Prezentacja nowego Fiata 500 dla japońskiej prasy i sieci detalicznej właśnie dobiegła końca. Olivier Franҫois, dyrektor generalny marki Fiat i dyrektor globalny marketingu Stellantis, wygłosił przemówienie w formie przekazu wideo z Casa 500, muzeum, które prezentuje przeszłości, przyszłości, kulturę i charakter najcenniejszej ikony marki. Do chwili obecnej, spośród wszystkich sprzedanych Fiatów 500, połowa to samochody hybrydowe, a druga połowa to samochody elektryczne: jest to wyraźny znak, jak bardzo model ten jest aktualny i zgodny z coraz bardziej zrównoważoną i przyjazną dla środowiska mobilnością.
-

-
„Po debiucie w Izraelu i Brazylii, teraz kolej na Japonię, aby powitać nowego Fiata 500 na jego trasie poza Europą.” - zauważył Olivier Franҫois. „Nowy Fiat 500 jest najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem miejskim w Europie, co więcej, we Włoszech jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w historii, a w Niemczech jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym po Tesli. A teraz jestem podekscytowany, widząc, jak zostanie przyjęty w Japonii. Na rynku japońskim jest już ponad sześćdziesiąt tysięcy kierowców i fanów kultowej 500, nawet w wersji Abarth. Ta rosnąca społeczność z pewnością doceni jego w 100% elektryczną ewolucję, co więcej, będzie mogła go docenić w ojczyźnie hybrydowych gigantów”.
Zaprojektowany i zbudowany w Turynie, nowy Fiat 500 jest piękny, połączony ze światem, zaawansowany technologicznie, wyraźnie włoski i dający radość z jazdy. Ponadto, łączy w sobie silnik w 100% elektryczny, gwarantujący zrównoważony rozwój i wydajność, z ponadczasowym włoskim stylem, który narodził się w 1957 roku i nadal urzeka miliony fanów na całym świecie. Jego sukces potwierdza również 29 europejskich nagród, przyznanych zarówno przez opinię publiczną, jak i ekspertów z branżowych mediów motoryzacyjnych, designerskich i lifestylowych.
-

-
W Japonii nowy Fiat 500 jest dostępny z silnikiem elektrycznym o mocy 118 KM i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 42 kWh. Gama składa się z dwóch wersji wyposażenia: Entry w wersji hatchback oraz Icon dostępnej zarówno w wersji cabrio, jak i hatchback z wnętrzem premium. Dostępnych jest pięć wersji kolorystycznych: Celestial Blue, Ocean Green, Mineral Grey, Rose Gold i Ice White. Nowy Fiat 500 jest jedynym elektrycznym kabrioletem na rynku japońskim.
___
źródło: Fiat Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.