W nowoczesnej kabinie Hondy E, która wyznacza standardy w segmencie kompaktowych pojazdów elektrycznych, pasażerom zapewniono intuicyjną i zaawansowaną łączność. Wnętrze nowego miejskiego pojazdu elektrycznego Hondy, nawiązujące do prostej, klarownej stylistyki zewnętrznej, wypełniają subtelne, współczesne materiały, dzięki którym przestrzeń nowoczesnej kabiny działa odprężająco.
-
-
Dzięki wyrafinowanym, łatwym w obsłudze rozwiązaniom, skomunikowany z siecią system rozrywkowo-informacyjny pomaga samochodowi zintegrować się z miejskim, nowoczesnym stylem życia właściciela. Kierowca i pasażerowie - niezależnie od tego, czy jadą, czy parkują, czy uzupełniają energię w bateriach - mogą w komfortowych warunkach korzystać z łączności, a sterowanie i dostęp do kompleksowych usług zapewnia im cyfrowy kokpit nowej generacji, wykorzystujący pełną szerokość kabiny.
„Naszym celem podczas projektowania Hondy e było zachowanie prostego stylu zewnętrznego również w kabinie. Dzięki zastosowaniu znanych materiałów, takich jak drewno z fakturą słoi i tkaniny o wyrazistej fakturze, wnętrze zyskało atmosferę nowoczesnego salonu.” – wyjaśnia Kohei Hitomi, główny kierownik projektu Honda e.
„W nowoczesnym, odprężającym otoczeniu, użytkownicy mogą bez trudu korzystać z zaawansowanych systemów, m.in. z kamer wstecznych i podwójnego, głównego ekranu dotykowego – niezwykle wyrafinowanego od strony technicznej, a przy tym niewiarygodnie łatwego w użyciu”.
-
-
KOKPIT WYPEŁNIAJĄCY CAŁĄ SZEROKOŚĆ POJAZDU
Cyfrowy kokpit Hondy e zaprojektowano z myślą o łatwym korzystaniu z aplikacji i usług łączności. Pięć zintegrowanych kolorowych ekranów o wysokiej rozdzielczości zajmuje całą szerokość wnętrza samochodu.
Ekrany systemu wstecznych kamer, zastępujących lusterka boczne, rozmieszczono ergonomicznie na obu końcach deski rozdzielczej, aby zapewnić kierowcy naturalny przegląd sytuacji, a obraz z kamery cofania przekazywany z centralnej kamery wstecznej, dodatkowo zwiększa pole widzenia kierowcy.
Wyświetlacz TFT o przekątnej 8,8-cala, umieszczony przed kierowcą, przekazuje kluczowe informacje o pojeździe, takie jak m.in. stan zasilania i poziom naładowania baterii, wybrany tryb jazdy i szczegóły funkcji bezpieczeństwa.
SĄSIADUJĄCE DWA EKRANY SŁUŻĄ WYŚWIETLANIU USŁUGI ŁĄCZNOŚCI
Największą powierzchnię cyfrowej deski rozdzielczej Hondy e zajmują dwa ekrany dotykowe LCD o przekątnej 12,3 cala. Są to główne ekrany systemu informacyjno-rozrywkowego, prezentujące szereg inteligentnych aplikacji i usług. Wyrafinowany interfejs jest wysoce intuicyjny, daje możliwość konfiguracji i został zaprojektowany z myślą o maksymalnej funkcjonalności, aby samochód przestał być wyłącznie środkiem transportu i w pełni odpowiadał na przyszłe potrzeby właściciela w zakresie komunikacji.
Interfejs wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z przesuwnymi ikonami umożliwiającymi przeglądanie ostatnio używanych aplikacji. Treść obu ekranów można łatwo zmieniać, dzięki czemu kierowca może korzystać z różnych informacji na dwóch wyświetlaczach jednocześnie. Funkcja ta umożliwia pasażerowi przesuwanie takich treści, jak wskazówki nawigacyjne, na linię wzroku kierowcy. Odpowiednia konfiguracja obu ekranów umożliwia wyświetlanie dwóch aplikacji obok siebie, więc kierowca i pasażer mogą niezależnie wybierać i wyświetlać osobne aplikacje. Na przykład, gdy kierowca korzysta z mapy nawigacji, pasażer przedniego fotela może na swoim ekranie przeglądać listę odtwarzanych utworów muzycznych.
KORZYSTAJĄCY Z ROZWIĄZŃ SZTUCZNEJ INTELIGENCJI "HONDA PERSONAL ASSISTANT"
Funkcjami i aplikacjami łączności można również sterować za pomocą poleceń głosowych systemu Honda Personal Assistant. Osobisty asystent korzystający z rozwiązań sztucznej inteligencji (AI), jest zdolny do kontekstowego rozpoznawania mowy, dzięki czemu może prowadzić rozmowę i ułatwiać dostęp do wielu usług online. Asystenta można aktywować, mówiąc „OK Honda”, następnie możemy zadawać pytania lub wypowiadać polecenia. Technologia uczenia maszynowego udoskonala rozumienie głosu osób korzystających z asystenta w procesie ciągłej komunikacji, przez co odpowiedzi z czasem są coraz bardziej precyzyjne.
Kompleksowy zestaw pokładowych aplikacji można uzupełnić poprzez własny smartfon za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Oba te systemy umożliwiają korzystanie z mediów społecznościowych, muzyki i innych usług internetowych na dwóch ekranach dotykowych. Gdy pojazd jest zaparkowany, także podczas ładowania baterii, pasażerowie mają dostęp do zasobów wideo i do Internetu na własnych urządzeniach przenośnych dzięki połączeniu z pokładowym hotspotem Hondy e.
-
-
APLIKACJA HONDY NA SMARTFONY ZAPEWNIA ZDALNĄ ŁĄCZNOŚĆ Z SAMOCHODEM
Nawet wysiadając z samochodu, właściciele Hondy mogą bez obaw pozostać w kontakcie ze swoim pojazdem za pośrednictwem aplikacji na smartfony. Obsługa została dostosowana do nowych potrzeb, aby lepiej spełniać funkcję asystowania użytkownikowi w podróży, zapewniając łatwy dostęp do informacji o poziomie ładowania, szczegółowe komunikaty o obecnym statusie pojazdu i sterowanie klimatyzacją, podnosząc poziom bezpieczeństwa i umożliwiając monitorowanie lokalizacji samochodu. Dodatkowe funkcje z zakresu łączności i obsługi pojazdu elektrycznego obejmują kontrolę stanu baterii i informowanie o zasięgu, z uwzględnieniem wyników wyszukiwania stacji ładowania, przesyłanych do systemu nawigacyjnego samochodu z urządzenia mobilnego.
Honda e oferuje również łatwy dostęp za pomocą kluczyka cyfrowego, umożliwiającego zdalne otwieranie i zamykanie samochodu z poziomu aplikacji. Właściciel otrzyma alert o możliwej kradzieży jeśli jego pojazd znajdzie się poza wyznaczoną bezpieczną strefą.
Wprowadzenie do sprzedaży nowego kompaktowego pojazdu elektrycznego jest ważnym krokiem w realizacji zobowiązania Hondy, zakładającego że do roku 2025, 100% sprzedawanych w Europie pojazdów tej marki będzie wyposażona w napędy wykorzystujące silniki elektryczne (m.in. napędy hybrydowe). Pierwszy akumulatorowy samochód elektryczny Hondy, przeznaczony na rynek europejski, pokazany jako prototyp podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2019, zadebiutuje w tym roku jako model seryjny – Honda e.
Honda otrzymała już ponad 36 000 zgłoszeń od potencjalnych klientów z całej Europy. W krajach, w których Honda e będzie oferowana w pierwszej kolejności, zainteresowani zakupem tego modelu mogą dokonać opłaty rezerwacyjnej, która zapewni priorytetową realizację zamówienia.
___
źródło: Honda Polska