-
Nadwozie nowego Jeepa Cherokee zostało odświeżone, by nadać mu nowy, bardziej współczesny i wyróżniający wygląd, ukazujący charakter klasy Premium marki, który nadal pozostaje wierny kultowej stylizacji Jeepa. Nowy design nadwozia obejmuje nowy pas przedni, reflektory LED, światła do jazdy dziennej oraz światła przeciwmgielne z jasnymi detalami wykończenia. Charakterystyczna maska silnika w stylu „waterfall" ma nową, lekką aluminiową konstrukcję i jest oddzielona od przednich błotników, by podkreślić wyrazisty charakter Cherokee.
Podobnie tył samochodu, który teraz jest bardziej nowoczesny i harmonijny, podkreślony nowoczesnymi światłami otoczonymi delikatną ramką stworzoną przez czerwone światła LED okalające światła stop i kierunkowskazy. Nowa jest również tylna klapa bagażnika wykonana z lekkich materiałów ze zintegrowaną listwą oświetleniową oraz wyżej umieszczoną klamkę, aby zapewnić większy komfort otwierania. Ponadto, klapę bagażnika można otwierać automatycznie poprzez przesunięcie stopą pod dolną częścią zderzaka.
Klienci docenią również nowy bezkorkowy wlew. Wreszcie, nowy Jeep Cherokee nadal będzie oferował możliwość jazdy z otwartym dachem, dzięki dwuczęściowemu panoramicznemu dachowi Command View z elektrycznie sterowaną roletą słoneczną, która rozciąga się od krawędzi szyby czołowej aż do tyłu pojazdu. Panoramiczny dach Command View dostępny jest, jako opcja.
Standardowa gama Jeepa Cherokee oferuje nowe wzory obręczy kół, w tym 19” polerowane felgi aluminiowe w modelu Overland. Klienci będą również mieli do wyboru 10 różnych kolorów nadwozia: biały Bright White, czarny Diamond Black, czerwony Velvet Red, srebrny Billet Silver, szary Granite Crystal, brązowy Light Brownstone, czerwony Firecracker Red, niebieski Hydro Blue (dwa ostatnie wyłączne dla wersji Trailhawk) oraz dwa nowe kolory – zielony Olive Green, biały perłowy Pearl White.
Zmodernizowane wnętrze Jeepa Cherokee stało się teraz bardziej komfortowe i funkcjonalne, dzięki praktycznym schowkom oraz nowym funkcjom technologicznym. Wnętrze to charakteryzuje się stylowym designem, wyrazistymi kształtami, wysokiej jakości materiałami, mistrzowskim kunsztem wykonania oraz dbałością o szczegóły. Potwierdzeniem tego są eleganckie wykończenia w kolorze błyszczącej czerni Piano Black i satynowanego chromu Satin Chrome wokół radia, nawiewów oraz dźwigni zmiany biegów, co nadaje wnętrzu oryginalnego i harmonijnego charakteru. Dodano także przycisk elektrycznego hamulca postojowego znajdujący się w pobliżu dźwigni zmiany biegów w celu ułatwienia jego obsługi. Na kierownicy modeli wyposażonych w dziewięciostopniową, automatyczna skrzynię biegów i napęd 4x4, w zależności od poziomu wyposażenia, pojawiły się ponadto zintegrowane łopatki zmiany biegów.
Konfigurowany zestaw wskaźników ma kolorowy wyświetlacz 7-calowy (TFT). Wyświetlacz wyświetla informacje, które kierowca może z łatwością skonfigurować podczas jazdy, w tym nawigacja, prędkość, zużycie paliwa w czasie rzeczywistym, ostrzeżenia z zakresu bezpieczeństwa, tempomat adaptacyjny, informacje audio oraz te dostarczane przez systemy Jeepa, w tym Selec-Terrain.
Tunel centralny została przeprojektowany tak, by uzyskać dodatkową przestrzeń z większym schowkiem z przodu, idealnym do przechowywania telefonów komórkowych, smartfonów i innych urządzeń, zaraz obok wbudowanego portu USB zapewniającego łatwy dostęp do usług związanych z łącznością.
Zwiększono również pojemność bagażnika o 70 litrów, co pozwoliło na zwiększenie pojemności załadunkowej w sumie do 570 litrów i 1555 litrów przy złożonych siedzeniach tylnych, co zapewnia dodatkową przestrzeń do wygodnego transportu różnego rodzaju i różnych wymiarów sprzętu.
-
NOWY JEEP CHEROKEE - NOWOCZESNE SILNIKI I DOSKONAŁE OSIĄGI NA DRODZE
Aby zaspokoić potrzeby i preferencje wszystkich Klientów, gama silników nowego Jeepa Cherokee została poszerzona i oferuje różne opcje. Jest 2,2-litrowy silnik turbodiesel MultiJet II z technologią Stop/Start (ESS), zapewniający niewiarygodną elastyczność i doskonałe osiągi we wszystkich warunkach. Silnik generuje moc 195 KM i występuje w połączeniu z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4x4. Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm. Konstrukcja czterocylindrowego silnika 2.2 Multijet II przewiduje specjalną, aluminiową głowicę cylindrów z dwoma wałkami i 16 zaworami, zaprojektowaną pod kątem zwiększonego ciśnienia roboczego systemu common rail z Injection Rate Shaping, który pracuje przy 2000 barów. Projekt tłoków, korbowodów i wału silnika został udoskonalony pod kątem redukcji masy.
Kształt komory spalania oraz zmniejszone ciśnienie sprężania gwarantują niską emisję trujących cząstek NOx oraz wysokie osiągi, natomiast nowe wtryskiwacze rozpylają paliwo bardzo delikatnie, co ewidentnie korzystnie wpływa zarówno na zmniejszenie poziomu hałasu, jak i ograniczenie spalania. Silnik ma nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii zintegrowaną z kolektorem wydechowym: to rozwiązanie, które redukuje wagę silnika i poprawia funkcjonalność układu przetwarzania spalin. Jest to rozwiązanie łączące funkcję Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) z substratem DPF, mające na celu zmniejszenie emisji NOx poprzez wstrzykiwanie ADBlue.
Silnik 2.2 MultiJet II spełnia najnowsze normy Euro 6D-Temp.
W 2019 roku dostępny będzie nowy, 2-litrowy, czterocylindrowy silnik rzędowy turbo z bezpośrednim wtryskiem o szacowanej mocy 270 KM i momencie obrotowym 400 Nm, zestawiony z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Wyposażony w technologię Stop/Start (ESS), nowy silnik benzynowy zapewnia oszczędność paliwa i będzie dostępny w modelach z napędem 4x4.
Silniki Jeep Cherokee można połączyć ze zmodernizowaną, dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Zmodernizowana skrzynia wykorzystuje nowe oprogramowanie do kontroli, by zapewnić precyzyjne reakcje, szybkie przyspieszenia i płynne zmiany biegów. Ponadto zapewnia agresywny start oraz płynne i stałe rozwijanie mocy na długich odcinkach autostrady.
Po raz pierwszy w Cherokee, model może zostać wyposażony w tryb ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek na kierownicy, co jeszcze bardziej podkreśla sportowy charakter i komfort jazdy (ta funkcja jest standardem w wersjach z automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4).
Przednie niezależne zawieszenie z kolumną McPhersona oraz tylne niezależne zawieszenie wielowahaczowe potrafią zniwelować nierówności podczas jazdy szosowej i terenowej, zapewniając najwyższy komfort podróżującym. Przednie zawieszenie oferuje 17 cm skok, zaś tylne 19 cm, tak by zapewnić lepszą artykulację. Izolowana tylna rama pomocnicza, wysoce wytrzymała przednia belka poprzeczna ze stopu metali lekkich oraz lepsza sztywność skrętna, wszystko to przyczynia się do płynniejszej i cichszej jazdy oraz lepszego prowadzenia nowego Cherokee.
-