniżej 30 km/h, ale także na drogach miejskich i wiejskich, gdy kierowca zwolni pedał gazu w ustabilizowanych warunkach lub na pochyłości oraz w tych samych warunkach na autostradzie.
Samochód zapewnia płynną jazdę dzięki rozrusznikowi z napędem paskowym, który umożliwia ciche i płynne przechodzenie między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym. Tajemnica osiągów tkwi w idealnej synergii między 3-cylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 1,2 litra generującym moc do 100 KM, 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i nową 6-stopniową dwusprzęgłową elektryczną skrzynią biegów, która obejmuje 21-kW silnik elektryczny, falownik i elektroniczny moduł sterowania, zapewniając najlepszą optymalizację pod względem gabarytów i masy całego zespołu napędowego.„Dodatkowa” moc elektryczna poprawia elastyczność przy niskich obrotach i podczas startu, zapewniając kierowcy cichy start i szybką reakcję, a także płynne i szybkie przejścia. Ponadto, technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii, gdy samochód zwalnia. W normalnych warunkach jazdy silnik zaprojektowano tak, aby optymalizować zużycie paliwa i zaoszczędzić do 15% emisji CO2 w porównaniu z silnikiem spalinowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów, także dzięki cyklowi Millera, i jedynie od 110* do 114 g* szacowanej emisji CO2, dzięki czemu jest konkurencyjny w stosunku do innych marek.