W ROLI GŁÓWNEJ: NOWY FIAT 500 I LEONARDO DICAPRIO

Historii przedstawionej w spocie towarzyszy utwór napisany przez autora tekstów Dino Verde (w tym roku przypada setna rocznica jego urodzin) w interpretacji piosenkarki i aktorki Katyny Ranieri. W piosence kilkakrotnie powtarzają się słowa „dolce strada” nasuwające skojarzenia z filmem Federica Felliniego „La Dolce Vita”. FIAT odkrył na nowo tę melodię w archiwum włoskiej wytwórni płytowej CAM Sugar przechowującej piosenki i melodie, które przeszły do historii kina, między innymi utwór maestro Nina Roty z filmu „Amarcord”, który został wykorzystany, jako unikalny dźwięk ostrzegający pieszych, tzw. AVAS w nowym Fiacie 500.

„Jesteśmy niezwykle dumni z odkrycia na nowo tej muzycznej perełki nagranej w latach sześćdziesiątych do filmu Federica Felliniego „La Dolce Vita”, prawdziwego symbolu włoskiej sztuki na całym świecie” - powiedział Olivier Franҫois, dyrektor generalny marki FIAT i dyrektor globalny marketingu Grupy Stellantis. „To melodia o ogromnej wartości historycznej i kulturowej, która powraca dzisiaj, aby oczarować pasjonatów Made in Italy i naszej w 100% elektrycznej ikony motoryzacji. Z pewnością najcenniejsza perełka FIATA przyczyni się do stworzenia lepszej przyszłości. Ambitny projekt, który został z entuzjazmem przyjęty przez Leonarda DiCaprio, aktywistę od dawna zaangażowanego w walkę ze zmianami klimatycznymi i w ochronę bioróżnorodności. Krótko mówiąc, wyjątkowa ścieżka dźwiękowa, wspaniała gra nagrodzonego Oscarem aktora Leonarda DiCaprio oraz świetna reżyseria Martina Wernera podkreślają innowacyjność i piękno najbardziej „zaangażowanej” wersji ikony FIAT-a, w pełnym poszanowaniu słynnego na całym świecie włoskiego dolce vita”.

„Jesteśmy zachwyceni i cieszymy się z odnowienia naszej współpracy z FIAT-em, który wybrał do spotu reklamowego nowego Fiata 500 utwór w sposób symboliczny przedstawiający włoskie marzenia i talent” - powiedział Filippo Sugar, prezes i dyrektor generalny Sugar Group. „To zaskakująco ponadczasowa i cudowna wersja, która łączy muzykę Nina Roty i głos Katyny Ranieri, perły wydobytej przez nas z archiwum CAM Sugar, które z ponad 2000 ścieżek dźwiękowych jest najbogatszym i najbardziej reprezentatywnym włoskim katalogiem muzyki filmowej. Jest to wynik naszej rzemieślniczej pracy mającej na celu wsparcie włoskiej kultury, zgodnie z projektem FIAT-a, który wybiegając w przyszłość, dąży do stworzenia mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju”.

Akcja spotu rozgrywa się w Los Angeles w Universal Studios. Leonardo DiCaprio właśnie zakończył zdjęcia i wręcza swojemu kierowcy kluczyki do swojego nowego Fiata 500. Jest to piękny, skomunikowany ze światem i innowacyjny, w 100% elektryczny samochód miejski, który jednak nie wydaje się być idealnym samochodem dla zawodowego kierowcy. Aktor na początku próbuje wyjaśnić powody swojego wyboru, które są głównie ekologiczne. Szybko jednak uświadamia sobie, że musi skłonić go też w inny sposób. W końcu udaje mu się przekonać sceptycznego kierowcę, który wkrótce, niemal bezwiednie zakochuje się w ikonie FIAT-a.

-

-

Stworzony przez agencję reklamową Leo Burnett, nowy spot „The Driver” został wyreżyserowany przez Martina Wernera dla studia Movie Magic. Wielokrotnie nagradzany i znany ze współpracy z takimi talentami jak George Clooney, Benicio Del Toro czy Christopher Walken, Werner ma niezwykłe wyczucie komizmu i wyrafinowane poczucie humoru, które nigdy nie przekracza pewnych granic. Widać to również w prostej, ale zabawnej fabule spotu „The Driver”, w której z łatwością można dostrzec pewne cechy stylu charakterystycznego dla reżysera: od wykorzystania naturalnego światła po kinowe zdjęcia. Co więcej, reżyser postanowił w tej historii potraktować nowego Fiata 500 jak prawdziwego i fascynującego „aktora”.

Piosenka „La dolce vita (Original Vocal Version)” autorstwa Nina Roty i Katyny Ranieri została z tej okazji wydana jako singiel przez CAM Sugar i jest już dostępna na wszystkich platformach streamingowych.

___
źródło: Fiat Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Fiat

FIAT świętuje swoje pierwsze 125 lat i z uśmiechem patrzy w przyszłość
FIAT świętuje swoje pierwsze 125 lat i z uśmiechem patrzy w przyszłość

FiatW ogrodzie „La Pista 500” na dachu budynku Lingotto w Turynie odbyła się uroczystość z okazji 125-lecia istnienia marki FIAT pod hasłem „Z uśmiechem w przyszłość”.

Wszystkiego najlepszego dla Fiata 500: 67 lat kultowego włoskiego designu
Wszystkiego najlepszego dla Fiata 500: 67 lat kultowego włoskiego designu

FiatZaprezentowany po raz pierwszy 4 lipca 1957 roku, legendarny Fiat 500 obchodził ostatnio swoje 67. urodziny.

Marka Fiat – ikona polskiej motoryzacji – ma 125 lat!
Marka Fiat – ikona polskiej motoryzacji – ma 125 lat!

FIAT | W tym roku Fiat obchodzi rocznicę 125 lat istnienia. To marka o bogatej historii pełnej ważnych wydarzeń, modeli i sukcesów, która pisała również historię światowej motoryzacji. Polski Fiat jest nieznacznie młodszy, ale historię ma równie ciekawą, można ją opowiadać na różne sposoby.

Najnowsze oferty

Fiat Scudo SERIA 2 Nowe Furgon Brygadowy Maxi 2.0 MJ 144 KM DEMO
  • Model: Scudo
  • Typ nadwozia: Furgon (blaszak)
  • Przebieg: 1500 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Fiat Scudo Scudo Furgon Maxi 2.0 144KM  Promocyjny leasing 103%
  • Model: Scudo
  • Typ nadwozia: Furgon (blaszak)
  • Przebieg: 0
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Fiat Scudo Scudo Furgon Maxi 2.0 144KM
  • Model: Scudo
  • Typ nadwozia: Furgon (blaszak)
  • Przebieg: 0
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony